Naar :(

20-11-2017 08:52 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb hier in het verleden ook wel eens over geschreven, maar mijn probleem blijft aanhouden.

Ik ben zo'n vriendin in de relatie die het niet leuk vind als haar vriend uitgaat, er niet is 's nachts, dat soort dingen. Ik voel me gewoon onwijs kut en een saaie drol omdat ik gewoon thuiszit. Ik wil het mijn vriend niet verbieden omdat ik vind dat je in een relatie elkaar de ruimte moet geven. Het is zijn goed recht en hij heeft lieve vrienden die hij graag wil zien. Dus ik verdring mijn eigen nare gevoelens als hij gaat. Ik probeer andere dingen te doen en er niet aan te denken.

Maar ondanks dat ik dit doe en ondanks dat ik hierover praat met hem, blijft het gevoel aanhouden. Ik weet niet wat ik moet doen :(

Ik heb er ook al talloze keren over nagedacht. Maar ik kan gewoon niet goed achterhalen waarom ik me zo voel. Ik heb een theorie dat het iets met mijn vader te maken kan hebben (die is weggegaan).

Nogmaals, ik weet niet zo goed wat ik hieraan moet doen. Het is mijn probleem, en ik moet het oplossen. Ik wil niet dat mijn vriend de dupe wordt hiervan.

Zijn er mensen die min of meer hetzelfde doormaken? Ik ben benieuwd hoe jullie daarmee omgaan en of het minder wordt gedurende de jaren.
Heb je vriendinnen om mee af te spreken? Omdat je alleen over zijn vrienden schrijft? Het lijkt me erg ongezond om zo afhankelijk van je vriend te zijn. Heb je ook weleens een tijdje alleen/op jezelf gewoond?
Als je hier al zo lang mee zit en je er zo'n last van hebt dan lijkt mij de logische stap dat je professionele hulp hierbij zoekt.
S-Groot schreef:
20-11-2017 09:10
Als je hier al zo lang mee zit en je er zo'n last van hebt dan lijkt mij de logische stap dat je professionele hulp hierbij zoekt.
Helemaal mee eens.
Het kan heel goed een projectie zijn van wat er met je vader gebeurd is. Professionele hulp is geen vreemde gedachte, iemand die je wat handvatten kan geven en je perspectieven kan bieden. Er zijn mensen die voor minder hulp inschakelen.
Je vriend wordt hier niet de dupe van, maar jij. Als hij je gedrag zat is, zal hij bij je weggaan.
Ik denk dat je last hebt van je verleden en daarbij erg eenzaam bent.
Je bent té afhankelijk van je vriend.
Hier heb je hulp bij nodig, want dit gedrag gaat niet vanzelf weg.
Herkenbaar. Ik studeer, werk, loop stage, spreek af met vriendinnen, heb hobby’s, maar ik word chagrijnig als partner (te) vaak weg is. Bij mij heeft het te maken met verlatingsangst. Het komt vooral voor als ik niet lekker in mijn vel zit (lees als ik ongesteld moet worden). Ik probeer zelf iets leuks te plannen en meestal vind ik het ook wel lekker als het zover is, een avondje op de bank voor mezelf. Daardoor gaat het steeds beter. Ik probeer te relativeren, dat ik het fijn vind om alleen te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven