Geld & Recht alle pijlers

Gekke huizenmarkt

17-11-2017 19:08 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons huis te koop staan en deze was in een poep en een scheet verkocht.

We dachten een paar duizend winst te maken, maar het is een paar tienduizend geworden!!!

En dan hebben we de beste bieders niet eens gedaan omdat die de hypotheek waarschijnlijk niet rond konden krijgen.

Ik woon in de randstad, dat zal schelen, maar het is echt een bizar goede tijd gebleken.

Heeft een van jullie ook ooit zijn/haar huis zo ruim kunnen verkopen?
die ik wilde bestaat al...
Argh wijzigen troela, niet quoten. :$
Troeteltje schreef:
17-11-2017 19:51
Wij andersom. Gekocht in moeilijke tijd met hoge huizenprijzen. Verkocht met veel, heel veel, verlies.

Wel andere huis gekocht eveneens voor veel lagere prijs dan oorspronkelijke vraagprijs.

Toch heel zuur en wrang hoor.
Ik kan je de hand schudden Troeteltje. Man en ik leerden elkaar kennen vlak nadat we allebei op het hoogtepunt een appartementje hadden gekocht... Over vier jaar zijn we klaar met het aflossen van onze restschuld(en) van een ton...
Wij hebben ons nieuwe huis trouwens iets onder de vraagprijs kunnen kopen.
Mevrouw75 schreef:
17-11-2017 20:36
Jij had toch zo'n bijzondere opknapper? Zo'n buurtverbeteraar?
Klopt. Goed onthouden hoor!
Ik heb mijn vorige huis vlak voor de crisis gekocht en dus jaren een virtuele behoorlijke restschuld gehad. Paar maanden geleden verkocht en kwam op ongeveer 0 uit. Daar was ik erg blij mee. Ik had binnen een week 3 biedingen, terwijl het huis van mijn buren 9 maanden daarvoor verkocht was voor een bedrag ver onder de vraagprijs na 2 jaar te koop te hebben gestaan. Het is hard gegaan het afgelopen jaar.
Wij hebben vorig jaar een huis verkocht in 1 dag voor 40k boven de vraagprijs (rond de 3 ton). Het is kaalgehaald en totaal gerenoveerd en staat nu al een paar maanden te koop voor 6 ton. Maar daar trappen de potentiele kopers toch kennelijk niet in.
Nee maar als ik nu zou verkopen maak ik meteen 40.000 winst. Misschien zelfs wel 60 of 70 maar heb er verder niets aan gedaan.

Alleen... waar moet je dan naar toe? Zou over een paar jaar wel weer willen huren als ik groter wil wonen. Qua koop zal het nooit groter worden in Amsterdamet mijn inkomsten en de huidige markt
Ons huis is ook binnen 2 jaar ruim een ton meer waard geworden. Best leuk maar we willen niet verhuizen dus het is puur virtueel. En als we dat wel zouden willen maar een nieuw huis in de buurt zouden willen kopen heb je er weinig aan want de andere huizen zijn ook navenant gestegen.

De mensen die nu vanuit Amsterdam of Utrecht oid naar een dorp verhuizen maken de echte klappers.
Wij hebben ons huis tijdens het dieptepunt rond 2013 gekocht. Flink opgeknapt. Uiteindelijk 50.000 winst op gemaakt. En dat was echt een simpel huisje met 2 slaapkamers en kleine badkamer.
Grotere nieuwbouwwoning voor teruggekocht. We konden 75000 zelf betalen door overwaarde en aflossing. Voelt erg lekker!
MaryCrawley schreef:
18-11-2017 11:57
Ons huis is ook binnen 2 jaar ruim een ton meer waard geworden. Best leuk maar we willen niet verhuizen dus het is puur virtueel. En als we dat wel zouden willen maar een nieuw huis in de buurt zouden willen kopen heb je er weinig aan want de andere huizen zijn ook navenant gestegen.

De mensen die nu vanuit Amsterdam of Utrecht oid naar een dorp verhuizen maken de echte klappers.
Wij hebben inderdaad in een dorp gekocht. Kom uit een van de populairdere grote steden.
MaryCrawley schreef:
18-11-2017 11:57

Precies je hebt het geld alleen in de stenen zitten. Dat is bij ons ook het geval. Gekocht november 2015, verhuisd juni 2016 en nu waarschijnlijk 80k meer waard. We hebben net deze week taxatie gehad, bij sommige hypotheken is het namelijk zo dat als het hypotheekberdag substantieel lager wordt ten opzichte van de marktwaarde, de risicopslag deels komt te vervallen zonder dat je daar de hypotheek voor hoeft om te zetten. In ons geval 600 euro kosten (adminstratiekosten bank en taxatie makelaar) en 0,5% rentevoordeel over 19 jaar (we hebben 20 jaar vast).
if we all light up, we can scare away the dark...
attribuutje schreef:
17-11-2017 19:37
Wat zeg ik, 6 keer zelfs.
Ook in de gulden tijd gekocht?
Habbekratz schreef:
18-11-2017 14:19
Ook in de gulden tijd gekocht?
Oh Randstad, ongelooflijk die prijzen daar momenteel maar ja ook als je kopen wilt daar.
Ja ons huis was ruim 30 jaar terug 147000 gulden zelfs nog met premie. Kwamen ongeveer op 135000 uit.
We hebben ons huis in '96 gekocht. Guldentijdperk inderdaad... Waarde is flink gestegen en ik dacht dat we het goed voor elkaar hadden... Helaas hield onze relatie geen stand, maar ik wilde er graag blijven wonen. Het huis is toen getaxeerd en ik heb mijn ex moeten uitkopen voor een bedrag wat veel meer was dan wat we oorspronkelijk hadden betaald... Nu heb ik dus alsnog hoge maandlasten... ja, het is niet anders. Je bedenkt het niet maar zo kan het ook nog gaan!
Hoe kan je huis nou 6 keer zoveel waard zijn geworden als je het hebt gekocht voor 147000 gulden en nu verkocht hebt voor 135000 euro? Dat is ongeveer een verdubbeling, heel mooi natuurlijk maar over 30 jaar nou niet echt extreem. En 6 keer zoveel is het al helemaal niet. Of mis ik iets?

Wij hadden ons huis in 2011 gekocht voor 120000, en begin dit jaar verkocht voor 265000. :yes: We zijn de stad uitgegaan en het dorp waar we nu wonen is veel populairder geworden, dus ons nieuwe huis is ondertussen ook al aardig wat meer waard geworden. Maar goed, voorlopig gaan we hier echt niet weg dus het blijft lekker in de stenen zitten.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Mijn huis is voor ruim over de 300.000 euro verkocht. Ruim 30 jaar terug was het in euroos voor ongeveer 62000 euro gekocht.
dus 5 keer over de kop, best een boel nog natuurlijk.
attribuutje schreef:
18-11-2017 14:44
Mijn huis is voor ruim over de 300.000 euro verkocht. Ruim 30 jaar terug was het in euroos voor ongeveer 62000 euro gekocht.
Ah zo! Je had het eerder over een paar tienduizend winst, maar het is dus wel wat meer. ;-D Fijn zeg!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Paar 10 duizend boven de vraagprijs, wij hadden gehoopt op 6 duizend en het is ruim 20.000 geworden.
Leuk natuurlijk, maar alles wat je terug koopt is ook tig % duurder geworden, dus in die zin schiet je er niet veel mee op.

Vorige huis in 2001verkocht; gekocht in 1998. Dat bracht toen 2x zoveel op als waar het voor gekocht was (nieuwbouw, dus wel extra kosten voor vloeren etc).
Huidige huis toen gekocht voor rond de 740.000 gulden // 330.000 euro.
Nu een waarde van ongeveer 550.000 Euro.
De komende jaren zijn we niet van plan te verhuizen.
Wat we hebben gekocht is minder dan waar wij verkocht hebben, maar inderdaad die overwaarde stoppen we weer in het nieuwe huis, eentje waar we oud in hopen te worden.
Mijn huis heeft niet opeens op Funda gestaan, was al weg voordat het in de verkoop kwam. Collega van onze makelaar had een paar geïnteresseerden. Er is 10% boven de vraagprijs geboden zonder enig voorbehoud. Komt neer op bijna 100.000 winst en dat voor een appartement van 80 m2. De markt is totaal overspannen in de Randstad

Ik trek bij vriend in dus voorlopig hoeft er gelukkig geen nieuw huis te worden gekocht. Ik hoop dat de markt gaat stabiliseren. En anders moeten we maar terug naar mijn geboortestreek :-D
Tsja, als je je huis verkoopt en gelijktijdig een nieuw huis koopt, dan zul je weinig van de waardestijging profiteren. Immers betaal je ook heel veel voor je nieuwe huis.
Alles bij elkaar wordt het toch echt goedkoper hoor stampertje, maandlasten e.d., we kunnen betalen verbouwen wat we mooi vinden....ben er blij mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven