Werk & Studie alle pijlers

Daten met een collega

08-11-2017 21:32 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-09-2018 11:11
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn getroffen. Mvg Moderator Viva forum
0.00% gewijzigd
Als jullie allebei zeker weten dat je normaal kan doen als het uitbaat kan het prima toch? Zolang ze er op je werkplek maar geen last van hebben.
Heeft mij twee keer niks goeds gebracht. Maar goed, dat lag meer aan ons dan aan het feit dat we collega's waren.

De laatste zie ik nog regelmatig. Het is niet leuk geëindigd dus het is een kille groet als we elkaar tegen komen. Maar we doen normaal.

Heel nauw samenwerken met mijn partner is voor mij denk ik niet weggelegd. Als hij ergens anders in het bedrijf werkt en we weinig met elkaar te maken hebben lijkt het me heen probleem.
Niet schijten waar je eet
TheSky=moreBlue@Malibu
Next2UinMalibu schreef:
08-11-2017 21:45
Waarom zou je geen relatie met een collega kunnen hebben?
Ik ben al 6 jaar erg gelukkig met een ex collega. Ik ben wel vrij snel nadat wij wat kregen uit dienst gegaan en we werkten niet heel close samen. Als je op dezelfde afdeling zit en veel samenwerkt lijkt het me een wat minder goed idee.

Ik zou het gewoon luchtig brengen, zo van: gaan wij dat drankje nog eens doen of hoe zit dat? En niet te hard van stapel lopen, zodat je zeker weet dat je elkaar echt leuk vindt.
Klopt, ben ik het met je eens. Het vervelende is, waar ik me aan dood erger, hij negeert me een beetje zodra er andere collega's in de buurt zijn. Hij doet meteen kortaf en maakt geen praatje zodra er andere bij zijn. Wanneer we even samen zijn, hebben we altijd leuke en interessante gesprekken. Ik ken hem al een tijdje en ergens denk ik dat het hem tegenhoud omdat we collega's zijn. Vandaag gooide hij deze opmerking naar mij: "Het is ook raar daten met je collega". Hij zet me vaak aan het denken, want hij zegt het vaak op een mysterieuze manier. Toch zou ik graag nog steeds een drankje met hem willen doen? Moet ik hem mee uit vragen? Of is dit een slecht idee? Benieuwd naar jullie meningen.
MoirenPhae schreef:
08-11-2017 21:34
Als jullie allebei zeker weten dat je normaal kan doen als het uitbaat kan het prima toch? Zolang ze er op je werkplek maar geen last van hebben.
Ninavanheusden schreef:
08-11-2017 21:54
Klopt, ben ik het met je eens. Het vervelende is, waar ik me aan dood erger, hij negeert me een beetje zodra er andere collega's in de buurt zijn. Hij doet meteen kortaf en maakt geen praatje zodra er andere bij zijn. Wanneer we even samen zijn, hebben we altijd leuke en interessante gesprekken. Ik ken hem al een tijdje en ergens denk ik dat het hem tegenhoud omdat we collega's zijn. Vandaag gooide hij deze opmerking naar mij: "Het is ook raar daten met je collega". Hij zet me vaak aan het denken, want hij zegt het vaak op een mysterieuze manier. Toch zou ik graag nog steeds een drankje met hem willen doen? Moet ik hem mee uit vragen? Of is dit een slecht idee? Benieuwd naar jullie meningen.
Daar zou ik eerst vragen over stellen. Wat een raar gedrag.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tickel schreef:
08-11-2017 21:56
Dit.
Tickel schreef:

Ik zou er ook geen zin meer in hebben.
Hoe is dat tussen jullie gegaan dan? Ja, ik wil het hem vragen maar weet niet of het handig is. Wij werken niet op dezelfde afdeling maar wel 2 afdelingen die nauw samenwerken. Beide werken we fulltime dus ik zie hem dagelijks. Ik wil het niet awkward maken.
Loes10 schreef:
08-11-2017 21:49
Ik ben al 6 jaar erg gelukkig met een ex collega. Ik ben wel vrij snel nadat wij wat kregen uit dienst gegaan en we werkten niet heel close samen. Als je op dezelfde afdeling zit en veel samenwerkt lijkt het me een wat minder goed idee.

Ik zou het gewoon luchtig brengen, zo van: gaan wij dat drankje nog eens doen of hoe zit dat? En niet te hard van stapel lopen, zodat je zeker weet dat je elkaar echt leuk vindt.
Ja precies. Ik kan er ook heel chagrijnig van worden. Heb het hier ook met vriendinnen over gehad. Zij zijn van mening dat hij bang is dat andere het opmerken. Ik weet het niet zo goed.
Tickel schreef:
Of her in jouw geval een goed idee is, geen idee.

Ik leerde mijn man kennen op mijn werk. Wij werkten niet heel nauw samen, maar wel af en toe vergaderingen etc.

Op het werk waren we echt collega's. Thuis partners. Wij konden het heel goed gescheiden houden.
In het begin was het wat lastiger, want verliefde pubers, spannend en eng. Maar ons werk heeft er nooit onder geleden en het wende snel.
Als je vermoeden is dat het wederzijds is, zou ik het zeker niet laten schieten. Bedenk wel dat als je nauw samen moet werken en het gaat uit óf het blijkt toch niets te zijn (dat laatste weet ik helaas uit eigen ervaring), je in een heel vervelende situatie terecht kunt komen, want je kunt elkaar niet ontwijken en het is niet altijd mogelijk om overgeplaatst te worden naar een andere afdeling.
Hier ook al een paar jaar gelukkig met mijn inmiddels oud-collega. Werkten wel op verschillende afdelingen, maar ook vaak samen. Zeker als het rustig was (recreatiesector) werden de afdelingen min of meer samengevoegd.
Dat hij raar doet met anderen erbij vind ik niet per se gek. Wij wilden niet dat anderen erachter zouden komen dus ontweken we elkaar steeds meer op werk en als we toch samen moesten werken probeerden we krampachtig te doen alsof er niks aan de hand was. Uiteindelijk was dat juist waardoor onze collega's er toch achter kwamen, dat we in ene zo gek deden bij elkaar ;-D

Toen iedereen het toch al wist en we het niet geheim hoefden te houden ging het op zich wel goed op werkgebied. Geen ongemakkelijke toestanden ofzo. Collega's roddelden wel wat af over ons, maar daar konden we ons eigenlijk niet aan storen.

Als je hem echt leuk vind, zou ik gewoon een keer voorstellen om dat drankje nog eens te doen.
Next2UinMalibu schreef:
08-11-2017 21:45
Gaat prima hoor.
Ik woon ondertussen al weer anderhalf jaar samen met met collega
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Dat hij anders doet in het bijzijn van andere collega's kan ik begrijpen (ALS hij mij ook ziet zitten). Buiten dat om stoort het me toch wel heel erg. Hij geeft me vaak mysterieuze hints maar onderneemt geen verdere stappen. Ik kan hem niet helemaal pijlen en durf hem eigenlijk niet mee uit te vragen. Ik zou het namelijk heel erg vinden als hij mij zou afwijzen en wij vervolgens nog dagelijks samen moeten werken. AWKWARD

Aan de andere kant is het ook wel weer overduidelijk dat hij een oogje op me heeft. Maar vervolgens denk ik, dit gaat al zo lang zo. Als hij me echt leuk zou vinden had hij het drinken van een drankje samen allang doorgezet.
mimarr schreef:
08-11-2017 22:14
Hier ook al een paar jaar gelukkig met mijn inmiddels oud-collega. Werkten wel op verschillende afdelingen, maar ook vaak samen. Zeker als het rustig was (recreatiesector) werden de afdelingen min of meer samengevoegd.
Dat hij raar doet met anderen erbij vind ik niet per se gek. Wij wilden niet dat anderen erachter zouden komen dus ontweken we elkaar steeds meer op werk en als we toch samen moesten werken probeerden we krampachtig te doen alsof er niks aan de hand was. Uiteindelijk was dat juist waardoor onze collega's er toch achter kwamen, dat we in ene zo gek deden bij elkaar ;-D

Toen iedereen het toch al wist en we het niet geheim hoefden te houden ging het op zich wel goed op werkgebied. Geen ongemakkelijke toestanden ofzo. Collega's roddelden wel wat af over ons, maar daar konden we ons eigenlijk niet aan storen.

Als je hem echt leuk vind, zou ik gewoon een keer voorstellen om dat drankje nog eens te doen.
Kan je het anders niet wat subtieler aanpakken?
Mijn inmiddels vriend en ik waren een beetje aan het kletsen en kwamen erachter dat we allebei naar een bepaalde film in de bioscoop wilde, toen stelde hij voor om anders samen te gaan. Half als grap, half serieus. Uiteindelijk was dat dus onze eerste date.

Kan je niet zoiets een keer proberen? Bijvoorbeeld het gesprek brengen op een bepaald cafe wat heel leuk leuk schijnt te zijn, maar dat je vriendinnen nooit tijd hebben. En dan vragen of hij anders zin heeft om een keertje mee te gaan, omdat je nog steeds een drankje van hem tegoed hebt? Als hij je afwijst, kan je zoiets nog afdoen als grapje zodat het niet zo awkward is.
Je overanalyseert.

Wat maakt het uit? Hij vraagt je niet uit. Je vindt t zelf ook niet t risico waard om hem te vragen, dus blijkbaar vind je hem ook niet leuk genoeg. Move on.

Elke andere situatie schiet je niets mee op toch?
Stel hij vindt het leuk om met je te flirten en verder niets. Heb je niets aan.
Stel hij vindt je heel leuk maar hij durft niet. Jij durft ook niet. Jullie komen samen nergens, einde verhaal.
Stel hij weet niet of hij je leuk vindt. Hij vraagt je dus niet. Einde verhaal.

Je kunt eindeloos piekeren. Maar als geen van jullie een gokje wil wagen, dan maakt t toch geen reet uit?

Ninavanheusden schreef:
08-11-2017 22:46
Dat hij anders doet in het bijzijn van andere collega's kan ik begrijpen (ALS hij mij ook ziet zitten). Buiten dat om stoort het me toch wel heel erg. Hij geeft me vaak mysterieuze hints maar onderneemt geen verdere stappen. Ik kan hem niet helemaal pijlen en durf hem eigenlijk niet mee uit te vragen. Ik zou het namelijk heel erg vinden als hij mij zou afwijzen en wij vervolgens nog dagelijks samen moeten werken. AWKWARD

Aan de andere kant is het ook wel weer overduidelijk dat hij een oogje op me heeft. Maar vervolgens denk ik, dit gaat al zo lang zo. Als hij me echt leuk zou vinden had hij het drinken van een drankje samen allang doorgezet.
anoniem_346465 wijzigde dit bericht op 11-11-2017 18:36
0.41% gewijzigd
Ik maar dat ben ik vind het een no go area ik heb ook op het werk een leuke collega ik weet dat hij mij ook leuk vindt.
Hij heeft weleens gehint ik ben daar subtiel omheen gegaan, puur omdat hij een hogere functie heeft dan ik wij heel nauw samenwerken en ik geen gedoe wil mocht het op niets uitlopen.
Ik ben dan gezien mijn positie degene die het onderspit zal delven .
Daarnaast heb ik ook geen zin in toestanden op de werkvloer collega's die mogelijk gaan roddelen.
Wij hebben zo een hippe kantoortuin en elkaar dan ontlopen is domweg niet mogelijk.
Ik schat hem overigens niet in als een lastpak als het op niets uit zou lopen, mezelf ook niet, maar neem het risico gewoon niet.
We gaan professioneel heel goed met elkaar om gezond betrokken bij elkaars privé leven, en dat is prima.

Zou ik hem in de kroeg oid ontmoet hebben zou ik zeker kijken of het meer kon worden.
Hij zet me vaak aan het denken, want hij zegt het vaak op een mysterieuze manier.

Dit intrigeert me.

Maakt hij er raadsel van?

Of doet hij van die Kazan gebaren met zijn handen als hij iets mysterieus zegt?

Kijkt hij er raar bij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven