Malm ladekast als commode?

12-11-2017 18:59 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een twee kamer appartement en hebben dus geen aparte babykamer. Onze slaapkamer is wel erg ruim, maar niet handig ingericht met de plaatsing van ramen en deuren. Hierdoor moet ik goed kijken naar welke meubels er echt nodig zijn en hoe we die gaan plaatsen.

Nu hebben wij een malm ladekast met 6 lades. Het liefst zou ik het verschoonkussen hierop leggen en er twee planken boven hangen waar we verzorgingsspulletjes op kunnen zetten. Deze kast is echter maar 78 cm hoog. Zijn er meer mensen die deze kast als commode gebruiken? En kan het qua hoogte wel of is hij echt te laag?

Zijn er nog mensen die ruimte besparende tips voor de commode hebben? Ik zat eraan te denken om anders de ikea gulliver commode te gebruiken. Deze kan als het goed is net naast het ledikant staan! Ik hoor van veel mensen ook dat ze de commode bijna niet gebruiken en eigenlijk alleen maar op bed verschonen. Maar ik denk dat de kraamzorg wel een goede, hoge commode wilt zien?
Bovendien is het jullie kindje en bepalen jullie lekker zelf waar jullie je kindje op verschonen.
Hier een hemmes-ladekast.. Gaat prima
Ik vraag me af hoeveel mensen dan daadwerkelijk hun kasten verankeren, als deze kast steeds om deze rede in het nieuws komt.
Hier ook de 3 lades hemnes. Heel blij mee en hoog genoeg voor ons (1,80 en 2,00 m).

Onverankerd en wel. Maar er wordt verankeringsmateriaal bij geleverd tegenwoordig.
Tabelletje schreef:
12-11-2017 21:01
Bij de Malm ladekasten zijn al meerdere kinderen overleden doordat de kasten niet waren verankerd!!!
heb je hier een bron van?

Laat maar al gevonden, kwam niet doordat ze als commode gebruikt werden maar doordat wat oudere kinderen erop klommen volgens mij. Ik was benieuwd hoe dat zat maar weet het nu dus
duizel wijzigde dit bericht op 12-11-2017 21:38
Reden: nieuwe informatie gevonden
42.98% gewijzigd
Meerdere kinderen zelfs?

Maar een baby leg je toch gewoon op de commode neer?

De betreffende kinderen zullen wel alle lades opengetrokken hebben en vervolgens de kast over zich heen gekregen? Gaat je met een baby niet gebeuren.

Misschien is TO wel zo slim om hem wél te verankeren.
Maar ja, er wordt niet voor niks op meerdere plekken aangegeven dat je die dingen moet verankeren. En dat lijkt me met bijna alle hogere kasten handig. En idd, oudere kinderen die erop klommen dus geen baby
Wij hebben een malm kast in de slaapkamer en de eerste maanden, toen kind met ons co-sliep hebben we die als commode gebruikt.

De lades zijn prettig, er past veel in. Het is ook fijn om veel ruimte aan de zijkant te hebben en die van ons is 2x4 lades hoog en dat was voor mij ideaal (ben vrij lang).

Wat ik irritant vond, was dat hij tot de onderkant dicht is, en je er dus telkens met je tenen tegenaan stoot. Ook schuift het kussen makkelijk heen en weer, vooral irritant naarmate het kind ouder en beweeglijker wordt. Ik had er een antislip matje onder, maar was toch niet ideaal.

In de kinderkamer hadden we een Hemnes, waarvoor we een extra blad met opstaand randje hadden gemaakt (vroeger kon je dat schijnbaar gewoon kopen maar tegenwoordig niet meer). Als je de malm echt permanent als commode zou willen gebruiken, zou ik daar ook een opzetstuk voor maken zodat je net wat meer ruimte en veiligheid hebt. Je zou hem zelfs meteen kunnen verhogen.

Als je googled op 'malm wickelaufsatz' afbeeldingen zie je veel voorbeelden (populair in Duitsland)
nootboek wijzigde dit bericht op 13-11-2017 10:49
15.15% gewijzigd
Wij hebben de malm (3 laden) verkocht op marktplaats en daar een hemnes gekocht. Deze heeft een wat dieper en langer blad, vond oppervlakte van de malm toch echt te klein. Verder van plan om snachts gewoon in co-sleeper te verschonen en overdag ook op ons bed of in woonkamer, vandaar geen dure commode aangeschaft. Zelfde situatie als jullie qua huisvesting. Hemnes heeft veel opbergruimte, lijkt genoeg als het alleen voor baby gebruikt wordt. Ik ga nog zoiets maken boven de kast: Afbeelding
OliveViva schreef:
12-11-2017 19:55
Oke, dus wat ik hier zo lees is de hemnes wel een favoriet en ruim genoeg om alle kleertjes in op te bergen..

Nu hebben wij al een malm, dus zou ik voor het aanzien een tweede malm erbij wel fijn vinden. De 4 lades is hoog genoeg, maar ook maar 80 cm breed en 48 diep. Ligt het aankleedkussen hier niet preciés op? Is dat wel veilig? Of moet je dan nog een soort opstaande rand gaan bouwen? :)
Je moet toch altijd erbij staan. Met deze afmetingen kan je geen potjes en spullen op het blad leggen naast aankleedkussen. Zou ik zelf erg onhandig vinden.
OliveViva schreef:
12-11-2017 19:12
Stripverhaal, ik bedoel de malm ladekast met 2 keer 3 lades naast elkaar, dus ook 6 lades in totaal :biggrin: . Die is maar 78 cm hoog en volgens mij hoort een commode zo'n 90 cm hoog te zijn, vandaar mijn twijfel.

BahcoBarbie, die heb ik inderdaad vaker gezien, handig! Waar kun je die kopen (voor een beetje leuke prijs)?

Ik heb hem hier gekocht: https://www.babyzaak-online.nl/byBO-Pip ... 24516.html Aardige mensen :) Voor het matrasje wat er bij zit heb zelf een simpele waterdichte hoes gemaakt van tafelzijl.

Ze verschijnen ook op Marktplaats.
Voor schuivende verschoonkussens: plak klittenband strips op de onderkant van het verschoonkussen en de bovenkant van de commode. :thumbsup:
Wij hebben de commode vrijwel niet gebruikt. Een tafel en een aankleedkussen volstaat ook :)
Morgenstond schreef:
13-11-2017 09:50
Wij hebben de commode vrijwel niet gebruikt. Een tafel en een aankleedkussen volstaat ook :)
Dat kun je niet zondermeer zeggen. Als je klein bent is de tafel misschien wel goede hoogte, maar ik ben vrij lang en de tafel is voor mij echt te laag en geen gezonde/langdurige oplossing.

Mijn kinderen waren de eerste maanden echt poepmachines. Ze zeggen vaak dat borstgevoede kinderen slechts 1x per week poepen, maar dievan mij deden het 5x per dag. Ik stond dus nogal eens aan de verschoontafel, en vaak ook niet alleen de luier te verschonen maar de hele outfit. Toen we door omstandigheden 3 weken bij mijn ouders moesten bivakkeren, en ik op tafel, vloer, bed etc. moest verschonen, had ik daarna rug- en schouderklachten, die snel weer verdwenen toen ik thuis weer op de juiste hoogte kon werken.
nootboek schreef:
13-11-2017 10:46
Dat kun je niet zondermeer zeggen. Als je klein bent is de tafel misschien wel goede hoogte, maar ik ben vrij lang en de tafel is voor mij echt te laag en geen gezonde/langdurige oplossing.

Mijn kinderen waren de eerste maanden echt poepmachines. Ze zeggen vaak dat borstgevoede kinderen slechts 1x per week poepen, maar dievan mij deden het 5x per dag. Ik stond dus nogal eens aan de verschoontafel, en vaak ook niet alleen de luier te verschonen maar de hele outfit. Toen we door omstandigheden 3 weken bij mijn ouders moesten bivakkeren, en ik op tafel, vloer, bed etc. moest verschonen, had ik daarna rug- en schouderklachten, die snel weer verdwenen toen ik thuis weer op de juiste hoogte kon werken.
Ik ben ook vrij lang (1.92 m.), en onze tafel is normale hoogte.
Wij gaan ook onze Hemnes kast gebruiken :-) goed om te horen dat dat goed bevallen is bij anderen. We zijn van plan om zo'n 'Matty' kussen te kopen: https://www.cozykidz.nl/nl/leander-matt ... -pink.html
Die zijn een stuk stabieler (en hygiënischer!) dan een zacht aankleedkussen, dus dan is hopelijk een rand niet meer nodig. Wel erg duur... maar dat betalen we dan maar van het geld dat we uitsparen door geen commode te kopen :)
Die is mooi! Heb er alleen geen 100 euro voor over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven