Wat moet ik doen...

11-11-2017 16:42 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn 7 jaar samen.
Er is geen jaar voorbij gegaan zonder dat hij met iemand anders flirte.
Soms moeilijke periode maar er altijd door geraakt voor een leugentje was hij niet bang.
Toch komen we goed overeen en passen we bij elkaar.
Vorig jaar had hij gevoelens voor een ander meisje onze relatie stond op on hold, toch heeft hij voor mij gekozen. Hij bleef met haar omgaan achter mijn rug (om mij niet te kwetsen?). Hij kon haar niet laten vallen omdat ze veel had meegemaakt. Uiteindelijk na vele leugens zijn ze dan toch "vijanden" geworden. Maar het vertrouwen is beschadigd. Een paar maanden later vraagt hij mij ten huwelijk ❤️. Ik dacht dat dit alles ging veranderen... maar nu controleer ik soms zijn account (ik schaam me ervoor maar mijn vertrouwen moet toch op een of andere manier terug komen...) daarop zie ik dat hij met andere meisje stuurt ik heb hem ermee geconfronteerd eerst is hij boos en dan komt hij emotioneel terug sorry ik had het je moeten vertellen. Maar nu verwijderd hij sommige berichten meteen zelfs van mensen waar ik hem niet van zou bedenken dat hij mij zou bedriegen... ik weet niet wat ik moet doen 😔
klinkt echt als een superfijne relatie. Denk je dat wij advies hebben over hoe je hem kunt veranderen en er voor kunt zorgen dat het ophoudt?
dat advies bestaat niet! Hij is zoals hij is. Dus twee keuzes:
- accepteren en slikken
- niet accepteren en bij hem weg gaan.
Meer smaken zijn er niet. Je kunt hier op het forum er over gaan lammenteren, gelijk krijgen of ongelijk krijgen, maar daar verander je je situatie niet mee.
Kind, wat ben jij naief. Vind het gewoon rot om te lezen.

Hij neukt buiten de deur, maar daar heb je hem nog niet op betrapt, dus het is er niet, denk jij. Denk je echt dat hij per toeval alleen heeft gedaan waar jij hem op hebt betrapt? Denk je dat winkeldieven meer jatten dan hetgeen ze voor gepakt worden? Natuurlijk...

En dan denken dat een kindje alles oplost, ai ai ai. Je wilt trouwen met een contract, wat bedoel je daarmee? Trouwen is toch een contract? Elkaar TROUW beloven? Dat kan hij niet. Daar gaat trouwen niets aan veranderen.

Je kunt twee dingen doen:
1. Trouwen en accepteren dat hij wie dan ook neukt achter je rug om
2. Niet trouwen en een man zoeken die wel respect voor je heeft.

En werk ook aan je zelfvertrouwen en zelfrespect... want alleen dan voorkom je dat je weer zo behandeld wordt.
Tuurlijk komt ie steeds bijjou terug en vraagt ie je ten huwelijk.. jij vergeeft hem weer en jullie gaan vrolijk door.. ik zou het terugkomen in dit geval niet als iets positiefs zien in die zin dat hij je zóó veel leuker vindt dan de anderen, maar eerder als makkelijke oplossing voor hem want je neemt hem toch wel terug.

Ik hoop voor je dat hij je niet bedriegt, fysiek gezien dan, want emotioneel gezien doet hij dat al.
Volgens mij hoog tijd om eens je grenzen aan te geven! Dit klinkt niet als een gezonde en gelijkwaardige relatie..
Hij trouwt met je omdat hij weet dat hij bij jou kan blijven vreemdgaan, jij hebt niet genoeg zelfvertrouwen en holt achter hem aan dus voor hem is het zo prima.
Tjonge wat unaniem is iedereen hier! Behalve de ts dan. Die wil de realiteit vooralsnog niet onder ogen zien. Anders had ze dit topic niet eens geopend en haar relatie allang beëindigd.
Ooohh, en een liefdesbaby :frusty:
Wat voor een beeld over relaties wil je je kind meegeven in de toekomst..
en daarnaast; als dan blijkt dat de liefdesbaby de problemen dan nog niet heeft opgelost, is het nog lastiger om weg te komen. Nu is het alleen nog een koophuis en honden.. bij een baby zit je voor de rest van je leven aan elkaar vast. Misschien in jouw ogen wel handig om hem aan je te binden, maar hij weet heus dat je toch niet weggaat en hij ook niet hoeft te veranderen..
ik zou nu rennen en aan je zelfbeeld en zelfwaardering gaan werken ipv trouwen en een liefdesbaby krijgen :facepalm:
Lieve TO ik schaar jouw verhaal onder die van vrouwen die systematisch mishandeld worden. Zo'n voorbeeld van een slechte film waarbij iedereen roept:"Jeetje, ga weg bij die vent! Ik begrijp haar echt niet!" En uiteraard sleept het jaren zo voort en gaat er niks veranderen aan de situatie. Dus al geef ik jou nu een advies, ik neem aan dat je er niks mee gaat doen. WANT als je ergens mee moet stoppen, wat inmiddels een verslaving is, moet JIJ dat zelf willen. Ja? Wil je dat? Dan nu weggaan, zoek hulp en bijt jezelf erdoor heen 💪
TO, waarom denk je dat een baby alles oplost?
intothewild schreef:
11-11-2017 18:31
TO, waarom denk je dat een baby alles oplost?
Hij wil al lang kinderen.
Actiffe schreef:
12-11-2017 18:09

En dan gaat hij niet meer vreemd en draagt hij jou ineens op handen?
Actiffe schreef:
12-11-2017 18:09
en het feit dat hij allang kinderen wil maakt dat hij jou in de toekomst trouw zal blijven?????????
kinderen willen en trouw staan volledig los van elkaar hoor. Haal die schellen weg voor je ogen!
Actiffe schreef:
11-11-2017 17:08
Ik heb hem al vaak gezegd dat ik dat soort gedrag noet verdien omdat ik alles voor hem zou doen.
En waaròm doe je precies alles voor hem? Zo lief klinkt hij niet met zijn geflirt en gelieg. Geef je liefde aan iemand die het verdient!
Ik heb dit ook meegemaakt en maak t nu nog steeds mee met mijn bijna ex vrouw.

Iedere keer werd er tegen mij gelogen en werd ik afgescheept als gek.

Maar t is allemaal uitgekomen.

Voelsprieten en onderbuikgevoelens..ga daar op af,want soms denk je dat je spoken ziet,maar je intuïtie heeft meestal gelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven