In je eentje kamperen

11-05-2017 22:55 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kort geleden heb ik samen met mijn buurvrouw gekampeerd op Schiermonnikoog, was erg leuk.

Begin juni heb ik 2 weken vakantie en wil graag dan weer gaan kamperen, maar er is niemand die dan mee kan/wil want geen van mijn vrienden, familie en kennissen hebben dan vakantie.

Heb besloten om gewoon alleen te gaan en dan op meerdere eilanden, 2 nachten Borkum, 2 nachten Ameland en 2 nachten Texel dus niet te ver van huis.

Nu is het zo dat veel mensen me afraden om alleen te gaan omdat ik een vrouw ben, ze zeggen als vrouw alleen is kamperen in een tentje niet vertrouwd. Maar dat valt toch wel mee hier in Nederland?

Wie heeft er ervaring met kamperen in je eentje?
Nadiaah79 schreef: ↑
17-11-2017 19:53
Ik heb de smaak te pakken. Volgende week vertrek ik voor 3 dagen naar Camping Roosdunen op Ameland, weer in mijn eentje kamperen in de tent.

Vorige week heb ik weer gekampeerd op Texel.

Deze keren wel de auto mee gezien ik nu een zwaardere winterbestendige tent bij me heb met een kachel.
Oeh, wel erg koud nu! Kruik mee?
17-11-2017 19:53
Ik heb de smaak te pakken. Volgende week vertrek ik voor 3 dagen naar Camping Roosdunen op Ameland, weer in mijn eentje kamperen in de tent.

Vorige week heb ik weer gekampeerd op Texel.

Deze keren wel de auto mee gezien ik nu een zwaardere winterbestendige tent bij me heb met een kachel.
Winterkamperen vind ik wel écht stoer hoor. Heb je een tipi-achtige tent met een gat bovenin voor de rook ?
Alleen kamperen, op natuurkampeerterreinen, buiten het seizoen heb ik ook wel gedaan, dat is fijn (meestal).
Schrikken de korte dagen je niet af ?
Veel plezier !
nounou
Wij doen ook aan winterkamperen, in een Bell tent. Heerlijk hoor :)

Tip: Neem een wollen deken mee als laag onder je bij het slapen. Daar kan geen slaapzak tegen op. Wij hebben ook wollen dekens op de vloer in de slaapruimte + wollen Kelim in de voorruimte als isolatie en wollen sloffen.
zazamaenade schreef: ↑
17-11-2017 21:11
Winterkamperen vind ik wel écht stoer hoor. Heb je een tipi-achtige tent met een gat bovenin voor de rook ?
Alleen kamperen, op natuurkampeerterreinen, buiten het seizoen heb ik ook wel gedaan, dat is fijn (meestal).
Schrikken de korte dagen je niet af ?
Veel plezier !
Nee heb gewoon een dikke katoenen tent met een elektrische kachel. Heb deze overgenomen van familie die ook altijd in de winter kampeerden.

De korte dagen maken me niet uit, thuis is het ook snel donker. En op de camping waar ik naartoe ga is het goed verlicht.
Gatinmijnsok schreef: ↑
17-11-2017 20:25
Oeh, wel erg koud nu! Kruik mee?

Nee een elektrische kachel en 2 vierseizoens dekbedden. Verder heb ik goede thermokleding mee en isolerende matten voor onder het luchtbed + een isolerende hoes om het luchtbed.
Stoer! Ik heb wel veel gekampeerd in het voorjaar en najaar, van Pasen tot de herfstvakantie. En met Pasen ook wel nachtvorst gehad, maar zo halverwege/eind december nog nooit. Veel plezier!
Ik zou alleen gaan maar nu zien familieleden van mij het ook wel zitten om mee te gaan. Probleem is alleen dat ze mee willen in een tent die ze bij VidaXL hebben gekocht.

Ik zie de reviews niet meer staan nu, maar las laatst alleen maar klachten over deze tent (zie link hieronder) , onder andere dat die niet waterdicht is doordat de naden niet goed gestikt zijn.

Ze hebben zelf geen eigen vervoer dus zullen met mij mee moeten rijden. Mocht de tent niet goed zijn hebben ze dus een probleem wanneer het gaat regenen.

Zijn er mensen die onderstaande tent ook hebben en er wel goede ervaringen mee hebben? Het lijkt mij geen geschikte tent om in de winter mee te gaan kamperen.

https://www.vidaxl.nl/e/8718475850755/p ... gJUTPD_BwE
Die lijkt me koud voor de winter en lastig te verwarmen.

Er is toch wel ov op het eiland?
Ik ga al jaren alleen kamperen, meestal 3 tot 4 weken achter elkaar ronddtrekkend. In Nederland en in het buitenland. Ik ben ook een vrouw en nooit enig probleem gehad. Ik heb zowel op drukke campings als op kleine, stille campings gestaan. Nog nooit een onveilig gevoel gehad. En de meeste keren komen mensen aanbieden of ze kunnen helpen bij het opzetten van de tent.
19-11-2017 14:54
Ik zou alleen gaan maar nu zien familieleden van mij het ook wel zitten om mee te gaan. Probleem is alleen dat ze mee willen in een tent die ze bij VidaXL hebben gekocht.

Ik zie de reviews niet meer staan nu, maar las laatst alleen maar klachten over deze tent (zie link hieronder) , onder andere dat die niet waterdicht is doordat de naden niet goed gestikt zijn.

Ze hebben zelf geen eigen vervoer dus zullen met mij mee moeten rijden. Mocht de tent niet goed zijn hebben ze dus een probleem wanneer het gaat regenen.

Zijn er mensen die onderstaande tent ook hebben en er wel goede ervaringen mee hebben? Het lijkt mij geen geschikte tent om in de winter mee te gaan kamperen.

https://www.vidaxl.nl/e/8718475850755/p ... gJUTPD_BwE
Nou, dat lijkt me meer een tent voor hoogzomer, wanneer je eigenlijk geen tent nodig hebt ;-D
Hebben deze mensen wel ervaring met kamperen ? Soms is ervaring opdoen met een ongeschikte tent de enige manier om overtuigd te raken van de noodzaak van kwaliteit, maar midden in de winter lijkt me dat echt geen pretje.
nounou
Fijn is het hè? Toen ik nog geen kind had, deed ik het ook, zalig! En als ze wat ouder is en ik geen borstvoeding meer geef, wil ik absoluut weer.
BahcoBarbie schreef: ↑
17-11-2017 21:18
Wij doen ook aan winterkamperen, in een Bell tent. Heerlijk hoor :)

Tip: Neem een wollen deken mee als laag onder je bij het slapen. Daar kan geen slaapzak tegen op. Wij hebben ook wollen dekens op de vloer in de slaapruimte + wollen Kelim in de voorruimte als isolatie en wollen sloffen.
Liggen jullie direct op de deken of met de slaapzak op de deken?
MoirenPhae schreef: ↑
19-11-2017 14:56
Die lijkt me koud voor de winter en lastig te verwarmen.

Er is toch wel ov op het eiland?
OV is er wel, maar alle bagage moet ook vervoerd worden, vandaar dat ze met mij mee willen rijden gezien ik in een Ford station rij waar alles makkelijk in past, anders is het zo'n gesleep met spullen.
nadiaah79 wijzigde dit bericht op 19-11-2017 15:39
0.00% gewijzigd
zazamaenade schreef: ↑
19-11-2017 15:28
Nou, dat lijkt me meer een tent voor hoogzomer, wanneer je eigenlijk geen tent nodig hebt ;-D
Hebben deze mensen wel ervaring met kamperen ? Soms is ervaring opdoen met een ongeschikte tent de enige manier om overtuigd te raken van de noodzaak van kwaliteit, maar midden in de winter lijkt me dat echt geen pretje.
Ze hebben alleen ervaring met kamperen in een luxe huurtent op Ameland. Dus zo'n grote katoenen bungalowtent met keukenblok, koelkast, normale bedden e.d. erin. Hebben nog nooit met eigen tent gekampeerd.
Hier ook een kampeerfan. En ook wel eens alleen gestaan.
De tent ken ik niet.
Heb je een PB gestuurd. :)
Ik heb de laatste jaren vaker alleen gekampeerd in Nederland op gewone campings, natuurcampings en boerderijcampings tussen de 1 tot 5 nachten. Ik vind 't stoer van jou dat je in de winter kampeert. Wil dat nog wel een keer gaan doen ooit. Ik kampeer al mijn hele leven maar pas de laatste 4 jaar ook wel alleen. Kan ik mijn eigen plan trekken en hoef je even met niemand rekening te houden of iemand te zoeken die mee wil. Ik stond een keer als enige met tentje op een natuurcamping, de reden was dat ik die avond een feest had in het bijbehorende restaurant. Ik bleef tot het einde zodat ik niet nog naar huis hoefde te rijden. Die dag had ik eerst de hele dag gewandeld in het bos daar. Ik vond het als enige op de camping staan toen niet eng. Na het feest binnen gelijk de tent ingedoken, die 50 m verderop stond. Toch zou ik dit niet snel nog eens doen, je weet niet wat voor volk nog 's nachts rondloopt en iedereen kon zo die camping op. Ik was echt verbaasd, het was nl. half september en had zeker wel enkele kampeerders verwacht. Had verder ook niet vantevoren gebeld.
Angst is nogal beperkend in je leven
Die tent is echt wel geschikt om te kamperen in de winter. In de meivakantie kan het soms kouder zijn dan december.
Het gaat om de slaap spullen, dat die voldoende warm zijn (dus niet in dikke kleding gaan slapen).
Een extra oude slaapzak over je heen is heerlijk warm, en denk ook aan een fleecedekentje extra.
Misskatie schreef: ↑
19-11-2017 21:06
Die tent is echt wel geschikt om te kamperen in de winter.
Mja maar ze had gelezen dat de tent niet waterdicht is. Dan heb je wel een probleem.
Ja, dan evt wel probleem. Maar qua weer wordt het wel beter. En tent heeft een binnentent. Dat polyester is sowieso niet echt ideaal, irritante flapper geluiden van de tent als het hard waait. Als ik TO was zou ik er niet pal naast staan , maar iets verder er vandaan.
Misskatie, in september heb ik onverwacht ook weleens alleen op een camping gestaan. Er was toen in het dorp vlakbij een groot feest of kermis, ik weet het niet meer precies.
Het geluid van geschreeuw en dronken mensen vond ik toen niet zo fijn, dat was de eerste keer dat ik me met alleen-kamperen echt ongemakkelijk voelde, en erg licht sliep.
nounou
Misskatie schreef: ↑
19-11-2017 21:39
Ja, dan evt wel probleem. Maar qua weer wordt het wel beter. En tent heeft een binnentent. Dat polyester is sowieso niet echt ideaal, irritante flapper geluiden van de tent als het hard waait. Als ik TO was zou ik er niet pal naast staan , maar iets verder er vandaan.
Die tent heeft geen binnentent, is een heel dun lichtgewicht ding.
Oh omdat er in de tekst staat dat 'zowel de binnen- als buitenzijde is van 100% polyester en er 1 compartiment wordt gemeld.

Het lijkt me idd niks als je eerst zelf met een spuitbus de hele tent waterdicht moet spuiten ( staat in advies), , is ook erg goedkoop. Ze hadden dan beter tent bd Decatlon kunnen kopen. Zijn goedkoop maar wel goed.
Ik heb meerdere tenten waarvan 1 van dit merk en die is waterdicht.
Zaza, dat lijkt me ook geen fijne ervaring. Heb wel eens gehad dat er muziek van een feest in de verte duidelijk te horen was 's nachts tot 1.00.
Sommige mensen vinden t heel gek dat je alleen gaat kamperen en / of na een feest de tent induikt (doe ik regelmatig).
Een keer was notabene een campingeigenaar van een grote boerencamping echt helemaal verbaasd. Dus je kampeert alleen , goh ? En mij uitnodigen om mee uit te gaan (niet gedaan) en een wijntje te komen drinken (dat laatste wel gedaan).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven