Verleden vriend

20-11-2017 15:55 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor ieder zijn reactie. Ik sluit dit topic nu omdat ik (denk ik, hoop ik) weer verder kan met de gegeven tips en ervaringen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-11-2017 23:21
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
97.63% gewijzigd
Tja, je zegt het zelf ook. Je kunt niks veranderen aan het verleden. Of je zijn verleden wil weten moet je zelf bedenken. Hij is nu met jou en als hij gewoon trouw is, wat maakt het dan uit met hoeveel mensen hij het bed heeft gedeeld? Ik denk hier misschien een stuk makkelijker over, maar mijn vriend heeft ook veel meer bedpartners gehad. Ik hoef niet te weten wat hij heeft gedaan in het verleden.

Dat hij het bed heeft gedeeld met een oudere vrouw kan je smerig vinden maar daar ga je niks meer aan veranderen.
Hoe weet je dat hij veel bedpartners heeft gehad? Ik lees hier alleen dat hij het met een vrouw van 35+ gedaan heeft. Wat vind je daar precies 'vies' aan?
Heb jij nog iets aan zijn ervaring, tussen de lakens bedoel ik.

Mijn man is mijn enige, die had er ook al wat gehad, heb het er nooit moeilijk mee gehad eigenlijk.
die ik wilde bestaat al...
Zie het zo: Door alle keuzes die hij in het verleden heeft gemaakt is hij nu de persoon wie hij is.

En daar ben jij verliefd op geworden.
Wat is er mis met seks tussen twee mensen die daar allebei blij mee zijn? Wat is er in jou dat daar moeite mee heeft? Mensen en behoeften veranderen, bij jou vindt hij de relatie waar hij nu wel aan toe. Had hij voor die tijd op zijn handen moeten gaan zitten?
Het gezegde gaat toch: "Op een oude fiets moet je het leren"

Laat je niet zo van de wijs brengen. Vraag hem of hij zijn seksverleden voortaan voor zichzelf wil houden, maar dat jij graag onbevooroordeeld met hem wil experimenteren, zelfs al heeft hij iets misschien al gedaan, het is voor jou nieuw dus is het voor jullie als koppel ook nieuw en anders.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
minnimouse schreef: ↑
20-11-2017 16:01
Hoe weet je dat hij veel bedpartners heeft gehad? Ik lees hier alleen dat hij het met een vrouw van 35+ gedaan heeft. Wat vind je daar precies 'vies' aan?
Hoi Minnimouse,
Ik weet inderdaad niet hoeveel bedpartners hij precies heeft gehad, maar ik gok veel. Dit gok ik zo door de meerdere verhalen die hij weleens heeft verteld.
En dat van die vrouw van 35+.. tja wat ik daar vies aan vind? Alles eigenlijk. Ik weet dat dit vaker gebeurd en dat het een cliche is om het als jonge jongen eens met een 'rijpere' vrouw te doen. Maar vind het zo een vies idee dat ze hier dus beide behoefte aan hadden. Dat mijn vriend dit gewoon gedaan heeft puur alleen voor de ervaring. Het is moeilijk te omschrijven, en er is niets mis mee. Ik vind het gewoon moeilijk dat MIJN vriend ooit wel zo was dat hij dit gewoon deed, dat hij kon opscheppen tegenover zijn vrienden hierover.
In mijn hoofd gaan er van alle soorten gedachten rond, dat ik echt niet de beste ben die hij heeft gehad en/of hij het niet mega saai vind wat wij allemaal doen qua seksgebied aangezien zijn (wilde) ervaringen.
Je denkt dat hij veel bedpartners heeft gehad, maar ook van iemand die er voor jou maar 1 heeft gehad kan je de twijfel krijgen of je wel de "beste" was haha. Ik zal me om het getal niet zo'n zorgen maken.

Of hij het saai vindt kan je maar op één manier achterkomen en dat is praten.
In mijn hoofd gaan er van alle soorten gedachten rond, dat ik echt niet de beste ben die hij heeft gehad en/of hij het niet mega saai vind wat wij allemaal doen qua seksgebied aangezien zijn (wilde) ervaringen.
vraag het eens aan hem.
jaw schreef: ↑
20-11-2017 16:05
Het gezegde gaat toch: "Op een oude fiets moet je het leren"

Laat je niet zo van de wijs brengen. Vraag hem of hij zijn seksverleden voortaan voor zichzelf wil houden, maar dat jij graag onbevooroordeeld met hem wil experimenteren, zelfs al heeft hij iets misschien al gedaan, het is voor jou nieuw dus is het voor jullie als koppel ook nieuw en anders.
Dankjewel. Op zich houdt hij zijn seksverleden wel voor zichzelf. Hij weet dat ik sommige dingen moeilijk vind om aan te horen dus hij is al heel voorzichtig met wat hij wel/niet zegt. Wat ik ook weer jammer vind, want ik wil wel dat alles bespreekbaar blijft en dat we een relatie hebben waar we alles tegen elkaar durven zeggen. Ik probeer op de momenten dat het ter sprake komt, heel neutraal te reageren en niet bevooroordeeld. Maar ondertussen vreet ik mezelf wel op en de volgende dag kan ik er soms wel eens om janken.
Qua seksgebied kom ik niets te kort dus dit gaat helemaal prima. Ik heb hem ook nog nooit gehoor dat hij ontevreden is of het saai vind..
Tsja, of je zet je er overheen, of je moet een andere vriend zoeken. Hij kan zijn verleden niet meer ongedaan maken.
Stel je niet aan zeg. En man van begin twintig die een actief seksleven heeft (gehad). Tjongejonge wat een ramp.
Je zegt dat je nu je dit weet een heel ander beeld van hem hebt.
Wat was je eerste indruk van hem? Dacht je dat hij nog maagd was?

Begint hij er zelf over of vraag je er steeds naar vraag ik me af. Als hij uit zichzelf steeds verteld over zijn veroveringen zou ik daar ook op afknappen. Maar als je er uit onzekerheid steeds naar vraagt is dat ook killing voor de relatie.

Als hij er zelf over begint gewoon vragen of hij daarmee op wil houden omdat het je onzeker maakt en je niet alles hoeft te weten.
Als je er zelf over begint: niet meer doen! :)

ps: toen ik dit typte stonden er nog bijna geen reacties, sorry als het mosterd na de maaltijd is..
anoniem_348934 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 16:21
Reden: aanvulling
8.37% gewijzigd
Wat nou als het andersom was geweest? Jij hebt bijvoorbeeld drie eerdere bedpartners gehad en je vriend maar één? Zou je het dan ook begrijpelijk vinden dat hij dat veel te veel vindt en er niets over wil horen? Of is drie te weinig om moeilijk over te doen? Wanneer is veel veel?
Creativity is intelligence having fun
Gatverdamme, een 35 jarige vrouw! Ieuw. Met van die lellen en rimpels, rollator in de hoek van de slaapkamer in het bejaardenhuis, gebit in een glas water... bah. Ik snap wel dat je dat een vies idee vindt. :sick:
Tja, misschien heeft hij van die ‘rijpere’ vrouw wel allerlei lekkere sexdingen geleerd die hij nu bij jou doet!

Ik moest eerst erg lachen dat je het ‘vies’ vindt dat hij het met een vrouw heeft gedaan die ouder is dan hij, maar ik vind het ook een beetje triest dat je er zo over denkt.
Ik heb het op mijn 35e ook weleens met een jongen van 21 gedaan, hier kwamen we trouwens later achter (hij dacht dat ik jonger was en ik dacht dat hij ouder was), maar al hadden we het wel vantevoren geweten dan had ons dit echt niet tegehouden want er was een enorme aantrekkingskracht en we waren allebei volwassen.

Het is zoals het is, en jij hebt blijkbaar een ander -rooskleuriger- beeld van hem dan de werkelijkheid is.
Als je de waarheid aandurft zou ik hem open en eerlijk vragen hoeveel sexpartners hij heeft gehad, want anders kan dit in de toekomst nog weleens drama opleveren.
Een vrouw van 35 is niet bepaald 'rijp'. ( En nee, ik ben zelf in de 20 :-) ) -

Ik lees nou niet echt hele heftige dingen moet ik zeggen.
Mijn huidige partner heeft/had wel een heftig seksverleden, heeft veel geëxperimenteerd voor hij iets met mij kreeg en daar moest ik ook even aan wennen! Maar we komen niks tekort en we doen echt niet alles wat hij eerder wel heeft uitgeprobeerd, en sommige dingen juist weer wel. Praat er over, en geef jezelf tijd om aan het idee te wennen. Denk eraan dat hij nu met jou is! Het verleden is het verleden, punt.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Hommeltjes schreef: ↑
20-11-2017 16:15
Stel je niet aan zeg. En man van begin twintig die een actief seksleven heeft (gehad). Tjongejonge wat een ramp.
+1 zeg.... Toen ik 20 was had ikzelf ook een best seksverleden. Nooit bij stilgestaan dat partner daar moeite mee zou (moeten) hebben.
Ik denk niet dat het aan je vriend zijn verleden ligt maar aan je eigen onzekerheid. Het moet helemaal niet uitmaken of hij nou 1 of 100 bedpartners heeft gehad. Hij is nu met jou en al een jaar lang met veel plezier. Waar ben je precies bang voor? Dat hij je niet goed genoeg vindt of saai of dat hij al alles heeft geprobeerd. Dat weet je helemaal niet, je vult zelf van alles in. Ga met jezelf aan de slag zodat je zekerder wordt van je eigen kwaliteiten. Hij is bij jou omdat hij je lief mooi en lekker vindt! Hij wil met jou van alles uitproberen op seksgebied omdat jij het bent! Praat met elkaar over wat je lekker vindt en wat je zou willen doen met elkaar. Kan jou het verleden nou schelen, jullie leven nu.
Sirius schreef: ↑
20-11-2017 16:18
Je zegt dat je nu je dit weet een heel ander beeld van hem hebt.
Wat was je eerste indruk van hem? Dacht je dat hij nog maagd was?

Begint hij er zelf over of vraag je er steeds naar vraag ik me af. Als hij uit zichzelf steeds verteld over zijn veroveringen zou ik daar ook op afknappen. Maar als je er uit onzekerheid steeds naar vraagt is dat ook killing voor de relatie.

Als hij er zelf over begint gewoon vragen of hij daarmee op wil houden omdat het je onzeker maakt en je niet alles hoeft te weten.
Als je er zelf over begint: niet meer doen! :)

ps: toen ik dit typte stonden er nog bijna geen reacties, sorry als het mosterd na de maaltijd is..
Bedankt voor je reactie Sirius.
Hij begint er niet uit zichzelf over en ik snijd ook niet expliciet dit onderwerp aan. Het komt gewoon ter sprake. Bijvoorbeeld als we het hebben over kleine dingen als: 'heb je wel eens een vibrator gebruikt met iemand?'..
Ben je over het geheel genomen zo enorm preuts, of alleen als het met jouw vriend zijn seksverleden te maken heeft?
Wat is er nu in godsnaam goor aan seks?
Wat geweest is, is geweest.
Hij is nu al een jaar bij jou dus ik zou me daar op focussen. Als jij zoveel slechter was geweest dan alles waar hij in de afgelopen jaren van gesnoept had dan was ie al wel weggeweest hoor.

Bovendien...Ik ben zelf bijna 35 en zie mezelf écht niet als een oud wijf. Moet wel zeggen dat ik toen ik jonger was ook met andere ogen naar vrouwen van 35 keek, maar nu ik het zelf ook bijna ben, zie ik dat ik gewoon nog jong, hip en strak ben :lol:
lboompje schreef: ↑
20-11-2017 16:08
Hoi Minnimouse,
Ik weet inderdaad niet hoeveel bedpartners hij precies heeft gehad, maar ik gok veel. Dit gok ik zo door de meerdere verhalen die hij weleens heeft verteld.
En dat van die vrouw van 35+.. tja wat ik daar vies aan vind? Alles eigenlijk. Ik weet dat dit vaker gebeurd en dat het een cliche is om het als jonge jongen eens met een 'rijpere' vrouw te doen. Maar vind het zo een vies idee dat ze hier dus beide behoefte aan hadden. Dat mijn vriend dit gewoon gedaan heeft puur alleen voor de ervaring. Het is moeilijk te omschrijven, en er is niets mis mee. Ik vind het gewoon moeilijk dat MIJN vriend ooit wel zo was dat hij dit gewoon deed, dat hij kon opscheppen tegenover zijn vrienden hierover.
Als je met hem verder wilt, dan zul je je er toch overheen moeten zetten :)
Wat is er nu precies zo erg aan? Vind je het vies? Vind je het afstotelijk dat hij (mogelijk, want dat weet je niet eens) opgeschept heeft tegenover vrienden?

Veel mannen hebben een seksverleden en ja, mogelijk zitten daar ook zaken bij die je liever niet weet. Ik denk dat het aan je eigen onzekerheid ligt, kan dat kloppen?
lboompje schreef: ↑
20-11-2017 16:08
Hoi Minnimouse,
Jij bent blijkbaar wat ze noemen een "preutse tut? Wat maakt het nou uit. Als je het echt zo erg vind dump 'm dan en zoek een maagd. En newsflash Jonge mannen duiken en alles wat maar wil het nest in, daar is hij echt niet vreemd in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven