Viva Diva's en hun relatiegerelateerde perikelen.

22-06-2007 00:08 5484 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Divi gaan zonder Jan verder met hun eigen zoektocht. Relaties in al hun vormen..... to be or not to be!                         Het ontstaan van het topic vind je hier....Veel gebruikte afkortingen staan hier.... bewerkt door moderator,
Sommige mensen verzinnen heftige dingen, puur voor de aandacht die ze ermee hopen te krijgen. Ik had vroeger ook zo'n vriendin... altijd problemen en als ze er niet waren verzon ze ze wel..
hahaha, minister Bos had het over 'ongedekte cheques' maar mijn dirrrrty mind verstond 'ongedekte seks'

Ik snap niets van de economie enzo, maar ik maak me nu wel een beetje zorgen. De gedachte dat het halve jaar studievertraging die ik nu heb (bovenop het andere jaar...) misschien juist wel goed is, gezien de huidige kansen op de arbeidsmarkt voor pas afgestudeerden stelt mij niet meer zo gerust.

Als men het heeft dat het nog wel jaren kan gaan duren.. als alles gaat zoals ik het gepland heb (ja echt ) dan ben ik klaar in februari 2011.

Nja, crisis wat mijn krediet betreft heb ik 365 dagen per jaar

Druif; Idd... die gedachte heb ik bij haar precies zo. En ook al een flinke poos. Elke keer als ik wat met haar wil afspreken is het weer niet mogelijk. Wat bij mij ook weer de alarmbellen doet rinkelen.. Ze verafgoodt werkelijk alles wat ik doe, belachelijk gewoon..
Pip, ik begrijp ook weinig van de hele crisis. Nuja, dat hij er is snap ik wel. Maar niet die geleerde economen die zeggen dat de crisis precies hetzelfde is als die van de jaren '20. Hoe kan dat nu? De hele economie is toch volledig anders, er is geen grote arbeidersklasse meer. Zou me er maar niet te druk om maken, het kan heel goed zijn dat tegen de tijd dat jij klaar bent er weer hele andere dingen aan de hand zijn. Vreemd verhaal trouwens van de moeder van Leen. Zou ook niet zo weten hoe je dat aan moet pakken.

Uk, je kunt toch altijd het traject ingaan en dan kijken wat eruit komt. Misschien is de vacature toch niet iets voor je of ga je heel veel minder verdienen. Of het is juist hartstikke leuk en je weet dat je daarin verder wil.

B&S, je mag dat zeker zeggen! Ik weet dat het een zwak punt van me is. (m'n moeder, basisschooljuf begrijpt ook maar niet waarom ik dat verkeerd blijf doen.) Maar het is heel normaal dat daar extra goed opgelet word bij zoiets. Ik schaam me er soms best voor dat ik het verkeerd blijf doen...

Jon, hoe is het bij de podoloof afgelopen? Nu minder pijn met hardlopen?

Tink, geen vakantie? Of komt dat bij jullie volgende week?

Zou Clogs al helemaal carnavalsproof zijn?

Voor de liefhebbers...ik ga zo m'n sollicitatiebrief op de groep zetten. Graag uw commentaar! (vind dat dus echt doodeng. Net alsof iedereen me opeens 'stom' vind als er kritisch naar gekeken wordt. Terwijl het alleen maar nuttig is..)
WOW Anne! Ik ben nu al onder de indruk! Ik heb geen commentaar, laat staan kritiek!

Pijn wordt stilaan minder en hardlopen gaat echt geweldig! Vanavond hebben man en ik een mijlpaal gehaald door continue te blijven hardlopen met een bepaalde hartslag. Zonder te hoeven wandelen! Ik ben hartstikke trots op ons!
Pippin: ik zou maar naar die vriendin gaan en het bedje ophalen. Geen stille strijd van maken, verlies je: jij hebt er belang bij nl., zij niet.

Anne: heb wel wat opmerkingen gemaakt. Ik zou juist in een brief voor een baan die gaat om teksten maken en schrijven, lekker uitpakken, laten zien dat ik de lezer kan boeien en vasthouden. Dus aandacht voor de stijl met name. Korte zinnen, leuke en orginele bijv. naamwoorden, variatie in woorden, alliteraties etc. Geheimpje: heb wat copywriting cursussen gevolgd...

Overigens heb ik geen enkele foute d of t gevonden, hoera!

Wel weer in je post hierboven...

Jonna: nog steeds niet weer gerookt? Knap hoor!! En loop je de halve marathon al?
Nja BaS; die neiging heb ik ook (gehad). Ik zou het kunnen doen.

Ben dan alleen weer bezig om haar rommel op te ruimen (dingen niet regelen e.d.) en daar heb ik nu juist helmeaal geen trek meer in. Bovendien heb ik geen auto, moet dat bedje van een vriendin van haar vandaan gehaald worden en vind ik het daar bovenop ook nog eens een principekwestie geworden.

Maar het bedje zelf ophalen is idd de kortste klap. Ik denk er nog even over na. :-)

Ik weet niet, zit momenteel even in een dip. Heb het gevoel dat Jan en alleman aan me trekt; ik mezelf aan mijn eigen planningen niet kan houden, dat ik voor iedereen aan t rennen ben/ rekening aan 't houden ben behalve met mezelf, maar zet ik dan eens ergens prikkeldraad op een grens dan wil ik dat ook niet. Kortom; gevecht met mezelf. Dat stomme plannen... ik vind het waardeloos En grenzen stellen ook. Boeh!
quote:bitterandsweet schreef op 16 februari 2009 @ 22:15:

Rest van de week verlof en misschien dat ik dan besluit een nieuwe kat uit het asiel te halen...

Ja, ben je er al aan toe? Dat bedoel ik nieuwsgierig vanuit een enigszins vergelijkbare situatie. Ik ben me ook aan het oriënteren, maar bij een asiel kreeg ik vandaag feitelijk deksel op de neus omdat het beleid daar is dat je binnen drie dagen een kat in huis moet kunnen nemen, voordat ze je erbij laten en gaan reserveren. Ik moest maar terugkomen als ik eraan toe was. Hiervan ben ik even heel verdrietig geworden, terwijl het verder best redelijk gaat (ook met behulp van druppeltjes die ik inneem - niks schadelijks!). Gister bij een ander asiel gaven ze juist aan dat ze het prettig vinden als je eerst een paar keer komt kijken. Vond ik ook wel normaler, zeker als je bijv een kat wil die in het asiel bang is.

Maar stel dat jij bij dat asiel was, zou je 'ja' zeggen? Ik heb het niet gedaan, want drie dagen, dat gaat gewoon nog niet, zeker niet als het zo min of meer 'opgedrongen' wordt. Maar het hoeft voor mij ook zeker geen maanden te duren.

ps: vandaag ook de rekening van de dierenarts. Kwam ook even weer e.e.a op me af, en ik was dus al wat gevoeliger. Overigens was de rekening zelf ook een beetje om te huilen, maar daar had ik al rekening mee gehouden.
@Uk: wat een zeikerd die huisbaas. Maar goed dat zo iemand bij mij in vorige huis nooit geweest is...

En onderzoeksbaan klinkt goed! Heb ook de indruk dat dat je blijft trekken, dus volg inderdaad je gevoel. Ik vroeg me ook nog af hoe het zat met het buitenland. Vergroot die onderzoeksbaan de kans daarop misschien ook?

@Pip: wat een gedoe weer. Ik zou uiteindelijk zelf dat bedje gaan halen, maar ja, als je daarvoor weer van alles moet regelen..

Vervelend dat je in een dip zit, grenzen stellen is moeilijk!

Met mij gaat het verder redelijk, vandaag dus even wat minder, maar dat trekt wel weer wat bij neem ik aan. Heb verder even niet zoveel spannends te melden...
Pip, gewoon even aan jezelf denken op dit moment! Grenzen stellen is heel erg moeilijk maar als je uitlegd aan mensen dat je het er even niet bij kan hebben dan moeten ze dat maar begrijpen. En misschien toch het bedje zelf op gaan halen, ben je er wel vanaf. Plan ook echt wat tijd voor jezelf in waarin je lekker kan ontspannen. Zonnebankje ofzo?

Laura, wat onaardig van dat asiel zeg! Het is toch juist goed dat je geen overhaaste beslissing wil nemen en er goed over nadenkt. Het moet toch ook een beetje klikken met de kat. En zo'n rekening van dierenarts is ook wrang na zo'n afloop. Mocht je nog een keer iemand nodig hebben om je naar het asiel te rijden (of om een katje op te halen) laat het me weten. De komende 3 zaterdagen zitten behoorlijk vol maar daarna weer alle tijd!

En iedereen super bedankt voor het nakijken van de brief. Ik heb een vernieuwde versie gemaakt. Ik vond het zo moeilijk om het daar te plaatsen en om commentaar te vragen. Alsof het een afgang is om er dingen aan te verbeteren. Zal wel een stukje faalangst zijn wat er dan bovenkomt. Maar ik heb er heel veel aan gehad!
Laura: ik zat dinsdag zo vaak bij de kat van vrienden van mij, te aaien, te knuffelen, dat daar opgemerkt werd: je bent echt weer toe aan een kat.

Zo voelt het wel. Ook al zal ik Muis nooit vergeten en huil ik nog steeds wel om hem, zo nu en dan.

Ik heb een paar keer op de site van een asiel gekeken, rustig alle foto's van katten op me in laten werken. Er was er 1 die gelijk me wat deed. De beschrijving was dat ie aanhankelijk en nieuwsgierig is en nog niet zo oud. Een grijs cyperse kater. Paar keer steeds weer die site geopend en opgezocht. Gemaild of de kat al besproken was. Nee. Nog wat gemaild. Nu afgesproken dat ik hem vrijdag kom halen!

Heb er weer zo'n zin in!! Naam weet ik al. Alles staat klaar!

Anne: ik vond het ook heel moedig van je dat je die brief op de group zette. En toen ik al het commentaar las dacht ik: wauw, dat is toch wel een hele goede actie, kan de brief echt niet minder van worden!
Zo'n rekening van een dierenarts komt wel hard aan... snap ik. Ik kreeg een netjes rouwkaartje van het crematorium en als je dan tussen redelijke zakelijke tekst opeens de naam Muis (Muis is 9 februari gecremeerd) ziet staan, dan komt dat wel binnen... pfff.. En dan moet de rekening nog komen...

Wel raar van dat asiel Laura. Zo'n policy zal hun niet goed doen om de katten kwijt te raken.
@Anne: dank voor het aanbod, lief! Ik hou je op de hoogte. En dapper van je hoor dat je die brief hier plaatste. Ik herken het gevoel wel wat je beschrijft, dat je het op een soort irrationele manier breder maakt dan hoe het bedoeld is, alsof het over jou als persoon gaat.

@BaS: wat leuk joh, gefeliciteerd! Een mevrouw van een asiel (niet die ene!) die ik aan de telefoon had zei: 'Het helpt!' Dat geloof ik, en het zal mij ook wel goed doen, maar het verschilt natuurlijk per persoon wanneer je eraan toe bent. Ik wil, net als jij, ook wel weer op korte termijn extra gezelschap in huis. Hoe oud is de kat die je gaat ophalen ongeveer?

Ik vind het heel moeilijk te kiezen wat voor kat(ten) ik graag wil. Wel zo leuk als ze goed met elkaar kunnen enzo, maar bijv hoe oud.... En ik trek me ook wel veel aan van de katten waarvan ik bang ben dat ze niet makkelijk geplaatst worden. Ik had op een website ook geinformeerd naar jonge katjes omdat ze er zo lief uitzagen hahaha. Die zijn al besproken, maar er zijn er nog een paar en ze schijnen niet zo makkelijk geplaatst te worden omdat ze niet piepjong meer zijn. Terwijl ik katjes van 0,5 tot een jaar nog behoorlijk piep vind en ook zou verwachten dat ze makkelijk geplaatst worden. Pffff er zijn er zoveel, moeilijk hoor.

Wat betreft die rekening, ze hebben het netjes gedaan hoor, mogelijk ook even gewacht. Eerst was er iig nog een kaartje van ze, heel lief. Het was gewoon door al die onderdelen die vermeld stonden dat het weer even dichtbij kwam. Is ook niet erg verder. Dat ik ervan moest huilen kwam denk ik ook door eerder vandaag met dat asiel, ik was sindsdien nog een beetje wiebelig.

@Pip, zoals Anne ook schrijft: Neem die ruimte voor jezelf die je nodig hebt ! Daar ben ik zelf ook weer even mee aan het worstelen; je hebt voor je het weet zoveel mensen en dingen te doen in je leven, dat het zomaar voelt alsof je vanalles moet. Vaak moet je echter het meeste van jezelf en voel je als je dat los kunt laten al veel meer rust. Moet eerlijk zeggen dat ik daar mijn griepje van de afgelopen dagen wel een beetje voor nodig had. Even weer het besef dat het goed is zoals ik het doe, dat ik grenzen mag stellen en nee mag zeggen tegen dingen/afspraken die er gewoon even niet bij kunnen omdat ik blijkbaar ook veel tijd voor mezelf nodig heb. De meeste mensen reageren helemaal niet zo raar als je 'nu even niet' zegt..

@BaS, leuk nieuw gezelschap ! Zal wel even wennen zijn, maar goed dat je de stap neemt.

@Laura, erg begrijpelijk dat je verdrietig was vandaag.. Klinkt wel raar bij dat asiel ook.. Kan me voorstellen dat je ook wel weer kattengezelschap in huis wilt.. Ik denk dat soms ook wel maar ga ik het voorjaar/zomer straks wel weer genieten van de buurtkatten die mijn balkon bezoeken. Ben veel te veel weg om een kat iets te bieden te hebben.

Verder: de onderzoeksbaan. Ja, wat houdt me tegen? Dat zijn hele grote gevoelens als de angst om verkeerde keuzes te maken, het gevoel dat ik niet altijd voor mezelf op de vlucht wil zijn en niet om de paar jaar mijn leven compleet om wil gooien, ik ben bang dat het in mezelf zit dat ik altijd maar verder lijk te zoeken, terwijl ik in dit geval ook tegelijkertijd blij ben met wat ik heb.. Ik weet domweg gevoelsmatig momenteel niet in te schatten waar ik nou het meest gelukkig van wordt, ik wil het liefste alle wegen tegelijk inslaan, bang om iets te missen misschien..

En misschien.. misschien verlang ik nog wel het meest naar iets waar ik zelf niet zoveel controle over heb: het opbouwen van een liefdevolle relatie met iemand, of misschien zelfs een gezinnetje.. , en probeer ik een dergelijk verlangen weg te stoppen door te sleutelen aan de dingen in mijn leven waar ik wél invloed op heb (baan/huis, je kunt altijd met vanalles bezig en druk zijn) Ik ben hard bezig uit te zoeken hoe ik nou eigenlijk echt in elkaar steek en wat ik van het leven wil.. dat is een proces..

@pip, qua kredietcrisis zou de onderzoeksbaan idd zo'n rare stap niet zijn, dat geeft toch 4 jaar zekerheid (punt is dus ook dat je je voor 4 jaar vastlegt), waar ik idd in mijn huidige baan vandaag te horen heb gekregen dat mijn opdracht per 1 april is afgelopen. Daarna komt er wel weer wat nieuws, maar wat, dat is weer onzeker.. Kan ook zomaar een heel eind reizen worden, terwijl ik onderzoeksbaan als ik een huis zoek heb in die stad (dat theoretisch nooit meer zou kosten dan mijn huis nu) lekker op de fiets zou kunnen doen. Tja, dat zijn idd afwegingen.

wat er aan de andere kant weer tegenopweegt is dat ik nu lekker thuis ben in mijn leven nu, hier iets hebt opgebouwd waar ik blij mee ben, vrienden, vriendinnen, sport, mijn vrijwilligerswerk.. het meeste daarvan kan en heb ik daar ook, maar ik zou bepaalde mensen hier toch wel gaan missen..

Maar goed, zelfs mn vader -die altijd toch vooral voor een goede baan gaat --> en qua geld ga ik er natuurlijk wel op achteruit - vindt dat ik dit maar eens goed moet bekijken en ook maar gewoon traject ingaan, kijken waar het schip strandt

Ik laat het rustig even door mijn hoofd gaan en ga over twee weken een weekend met mezelf op pad naar de stad in buitenland waar ik gewoond heb. Mooi moment om daar de boel te overdenken en in alle rust op een rijtje te zetten.
Uk, het helpt je waarschijnlijk niets, maar meer ter vergelijking en overweging...

Een goede vriendin van mij zei ook altijd dat ik echt niet gelukkiger zou worden als ik van studie zou switchen, omdat de onrust echt in mezelf zat/zit. Inmiddels kan ik zeggen: ik ben zo verschrikkelijk ongelooflijk blij en trots dat ik toch de stap heb gezet, omdat ik er WEL veel gelukkiger van word. Alles in mij zei en zegt: dit wil ik en niets anders. Ik zocht altijd naar wat anders omdat ik het nog niet gevonden had. En nu ik het wel gevonden heb, voelt dat ook echt heel anders.
Tink, mooi gezegd!! Ik kan het alleen maar heel hard beamen. Het is zo fijn te doen waar je je het beste bij voelt...

Wanneer komen jullie theetje drinken? Goed nieuws, las ik op hyves!!
uk, ik begrijp het helemaal, dat gevoel, het niet weten waar het 'm nu precies zit! Misschien is het niet voor niets dat je vandaag ook hoorde dat je opdracht afloopt. Maar ik begrijp heel goed dat je voorzichtig bent, ook nu je het juist zo naar je zin hebt in je nieuwe woonplaats. Dat weekend lijkt me inderdaad wel een goed moment om eens na te denken. En die coach, is dat echt voor/over je werk? Of kun je daar die andere dingen (bang zijn dat je voor jezelf vlucht etc) ook kwijt? Anders zou het misschien een idee kunnen zijn om eens met een maatschappelijk werker of psycholoog te praten? Ik weet niet of je dat al eens gedaan hebt. Maar dat zouden gewoon 1, 2 misschien 3 gesprekken kunnen zijn die je al een stuk helderheid kunnen bieden, denk ik.
Clogs, veel plezier met Carnaval. Ik hoop dat je je persoonlijke dipje kunt laten voor wat het is en je van het feest kan genieten. Maak er wat van!!
Clogs, have fun!

Zit hier enorm snotterend, hoestend,blaffend, niesend achter mijn computer.

Ben 3 dagen vrij, heb ik enorm naar verlangd!

Gigantisch drukke week achter de rug, meer dan de helft van de bewoners ziek, 7 personeelsleden ziek en wat er liep, liep zich het vuur uit de sloffen.

Met als gevolg dat je nu op je vrije dag de puf niet hebt iets te ondernemen en je geteisterde weerstand het bijna opgeeft.

Pffff , ik was toch van beroep omgeschakeld om meer rust te krijgen.....

Maar ik geniet nog dagelijks hoor van mijn omschakeling!

Ik leef mee met B&S en Laura die hun poes verloren zijn, sterkte meiden!

En sukses voor een ieder die denkt aan omschakeling naar andere baan, volg je gevoel, kijk naar mij het heeft mij toch heel veel innerlijke rust gebracht en ik voel me geweldig op mijn plaats, terwijl ik toch ook wel een gevecht met mezelf geleverd heb, bang de verkeerde stap te maken!

Jonna jammer dat je het niet geworden bent, hoe is het met je dochter?

Mo, heb pas nog naar je uitgekeken, reis bijna nooit met ov, maar als ik het doe moet ik aan je denken.

Druif hebben de meisjes nog steeds schik van hun WdeP bordjes?

Hoe is het verders met jou?

Fijn weekend allemaal!

"Als het ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?"
Jullie zijn lieverds!! Ik voel me schuldig dat ik al zolang niet meer heb gepost hier, heb dan ook nog niet alles bijgelezen. Ik heb een flinke dip gehad, was zo ontzettend moe en voelde me daardoor heel sip. Ik heb zelf het idee dat het samenhangt met mijn tandenknarsen in mijn slaap waardoor ik erg onrustig slaap. Ik heb me inmiddels weer zover bij elkaar geraapt dat ik me toch in het feestgedruis ga storten de komende dagen, eens kijken hoe lang ik het volhoud

Ik beloof dat ik na carnaval weer wat vaker kom posten en dan ga ik me ook aanmelden op de nieuwe groep.

Voor nu: ein vasteloavesmuulke veur euch allemoal!! (de Limburgse versie van een carnavalshug )

Clogs, veel plezier ! En excuses zijn niet nodig he ; post gewoon wanneer jij er zin in hebt, doe wat goed voelt!

Ik ga zo weg voor een weekend wandelen, lekker eruit met leuke mensen. Zin in! Maar het is wel belachelijk vroeg voor een zaterdagochtend..
Ukkie: wandel ze! Inderdaad erg vroeg...

Clogs: feest ze. Mooie taal!

En zo kwam ik gistermiddag thuis met 2 katten! Het asiel zag wel wat in mij denk ik, een kattengek dus Ik stond te aarzelen en had de halfzusjes van mijn zoon bij me die helemaal gek waren van een kat die hun alsmaar kopjes zat te geven. En de kat die ik vooraf uitgezocht had, rende weg voor me en kroop in een hoekje...

Opeens was daar het voorstel om voor 1 prijs 2 katten mee te nemen, inclusief extra mand en kattenbak van het asiel...

Een te verleidelijk aanbod van een kattenliefhebber. Eerder heb ik ook wel eens 2 katten gehad.

Maar of ze kunnen opschieten? De ene is schuw, maar verdedigt al het eten met kracht, zelfs het eten wat niet voor hem is. De ander is een schatje, nog erg speels en laat zich bij het eten voor hem dus wegjagen.

Weet niet hoe lang ik dit moet "aankijken" en of ik ingrijpen moet steeds. Tenslotte moeten ze wel alleen thuis kunnen zijn.

Jonna: hoe is dat eigenlijk met die kat afgelopen die jij toen in huis had genomen, die niet goed leek te aarden? Heb je die weer teruggebracht (heb ik even gemist)?
Uk; ik sluit me aan bij Tink en Druif!

Clogs; Ik heb voor 't eerst in mijn leven op afstand een snuifje Carnaval mee mogen maken... allejemig... :| Have fun!

BaS; Leuk, ben benieuwd hoe de twee katten het samen doen!

Gayl; Beterschap!

Ben me nog steeds aan het beraden over wat te doen met dat bedje. Komt wel goed; heb de afgelopen dagen mezelf weinig tijd gegund om daarover na te denken. Heb vandaag/gister 12 uur geslapen, was zo moe! Nu lijkt alles weer wat rooskleuriger; hopen dat het zo blijft.
@BaS: wel leuk twee katten. Ik heb er geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat het even kan duren (zoals Tangerine ook al aangaf op het andere topic).
BaS, ik weet van mijn broertje...die heeft 2 katten dat ze een rolverdeling moeten vinden. Er zal er 1 de baas worden en het territorium moet worden afgebakend. Dat moeten ze zelf oplossen en daar kan je niet teveel tussen zitten. Probeer ze allebei een eigen kattenbak en etensbak te geven (maar dat had je volgens mij al) en dan afwachten. Het ligt ook aan het karakter van de katten of het goed zal gaan. Misschien kan je asiel ook eens bellen om te vragen hoe en wat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven