Welke vakantiebestemming viel je tegen?

11-11-2017 17:43 413 berichten
Alle reacties Link kopieren
De steden die mij het meest tegenvielen:

- Moskou:
ontzettende chagrijnige mensen, niemand spreekt Engels en klantvriendelijkheid kennen ze niet. Het is wel 10 jaar geleden, dus misschien is het veranderd.

-Hanoi:
echt overal brommers, ook op de (smalle) troittoirs) je kan echt nergens fatsoenlijk lopen, ik werd er echt gestresst van. En in bijna alle restaurants zit je op van die plastic krukjes (ik ben geen 18 meer en krijg dan last van mijn rug) en op de stoep in de stank en herrie van de brommers.
(Saigon vond ik daarentegen heel erg leuk, zoveel relaxter)

-Istanbul:
totaal geen leuke eettentjes/cafes op 1 straatje na, geen winterbestemming.
Paleizen zijn wel mooi en in de zomer is het vast leuker daar.

Buenos Aires:
- overal vuilniszakken en heel slecht onderhouden op 1 buurt na.
- het water van de rivier is BRUIN en totaal geen sfeer daar(geen kraampjes, muziek)
- als je heel erg van tango houdt en van vlees eten is het wel een leuke bestemming
denk ik en de mensen vond ik erg aardig.
Alle reacties Link kopieren
Milaan: alleen leuk als je van duur shoppen houd.
Pisa: alleen die toren en dat is het.

Berlijn in de winter met een pak sneeuw vond ik wel wat hebben. Je moet idd vaak ver lopen, maar wij warmde gewoon tussendoor op met koffie en chocomel.
Alle reacties Link kopieren
gekopreizen schreef:
11-11-2017 17:57
Poeszie: Jamaica een agressieve sfeer zeg je, mn in het uitgaansleven of ook gewoon overdag?
Ook overdag, op een markten bijvoorbeeld, heel onprettig
Alle reacties Link kopieren
Vancouver en de hele westkust, Canada.
Wat heb ik ernaar uitgekeken, de natuur, de mensen en de beren.
Het was overwegend saai, er viel nauwelijks wat te doen en je moest honderden kilometers rijden wilde je wat van het land zien.

Ik denk dat ik er te hoge verwachtingen fan gehad want is niet voor herhaling vatbaar terwijl wij enorme natuurliefhebbers zijn.
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
11-11-2017 18:14
Jamaica was leuk. Op het resort met mijn zus. Ik ben niet blank en spreek de plaatselijke taal redelijk, maar zelfs overdag voelden wij ons onveilig. Overal werden verboden middelen aangeboden op agressieve wijze. Werden we op intimiderende wijze benaderd door mannen en er was een schietpartij een straat verder toen wij daar waren. Heerlijk relaxed op het resort (overigens, dikke 5* of niet, zelfs daar benadert het hotelpersoneel je voor drugs). Maar zeker buiten het resort hangt er een hele gespannen sfeer. Je moet echt continu alert zijn. Jamaica staat niet voor niks in de top 10van de gevaarlijkste landen al jaren.

Oh,dat, en het meest vervelende volk ter wereld in overvloed. De op de een of andere manier altijd schreeuwende amerikanen en amerikaanse vrouwen met stemmen waar eucalypta een puntje aan kan zuigen, en dan met het aantal decibel van een straaljager....
Dit inderdaad, het resort was echt top! Maar je moest er niet van af gaan
Alle reacties Link kopieren
blauwuiltje schreef:
11-11-2017 17:55
Texel in de winter, bijna alles dicht en geen ov

Londen in de zomer...leuke stad maar bizar druk en overspoeld met chinezen
en Texel in de zomer als het regent. In het enige zwemparadijs stond iedereen als haringen in een ton. Daar zijn wij niet eens naar binnen gegaan.
Londen in het najaar vond ik erg leuk...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Honolulu op eiland Hawaï.
Veel hoogbouw, volgebouwd en voornamelijk gericht op Aziatische toeristen.

Tokio in Japan.
Indrukwekkende stad maar werkelijk niemand sprak Engels en zelfs de straatborden waren in het Japans dus je kon niets vinden.
Alle reacties Link kopieren
Vietnam vond ik niks aan. Mensen raar, onaardig en overal vies.
Brisbane in Australie vond ik ook erg tegenvallen.
Ik dacht, grote stad, zal wel veel te doen zijn, helaas..
Marrakech vond ik te toeristisch
Auckland vond ik ook erg tegenvallen. Grauwe stad, mensen chagrijnig.De rest van Nieuw Zeeland is overigens geweldig :heart:
Marrakech. Prachtig, maar dat gehossel en geoplicht en gedoe vond ik echt doodvermoeiend. Much too much. Jammer, want mooi is het zeker!

Florida. Nu was ik daar als puber met mijn ouders, dus dat heeft mijn bril misschien gekleurd. Ik herrinner me motels, reclameborden, oneindig veel asfalt en de geur van bleek. Van ellende ben ik maar de hele week in Disneyworld geweest. En 1 dag naar een shoppingmall. Totale treurigheid en lelijkheid,
pokkewijf schreef:
11-11-2017 18:42
en Texel in de zomer als het regent. In het enige zwemparadijs stond iedereen als haringen in een ton. Daar zijn wij niet eens naar binnen gegaan.
Londen in het najaar vond ik erg leuk...
Texel sowieso. Vond het geeen eilandsfeer hebben zoals de andere waddeneilanden
Alle reacties Link kopieren
Robinson: waar was je in Vietnam? Ik heb er 5 weken gepackpackt en vond de mensen in het noorden chagrijnig maar hoe zuidelijker hoe aardiger worden.
Alle reacties Link kopieren
Madrid: saai, vies en druk verkeer met uitlaatgassen overal
Istanbul: agressieve sfeer, vies, iedereen wil je een poot uitdraaien

En over vies gesproken; India, het smerigste land dat ik ooit heb gezien.
Ab imo pectore
Tsjechië. Met uitzondering van Praag, prachtige stad (vooral 's avonds).
Vorig jaar geweest, we merkten dat het over het algemeen een sombere sfeer hing. Meeste mensen reageerden ook chagrijnig en/of kortaf.
Je merkte ook dat er ook armoede heerst daar.
Alle reacties Link kopieren
winterqueen schreef:
11-11-2017 18:01

Spanje: onbeschofte mensen, vies eten.
Van het Spaanse eten ben ik ook niet zo'n fan maar in Andalusië zijn ze wel heel kindvriendelijk.

Ki nd kreeg vaak een lolly als we ergens iets gingen drinken.

Toen we ergens in een speeltuintje waren kwamen buurtbewoners naar buiten om te waarschuwen dat er in het handvat van 1 van de speeltoestellen een wespennest zat.

In een restaurant vragen of kind al wel zout in het eten mocht.
Vietnam vond ik wel een mooi land maar de mensen ook verschrikkelijk chagrijnig. Ik was Thailand gewend dus het viel me echt tegen.
Lissabon, het was er vies, veel graffiti en er werd ons meerdere malen midden op straat overdag drugs aangeboden.
Alle reacties Link kopieren
gekopreizen schreef:
11-11-2017 19:08
Robinson: waar was je in Vietnam? Ik heb er 5 weken gepackpackt en vond de mensen in het noorden chagrijnig maar hoe zuidelijker hoe aardiger worden.
Van zuid naar Noord gereisd.
Ze deden ook alles om je op te lichten, spraken echt 0 Engels.
Maar de ervaringen van het land is ook dat mensen het of helemaal geweldig vinden of vreselijk.
Beetje zoals India, daar hoor ik dat ook altijd van.
Barcelona. Toen ik er zondagavond aankwam was het heerlijk weer. Toen ik dinsdag opstond regende het pijpestelen en dat is tot ik wegging zo gebleven. Sagrada Familia werd van binnen verbouwd, dus je kon er maar een heel klein stukje en en er was niets te zien verder. Maar dan wel de volle mep moeten betalen. Nog een ander museum was die zomer ook al niet open. Al met al een echte tegenvaller.
Alle reacties Link kopieren
Los Angeles. Op dezelfde roadtrip hadden we al New York (gaaf!) en San Francisca (zo sfeervol!) aangedaan. Wat een deceptie was LA. Sfeerloos en zodra je het centrum uitwandelde, ook meteen een gevoel van onveiligheid. De andere dagen zijn we rondom ons hotel aan het strand (dat dan wel weer prachtig was) gebleven. Volgende keer sla ik LA over.
Alle reacties Link kopieren
lilapie schreef:
11-11-2017 18:07
Indië: maar dat schijnt ook echt zo’n “hate it or love it” land te zijn. Ik vond het onveilig en helemaal niet prettig om de hele dag aangestaard te worden (zelfs met lange rok, lange mouwen en hoofddoek).
Ik vond India ook verschrikkelijk. Vies. Handtastelijke mannen.
Alle reacties Link kopieren
Nienke, LA is idd niet zo sfeervol. Wij vonden Madame Tussauds wel erg leuk.
We overnachtten in Long Beach en hebben daar The Queen Mary bezocht. Malibu vond ik tegenvallen.
Ik vond Parijs en Lissabon erg tegenvallen, beide wegens ongezellig, volgebouwd en weinig groen en gezellige pleintjes e.d.
In Costa Rica vond ik met name Arenal tegenvallen, wat een tourist trap was dat.
Ook de Shetland eilanden vielen me tegen. Ik hou van eilanden en was enigszins voorbereid op een kale vlakte, maar toch had ik er meer van verwacht. Al hielp het ook niet dat ik door een blessure niet zo goed uit te voeten kon.
Ik heb een grafhekel aan Parijs. Milaan vind ik geen hol aan en Moskou viel me tegen om precies dezelfde redenen als TO. Grijs en grauw. Zowel de stad als de mensen.
Wat een pijnlijk topic. Parijs is met stip mijn favoriete stad, op de voet gevolgd door Venetië.
Zelf vond ik Schotland tegenvallen. Ik heb daar lyrische verhalen over gehoord maar ik vond het koud, nat en het eten smerig.
Curacao vond ik erg tegenvallen. Mooie stranden en het slavernij museum was indrukwekkend, maar verder is er helemaal niets te beleven. Alleen maar hitsige dronken hotelschool stagiaires en treurige dolfijnshows.

Edinburgh vond ik ook niet zo boeiend. Er is maar 1 straat met pubs en die gaan ook allemaal heel vroeg dicht. Het was er ook -5 toen ik er was en ik was met mijn toenmalige vriend en die relatie hing al aan een zijden draadje. Dat kan er ook mee te maken hebben gehad. Wel vond ik de mensen daar echt de aardigste in vergelijking met alle landen waar ik verder ben geweest. Supergeinteresseerd en veel gevoel voor humor. Heel veel gezellige kletspraatjes met de locals gemaakt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook met verbazing sommige berichten te lezen.
Parijs vind ik zelf een erg mooie stad.
Het zelfde telt voor de West kust van Canada en Vancouver.

Kreta vond ik helemaal niet fijn. Een hele grote goed maker is dat ik daar mijn man ontmoet heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven