Welke vakantiebestemming viel je tegen?

11-11-2017 17:43 413 berichten
Alle reacties Link kopieren
De steden die mij het meest tegenvielen:

- Moskou:
ontzettende chagrijnige mensen, niemand spreekt Engels en klantvriendelijkheid kennen ze niet. Het is wel 10 jaar geleden, dus misschien is het veranderd.

-Hanoi:
echt overal brommers, ook op de (smalle) troittoirs) je kan echt nergens fatsoenlijk lopen, ik werd er echt gestresst van. En in bijna alle restaurants zit je op van die plastic krukjes (ik ben geen 18 meer en krijg dan last van mijn rug) en op de stoep in de stank en herrie van de brommers.
(Saigon vond ik daarentegen heel erg leuk, zoveel relaxter)

-Istanbul:
totaal geen leuke eettentjes/cafes op 1 straatje na, geen winterbestemming.
Paleizen zijn wel mooi en in de zomer is het vast leuker daar.

Buenos Aires:
- overal vuilniszakken en heel slecht onderhouden op 1 buurt na.
- het water van de rivier is BRUIN en totaal geen sfeer daar(geen kraampjes, muziek)
- als je heel erg van tango houdt en van vlees eten is het wel een leuke bestemming
denk ik en de mensen vond ik erg aardig.
Alle reacties Link kopieren
gekopreizen schreef:
11-11-2017 20:04
Nienke, LA is idd niet zo sfeervol. Wij vonden Madame Tussauds wel erg leuk.
We overnachtten in Long Beach en hebben daar The Queen Mary bezocht. Malibu vond ik tegenvallen.
Wij zaten ook in Long Beach, dat was prachtig inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
lilapie schreef:
11-11-2017 18:07
Indië: maar dat schijnt ook echt zo’n “hate it or love it” land te zijn.
Bedoel je India?

Voor mij vielen tegen: Tunesie, Marokko en Denemarken.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ibiza.
Alleen maar Nederlanders en zo zat als maar zijn kan Engelsen en ik vond het eiland ook niet bijzonder mooi. Had echt niet het idee dat ik in Spanje zat.
En veel en veel te druk overal en het was niet eens meer schoolvakantie in Nederland.
En om over de “hippies” en de wannabee hippies maar te zwijgen.

Texel vind ik juist heerlijk, zomer en winter.
Honolulu is inderdaad niet bijster geweldig maar als je daar net buiten bent is het prachtig.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
11-11-2017 20:19
Wat een pijnlijk topic. Parijs is met stip mijn favoriete stad, op de voet gevolgd door Venetië.
Zelf vond ik Schotland tegenvallen. Ik heb daar lyrische verhalen over gehoord maar ik vond het koud, nat en het eten smerig.
Het is zeker een pijnlijk topic. En wat de een geweldig vindt is voor de ander totaal een afknapper.
Ik heb als kind een heerlijke vakantie in Schotland gehad. Het was zo ontzettend mooi.
Alle reacties Link kopieren
Brescia, chagerijnige mensen en niet interessant.

Venetië sinds het overspoeld is door hordes mensen. Het lijkt wel een pretpark. Dat was 20 jaar geleden echt nog anders.

Valkenburg, need I say more...

Volendam, need I say even more than more...

Charleroi, we reden het centrum in en voelden ons zo onveilig dat we niet eens geparkeerd hebben en gelijk rechtsomkeert hebben gemaakt.

Denemarken vond ik wat saai, Kopenhagen was best leuk en ik wil zeker nog eens proberen of een ander gebied daar leuker is.

Parijs vind ik wel heel erg leuk, heerlijke stad.
Op díé fiets!
Het is maar net met wat voor instelling je ergens naar toe gaat.

Als je in de zomer naar Barcelona gaat weet je dat het stervensdruk is, dus maak je je daar niet druk over en deal je er gewoon mee. Overigens er zijn onwijs veel leuke en goede eettentjes in Barca maar je moet ze wel weten te vinden. Je loopt als snel een toeristentent binnen.

Afgelopen winter was ik in Kiev, ik ging er van uit dat het daar armoedig en koud ging zijn, maar het viel heel erg tegen. De kou viel mee, Kiev heeft prachtige kerken en is echt een bijzondere stad.

Eigenlijk heb ik helemaal geen een vakantie bestemming die mij tegen viel.
Ik kan niks bedenken...

Ja, plaatsen waar het meer aan het reisgezelschap lag dan de plaats. :facepalm:
Tsjechië: armoedig, troosteloos en af en toe voelde ik me er echt onveilig.

Milaan: gewoon geen mooie, sfeervolle stad.

Schotland: koud, nat en na 1 kasteel had ik ze allemaal wel gezien.

Grappig topic want Parijs en Italië ben ik dan wel weer fan van!
Alle reacties Link kopieren
Bali viel me tegen.
Ik voelde me vaak een wandelende portemonnee en vond de mensen opdringerig.

Venetië viel me ook tegen. Veel te druk met al die (voornamelijk Aziatische) groepen die niet uitkijken waar ze lopen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Met stip ibiza
Eén hype erg fake eiland letterlijk en figuurlijk. Voelde gewoon niet fijn en oprecht aan het teveel "kijk mij eens" is simpelweg niet aan mij besteed.
Vita loca
Alle reacties Link kopieren
Op de meeste plaatsen kan ik wel iets leuks ontdekken. Enige uitzondering die ik zo kan bedenken is Luxemburg stad. Super saai en bijna geen autovrije zone. Innsbruck vond ik niet boeiend maar vermaakte me op zich wel (de omgeving daarentegen hartstochtelijk mooi). Ik bedenk me ineens nog wel Alicante en Torremolinos. Op 2 verschillende Spanje reizen daar een nacht doorgebracht. Wat een treurige oorden.

Grappig topic, de rest van Spanje, Italie Parijs, Lissabon en Jamaica vind ik i.t.t. sommige mensen hier echt te gek.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Marrakech: eens, maar nooit weer. Letterlijk elke minuut werd je opgelicht of toch een poging, werd er naar je geroepen of op je geboden (zeven kamelen) en voor de rest werd je enkel zuur aangekeken door de locals. O ja, kers op de taart was dat er stenen naar ons werden gegooid. Vreselijk.
Veritas vos liberabit
Ik vind Parijs juist ook heerlijk maar ik heb daar ook gewoond dus dan zie je het toch anders.

Lissabon 1x geweest maar vond ik ook erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
New York: heel leuk om alle highlights te zien maar zo weinig sfeer. Zo veel neppe mensen en zo gigantisch druk. Was blij toen we na 3 dagen weer verder gingen. Totaal geen behoefte om terug te gaan.

Costa Rica: veel duurder dan verwacht en veel te touristisch.
Alle waddeneilanden vind ik tegenvallen. Veel mensen zijn er lyrisch over maar ik vind ze zonder uitzondering winderig en saaaaaai.
Egypte vond ik matig. Ik had me van te voren niet zo beseft dat je zodra je een voet buiten je resort zet een geldkip bent die kaalgeplukt moet worden. Letterlijk. Het is al jaren geleden dat ik er was maar ik ga er nooit weer heen. Met Tunesie heb ik dan weer betere ervaringen. Maar daar was ik met mijn baby, dat hielp vast enorm.

Legoland Billund vond ik ook een aanfluiting. Vergane glorie. En Billund heeft verder niets te bieden. Was blij dat we na 2 nachten door konden naar de Noordkust. Dat vond ik wel leuk, vooral Skagen is prachtig.

En Cran Canaria vond ik ook niks. Weinig moois te vinden op dat eiland, wel veel armoedige winkelcentra.
Alle reacties Link kopieren
Schotland, ik had het ruiger verwacht, meer als Noorwegen, maar het was veel gecultiveerder. Verder prima vakantie.
Napels, vies, oninteressant en op zondag was alles dicht maar wel veel mensen op straat. Hebben ons er echt onveilig gevoeld.
Alle reacties Link kopieren
CrepeDeFromage schreef:
11-11-2017 17:56
Fuerteventura, een rots met geiten
:rofl:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Koffiekop schreef:
11-11-2017 23:15
Alle waddeneilanden vind ik tegenvallen. Veel mensen zijn er lyrisch over maar ik vind ze zonder uitzondering winderig en saaaaaai.
Shock
Vita loca
Alle reacties Link kopieren
winterqueen schreef:
11-11-2017 18:01
Indonesië: te heet, vochtig, vies, mensen heel vriendelijk maar traaaaaaaggggg.
Spanje: onbeschofte mensen, vies eten.
o_o Waar zat je?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
namenzoektocht schreef:
11-11-2017 23:10
New York: heel leuk om alle highlights te zien maar zo weinig sfeer. Zo veel neppe mensen en zo gigantisch druk. Was blij toen we na 3 dagen weer verder gingen. Totaal geen behoefte om terug te gaan.

Ja New York inderdaad. Misschien was mijn verwachting te groot?
Het was voor mij vooral lelijk, stinkend, hectisch en sfeerloos.
Wel hele toffe locals!
3 dagen was voor mij ook meeer dan genoeg.

Dublin vond ik itt eerder genoemd juist heel tof! Veel cultuur, goed shoppen, goeie horeca en hele aardige locals.
Alle reacties Link kopieren
Campings in Frankrijk. Het is het iedere keer net niet.

Cuba, opdringerige mensen die je overal sigaren willen verkopen. Hotelkamer was een soort bezemkast zonder raam.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een fijne huwelijksreis gehad op Gran Canaria. Een mooi hotel waar het goed toeven was.
Maar het eiland op zich viel me wel wat tegen. Weinig groen, veel droogstaande rivieren, veel van hetzelfde ...
Alle reacties Link kopieren
Een kamer zo donker als een bezemkast hadden wij in Ny, het hotel viel dus op zich wel wat tegen maar de locatie was top en ik vond Manhattan echt geweldig. En wat doe je nou helemaal in die kamer buiten slapen?
Ja het was druk maar we hebben toch ook rondgewandeld in heerlijk rustige straten met parkjes en aan het water.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven