Zwanger! Uitgerekend juni 2018

10-10-2017 19:58 823 berichten
zwanger! uitgerekend in juni 2018

Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Naam&leeftijdKindjeUitgerekendAfsprakenBijzonderheden
LittledreamerTweede14 juni1 december termijnecho :heart:
Madeleine89Eerste20 juni10 november echo
Kersje25Tweede13 juni1 november echo
MucaTweede17 juni17 november
Charlie591Eerste16 juni28 november termijnecho
Lientjelotje
Farah868 juni17 november termijnecho :heart:
BlauwebesEerste10 junieind oktober vk
Marie-louise7 november echo
FragolisaEerste5 juni goede termijn echo gehad! :heart:
BobbieEerste10 juni9 november echo :heart:
Anja34Derde18 juni3 november echo
Muisje1117Derde
JippjanEerstejuni 201823 oktober echo :heart:
momtobejuneEerste 25 juni30 november termijn echo
vlinderTweede 9november echo
misstiekTweede/derde22 juni 7 december termijnecho:heart: :heart:

:hug: Lente en kleine liefde :hug:
anoniem_288375 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:02
92.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gisteren toch dagje meeting gedaan. ging goed, maar was wel bekaf 's avonds...
het feit dat de metro niet reed, en er (nagenoeg geen) busalternatieven waren, wat ons een wandeling van 4km opleverde om op tijd een trein te halen, deden mij niet goed. 's avonds had ik wat pijn in de onderbuik (precies of ik had al "harde buiken" :facepalm: ) ... vanmorgen dus wijselijk wat langer blijven liggen en met de auto naar het werk ipv fiets+ OV+ fiets :proud:
Ja, er zijn gelukkig ook antibioticakuren die je wel mag hebben als je zwanger bent. Vrouwen zijn door de veranderde zuurgraad van de vagina veel vatbaarder voor urineweginfecties (en ook voor schimmelinfecties en bacteriële vaginose) tijdens de zwangerschap, dus ik hoop dat het bij 1X blijft, Farah!
ah idd, fragolisa.
ik had trouwens na mijn blaasontsteking een lekkere vaginale infectie :p vermoedelijk door de antibiotica (en dus verstoorde bacteriën daar onderaan). vond ik even lastig als die blaasontsteking trouwens!

hou dat dus ook in de gaten Farah :)
Dank jullie voor de tips!
Vandaag heb ik minder klachten dan gisteren dus misschien valt het mee en is antibiotica niet nodig.

MissTiek vandaag maar een dagje rustig aan doen dan!
Ik heb drie drukke werkdagen achter de rug, vandaag kan ik gelukkig thuiswerken.
Sorry dames dat ik zo weinig reageer.
Ik ben helemaal uitgeput. Voel me echt een “wrak”. Ik ga wel werken, maar kan me daar heel moeilijk toe zetten in de ochtend.
Ik lees dat Little Dreamer ook dit soort klachten heeft... je voelt je zo slap!
Ik heb ook zoveel last van mijn buik (darmen). Merk ook dat ik onzeker word van zo weinig echo’s. Ik vind dat 10 weken tussen twee echo’s veel is. Wij gaan een pretecho laten maken over een aantal weken. Ik mis de controle die ik altijd heb volledig, ik wil weten of het kindje het goed doet etc.. ik weet niet of anderen dit ook hebben.
Wat balen van de blaasontsteking en daarna die infectie door de antibiotica.. krijg je dat er ook nog bovenop ;-)!
knuffel blauwe bes!
zorg voor jezelf, en neem (als het kan) af en toe een dagje (of een half) vrijaf om bij te laden. of probeer thuiswerk te regelen.
hier ook hetzelfde hoor. deze ochtend blijven liggen en met de auto (ipv ov) naar het werk...

dat slap zijn herken ik ook, ligt bij mij vooral aan de bloeddruk. hier helpen bvb royco of cup a soup goed, en zoute koekjes en chips en zo. probeer regelmatig wat te eten, dat helpt ook, en op tijd in bed!

10 weken tussen is écht wel veel. wanneer is je volgende controle pas? in belgie standaard om de 4 weken op controle, en bij de meeste controles is er een echo. bij mij gaat het nu om de 4 weken, en gaat al snel elke 2 weken worden, of elke 3 weken, afhankelijk van de toestand van de twins.

binnenkort gaat het beter hoor blauwe bes. je lichaam is nu in volle voorbereiding voor vanalles: extra bloed aanmaken, oprekken van de baarmoeder, hormonen,... en binnenkort voel je ook vanalles! zo speciaal!!! dan ben je ook meer gerust of het goed gaat!

bij mij is het zo: zolang ik mij nu slecht voel, weet ik dat het goed gaat ;)
Tijdens zwangerschap kan je in principe de “gewone” antibiotica krijgen die je normaal bij blaasontsteking ook krijgt, behalve in de laatste weken tot de bevalling.
Heb vrij vaak blaasontstekingen, meestal wel 1-2x per jaar sinds ik een relatie heb, maar nu gelukkig nog niet... zo irritant altijd!

En 10 wk tussen echo is zeker nu je nog niks “tastbaars” hebt echt zo lang ja... wij willen ook nu na echo van dinsdag (als die goed is) pretecho voor met 16 wk inplannen, precies tussen 2 echo’s in. Weten we hopelijk ook meteen wat het wordt! Ik vind dat echt z’n geld wel waard en geloof zelf niet in het schadelijke ervan, zolang je het niet dagelijks doet...
Vervelend farah! Gelukkig kunnen ze wel wat doen aan de blaasontsteking! In de zwangerschap ben je er extra gevoelig voor. Ik heb dat een keer gehad en toen ook wat we voor gekregen . Als het nog niet zo erg is wachten ze eerst af en moet je heel veel drinken!
Ik dacht 2 weken geleden ook dat ik een blaasontsteking had maar volgens mij lag de kleine gewoon te drukken op mn blaas volgende dag was het over.

Wat vervelend blauwe bes. Ik hoop dat je je snel beter voelt.. vaak rond de 12 weken. In begin gebeurt er zoveel met je, je lichaam moet daar echt aan wennen!

Misstiek oh de rot ov ook pff. Word je niet blij van. Kan best dat je harde buiken had hoor. Je lichaam geeft dan aan dat het teveel is! Hier dat gevoel ook gehad toen ik dus ook te eigenwijs was. Ik loop ook altijd van treinstation naar huis en onderweg zit er nog een winkel en in mn vorige zwangerschap ging ik dan nog wel eens snel boodschappen doen. Nou 9 van de 10z was dat dus veeltste veel en te zware tassen om mee te lopen haha en elke keer dacht ik dit doe ik niet nog een keer maar toch deed ik het weer haha.

Ik voel me echt zwanger Dus maak me veder geen zorgen haha. Zolang ik me zo moe en misselijk voel whaha. Die hormonen doen ook goed zijn werk.. Maar ik vond dat ook vooral bij de eerste echt weinig echo's al moet ik zeggen heb ik al paar keer extra echo gehad.
Wij doen ook nog een pret echo wil heel graag weten wat we krijgen haha. Ik heb totaal geen idee. Soms denk ik meisje en soms ook jongen. Bij de vorige had ik echt gevoel meisje en klopte ook! We zullen zien over aantal weken haha..
Haha de regel “als je je slecht voelt weet je dat het goed gaat” heeft bij mij echt al voor veel stress gezorgd 😉 ik voel me echt nog altijd goed ;) Maar dat al wel sinds het begin. Merk wel dat ik verder beetje opknap (borsten anders pijn, minder, ietsjes minder moe) maar hormoon-spiegel-gezien kan dat ook wel met 11 weken. Maar wel duidelijke pijntjes en getrek in m’n onderbuik en liezen nu, dus dat is dan wel weer goed. En als ik t me niet verbeeld begint m’n onderbuik echt wel steviger aan te voelen :)
Haha Charlie aan de ene kant natuurlijk heel fijn! Maar als je vanaf begin zo voelt dan is het goed toch. Ach is ook meer je gevoel denk ik! Die hormonen doen hier ook goed zijn werk haha.

Kan best dat je al verandering voelt hoor. Hier heb ik nu al een dikkere buik met 11 weken dan toen ik bij de vorige 20 weken zwanger was! Echt pff word nog wat haha...
Haha najaar... herkenbaar. Mn buik is ook gepopt zeg maar... heb nu echt al een buikje... veel meer als bij de eerste
Ola
Hier ook erg druk en met regelmaat moe dus als de kleine op bed ligt even mee slapen en savonds vroeg naar bed. Ook een lage bloeddruk wat hier herkenbaar lijkt maar soepjes en dropjes lijken te helpen. En idd regelmatig eten en drinken.
Gister vierden we de verjaardag van mijn man. Er kwam 10 man eten dus toch de halve middag druk in de keuken na t werk. Dat was wel pittig. Terwijl ik m'n hand er normaal niet voor omdraai. Was dan ook gevloerd toen we op bed lagen.

Verder do termijnecho gehad. 19-6 uitgerekend en een zwaaiend kindje met een kloppend ♥ gezien! Hij lag in een lastige houding voor meting dus lekker lang van genoten! Hier niet echt behoefte aan die extra controle maar er is bij ons hartjesspreekuur elke do avond. Kan je even hartje luisteren als je wil. 22-12 weer controle afspraak en ook hartje luisteren dan :) hoop dat ik me dan ook weer fitter voel met 14,5 week. Maargoed ben al blij dat ik alles binnen hou en me meestal prima voel!
Een paar weken geleden heb ik me hier al voorgesteld, maar daarna heb ik eigenlijk af en toe alleen meegelezen. Inmiddels ook een goede termijnecho achter de rug!

Als er nog een plekje in de tabel is:
2e kindje, uitgerekend 18 juni, termijnecho gehad
4 december weer naar de verloskundige, daarna NIPT/bloedprikken.

Einde van trimester 1 komt in zicht!
Hoi allemaal,
Fijn dat er weer zoveel goede echo's zijn geweest en voor degenen die zich beroerd voelen, hopelijk komt met het eind van het eerste trimester, dat voor sommigen al heel dichtbij is, de verlossing! Littledreamer, fijn dat je je weer goed genoeg voelt om mee te schrijven en dank voor het bijhouden van de tabel!
Zelf voel ik me nog altijd wel prima gezien omstandigheden en zeker in vergelijking tot de zieke, misselijke meiden. Alleen al twee weken aan het hoesten, denk dat het een acute bronchitis is, ook weer zo fijn dat je weerstand natuurlijk compleet anders is.. als ik met tegenwind de brug op fiets, blijf ik er nu bijna in 😬

Blaasontsteking zeker goed in de gaten houden nu. Vorige zwangerschap had ik het ook en daarna de gouden combi van antibiotica met opvolgend een schimmelinfectie, was niet fijn...

Nu met ruim tien weken beginnen we het wel aan iedereen te vertellen. Ik zeg maar zo '10 is het nieuwe 12!' De echoscopist zei dat we het rustig bij 10 weken konden vertellen, omdat risico op een miskraam bij een mooie echo al vrijwel nihil is. Ook bevrijdend om nu met mijn zwangere collega mee te kunnen praten. Wel minder voor het management omdat er in het voorjaar dus 2/3e van de afdeling met verlof gaat haha, maar ja, moeten ze iig op tijd op zoek gaan naar vervanging.

Denk er toch ook over om over 6 weken een extra echo te plannen omdat wij anders ook 10 weken moeten wachten op de volgende. Ook wel leuk om dan te weten wat het wordt! Denk nu dat het een meisje wordt, vorige keer zat ik er ook naast, dus zal wel een jongen worden.. hebben jullie een voorgevoel?
Ik denk een jongetje, mijn man hoopt stiekem op een meisje (hij komt zelf uit een jongensgezin, houdt niet van voetballen of auto's en is gek op sieraden en mooie spulletjes).

Wij willen het wel weten maar zijn er nog niet over uit of we er €45,= voor over hebben om het voor de kerst te weten.
10 is het nieuwe 12, vind ik ook wel een mooie!

Ik heb geen echt voorgevoel. Het enige voorgevoel dat ik heb is “iedereen krijgt steeds maar jongens, dus het moet eigenlijk wel een meisje zijn”. Daarom zit t een beetje 60/40 meisje/jongen in m’n hoofd. Maar ik denk dat voorgevoel ook een kwestie van toeval is, uiteindelijk heb je gewoon 50% kans dat je t goed hebt 😉 Heb in ieder geval écht geen voorkeur, en m’n vriend ook niet, dus dat is fijn!
Hier nu niet echt een voorgevoel. Bij de eerste had ik echt meisje maar er kregen om ons heen zoveel meisjes dus dacht zou wel niet.. maar was toch een meisje haha. Nu zijn er niet zoveel zwanger. Maar geen voorgevoel. Ene keer denk ik meisje andere keer denk ik jongen. Wij willen het wel heel graag weten! Kan niet wachten haha.
Wij trouwens ook echt geen voorkeur vind allebei super leuk!

Wij hadden gister een bruiloft en mijn man zn nicht ging trouwen en hoorde dat ze al 2 keer een miskraam heeft gehad in een hele korte tijd en laatste is pas 2 weken geleden. Erg sneu moest wel even slikken dacht kom ik aan met dat ik zwanger ben zou voor haar wel moeilijk zijn geweest. Ze reageerde wel heel leuk trouwens. Vond wel sneu voor ze. Zo denk ik maar wat is het toch bijzonder als het wel goed gaat.
Hier hou ik me ook niet echt vast aan die 12 weken. Verloskundige zei ook als de echo rond 10 weken goed is dan is de kans klein dat het nog mis gaat. Om ons heen veel stellen kindje veel later in Zwangerschap verloren of hele vroeg geboorte dus ik heb in mn hoofd dat het altijd nog fout kan gaan.

Ik ben nog zo moe en vooral de nachten misselijk. Echt zo vervelend waardoor ik dus slecht slaap en zo moe ben en dus de misselijkheid erger Word. Dinsdag maar is met de verloskundige overleggen. Nog week thuis daarna moet ik toch echt weer werken waar ik toch best tegen op zie, want als ik nu al iets doe ben ik dood moe! Bijna 12 weken dus ik hoop dat het snel beter gaat.
Ik zit nu op 12 weken en heb wel wat meer energie. Hopelijk wordt het bij jullie ook snel beter!

Een paar dagen geleden dacht ik dat ik een blaasontsteking had, maar dat was toch niet het geval. De klachten zijn gelukkig over.
Vandaag had ik het gevoel dat ik ging flauwvallen toen ik lang moest wachten in een winkel. Gelukkig was ik met een vriendin die mijn plek in de rij kon innemen en voelde ik me na een paar minuten zitten weer beter.
Al met al vallen de kleine klachtjes me mee en maak ik tot nu toe een ontspannen zwangerschap door.

Beterschap voor de dames die zich nog niet goed voelen. Voor de anderen: geniet ervan!
Wat lijkt het opeens hard te gaan, iedereen is bijna uit de "gevaren" zone :)

Hier dinsdag ochtend 09:30 termijn echo met intake. Helaas moet manlief werken en kon de afspraak echt niet meer verzet worden. Dus dat wordt alleen of als me zus kan gaat ze mee.
Vind ik zelf wel echt even moeilijk is toch een bijzonder moment. Maar goed, is niet anders.

Er hadden volgens mij nog 3 mensen dinsdag de termijn echo toch???

Hopelijk allemaal goeie echo's!!!
Jaaaa wij hebben dinsdag ook een echo om 09.20!! Hihi bijna tegelijk. Spannend!! Wel jammer idd dat je man niet mee kon. Hier gaat hij wel mee! Was het al bijna vergeten 🙈. Gelukkig doen ze op zijn werk niet zo moeilijk en kan die mee haha.
Wel fijn idee bijna uit de gevarenzone en gewoon de eerste 3 maanden erop zitten!

Farah dat gevoel van bijna flauwvallen ken ik.. Echt niet fijn!! Hopelijk krijg je het niet vaker!
Hopelijk krijg ik nu ook snel meer energie. Bij mn vorige zwangerschap niet ben ik 40 weken moe geweest maar nu is het wel heel extreem dus ik hoop dat het nu wel iets beter zou gaan! Vrienden verteld vandaag en ze zei al ik zie het aan je hoofd haha. En je ziet er erg moe uit.. op zich fijn dat mensen het ook zien haha anders denken ze soms je lult maar raak hahaha.
Marie-louise93 schreef:
26-11-2017 19:03
Hier dinsdag ochtend 09:30 termijn echo met intake. Helaas moet manlief werken en kon de afspraak echt niet meer verzet worden. Dus dat wordt alleen of als me zus kan gaat ze mee.
Vind ik zelf wel echt even moeilijk is toch een bijzonder moment. Maar goed, is niet anders.
Kan manlief zich niet even ziek melden/ langs de tandarts/monteur komt langs/naar de dierenarts/ingegroeide teennagel/auto naar de garage brengen voor winterbanden?

Ik vond de termijnecho wel heel speciaal. Je ziet wel echt meer dan bij een vroege echo, het zal anders zijn dan de eerste twee echo's (kindje beweegt en heeft duidelijk armpjes en beentjes)
Ja wij hebben m ook, dinsdag om 9.00u! Haha allemaal rond dezelfde tijd ook.

Heb m’n zwangerschapsbroeken in huis, haha. Waren bij de black friday sale van Zalando en aangezien t hard kan gaan vanaf nu denk ik, kan je ze maar beter in huis hebben 😉 Vandaag voor de test maar even tijdje gedragen, super comfortabel 😝
Toevallig beetje zelfde tijd idd.

Hahaha Charlie ze zitten heerlijk he! Kan idd best snel gaan vanaf nu. Je zult ze toch een keer nodig hebben haha.
Ik draag ze al. Oké voordeel had ze natuurlijk al maar ik pas eigenlijk mn broeken niet meer. Ja knoop open maar dat is geen gezicht haha.

En idd marie-louise93 echt geeen andere mogelijkheid dat manlief niet even mee kan? Duurt natuurlijk niet heel lang dus naar huisarts ofzo..
Ik weet nog bij de vorige keer dat je toen echt al alles zit zitten en hier zwaaide ze toen naar ons. Was zo speciaal. Zoveel echo's krijg je natuurlijk niet meer..
Hahahah fragnolisa bedankt voor alle ideeen. Hij heeft alleen net een hogere functie gekregen, en gaan deze week een heel nieuwe filiaal openen. Dus ze hebben het extreem druk, iedereen is morgen vrij ipv andere dagen in de week;)

En najaar en charly wat grappig dat we tegelijk bijna zijn. :)

Ik denk dat we hier anders nog een extra echo met 16 weken plannen ofzo. Maar moet even nadenken of dat wel slim is aangezien we niet het geslacht willen weten haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven