Zwanger! Uitgerekend juni 2018

10-10-2017 19:58 823 berichten
zwanger! uitgerekend in juni 2018

Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Naam&leeftijdKindjeUitgerekendAfsprakenBijzonderheden
LittledreamerTweede14 juni1 december termijnecho :heart:
Madeleine89Eerste20 juni10 november echo
Kersje25Tweede13 juni1 november echo
MucaTweede17 juni17 november
Charlie591Eerste16 juni28 november termijnecho
Lientjelotje
Farah868 juni17 november termijnecho :heart:
BlauwebesEerste10 junieind oktober vk
Marie-louise7 november echo
FragolisaEerste5 juni goede termijn echo gehad! :heart:
BobbieEerste10 juni9 november echo :heart:
Anja34Derde18 juni3 november echo
Muisje1117Derde
JippjanEerstejuni 201823 oktober echo :heart:
momtobejuneEerste 25 juni30 november termijn echo
vlinderTweede 9november echo
misstiekTweede/derde22 juni 7 december termijnecho:heart: :heart:

:hug: Lente en kleine liefde :hug:
anoniem_288375 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:02
92.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik word zo terug gebeld, ze was nu net bij iemand. Hopelijk valt het allemaal mee, maar ik ga toch maar ergens rekening houden met een aankomende miskraam.
Sterkte marielouise! Ik duim voor goede afloop!

Najaar veel beterschap!

Hier zijn de klachten weer iets minder erg. Ik heb ontbeten, jippie! En gemberthee 😁
Wat een naar bericht MarieLouise...vreselijk!
Ik hoop inderdaad dat je snel een echo mag zodat je weet waar je aan toe ben.
Niets is zo onzeker als dat je in spanning zit...
Lastig!
Fijn dat je vriend nu wel begrijpt dat het menes is, het is tenslotte ook zijn kindje!

Laat je het gauw weten?

Najaar, wat heftig zeg! Lijkt me ook echt heel niet fijn!
Ziek zijn is al niet fijn, laat staan als je zwanger bent. Vervelend!
Beterschap!

En ik duim voor beide, voor zover dat helpt :)
Hier helaas wachten tot over twee weken met echo, mocht wel een week eerder. Maar wat schiet ik daar mee op. Nu maar hopen dat de weken snel voorbij gaan.:(
Hoop dat ze je gauw terugbellen! :-(
Miss Tiek: fijn dat je je iets beter voelt! Hier smorgens misselijk en dat trekt weg als ik iets eet. Ik kan dus wel gewoon eten. En hier ook gemberthee;-)!
Sorry, ik snap hier helemaal niets van Marie Louise. Als ik jou was, zou ik een echo praktijk bellen zoals hier al is aangegeven. Ik vind het heel raar dat je nu niet mag langskomen. Je zit in onzekerheid en je wil weten waar je aan toe bent. Het minste wat ze kunnen doen is een echo maken, zodat je weet hoe en wat.
Het is zo dat je niets kan doen als het een miskraam zou zijn. Dat zei mijn verloskundige paar weken geleden ook tegen mij. Toch is het voor je eigen rust veel beter om te weten waar je aan toe bent. Ook dit zei ze tegen mij en ik mocht zelf bepalen of ik wilde komen om te kijken hoe en wat. Ik vind het gewoon slecht dat ze je een week/twee weken laten wachten.
inderdaad, wat Blauwebes zegt,

Ik zou me ook niet laten afschepen, twee weken duurt echt lang als je niet weet wat er aan de hand is.
Ik zou zeker opzoek gaan naar een praktijk waar je een losse echo zou kunnen maken, of gewoon door 'zeuren' tot je mag komen.

En die week had ik ook wel gedaan!
Scheelt de helft!

Maar evengoed sterkte! rot situatie!
Belachelijk! Kan je niet een andere verloskundige praktijk bellen? Gewoon eerlijk je verhaal uitleggen en vragen hoe hun hiermee zouden omgaan. Voor onze dochtertje hebben we ook een miskraam gehad ik zat toen eerst bij een andere praktijk en werd ik zo naar behandeld. Echt een nummertje. Ja ik snap dat een miskraam vaker voorkomt maar hier gingen ze er niet menselijk mee om. Ben dus bij mn volgende zwangerschap bij deze verloskundige geweest en voelt zo anders. Ook eerdere ervaring uitgelegd en hier zijn ze zo lief. Extra echo's geen moeite als het nodig is dan is het nodig of voor je eigen gevoel alleen al. Ze zeggen dat je bij twijfel, naar gevoel of wat dan ook altijd moet bellen! Ik zou eens kijken of je niet naar een andere kan en gewoon daar alles uitleggen en kijken hoe ze daar reageren!

Ja dit is zo waardeloos hou geeneens water binnen. Mn man net zo ook dood ziek. Liggen naast elkaar in bed en als de ene niet moet dan de andere wel. Nu hopen dat ik voor vanavond en morgen oppas kan vinden voor ons dochtertje wij kunnen echt werkelijk niks. En dan zwanger zijn helpt denk ik ook niet zo mee en moet zeggen maar me wel beetje zorgen! Dit lijk me voor zn klein wondertje ook niet al te best...
Tja. Jammer dat ze zo “laconiek” reageren, is ergens voor te stellen dat zij ook denken van “er is toch niks aan te doen en eigenlijk kan je dan niks met zekerheid zeggen”, en zij hebben het waarschijnlijk druk. Maar vind t ook wel prettig dat mijn verloskundige ook heeft gezegd “klein beetje bloedverlies geen zorgen maken, maar als het meer is of er is iets anders, bellen, echo is zo gemaakt”.

Via een echobureau ook trouwens, en het kost je maar een paar tientjes. Toen ik vorige week ineens stress kreeg (gewoon in het algemeen) kon ik dag later al terecht.

Akelig van de zieken! Als je al misselijk bent en je krijgt er dan nog een virus bovenop... beterschap!
Ik heb toch nogmaals gebeld, en mag morgen ochtend langs komen voor een echo alleen helaas moet ik dan werken, dus hopelijk gaat dan allemaal lukken. Ik wordt morgen pas gebeld over Hoelaat enz.

Ik hou jullie op de hoogte
Fijn dat je morgen terecht kunt! Hoe gaat het nu met je buikpijn en met het bloedverlies?
Je kunt op je werk toch zeggen dat je voor een spoedbehandeling naar de tandarts moet? Afgebroken kies ofzo :whistle:
Fijn dat je toch nog gebeld hebt en je morgen kan komen! Goed smoesje verzinnen inderdaad...!

Vraagje: hebben jullie ook last van de darmen? Lees veel dat zwangere vrouwen verstopping hebben, maar ik heb dus het omgekeerde. Echt niet fijn :-?
Nou mijn vader is mijn baas en mijn moeder past op, en die zouden dan gelijk vermoedens hebben ben ik bang. Dus moet maar hopen dat het ervoor kan, en anders vrijdag.
Je hebt buikpijn. Gooi het op appendix of zo... 🤔
Griep heerst heel erg dus verzin je zoiets?! En anders misschien toch een idee om eerlijk te zijn? Bedoel zijn ook je ouders dus dan kan ik me voorstellen mocht het mis zijn dat je dit samen wilt delen.

Blauwebes30 jaa dat kan heel goed hoor. Ik heb normaal altijd moeite met ontlasting en nu totaal niet. Maar als het heel erg is heb je misschien buikgriep? Heerst momenteel heel erg namelijk.

Hier echt zo ziek dat ze zelfs over opnamen hebben. Verloskundige en ziekenhuis hebben overleg gehad als ik wil mag ik komen maar omdat ik ook de griep heb kunnen ze niet zoveel doen. Ja vocht toedienen maar daar zou ik niet van opknappen. Wacht nog tot morgen af en hoop dan dat ik me dan beter voel. Hou nu geen water of iets binnen. Dus morgen overleggen maar als ik me zo voel word het een opnamen.. heb nu zetpil vorm als medicatie maar merk er nog niks va helaas. Afwachten. Ik weet wel dat ik helemaal op ben!!
Najaar, wat een verschrikkelijkheid zeg!
Hopelijk voel je je morgen alweer iets beter, al hou je iig maar water binnen.
Wel goed dat de verloskundige en het zkh al contact hebben.
Als je opgenomen moet worden, dan ben je wel in goede handen zeg maaar maar hopelijk hoeft het zover niet te komen.

Nou MarieLouise, fijn dat je morgen kan! Hoe is het nu dan met bloed en krampen?
En idd verzin een smoes of vertel het eerlijk. T is even niet anders!

Ik ben morgenmiddag eindelijkkkk!!!
Can't wait!
Jeetje Najaar, griep verloopt inderdaad veel heftiger bij zwangeren omdat het immuunsysteem wat onderdrukt wordt (anders zou je je baby afstoten). Om deze reden mag je dus als zwangere bij de huisarts om een griepprik vragen. Je moet m dan wel zelf betalen (kost ongeveer 35 euro). En als je nog niet zo heel lang ziek bent (en het is bewezen Influenza) heeft Oseltamivir ook nog wel zin, dat is een virusremmer die de huisarts kan voorschrijven. Goed luisteren naar je lichaam!
Najaar, wat naar zeg! Heel veel sterkte. Hopelijk knap je gauw weer op.

Hier morgen om 09:00 echo, tenzij er een bevalling tussen komt. Hier alleen nog af en toe bruine afscheiding maar de krampen zijn nog niet weg.

Vanavond ga ik lekker me haartjes laten verven door me vriend, en heb mezelf even in de make up gedaan. Gewoon even proberen op te vrolijken. ( wel met kleurshampoo ) zonder ammoniak.

En momtobejune,

Veel plezier morgen bij de echo!!! :) hoeveel weken was je dan ook alweer?
Gelukkig kun je morgenvroeg terecht Marie-Louise, hoop op een kloppend hartje en dat alle schrik voor niks was, gelukkig geen rood bloedverlies.

Najaar, wat ontzettend heftig ook, gelukkig wordt ook jij goed gemonitord! Beterschap 🌼

Momtobejune, veel plezier morgen!
Spannend je heb al bijna de echo!! Ik hoop dat alles goed is. Laat je het weten? We gaan voor je duimen ! Gelukkig is het bloeden gestopt!

Hier kan ik water weer binnen houden gelukkig. Voel me echt zwak en beroerd maar blij dat ik water binnen kan houden. Oppas meisje straks even paar boodschappen laten doen voor beschuit ofzo kan ik iets lichts proberen te eten.

Fragolisa bedankt voor je tips. Ik wist niet dat je als zwangere ook recht heb op de griepprik. Wel handig nu met een kleine al thuis die vaak ziek is en in de winter en voorjaar periode zwanger.. dat gaat nog wat worden haha.
En ik zou idd dat andere ook even onthouden maar ik hoop stiekem dat we het ergste nu hebben gehad!

Thanks meiden!
Succes ML zometeen! we duimen allemaal voor goede afloop!!!

najaar, oef, water gaat al weer, dat is belangrijk om de afvalstoffen af te voeren... probeer idd iets te eten, evt iets van fruit, dat gaat bij mij meestal wel, of sandwich of droge koek of beschuit idd...

hier staat de griepprik (via het werk) maandag gepland... ideaal dus!

hier gaat het op en af. gisteravond en namiddag behoorlijk gegeten, maar deze ochtend... phuh!
man heeft (heel lief) boterhammen gesmeerd, ik zei hem nog "enkel choco"... doe ik hem open op het werk, ruik ik instant één of ander mayo-slaatje (vis of krab oid)... ging ik bijna van over mijn nek! :@@: :furious: :'(
zal ook wel ergens choco bij zitten, maar nu zit die geur dus overal ingetrokken :cry: , en heb ik zelfs al geen zin meer in choco!
Echo net gehad, en alles was goed gelukkig!!! En over 28 november blijft de termijnecho staan dus helemaal happy!! :)

Nu maar vertrouwen erop dat het allemaal goed blijft gaan. Waar de pijn vandaan komt was onduidelijk, wel deed de echo maken al pijn op de rand van mijn baarmoeder was echt even een plafond spring momentje. Maar daar kon ze ook geen verklaring voor geven.

Ben benieuwd hoe jou echo is momtobejune! Hoelaat had je hem?
oef ML!

vreemd wel die pijn... waarschijnlijk gewoon gevoelig...
gaat het al wat beter nu met de pijn?
Wauw ML Wat fijn zeg!
Redelijk gerustgesteld dus!
Die pijn is inderdaad wel vreemd, en raar dat het niet te verklaren is, zelfs niet door de verloskundige.

Maargoed, gelukkig heb je een geode echo gehad!

Ik mag om half 5 (dus moet nog even werken, en dan naar de 'tandarts' haha).
Ik denk zelf dat ik 8w3d ben, maar vanwege een hele onregelmatige eisprong kan het zomaar anders zijn, toen ik dacht dat ik 4.3 was teste in met clearblue op 3+ (wat beteknt dat je al 5w+ bent) dus we gaan het zien.
Hopelijk een kloppend hartje, dat is het belangrijkst!

Fijn Najaar dat jij alweer wat kan binnen houden, en inderdaad licht verteerbaar zou al fijn dat dat het binnen blijft!
Hopelijk gaat het de geode kant op en hou je steeds meer binnen? Hoe is het met manlief, is die ook alweer wat beter? :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven