Nieuwe afvalgroep 20+ kilo

zondag 5 november 2017 om 11:31
Er zijn al veel groepen op het forum, maar de meeste zijn al even bezig, waardoor je in een groep stapt waar iedereen elkaar al kent en samen ook al kilo's kwijt zijn. Ik wil graag vers beginnen. Wie doet er met me mee?
Ik ben sinds mijn zwangerschap veel te zwaar en heb al verschillende keren geprobeerd af te vallen, maar steeds haak ik na max een paar weken af en ik hoop dat ik het wel volhoud als ik medestanders heb.
Wil je ook in de tabel? Geef dan je gegevens hieronder door, dan kunnen we elkaar aanmoedigen en ondersteunen.
Ik ben sinds mijn zwangerschap veel te zwaar en heb al verschillende keren geprobeerd af te vallen, maar steeds haak ik na max een paar weken af en ik hoop dat ik het wel volhoud als ik medestanders heb.
Wil je ook in de tabel? Geef dan je gegevens hieronder door, dan kunnen we elkaar aanmoedigen en ondersteunen.
Naam | Leeftijd | Lengte | Startgewicht | Huidig gewicht | Streefgewicht |
---|---|---|---|---|---|
HaPu | 30 | 1,75 | 98,4 | 97,4 | 75 |
Jemima | 26 | 1,74 | 126,4 | 119,3 | 75 |
Zonnetje | 34 | 1,57 | 99,5 | 99 | 60 |
Coosje | 35 | 1,68 | 86 | 83,8 | 70 |
Spruitelf | 35 | 1,77 | 99 | 100,5 | 77 |
Jadarian | 31 | 1,78 | 130 | 115 | |
Kniptor | 38 | 1,70 | 87 | 85,9 | 65 |
Stepperdestep | 30 | 1,68 | 116 | 116,3 | |
Minime3 | 33 | 1,70 | 117,3 | 106,5 | 80 |
---|---|---|---|---|---|
MsBrightside | 28 | 1,77 | 105 | 101,3 | 72 |
Jillzred | 26 | 1,60 | 113,8 | 109 | 70 |
Pipa | 34 | 1,72 | 101 | 98,9 | 85 |
WakeUpje | 32 | 1,57 | 77 | 73 | 57 |
Babypink | 1,57 | 77 | |||
Miluska | 27 | 1,73 | 95 | 86,6 | 70 |
Sunshine1992 | 25 | 115,5 | 109,9 | 75 | |
Platypoes | 44 | 1,74 | 112,5 | 111,4 | 95 |
Bluekiss | 31 | 1,80 | 89 | 70 |
---|---|---|---|---|---|
Jekkalo | 34 | 1,65 | 96,2 | ||
Vajana | 39 | 1,68 | 108 | 105,7 | 78 |
Bonsai | 1,80 | 114 | 98,5 | 80 | |
Madelief | 27 | 91,8 | 70 | ||
Boekjes | 44 | 1,66 | 144,6 | 143,3 | 124,9 |
Candy | 42 | 1,76 | 119,8 | 95,1 | 80 |
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 09:01
60.87% gewijzigd

woensdag 15 november 2017 om 22:44
@Platypoes; ja toevallig is woensdag hier weegdag. Dus daar is je stok
Vajana; welkom (zei de ene newby tegen de andere newby
). Ik ben ook voor t eerst mee gaan schrijven nu met dit topic. Het roer moet om!
Nou ik ben er weer achter; ik ben geen avondsporter. Net een flink stuk gelopen maar in de ochtend gaat het me toch echt een stuk makkelijker af.
Zo maar eens richting bed!

Vajana; welkom (zei de ene newby tegen de andere newby

Nou ik ben er weer achter; ik ben geen avondsporter. Net een flink stuk gelopen maar in de ochtend gaat het me toch echt een stuk makkelijker af.
Zo maar eens richting bed!
woensdag 15 november 2017 om 23:54
Hier ook geen avondsporter, zeker niet in de winter. Het is koud en nat en dan wil ik met een dekentje op de bank.
En dat mag ook, zolang er geen pakken koekjes bij betrokken worden.
Eetlijstje:
T: banaan
O: 2 vbh choco
L: salade
T: 10 zelfgebakken pepernoten, oeps
D: 2 wraps met kipfilet en groente en rauwkost
Thanks voor het welkom-heten! En welkom andere nieuwelingen!

Eetlijstje:
T: banaan
O: 2 vbh choco
L: salade
T: 10 zelfgebakken pepernoten, oeps
D: 2 wraps met kipfilet en groente en rauwkost
Thanks voor het welkom-heten! En welkom andere nieuwelingen!

donderdag 16 november 2017 om 07:05
Ja, woensdag weegdag! Niet iedereen doet hieraan mee, maar de meeste wel. We gaan voor woensdag omdat uit onderzoek is gebleken dat je dan op je lichtste punt van de week zit :'D
Ik zal jullie gegevens zsm toevoegen, maar omdat de tabel vol zit (gaan per 10) moet ik hier een nieuwe voor maken en dat ging de vorige keer ook niet helemaal soepel. Probeer dat nu dus te doen als er geen peuters meekijken
Even wachten op het goede moment dus
Ik zal jullie gegevens zsm toevoegen, maar omdat de tabel vol zit (gaan per 10) moet ik hier een nieuwe voor maken en dat ging de vorige keer ook niet helemaal soepel. Probeer dat nu dus te doen als er geen peuters meekijken

Even wachten op het goede moment dus
donderdag 16 november 2017 om 07:57
Ik zit te overwegen om juist 's avonds te gaan sporten in plaats van overdag. 's Avonds op de bank is mijn zwakste moment en wordt mijn neiging tot vreten snaaien vaak veel te groot.
Overigens wist ik niet dat woensdag het "lichtste" moment in de week is. Voel me dan vaak juist het zwaarst
Voor alle mede-nieuwelingen: Gezellig dat jullie er bij komen! We gaan d'r voor met z'n allen. Welkom!
Overigens wist ik niet dat woensdag het "lichtste" moment in de week is. Voel me dan vaak juist het zwaarst

Voor alle mede-nieuwelingen: Gezellig dat jullie er bij komen! We gaan d'r voor met z'n allen. Welkom!

donderdag 16 november 2017 om 08:46
Welkom nieuwe meiden!
Gisteravond ben ik uit eten geweest. Heb de hele dag heel mager gegeten, zodat ik 's avonds 'gewoon' kon eten. Wij gaan echt zelden samen uit eten, dus dan wil ik er ook echt van genieten. Ik las dat veel slanke mensen dat doen. Feestje, etentje? Dan overdag wat minder. Dat is natuurlijk ook de mindset die je moet maken. Tellen jullie calorieën? Ik hou het nu wat bij in FatSecret. Wel een fijne app is dat. Ik ontdekte alleen dat ik 3,5 jaar geleden dat ook al eend gebruikt had, was toen alleen wel 7 kilo lichter als nu.
Gisteravond ben ik uit eten geweest. Heb de hele dag heel mager gegeten, zodat ik 's avonds 'gewoon' kon eten. Wij gaan echt zelden samen uit eten, dus dan wil ik er ook echt van genieten. Ik las dat veel slanke mensen dat doen. Feestje, etentje? Dan overdag wat minder. Dat is natuurlijk ook de mindset die je moet maken. Tellen jullie calorieën? Ik hou het nu wat bij in FatSecret. Wel een fijne app is dat. Ik ontdekte alleen dat ik 3,5 jaar geleden dat ook al eend gebruikt had, was toen alleen wel 7 kilo lichter als nu.

donderdag 16 november 2017 om 08:52
Ik gebruik mijn eetmeter van het Voedingscentrum. Geeft ook weer of je genoeg van alles binnen krijgt (vezel, vitaminen, etc) dat vind ik zelf wel prettig. Nu ik voorzichtig een vast eetregime begin te krijgen gebruik ik hem overigens bijna niet meer, omdat ik nu van de meeste dingen wel weet of het past of niet.

donderdag 16 november 2017 om 11:04
Wow, wat is er veel geschreven de afgelopen dagen.
Maandagavond had ik ook echt koorts, toch een beetje ziekjes dus.
Dinsdag had ik willen gaan zwemmen, maar vanwege de koorts de vorige dag en net ongesteld, toch maar thuisgebleven.
Gister wel weer wezen sporten, lekker veel gezweet en dat voelde best goed.
Vandaag pas ik de hele dag op de dochter van de vriendin die in het ziekenhuis ligt. Met 2 kleine peutertjes hier in huis gaat sporten vandaag niet lukken.
Eten gaat gelukkig ook weer goed.
Fijn om te lezen wat jullie doen qua lunch. Ik zal deze week de boodschappen erop aanpassen en gaan experimenteren met salade als lunch.
Apps die nog een oud gewicht aangaven zijn pijnlijk herkenbaar.
Familieleden hadden ooit een vestiging van curves. Ik begon daar als 15-jarige meisje van een kilo of 80 ofzo. Dat gewicht bleven ze altijd aanhouden. Als ik dan een nieuwe poging deed en aanviel stond er altijd toch nog +15 oid, omdat ik zoveel zwaarder was dan mijn Startgewicht. Zo demotiverend.
Maandagavond had ik ook echt koorts, toch een beetje ziekjes dus.
Dinsdag had ik willen gaan zwemmen, maar vanwege de koorts de vorige dag en net ongesteld, toch maar thuisgebleven.
Gister wel weer wezen sporten, lekker veel gezweet en dat voelde best goed.
Vandaag pas ik de hele dag op de dochter van de vriendin die in het ziekenhuis ligt. Met 2 kleine peutertjes hier in huis gaat sporten vandaag niet lukken.
Eten gaat gelukkig ook weer goed.
Fijn om te lezen wat jullie doen qua lunch. Ik zal deze week de boodschappen erop aanpassen en gaan experimenteren met salade als lunch.
Apps die nog een oud gewicht aangaven zijn pijnlijk herkenbaar.
Familieleden hadden ooit een vestiging van curves. Ik begon daar als 15-jarige meisje van een kilo of 80 ofzo. Dat gewicht bleven ze altijd aanhouden. Als ik dan een nieuwe poging deed en aanviel stond er altijd toch nog +15 oid, omdat ik zoveel zwaarder was dan mijn Startgewicht. Zo demotiverend.

donderdag 16 november 2017 om 19:58
Ik heb vandaag een goede dag gehad. Iets te weinig fruit gegeten, maar niet gesmokkeld.
Ga het nu wel moeilijk krijgen vrees ik. Ben niet zo lekker en heb het gevoel dat ik wat onder de leden heb. En waar normale mensen geen trek hebben als ze ziek zijn heb ik dan altijd onwijs veel zin in eten. Gelukkig niet in vettigheid, daar moet ik dan weer niet aan denken, maar wel in hartig.
Maar vroeg naar bed vanavond
Ga het nu wel moeilijk krijgen vrees ik. Ben niet zo lekker en heb het gevoel dat ik wat onder de leden heb. En waar normale mensen geen trek hebben als ze ziek zijn heb ik dan altijd onwijs veel zin in eten. Gelukkig niet in vettigheid, daar moet ik dan weer niet aan denken, maar wel in hartig.
Maar vroeg naar bed vanavond
donderdag 16 november 2017 om 23:21
Hier ook een goed dag gehad. Twee uur gewandeld en driekwartier gefietst (met de bakfiets
zónder trapondersteuning en mét grote kinders, jaja). Eten ging ook goed. Ik probeer steeds één van de twee 'broodmomenten' te vervangen door Turkse yoghurt met havermout of een salade of een gebakken ei met kaas en geen brood erbij, zoiets. Veel lekkerder en het werkt.
Dit weekend gaan we een weekendje weg en dan vind ik het wel lastiger omdat je dan niet overal invloed op hebt. Ik ga in ieder geval morgen nog een uurtje wandelen.
Ik hoef trouwens niet in de tabel hoor. Zo meeschrijven vind ik wel prima.
Succes allemaal!
Hapu: ben benieuwd waar je dan wél zin in hebt, haha. Hopelijk voel je je snel weer beter.
Vajana: lekker lijstje. Ik mis je ontbijt, maar dat komt waarschijnlijk omdat je 's avonds werkt en 's ochtends slaapt?

Dit weekend gaan we een weekendje weg en dan vind ik het wel lastiger omdat je dan niet overal invloed op hebt. Ik ga in ieder geval morgen nog een uurtje wandelen.
Ik hoef trouwens niet in de tabel hoor. Zo meeschrijven vind ik wel prima.
Succes allemaal!
Hapu: ben benieuwd waar je dan wél zin in hebt, haha. Hopelijk voel je je snel weer beter.
Vajana: lekker lijstje. Ik mis je ontbijt, maar dat komt waarschijnlijk omdat je 's avonds werkt en 's ochtends slaapt?

vrijdag 17 november 2017 om 13:20
WoW wat is er veel gescreven! Ik ga zo alles lezen hoor.
Vorige woensdag weegdag begon al goed (niet dus) want toen ik de woonkamer binnenkwam zag ik dat het niet goed ging met één van mijn cavia's. Samengevat zag mijn week er als volgt uit: cavia overleden, andere cavia in hongerstaking, oplader iPad kapot (kon dus niet forummen), nieuwe cavia uit een opvang gehaald, problemen op mijn werk al zit ik in de ziektewet, nieuwe oplader binnen.
Maar ik ben er weer en doe weer enthousiast mee hoor. Afgelopen woensdag woog ik 14,5 kilo.
Mijn eetlijstje van gisteren:
4 rijstwafels, 2 humus met komkommer en tomaat, 2 appelstroop
3 mandarijnen
Taboulesalade
Appel en notenreep
Volkorenpasta met rode saus met paprika, courgette, ui en verse tomaten
Maar nu ben ik ongesteld en schreeuwt mijn baarmoeder dat ik chocola moet hebben, pff, ik hoop dat ik me in kan houden.
Vorige woensdag weegdag begon al goed (niet dus) want toen ik de woonkamer binnenkwam zag ik dat het niet goed ging met één van mijn cavia's. Samengevat zag mijn week er als volgt uit: cavia overleden, andere cavia in hongerstaking, oplader iPad kapot (kon dus niet forummen), nieuwe cavia uit een opvang gehaald, problemen op mijn werk al zit ik in de ziektewet, nieuwe oplader binnen.
Maar ik ben er weer en doe weer enthousiast mee hoor. Afgelopen woensdag woog ik 14,5 kilo.
Mijn eetlijstje van gisteren:
4 rijstwafels, 2 humus met komkommer en tomaat, 2 appelstroop
3 mandarijnen
Taboulesalade
Appel en notenreep
Volkorenpasta met rode saus met paprika, courgette, ui en verse tomaten
Maar nu ben ik ongesteld en schreeuwt mijn baarmoeder dat ik chocola moet hebben, pff, ik hoop dat ik me in kan houden.

vrijdag 17 november 2017 om 13:26
Toch 1,5 kilo kwijt step. Kei goed, toch?
Klinkt als een rot week, knap dat je dan toch bent afgevallen. Is mij niet eens gelukt in een normale week
Ongesteld zijn is killing. Ben deze groep de dag na mijn menstruatie gestart zodat mijn volgende zo ver mogelijk in de toekomst was
Succes de komende dagen
Klinkt als een rot week, knap dat je dan toch bent afgevallen. Is mij niet eens gelukt in een normale week
Ongesteld zijn is killing. Ben deze groep de dag na mijn menstruatie gestart zodat mijn volgende zo ver mogelijk in de toekomst was
Succes de komende dagen
vrijdag 17 november 2017 om 14:57
Feestje op mijn werk. Heb een stuk appeltaart gekozen maar omdat het zo gezellig was en ik veel meekletste, heb ik eigenlijk er bijna niets bewust van geproefd.
Vanwege de appeltaart om 11.30 uur heb ik de lunch overgeslagen. Dat vind ik dan wel weer goed van mezelf.
Ik merk wel dat als ik iets zoets eet/heb gegeten een ON-knop lijkt te worden ingedrukt: Ik krijg hierna dan zóveel zin in nog meer zoetigheid of junk.
Zit ik te denken: "Oh, zal ik een portie kipnuggets kopen? Of een rol chocoladekoekjes!"
Hebben jullie dat ook?

Vanwege de appeltaart om 11.30 uur heb ik de lunch overgeslagen. Dat vind ik dan wel weer goed van mezelf.
Ik merk wel dat als ik iets zoets eet/heb gegeten een ON-knop lijkt te worden ingedrukt: Ik krijg hierna dan zóveel zin in nog meer zoetigheid of junk.
Zit ik te denken: "Oh, zal ik een portie kipnuggets kopen? Of een rol chocoladekoekjes!"
Hebben jullie dat ook?

vrijdag 17 november 2017 om 20:19
Platypoes; je bedoelt bijv een stuk slagtoomtaart op je werk weg-eten en dan s avonds een hele zak maltesers (nu wil ik vooral niet graag toegeven dat ik dat gisteren heb gedaan...
)...
Voel me er al weer de hele dag slecht over. Hoewel vandaag echt een betere dag is. Loslaten en weer doorgaan (ja...)
Beterschap HaPu. En welkom Bonsai.

Voel me er al weer de hele dag slecht over. Hoewel vandaag echt een betere dag is. Loslaten en weer doorgaan (ja...)
Beterschap HaPu. En welkom Bonsai.

vrijdag 17 november 2017 om 22:06
Ja, dat bedoel ik.
Gelukkig houd IK niet van Maltesers.

Wel van toastjes met komkommersalade. En die bracht mijn man me net, had hij heel lief voor me gemaakt.
Zo dwong HIJ me dus tot het eten van dit alles Zo koos ik er voor om te denken "what the heck, lekker!"
Beetje terugkerend thema wel, bij mij, dat "what the heck"
anoniem_357366 wijzigde dit bericht op 17-11-2017 22:09
0.73% gewijzigd