Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
Jammie, wat leuk dat jullie met de bus zijn geweest! En inderdaad, was ook al van plan om het gewoon te negeren, want heb gemerkt dat hij het best wel interessant vindt, ook als ik erop reageer. Wat leuk dat je op dansles zit. Heb ik vroeger ook gedaan en ik vond het ook echt leuk. Zou nog wel weer eens willen maar Evi-man vindt er echt niets aan dus dan zou ik met iemand anders moeten gaan dansen en dat vind ik dan weer niets.

Verder hebben wij weer wat zeg.. We hebben een maand geleden een nieuwe autostoel gekocht, omdat die ander natuurlijk in de auto zat toen die gestolen werd. Nou ja goed, na wikken en wegen gewoon dezelfde gekocht, hoewel die best wel prijzig was. Maar nu zag ik van het weekend, dat een naad los is. Die is gescheurd. Maar goed, ik had de bon nog. Dus dacht eigenlijk dat het een kwestie zou zijn van even bellen. Stoel omruilen en hoppa. Nu zijn we al twee dagen naar die zaak aan het bellen, maar er neemt niemand op. En de website doet het ook niet meer. Dus waren wij net grapjes aan het maken dat ze toch niet failliet zijn. Dus ik voor de zekerheid gezocht op google. Zijn ze wel failliet! Nou zegt Evi-man net wel dat de bekleding er helemaal af kan, dus dan kan ik hem zelf maken, maar vind het wel een beetje balen zeg..
Evi, jullie hebben wel erg veel pech zeg. Kan me voorstellen dat je ervan baalt bij zo'n dure stoel. Gelukkig is het alleen de bekleding en kun je het zelf maken, maar toch !

Ik zit ook alleen op dansles hoor, met mijn schoonzus. Het is een soort jazzballet want je danst ook alleen. Ik wilde ook niet samen dansen en mijn man wilde niet mee (en is ook wat lastig met de kids).
He Evi, je hebt gewoon garantie via de fabrikant volgens mij. Zou evencontact opnemen.

Hier net thuis en net het helmpje op. Gaat prima tot nu toe:)

Vriendlief heeft na veel wikken en wegen besloten toch op wintersport te gaan. Mijn moeder zei meteen: o dan kom ik een paar dagen langs, dus dat hielp wel:)
Eendtje, spannend het helmpje. Tot nu toe vind ze het dus geen probleem. Ze moet er natuurlijk ook mee slapen dat lijkt mij dus niet zo lekker liggen. Bereid je maar voor op een slapeloze nacht.

Fijn dat je moeder een paar dagen komt, voor jou ook erg gezellig. Heerlijk op wintersport, ik ben jaloers ! Als dat stomme huis nu eens verkocht werd, gingen wij ook op wintersport. Volgend jaar, hoop ik !
Welke kinderstoeldinges is er failliet trouwens evi?
Aktiebaby in Breda is failliet. Ik ga het inderdaad via de fabrikant proberen. Heb ze vanmiddag al gemaild, want je hebt normaal gesproken twee jaar garantie op hun stoeltjes. Dus daar hebben wij ook gewoon recht op. Even afwachten dus, maar dat komt vast wel goed.

Oh en Eendtje, helmpje is er dus. Gelukkig dat het tot nog toe goed gaat. Moest ze hem nu 24 uur per dag op. Spannend hoor. Oh en vriendlief toch op wintersport. Nou ja wel fijn als je mams dan komt toch. En voor je het weet is de week weer om joh!

Oh Jammie. dus geen dansles met z'n tweeën haha, dat lijkt mij nou zo leuk! Ik ga trouwens binnenkort samen met een vriendin weer bodysteppen. Heb ik een tijd gedaan, maar ben ik eigenlijk tijdens mijn zwangerschap mee gestopt en niet meer opgepakt. En heb nu echt wel weer zin om wat te gaan doen.

Vanmiddag zwemmen was echt leuk! Ik had zo'n band meegenomen voor Evi-mannetje en daar lag hij heerlijk in te relaxen haha! Verder durft hij nu steeds niet te gaan zitten als hij staat in de box. Nu ook weer, dan staat hij al een hele tijd en begint hij echt te mekkeren. Eigenlijk wil ik hem dan laten staan, maar da's ook weer zo wat. Dus help ik hem steeds maar weer naar beneden

Nou fijne avond allemaal! En Eendtje hoop inderdaad dat Zus wil slapen met haar helmpje. Succes!
Evi, handig he als ze wel gaan staan, maar nog niet kunnen gaan zitten. Niet te snel helpen, maar je kan hem ook niet de hele dag laten staan.

Ik had Job ook in zo'n drijfding gedaan in een ronddraaiende stroom, vond ik geweldig. Ik ga vrijdag met Thomas en Wouter zwemmen met mijn zus en kinderen. Job breng ik naar oma, drie is teveel in mijn eentje.

Wouter is vandaag mee naar Thomas zijn school. Zijn school heeft geen vakanties dus is gewoon open, maar ik heb Thomas de hele week wel thuis gehouden. Wouter wilde zo graag een keer mee met het busje dus vandaag mocht hij mee. En straks brengt het busje ze bij oma dus ik heb lekker alleen Job vandaag. Net even boodschappen kunnen doen. Straks even naar de prenetal een nieuw tuigje kopen, Job blijft uit zijn stoel klimmen.

Morgen met het hele spul naar de ballenbak
Jammie, ik wacht ook wel even hoor met helpen. Maar misschien nog wat langer wachten haha! Wat leuk dat Wouter meemag naar Thomas z'n school. En dan gaan ze dus naar oma. Kan me voorstellen dat het dan een soort uitje is voor die twee vandaag. Hihi Job dus in de stroom, dat durfde ik met Evi-mannetje niet aan, maar weet eigenlijk niet waarom. Misschien ook eens proberen volgende keer. Leuk dat je vrijdag alweer gaat. Ik heb ook alweer zin! Morgen babyzwemmen, dus dan gaan we ook weer. Maar eigenlijk vond ik gewoon vrijzwemmen gisteren misschien wel leuker. Ik ga zo met een vriendin naar de dierentuin. Hoop dat het niet zo koud is als vorige week!
Leuk naar de dierentuin, het is in ieder geval droog.

Ik heb gisteren eindelijk mijn Wii-Fit gekregen. Die zou ik voor mijn verjaardag krijgen, maar was niet leverbaar. Ik heb net even een half uurtje gefit. Best grappig en nog best moeilijk!
Nou, het gaat goed met het helmpje. Gisterenmiddag het helmpje opgedaan en gisterenavond toen ze ging slapen, maar dat lukt e niet. Ze zweette heel erg, dus weer afgedaan. Toen ze om 11 uur weer wakker werd omdat we haar op haar rug legden, werd ze wakker. Toen het helmpje opgedaan en laten drinken en in slaap weggelegd. Ging goed tot 4 uur ofzo, toen lag ze weer op haar buik. Na wat heen en weer geloop het helmpje afgedaan en ze sliep tot 8.15 uur. Om 1/2 9 het helpmje weer opgedaan en ze heeft het nu (13.15) nog op. Heb het net heel even afgedaan om te kroelen:) Omrollen gaat makkelijker met het helmpje, maar het is wel zwaarder om op haar buik te liggen. Ze kletst er al lekker mee tegen de spijlen trouwens:)
Eendtje, toch prima gegaan voor de eerste dag met het helmpje. Ze krijgt er inderdaad sterke buik en rug spieren van, op je buik liggen met een helmpje op.

Met Wouter was het prima gegaan op Thomas zijn school vandaag. Voor Thomas was het wel erg spannend en anders dan anders dus die was erg van slag vandaag. Morgen maar een dagje rustig thuis blijven, geen ballenbak.

Evi, was het leuk in de dierentuin ?
He dames!

Eendtje, wat goed dat het zo is gegaan met het helmpje van Zus! En ze is er dus lekker mee aan het headbangen Hoe lang moet ze het nu ook alweer op? Hoe gaat het trouwens met de waterpokken? Zijn en Broer en Zus er weer vanaf?

Jammie, was geslaagd dus met Wouter en Thomas op school. Alleen jammer dat Thomas er dan van slag van was. Kan hij dan niet slapen? En vandaag geen ballenbak dus, jammer.

Hier niet naar de dierentuin geweest gisteren. Mijn vriendin was ziek, dus dat ging niet door. Maar goed, volgende keer beter, komt goed. Verder vanochtend lekker gezwommen met Evi-mannetje. O o o, hij vond het zo lekker. Moet echt om hem lachen dan. Hij slaapt trouwens de afgelopen week echt slecht. Heb geen Oei ik groei, maar hij maakt zoveel ontwikkeling door op het moment, dat ik hierbij aan de term sprongetje moet denken. Echt een beetje vermoeiend maar goed. Nu ligt hij lekker te slapen. Zo eruit, maar niets spannends op het programma.

Dames fijne dag!
Hij slaapt gelukkig prima. Maar voor die tijd is hij erg lastig, snel boos, veel ruzie maken met Wouter, slecht luisteren etc. Vandaag zijn we thuis gebleven, alleen even gaan eten bij MCDonald tussen de middag. Dat doen we bijna nooit dus dat vinden ze een traktatie. Ook Job zat lekker te smikkelen van de patatjes.

Evi, zou best een sprongetje kunnen zijn. Ik heb na nummer 1 dat boek nooit meer gelezen maar ik merk ook aan Job dat er iets staat te gebeuren aan zijn gedrag. Nu is hij weer supermakkelijk, is de hele dag alleen maar aan het lopen en vind alles best.

Morgen lekker zwemmen.
Oh ok, lastig dus. Jammere vind ik altijd dat je pas achteraf weet of iets te veel is geweest. Evi-mannetje slaapt dan erg slecht. Wel lekker naar de Mac, althans in tegenstelling tot vele anderen gaat het er bij mij wel lekker in. En dus toch een uitje vandaag. Je doet maar leuke dingen met die jongens van je. En bij Job dus ook nieuwe dingen eraan aan het komen ben benieuwd. Leuk zeg morgen zwemmen. Ik heb ook alweer zin, maar goed, ik moet nog een weekje wachten. Hier komt trouwens half maart een onderwater fotograaf. Dat lijkt me echt wel heel leuk. Zit trouwens een beetje te twijfelen. Was net bij de AH en daar is morgen een fotograaf en dat lijkt me eigenlijk wel erg leuk. Heeft een van jullie dat wel eens gedaan?
Hai hai,

Eendtje wat fijn dat het goed gaat met het helmpje!

We (ik, mijn twee beste vriendinnen en onze kids) zijn gisteren in het dorp hier vlakbij naar een speelboerderij geweest. Is zo'n indoor speeltuin in een boerderij. Was zo ontzettend leuk! Het was peuterspeelochtend, niet zo druk en ze hebben een speciale speeltoestand voor kinderen van 1-3. Natuurlijk moest kleine Miku ook héél de ruimte verkennen, want dat was interessanter dan het toestel. Eenkennigheid, daar heeft ze nog steeds geen last van. We gaan dat echt vaker doen. Zwemmen hebben we trouwens al heel lang niet meer gedaan, maar ja Mikuutje is eigenlijk te groot voor het babyzwemmen en ze kan nog niet lopen dus peuterzwemmen heeft ook geen zin. Als ze kan stappen dan zullen we dat weer gaan oppakken.

tot laterzzz
quote:evi82 schreef op 19 februari 2009 @ 18:29:

Oh ok, lastig dus. Jammere vind ik altijd dat je pas achteraf weet of iets te veel is geweest. Evi-mannetje slaapt dan erg slecht. Wel lekker naar de Mac, althans in tegenstelling tot vele anderen gaat het er bij mij wel lekker in. En dus toch een uitje vandaag. Je doet maar leuke dingen met die jongens van je. En bij Job dus ook nieuwe dingen eraan aan het komen ben benieuwd. Leuk zeg morgen zwemmen. Ik heb ook alweer zin, maar goed, ik moet nog een weekje wachten. Hier komt trouwens half maart een onderwater fotograaf. Dat lijkt me echt wel heel leuk. Zit trouwens een beetje te twijfelen. Was net bij de AH en daar is morgen een fotograaf en dat lijkt me eigenlijk wel erg leuk. Heeft een van jullie dat wel eens gedaan?

Ja, hoor daar heb ik ervaring en met mijn domme hoofd ben ik honderd euro lichter weggegaan.

De eerste foto was gratis, maar daarna waren ze enorm duur.

En juist die eerste foto was ( toevallig ? ) heel lelijk, de foto's daarna kosten ongeveer 25 euro per stuk waren echt heel erg mooi gemaakt en klein Spookje stond er fantastisch op.

Dus ja, wat doe je dan.... juist, je neemt er teveel mee.

De oma's waren wel weer blij.

Een foto op canvas hangt aan de muur. Maar ik doe het nooit meer.

Hier kwakkelen we ook nog even door en ik moet zeggen dat ik nu echt heel erg vermoeid begin te raken van de gebroken nachten en het werken met wisselende diensten.

Word er soms echt een beetje somber van. Ben blij dat ik er over een maand vanaf ben en ook weer leuke dingen kan gaan doen zoals zwemmen enzo.

Nou, even een klaagzang.

Eendtje, ik heb het denk ik gemist, maar waarom heeft je dochter een helmpje?
Hoi,

Poehee, wat een dagen. Gisterenmiddag had Broer een enorme poepbroek, een paar uur later begin hij te spugen. Niets bleef erin, zelfs geen water. Echt zo zielig. Hij moest zelfs spugen als er niks in zat, erg pijnlijk. De hele nacht gespuugd, de ochtend ook. Om 9.15 en 14 uur bij de huisarts geweest en vanmiddag bij de kinderarts. Opname was gelukkig (nog) niet nodig, maar hij moet wel snel gaan plassen. Hij had vanmiddag om 16 uur pas een plasluiertje van de hele dag, en dan 1 die normaal maar een half luiertje is... Hij slaapt nu weer. Heeft wel wat gegeten, weinig gedronken. Cola op advies van de kinderarts, veel suikers en werkt tegen braken schijnbaar. Het is een virus (waarschijnlijk Rota of Norro) en het gaat van kotsen waarschijnlijk over in diaree die 3-5 dagen aanhoudt (tuurlijk, die hadden we nog niet gehad;) Verder heel veel was en op knieen de vloer poetsen hier.

Zusje was heel zoet vandaag, gelukkig geen last van helmpje en tandje kon met bijtring wel gesust:)Ze werd een beetje geparkeerd vandaag, maar ze heeft zich goed vermaakt gelukkig. Bij het CB was alles goed. Ze gaat nu steeds op haar buik liggen als ze in slaap valt, volgens het cb kan dat geen kwaad. Wat vinden jullie?

O ja Spoockey, Zusje heeft een helmpje omdat de linkerkant van haar hoofd afgeplat is doordat ze altijd naar links lag als ze sliep. Door het helmpje wordt haar hoofdje weer meer rond, mits ze het 3-6 mnd ophoudt. Ze heeft hem gisteren en vandaag de hele dag al opgehad, ze vindt het prima:)

Nou, ga effe relaxen en duimen dat Broer vannacht iet hoeft te spugen, arm kind... Doeg!
Ach eendtje wat vervelend zeg voor Broer. Beterschap!

Spoockey, heb ik idd ook weleens gehoord ja dat je dan leuk foto's laat maken die je een vermogen kosten. Heb het zelf nog nooit gedaan.

Evi, ik zou het gewoon even goed uitvragen wat de kosten zijn van zo'n 'fotoshoot'. Die onderwaterfoto's lijken me trouwens zowiezo wel gaaf.

Jammie, nog veel geoefend op je Wii-fit!!
Oh Eendtje wat erg.. Dat arme kind van je. En arme papa en mama. Jullie rollen zo wel van het een in het ander hè. Nou dikke knuffel voor jullie En hopen dat jullie snel allemaal weer gezond zijn!

Spoockey, geen aanrader dus de foto's van AH. Jammer... En zo te horen maken ze dus misbruik van je moederhart (zeg je dat zo haha!). Zo werkt het inderdaad. Wij gaan daar steevast mee de mist in in de dierentuin. Dan willen we eigenlijk alle foto's. En vergeet je eigenlijk hoe duur ze zijn. En hier maken ze van dat gevoel dus misbruik dmv die hoge prijs. Hmmm.. maar eens uitzoeken hoeveel het zou kosten bij een andere fotograaf, want lijkt me toch best wel leuk. En klaagzang mag best hoor. Daar zijn wij voor Maar kan me voorstellen dat je ernaar uitkijkt dat je straks helemaal kan doen wat je wilt. Leuk! En een maand is te overzien, komt helemaal goed joh!

Miku, wat leuk klinkt die boerderij zeg! Waar is dat ergens, want daar zou ik ook wel heen willen. Of zou Evi-mannetje daar nog net te klein voor zijn? Hihi, Mikuutje ook niet eenkennig. Evi-mannetje ook niet. Hmmm..jammer dat je niet kunt gaan zwemmen. Hier heet het wel babyzwemmen, maar de groep waar ik in zit is vanaf zes maanden. Als ze een jaar zijn stromen ze door naar de volgende groep. Die is volgens mij van 12 tot 18 maanden. Zoiets zou voor jullie dan ook leuk zijn. Maar goed, als die onderverdeling er niet is, is Mikuutje inderdaad te oud voor het babyzwemmen. Jammer! Maar nou moet ik wel zeggen, dat het vrijzwemmen hier van de week ook een groot succes was. Misschien vond ik dat nog wel leuker dan het babyzwemmen. Misschien ook een keer een idee?

Nou ik ga nog eventjes kijken of er iets op tv is. Vriendlief is gisteren weer aan het werk gegaan. Meteen nachtdienst, dus ik was voor het eerst alleen thuis na de inbraak. Viel gelukkig mee. Maar heb wel een paar keer naar beneden gekeken toen ik er vannacht uit moest voor Evi-mannetje. Vanavond weer alleen thuis en vind het toch een beetje minder. Maar goed. Daarna heeft hij weer gewoon twee weken dagdienst en is dus gewoon elke avond thuis.

Dames fijne avond!
quote:evi82 schreef op 19 februari 2009 @ 20:47:

Oh Eendtje wat erg.. Dat arme kind van je. En arme papa en mama. Jullie rollen zo wel van het een in het ander hè. Nou dikke knuffel voor jullie En hopen dat jullie snel allemaal weer gezond zijn!

Ik zei het al eens: we hebben geen saaie kinderen:)

quote:evi82 schreef op 19 februari 2009 @ 20:47:

Spoockey, geen aanrader dus de foto's van AH. Jammer... En zo te horen maken ze dus misbruik van je moederhart (zeg je dat zo haha!). Zo werkt het inderdaad. Wij gaan daar steevast mee de mist in in de dierentuin. Dan willen we eigenlijk alle foto's. En vergeet je eigenlijk hoe duur ze zijn. En hier maken ze van dat gevoel dus misbruik dmv die hoge prijs. Hier ook een keer bij de Plus foto's gemaakt. De eerste was 2 euro en ik vond ze niet zo mooi. Heb alleen die ene van 2 euro genomen, maar de mevrouw was wel goed getrained om er zoveel mogelijk te verkopen en zei bits:'o maar u vond ze toch niet mooi' 'Nee, maar deze neem ik toch en de rest niet:)' Ze zijn er ook heel goed in je een set aan te smeren schijnt. 'o maar als u deze en dze neemt, kunt u beter dit pakket nemen. Voor slechts xx meer heeft u dit er allemaal bij'. Sterkte met jullie moederharten;)
Haha Eendtje, nee helemaal geen saaie kinderen. En wie heeft gezegd dat het leven als thuisblijfmoeder saai is

Hmm.. ik heb het al gehoord. Ik ga niet naar de AH fotograaf. Bedankt dat jullie me weer een illusie armer hebben gemaakt ha ha!
Graag gedaan:)
Heb jij niets beters te doen? Heb je even tijd voor jezelf, zit je nog hier op het huisvrouwenforum
Ben druk bezig ver van de vloer te blijven, bleh;)

En jij, heeft je Evi man die bruiningslamp al op je laptop geplakt en ben je al poepiebruin;)
Woehahahahaha! Dat was ik alweer vergeten. Maar nee hij hangt er nog niet, dus ben nog steeds zo wit als altijd.. Verstandig dat jij bij de vloer wegblijft haha! Zou ik ook doen als ik jou was. Ik had net twee keer een giga poepbroek van Evi-mannetje en dat vind ik al niet al te fris. Dus kan me voorstellen dat je er niet echt blij van wordt..

Nou nu ga ik echt boven tv kijken! Hoop dat je een beetje een rustige nacht tegemoet gaat. Succes en welterusten voor straks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven