Postcrossing deel 13!!
zaterdag 20 augustus 2016 om 23:51
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
donderdag 9 november 2017 om 11:09
donderdag 9 november 2017 om 13:41
Ik had gisteren 4 (!!) kaarten in de bus. Maar zo druk dat ik geen tijd had om ze te registeren. Voel me dan altijd beetje schuldig, maar daar heeft zo te lezen hier niemand anders last van haha. Heb ze net geregistreerd.
Maar kreeg er ook alweer 3 binnen! Die laat ik maar even tot morgen liggen dan, weet niet meer wat ik aan boeiends in mijn hurrays kan zetten. Kreeg 1 kaart uit Rusland met alleen Happy Postcrossing erop. Bah. Dus no-problem om die te laten liggen, die vind ik stom.
Twee kaarten gaan richting expired hier. Was te verwachten onderhand. Ik had dat meisje in Polen een berichtje gestuurd om te vragen of ik mijn ID erop had gezet, maar die troela antwoord niet eens. Is inmiddels 45 dagen onderweg. China al 39 dagen, maar goed dat kan nog wel denk ik dan altijd.
Ik had even met postzegelsmetkorting gemaild, ik wilde weten wanneer het nieuwe tarief voor 2018 gekocht kan worden (ergens december zei ze) en hoe de zegelverdeling word. Dat wisten ze nog niet. Lijke me onzin, tuurlijk weet je dat, ze kunnen daar toch ook rekenen?
Maar kreeg er ook alweer 3 binnen! Die laat ik maar even tot morgen liggen dan, weet niet meer wat ik aan boeiends in mijn hurrays kan zetten. Kreeg 1 kaart uit Rusland met alleen Happy Postcrossing erop. Bah. Dus no-problem om die te laten liggen, die vind ik stom.
Twee kaarten gaan richting expired hier. Was te verwachten onderhand. Ik had dat meisje in Polen een berichtje gestuurd om te vragen of ik mijn ID erop had gezet, maar die troela antwoord niet eens. Is inmiddels 45 dagen onderweg. China al 39 dagen, maar goed dat kan nog wel denk ik dan altijd.
Ik had even met postzegelsmetkorting gemaild, ik wilde weten wanneer het nieuwe tarief voor 2018 gekocht kan worden (ergens december zei ze) en hoe de zegelverdeling word. Dat wisten ze nog niet. Lijke me onzin, tuurlijk weet je dat, ze kunnen daar toch ook rekenen?

"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
donderdag 9 november 2017 om 14:55
Ja, maar het ligt natuurlijk ook aan de voorraad die ze hebben hè, en wat ze nog aan 'bijzegels', zoals de 2ct, kunnen aanschaffen, lijkt me.
Voor het huidige tarief hebben een aantal setjes met 5 te plakken zegels gehad, ik gelukkig steeds 4 maar ook een keer een setje met maar 3 te plakken zegels. Dus dat ze dat nu nog niet kan zeggen, snap ik wel.
Ik voel me wel schuldig hoor, dat ik niet direct registreer, maarja.. het lukt me niet altijd.
Voor het huidige tarief hebben een aantal setjes met 5 te plakken zegels gehad, ik gelukkig steeds 4 maar ook een keer een setje met maar 3 te plakken zegels. Dus dat ze dat nu nog niet kan zeggen, snap ik wel.
Ik voel me wel schuldig hoor, dat ik niet direct registreer, maarja.. het lukt me niet altijd.
Later is nu
vrijdag 10 november 2017 om 22:00
Holey moley, ik kreeg een kaart in het soort van Duits?
Ik begreep er alleen een paar woorden van. Maar ik las Polen, dus ik gok dat ze Pools is en Duits probeerde te schrijven. Ze schreef na elke paar woorden iets wat lijkt op 'oke'... ik kan er werkelijk geen touw aan vastknopen
Wat zou dit betekenen:
'Win haben viele museend!

'Win haben viele museend!

zaterdag 11 november 2017 om 10:02

zaterdag 11 november 2017 om 11:43
Heb verder niet veel te melden, maar ik zag op de PC site toevallig een kaart van een meeting in de stad van mij en Dreamer voorbij komen. Ik vind dat ze er een leuke kaart van hebben gemaakt. Mét eierballen. 
https://www.postcrossing.com/postcards/NL-3948037

https://www.postcrossing.com/postcards/NL-3948037

zaterdag 11 november 2017 om 11:49
Gezellig Snorhaar.Snorhaar schreef: ↑09-11-2017 09:10Voor een dagje in jullie stad, incl. kop koffie met jullie, ben ik ook best te krijgen hoor![]()
Labellei, tja, dat wordt thee zetten in de badkamer dan! Maar postcrossen doe je verder niet in de keuken toch?
Zomerelfje, is er een Nederland niet zo'n systeem dat je de post die na verhuizing toch nog op je oude adres belandt, kunt laten doorsturen? De Deutsche Post biedt dat wel aan. Ik had vorig jaar wel wat overlapping met twee adressen en mijn eigen activiteit qua postcrossen lag in die tijd sowieso op zijn gat, dus ging helemaal prima. Ik geloof niet dat ik mijn profiel op inactief had gezet, maar kan natuurlijk wel helpen in de weken voordat je de sleutel krijgt. Dan verander je je adres bij postcrossing zodra je nieuwe brievenbus open is.

Ik zit op dit moment zo te stressen om die keukenverbouwing dat ik even geen ruimte in mijn hoofd over heb om te Postcrossen. Ik heb er inderdaad geen magnetron voor nodig en ik bewaar mijn postzegels ook niet in de koelkast.

Forummen daarentegen lukt wel.

zaterdag 11 november 2017 om 11:56
.labellei schreef: ↑11-11-2017 11:49Gezellig Snorhaar.![]()
Ik zit op dit moment zo te stressen om die keukenverbouwing dat ik even geen ruimte in mijn hoofd over heb om te Postcrossen. Ik heb er inderdaad geen magnetron voor nodig en ik bewaar mijn postzegels ook niet in de koelkast.![]()
Forummen daarentegen lukt wel.![]()
Die is inderdaad leuk zeg! Als ik dat soort dingen zie, denk ik er toch over om photoshop weer eens op te pakken ofzo. IK heb het programma niet meer maar zoon zei dat er op internet wel een site is, die er erg op lijkt. Gratis ook nog.
Later is nu

zondag 12 november 2017 om 20:05
dinsdag 14 november 2017 om 19:40
Zo ik had vandaag gewoon 5 kaarten in de bus! 3 uit Rusland en 2 uit China.
Nog nooit zoveel kaarten tegelijk uit hetzelfde lang gehad.
En ik had het geluk dat ik echt 5 leuke voor, geschreven kaarten had.
Geeft weer een beetje motivatie!
Ik heb laatst bij de xenos nog een aantal leuke kaarten gehaald, ik heb er al zoveel maar kan het toch niet laten liggen....
Nog nooit zoveel kaarten tegelijk uit hetzelfde lang gehad.
En ik had het geluk dat ik echt 5 leuke voor, geschreven kaarten had.
Geeft weer een beetje motivatie!
Ik heb laatst bij de xenos nog een aantal leuke kaarten gehaald, ik heb er al zoveel maar kan het toch niet laten liggen....
Appreciate the little things in life
donderdag 16 november 2017 om 22:22
Supernurse05 schreef: ↑14-11-2017 19:40Ik heb laatst bij de xenos nog een aantal leuke kaarten gehaald, ik heb er al zoveel maar kan het toch niet laten liggen....
Ik moet ook weer eens naar de Xenos. Of juist niet want ik heb echt geen extra voorraad nodig.

Ik heb de afgelopen dagen veel kaarten gehad. Ik liep zelfs 7 kaarten voor ofzo. Maar plots in 1 dag drie hurrays en had nog een kaart te versturen. Dus vandaag 4 kaarten verstuurd. Rusland, Ierland, Finland & Portugal.

zondag 19 november 2017 om 19:07
Ik heb mezelf op inactief gezet. Blijkbaar kun je dan nog wel kaarten sturen maar geven ze je adres niet uit voor verzenden. Ik wil even beetje inlopen.
Kreeg super leuke hurray uit Duitsland. Had haar een bloemen kaart gestuurd en postzegel met een zaadje erin. Ze gaat hem planten. Ben benieuwd of het wat word. Ze zou me het laten weten.
Kreeg super leuke hurray uit Duitsland. Had haar een bloemen kaart gestuurd en postzegel met een zaadje erin. Ze gaat hem planten. Ben benieuwd of het wat word. Ze zou me het laten weten.

maandag 20 november 2017 om 18:42
Leuk Hurray heb je gekregen LunchLover! Maar postzegel met zaadje erin? Letterlijk in de postzegel? Vertel...
Je ben wel lekker bezig hoor met het versturen! Hopelijk kan je snel een beetje inlopen.
Heb de laatste 3 hurrays binnen gekregen in de afgelopen week. En een oud kaartje is favoriet geliket. Zit heel erg te twijfelen om kaartjes te schrijven. Heb nog genoeg zegels voor dit jaar, maar ook druk bezig met huisje kopen en vooral mijn huis in de verkoop zetten... Man man man wat komt daar veel bij kijken..
xenos heeft zeker leuke kaartjes. Heb ze bijna allemaal al eens gekocht.

Je ben wel lekker bezig hoor met het versturen! Hopelijk kan je snel een beetje inlopen.
Heb de laatste 3 hurrays binnen gekregen in de afgelopen week. En een oud kaartje is favoriet geliket. Zit heel erg te twijfelen om kaartjes te schrijven. Heb nog genoeg zegels voor dit jaar, maar ook druk bezig met huisje kopen en vooral mijn huis in de verkoop zetten... Man man man wat komt daar veel bij kijken..
xenos heeft zeker leuke kaartjes. Heb ze bijna allemaal al eens gekocht.
maandag 20 november 2017 om 20:09
Zomerelfje schreef: ↑20-11-2017 18:42Leuk Hurray heb je gekregen LunchLover! Maar postzegel met zaadje erin? Letterlijk in de postzegel? Vertel...
Nou ik koop zegels via GPK.nl en ik heb in het totaal 4 zegels gehad van 44 cent waarin een zaadje was verwerkt. Met instructie qua planten en bewateren. Dus ik heb die zeer spaarzaam uitgegeven aan echte planten liefhebbers. Er waren er 2 die er niet eens iets over zeiden (pfff en ik zet het nog op de kaart erbij!) en buiten deze Duitse dame nog een Amerikaanse die er heel erg blij mee waren. De zegels waren uit iets van 2007 dus ik hoop maar dat het nog überhaupt uit zal komen...

.
.
Zit heel erg te twijfelen om kaartjes te schrijven. Heb nog genoeg zegels voor dit jaar, maar ook druk bezig met huisje kopen en vooral mijn huis in de verkoop zetten... Man man man wat komt daar veel bij kijken..
Je kunt ze natuurlijk ook volgend jaar gebruiken, of koop je ook bij gpk.nl? Want dan moet je bijplakken volgend jaar. Ik heb nog 18 zegels ofzo, dus ik hoop er net mee uit te komen en anders heb ik er maar weinig die bijgeplakt moeten worden dus dat lukt wel.

zaterdag 25 november 2017 om 23:15
Verschillende kaarten zijn aangekomen (die verdraaide naar Polen is expired, ik stuur nu nog maar een tweede kaart, maar met tegenzin en een lelijke kaart & zegels, vind het niet aardig dat ze niet eens reageert op mijn berichtje...) Verder 4 kaarten gaan naar:
- Rusland
- Finland
- Taiwan
- Oostenrijk
Wel leuke kaarten kunnen kiezen voor ze, 1 wilde alleen iets godsdienstig qua art, maar dat heb ik niet. Heb wel een pentekening van een hofje bij ons in de buurt waar vroeger nonnen woonde. Ik hoop maar dattie um leuk vind.
Een wilde geïllustreerde katten, maar geen cartoons of comics (en foto's maar dat had ik nog bedacht met geïllustreerd...). Weet niet goed wat ik dan moest sturen, het is Dikkie Dik geworden.
Iemand wilde iets van amusement parks, die krijgt de Efteling.
Oh en nog iemand wou iets met kerken en toestanden, die krijgt dat hofje ook, maar dan als gewone kaart, niet als pentekening.
Had mijn laatste kerk donderdag verzonden naar Duitsland, die kwam vandaag al aan!
Jullie nog wat gedaan op PC gebied?
- Rusland
- Finland
- Taiwan
- Oostenrijk
Wel leuke kaarten kunnen kiezen voor ze, 1 wilde alleen iets godsdienstig qua art, maar dat heb ik niet. Heb wel een pentekening van een hofje bij ons in de buurt waar vroeger nonnen woonde. Ik hoop maar dattie um leuk vind.
Een wilde geïllustreerde katten, maar geen cartoons of comics (en foto's maar dat had ik nog bedacht met geïllustreerd...). Weet niet goed wat ik dan moest sturen, het is Dikkie Dik geworden.

Iemand wilde iets van amusement parks, die krijgt de Efteling.
Oh en nog iemand wou iets met kerken en toestanden, die krijgt dat hofje ook, maar dan als gewone kaart, niet als pentekening.

Jullie nog wat gedaan op PC gebied?

zondag 26 november 2017 om 13:36
Ik heb toevalligvan de week ook weer 4 kaarten gestuurd.
Waarvan eentje naar een 15jarig meisje in Rusland.
Op haar profiel vertelde ze dat ze ook haar had en hierdoor in haar land soms bestempeld wordt als heks en dergelijke.
Ik heb haar verteld dat wij Nederlanders rood haar juist een schoonheid vinden en dat we zelfs de 'redhairdays' in Breda hebben waar mensen van over de hele wereld naartoe komen.
ik kreeg een hele lieve blije Hurray terug, ze voelde zich gewaardeerd en kwam zeker een keer de redhairdays bezoeken haha
Waarvan eentje naar een 15jarig meisje in Rusland.
Op haar profiel vertelde ze dat ze ook haar had en hierdoor in haar land soms bestempeld wordt als heks en dergelijke.
Ik heb haar verteld dat wij Nederlanders rood haar juist een schoonheid vinden en dat we zelfs de 'redhairdays' in Breda hebben waar mensen van over de hele wereld naartoe komen.
ik kreeg een hele lieve blije Hurray terug, ze voelde zich gewaardeerd en kwam zeker een keer de redhairdays bezoeken haha

Appreciate the little things in life
zondag 26 november 2017 om 14:00
Ik heb zojuist weer eens ingelogd bij mijn pc-account en hij deed het nog (laatste keer was 2014), haha. Ik kwam dit topic tegen en misschien ga ik het wel weer oppakken. Ik vind het toen alleen zo duur worden, kaart+zegel maar ik ga wel even op zoek naar goede deals. En 9 van de 10 kaarten gingen toen naar Finland, is dat nog steeds zo?
woensdag 29 november 2017 om 09:51
Lunchlover, waarom stuur je nog een kaart naar Polen, als de eerste expired is en ze niet reageert? IK stuur nooit een tweede kaartje. De kans dat die ook niet aankomt is immer net zo groot?
Supernurse, in je eerste stukje staat dat het meisje in Rusland 'ook haar had en daarom voor heks uitgemaakt wordt', toen moest ik toch even zoeken wat je bedoelde. Gelukkig staat het verderop wel goed
IK ga vandaag écht kaartjes sturen. ER zijn er nog maar 2 onderweg.
Supernurse, in je eerste stukje staat dat het meisje in Rusland 'ook haar had en daarom voor heks uitgemaakt wordt', toen moest ik toch even zoeken wat je bedoelde. Gelukkig staat het verderop wel goed

IK ga vandaag écht kaartjes sturen. ER zijn er nog maar 2 onderweg.
Later is nu
woensdag 29 november 2017 om 10:22
@Winter wat leuk dat je weer eens hebt gekeken. Ik heb niet veel kaarten die naar Finland gaan. Wel regelmatig Duitsland en Rusland. Maar nooit meer dam drie tegelijk ofzo.
.
.
Ja ik ben een ei. Maar ik baal zo van die expired. Ook omdat morgen er nog een expired. Ze verdient het eigenlijk niet je hebt gelijk.
.
.
Ja ik ben een ei. Maar ik baal zo van die expired. Ook omdat morgen er nog een expired. Ze verdient het eigenlijk niet je hebt gelijk.

woensdag 29 november 2017 om 14:50
IK heb trouwens de blog niet gelezen, waar je het over hebt.
Haaaai winter
Onze computer doet raar. Steeds als ik erop bezig ben, valt hij uit. Net dus middenin het registreren van een kaartje. Kennelijk kan de pc niet tegen het vernieuwde firefox ofzo. De laptop heeft minder problemen, maar daarop kan ik geen kaartjes scannen.
En nu heb ik dus weer geen zin wat te sturen. Pff.
Haaaai winter

Onze computer doet raar. Steeds als ik erop bezig ben, valt hij uit. Net dus middenin het registreren van een kaartje. Kennelijk kan de pc niet tegen het vernieuwde firefox ofzo. De laptop heeft minder problemen, maar daarop kan ik geen kaartjes scannen.
En nu heb ik dus weer geen zin wat te sturen. Pff.
Later is nu