Zwanger! Uitgerekend juni 2018

10-10-2017 19:58 823 berichten
zwanger! uitgerekend in juni 2018

Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Naam&leeftijdKindjeUitgerekendAfsprakenBijzonderheden
LittledreamerTweede14 juni1 december termijnecho :heart:
Madeleine89Eerste20 juni10 november echo
Kersje25Tweede13 juni1 november echo
MucaTweede17 juni17 november
Charlie591Eerste16 juni28 november termijnecho
Lientjelotje
Farah868 juni17 november termijnecho :heart:
BlauwebesEerste10 junieind oktober vk
Marie-louise7 november echo
FragolisaEerste5 juni goede termijn echo gehad! :heart:
BobbieEerste10 juni9 november echo :heart:
Anja34Derde18 juni3 november echo
Muisje1117Derde
JippjanEerstejuni 201823 oktober echo :heart:
momtobejuneEerste 25 juni30 november termijn echo
vlinderTweede 9november echo
misstiekTweede/derde22 juni 7 december termijnecho:heart: :heart:

:hug: Lente en kleine liefde :hug:
anoniem_288375 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:02
92.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waauw! wel dapper dat je zolang kan wachten met vertellen!
Spannend joh!

Lijkt me inderdaad wel pittig een tweeling!
Het zit helaas in onze beide families nergens, maar anders had ik echt heel erg gehoopt dat het een tweeling is, lijkt me wel supergaaf, ondanks dat het wel erg druk zal zijn!

Maargoed, ik heb niet het vermoeden dat het er bij ons 2 zijn, hahaha!
1 is genoeg vind ik ook wel, zeker voor de 1e!

Spannend allemaal!

Heb wel vet last van moeheid zeg!
Zit nu op mijn werk maar ben even aan het inkakken, zou alweer kunnen slapen!
Wow ik zou dan echt niet mn mond kunnen houden als je moeder zo u zeggen ben je zwanger? Haha.
Hier toen we de test hebben gedaan meteen onze beide ouders verteld, iets later onze zussen en paar dagen later gingen we bij onze beste vrienden op visite en die ook verteld. Op mijn werk afgelopen vrijdag verteld aan mn leidinggevende en 2 directe collega's. Ik werk in de keuken en werk met eten en loop heel veel. Ze merkte het al aan me al paar keer gevraagd ben je zwanger haha. Dus geen verrassing voor ze en reageerde echt super lief en positief! Ach nu bijna 10 weken dus mag ook wel. Veder weet het nog niemand. Maar die het weten kunnen ons nu ook steunen als het nodig is! We hebben nog een kleintje rondlopen dus die zou misschien dan ook wel opgevangen moeten worden mocht het mis gaan. En daarbij ik voel me continu beroerd en zo moe dus kan het ook niet zo geheim houden. We hebben al eerder een miskraam meegemaakt dus weet wat het is. En toen klopte het hartje niet dus was nu heeel blij dat die nu wel klopte en ik zelfs al paar dagen Veder was dan ik dacht. (Onregelmatige cyclus).

Zo vervelend die vermoeidheid he. Ok slaap ook rond 8 a 9uur in de avond al..
Oh ik heb t ook meteen aan mn 2 beste vriendinnen verteld toen ik met die positieve test in mn handen zat hoor! Ze hebben zo meegeleefd alle maanden dat t niet lukte, dat ik ook de blijdschap wilde delen. Bovendien hebben we alle zwangerschappen altijd direct met elkaar gedeeld haha. In de week erop aan mn schoonouders verteld en de week daarna aan mijn vader: Die belde ik of hij op mijn mamadag wilde oppassen, aangezien ik zo ziek was... Tja, toen moest ik t wel vertellen natuurlijk ;)

Komend weekend hebben we verjaardag van de oma van mn man (niet dat ik daarbij ben haha, veels te ziek) en dan krijgt mn dochter wel een shirtje met "grote zus" aan. Kijken hoe lang t duurt voor mensen t echt opmerken.

Bij onze eerste had mn man heel leuk kaartje gemaakt, soort CSI achtig ding van "kennen jullie deze persoon?" en dan echo foto en "compositietekening" die internet had gemaakt obv onze foto's. Op de andere kant konden mensen dan raden wat t geslacht, naam, geboortedatum en geboortegewicht zou zijn. Zo hebben we t toen met kerst aan de familie verteld. Zo leuk. We kondigden t aan als een spelletje, dus sommigen zaten helemaal afgeschermd hun envelop open te maken, zo grappig. Duurde echt even voor t kwartje viel. Zo hebben we t ook meeste vrienden verteld. We hebbben aan t einde ook echt een winnaar uitgeroepen enzo. Hebben we echt bijna jaar plezier aan gehad haha.
Ben ik de enige die het opvalt dat Little dreamer niet meer heeft gereageerd.. sins oktober niet meer en 3 november had ze een echo. Of heb ik iets gemist?
@ boek, dank voor de tips! Heb inmiddels mama wat zit er in je buik in huis en ook kleine pluis, een Nijntje boek vast besteld voor straks in de schoen...

@MissTiek, wat is 'de truuk met het elastiekje'?

@momtobe, wat een leuke manier! Hoop dat de opa en oma blij verrast zullen zijn. En sirithasiel ook echt super origineel! Wat een werk :)

@Najaar, welkom en gefeliciteerd!

@Littledreamer, hoop dat alles goed met jou en de kleine baby is.
Najaar, welkom en gefeliciteerd! :)

Muca, de truuk van het elastiekje is dat als je broek niet meer dicht kan dat je dan door het gaatje een elastiek doet en die vast maakt aan je knoop zodat niet heel je broek openstaat;)

Ik hoop dat Little dreamer gauw wat laat horen, maak me toch wel beetje zorgen.
Hoop idd dat Little Dreamer het gewoon super druk heeft gehad en geen tijd (of zin) heeft gehad om te reageren. Voor Jippjan geldt overigens hetzelfde.

Die originele bekendmakingen klinken superleuk! Ik heb dan allemaal wilde plannen waar het niet van komt 😝 (alleen al het “mijn vriend vertellen”, wilde op ongemerkt moment testen en dan ineens met positieve test aankomen, maar in de praktijk testte ik veel te vroeg van de zenuwen en heb ik dat van luid commentaar voorzien 😝)

Ik pas nog gewoon in m’n broek gelukkig (niet al te lage spijkerbroek), maar had ook een lage op m’n heupen en die is geen succes meer. Hebben jullie ervaring met fijne merken voor zwangerschapsbroeken voor als t nodig wordt? Lijkt overal wel wat op aan te merken 😉

Kga me denk ik echt aanmelden om vermiste mensen op te sporen. Gisteren spaghettisaus met spekjes erin gegeten, maar de hele nacht spek geroken in t hele huis. M’n vriend ruikt dus echt niks...
Dankjulliewel!!

Ik heb een broek van mamalicious die was vrij duur zat wel mooi veder maar de band is uitgerekt. Had ook een broek van h&m de helft goedkoper en daar is de band niet van uitgerekt. Ik heb een vrij kleine maat dus bij de prenatal kan ik eigenlijk al niet slagen helaas. Dus denk binnenkort weer naar de h&m.

Wij hebben het de mensen die het al weten verteld met een foto van onze dochtertje. Op de achtergrond letterballonnen met de naam baby en roze en blauwe ballonnen voor haar. Erg leuk ze ligt helemaal in de deuk met de zwangerschapstest in haar handen. Sommige moesten toch eerst goed kijken haha.

Charly591 hahaha erg is dat he. Moet je nagaan op mn werk sta ik hele dag dus in de keuken met allerlei geuren.. en ben continu misselijk haha. Nu mn collega's het weten zou het wel wat makkelijker worden. Avond eten eet ik bijna zelf niet. Heb honger en als het voor me neus sta denk ik blegh moet ik dit eten. Zo vervelend..
idd wat marie-louise zegt. een elastiekje door het gaatje en zo vastmaken aan de knop... brengt heel wat verlichting van druk...

maar bleh, ik hou echt niets binnen... gisteravond opnieuw alles er uit gegooid, en ik was nog zo blij dat het mij eindelijk eens wat smaakte!
ik begin echt een slappe vod te worden, al -3kg intussen (geeft wel niet, reserve genoeg), maar ik begin het wel wat beu te worden nu!
ook nu weer misselijk. durf amper nog iets eten... gelukkig morgen dagje vrijaf (én mn verjaardag), dus ik doe lekker niets :p
Oh vervelend misstiek2015!
Ik heb zowel de vorige keer als nu pilletjes van de dokter dat helpt. Misschien idee om wat te vragen? Ik blijf misselijk maar hou vaak wel wat binnen en de ergste is eraf. Bij opstaan meteen eten en ik drink paar slokjes cola. Ja klinkt gek maar helpt wel. Banaan helpt hier ook wel redelijk. Je kan gember proberen. Hier hielp dat niet en ik vind het mega vies haha.
Heerlijk even niks haha.

Ik ben zondag ziek geworden en ons dochtertje zaterdag. Dacht gister meld me mooi ziek. Even bijkomen was ook zo moe en als ik moe ben dan word ik ook echt beroerd. Dus gister en vandaag dagje niks. Morgen misschien weer werken.
vrijdag krijg ik echo, dus dan zal ik horen wat die er van zegt. ik zal er alvast naar vragen... bij opstaan drinken/eten helpt mij echt niet. hang ik meestal gelijk boven de pot terug. na een uur of 2 kan ik het wagen om eens wat te proberen.
fruit gaat hier ook goed. ik denk hier nu op het werk wat aquarius oid te drinken ipv gewoon water, dat is toch iets "voedzamer" :p
ik vermoed ook dat de vermoeidheid ook meer doorweegt dan bij een eerste en ik daarom meer last heb.

hopelijk ben je vlug genezen najaar2016! rust goed uit en ga niet te vroeg weer werken!
:heart: man gaat straks om gemberthee :)
Ja hier rade ze het echt aan. Anders kan je altijd nog eerder bellen om te overleggen of met de huisarts. Die schrijft dit dan voor.
Oh balen zeg, hier helpt het redelijk! Maar ene dag gaat het ook iets beter dan de andere dag.
Ja bij de eerste kan je wat meer rust nemen dan bij een 2e of 3e haha. Hier is ze net 1 dus nog klein, gelukkig een slaapkoppie dus kan wel mn rust pakken. En ze speelt nog veel alleen.
Ik ga morgen toch nog maar niet werken. Morgen gaat de kleine wel naar opa en oma zodat ik echt dagje rust heb. Denk dat ik daar wel van ga opknappen. Als ik niet zwanger was geweest was ik wel weer aan het werk gegaan haha. Maargoed zit nu toch in ziektewet dus dagje langer maakt dan ook niet uit. Ik hoest nog erg veel wie hebben daar ook last van dat alles wat langer duurt dan normaal...
Haha ik vind die gemberthee zo vies he, volgens mij werkt het daarom niet hahahaha.
Ginger ale kan ook! Misschien wat minder heftig van smaak en dan heb je nog koolzuur erbij ook.

Ik zelf dus alleen beetje “blegh” bij die geuren en dat ik me eraan erger meer dan echt misselijk 😉

Maar jullie hou vol! Nog een paar weken en dan zou t minder moeten worden :)
Wij hebben gisteren de termijnecho gehad en hij/zij doet het goed! Hij lag met z'n koppie naar beneden eerst stil en daarna ging hij draaien en trappelen met de armpjes en beentjes als een soort breakdancer :hello:
Was echt heel bijzonder om het echt te zien leven!!
Hij was ook mooi gegroeid, ik ben weer terug gezet naar 2 juni, de oorspronkelijke a terme datum (zit nu dus op 11+3, nog 200 dagen te gaan!!)

Wij hebben uiteindelijk toch gekozen voor de combinatietest, als er dan bij de echo (volgende week al!) en verdikte nekplooi wordt gemeten doen we de nipt alsnog erbij (die wordt dan ook vergoed). Het voordeel van de combinatietest is dat er behalve naar de nekplooi ook naar andere organen wordt gekeken. Als er dus sprake is van een open ruggetje weet je dat al bij 12/13 weken ipv pas bij 20 weken. En lekker een extra echo dus :)
Als de combinatietest goed is gaan we het aan iedereen vertellen.
Charley591 ik hoop dat ik nu de eerste 3 maanden misselijk ben en niet zoals bij de eerste echt 38 weken.. zelfs tijdens de bevalling hield ik geen water binnen, was echt heel extreem zeiden ze. En ze was geboren en ik ben nooit meer misselijk geweest haha. Maar meestal is het na 12 of 16 weken over en daar gaan we nu ook voor!

Fragolisa wij hebben er bewust voor gekozen om dat niet te doen. Snap heel goed als je er voor kiest hoor. Maar bij de eerste niet gedaan en ik ken 2 verhalen van dicht bij (vrienden) die er wel voor gekozen hadden en dus alle bij valse uitslag hadden gekregen. Was echt fout en kans was zelfs 1 op 5 dat het een verstandelijkbeperkt kindje zouden krijgen. Uiteindelijk na weken spanning was alles goed. Wij krijgen wel een uitgebreide 20 weken echo omdat mn moeder 3 nieren heeft maar veder niet. We kiezen hoe dan ook voor dit kindje. En het kan ook tijdens bevalling zuurstoftekort krijgen daar heb je helaas geen begrip op dus wij wachten af. Maar ik snap wel als je dit niet heb meegemaakt dat je er voor kiest anders had ik dat denk ik ook gedaan! De kans krijg je..
Mooi fragolisa! Haha, je bent precies 2 weken verder dan ik maar dat voelt echt als een enorm verschil! Ik kijk enorm uit naar die echo, DE echo waarna iedereen het mag weten (van mij dan, snap dat jullie de test afwachten) 😉 2 weken lijken echt een eeuw nog! Maar gaat vast snel genoeg om.
Hier heel de dag al bruin verlies, ben erg bang dat het misgaat. :(
Oh marie-louise93 dat is schrikken zeg!
Maar gelukkig kan ik je vertellen ik heb dat bij de eerste ook gehad en alles was goed. Ik had toen ook echt stress. Was toen niet mega veel en ook maar even. Is het veel? Hoelang ben je nu zwanger? Sorry ik schrijf net mee dus weet dat niet uit mn hoofd hihi. Maar anders verloskundige bellen dat kan geen kwaad! Hier zeggen ze altijd 10x bellen he als er iets is ook op de 06 nummer. Dat zou ik denk ik doen. Hoe voel je je veder? Ik hoop dat je het een beetje los kan laten en het niet erger Word! Duim voor je.
Oh jeetje marie-louise, hopelijk blijft het bij "spotting". Ik duim ook voor je!
Het is al vanaf vanmorgen, en toen was het al extreem veel toen verloskundige gebeld die gaf aan zolang het nog geen helder bloed is er niks aan de hand is. Maar net is het weer begonnen. Heb verder 3 dagen extreme krampen, nu voor namelijk het gevoel dat ik ongi moet worden. Ik ben nu 9 weken, had met 8 weken een goede echo met kloppend hartje. Maar nu toch wel erg in twijfels of het wel goed gaat. Ook vanwege mijn krampen etc. Ik had bij mijn eerste alleen met 7 weken een veegje bruin verlies maar vind het met 9 weken wel vreemd. Ik werk niet (alleen op donderdag) en heb geen stress. Ik rust heel veel uit op de dag.
Mm ja die krampen had ik toen ook niet. Ik zou morgen dan weer bellen en vragen om een echo. Of in ieder geval een controle! Snap dat je dit geen fijn idee vind zeker Als je hele erge krampen heb gehad. Wel vervelend zeg bah niet fijn!! En zeker als je al een goede echo heb gehad verwacht je dit op de ene of andere manier niet meer!
Bruin bloed is in ieder geval wel iets wat al een tijdje is gestopt met bloeden... dus wat dat betreft niet meteen reden voor stress. Maar zou inderdaad een echo willen, want snap je ongerustheid.
(En krampen zijn meestal niet oorzaak van bloedverlies maar gevolg omdat je baarmoeder van bloed geprikkeld raakt, dus dat hoort “gewoon” bij elkaar.)
Ja, ik ga zo denk ik maar bellen. Voel me zo stom, dit is al de tweede keer dat ik me erg druk maak. Wou dat ik het kon uitschakelen. :(
Haha, vertel mij wat! Maar positief denken tot het echt mis is lijkt mij. En met goede echo met 8 weken zit je ook aan de goede kant van de kansen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven