Het doet zo'n pijn....
vrijdag 24 november 2017 om 07:51
Je vind het contact 'prima' maar word ook verscheurd door pijn, verdriet en woede? Weet je man van die laatste gevoelens? Als hij van je houd, dan zal dat toch iets met hem moeten doen? Het lijkt me verstandiger je relatie 'dicht' te gooiene, in ieder geval voor een tijdje, en aan je eigen relatie te te werken.
Maar tegelijkertijd klinkt het niet alsof het zijn met je man een toegevoegde waarde heeft.
Maar tegelijkertijd klinkt het niet alsof het zijn met je man een toegevoegde waarde heeft.
vrijdag 24 november 2017 om 08:06
Wat is dit moeilijk voor jullie beide.
Heb geen ervaring met een open relatie maar ik denk niet dat jij hier echt achter staat. Vind het ook nogal lomp dat je man zomaar in je gezicht zegt dat hij zaterdag een date heeft en hij dan met die vrouw seks gaat hebben.
Denk ook dat dit jullie huwelijk geen goed gaat doen en jullie beter eerst uitmaken of jullie aan de relatie willen werken of ermee stoppen.
Heb geen ervaring met een open relatie maar ik denk niet dat jij hier echt achter staat. Vind het ook nogal lomp dat je man zomaar in je gezicht zegt dat hij zaterdag een date heeft en hij dan met die vrouw seks gaat hebben.
Denk ook dat dit jullie huwelijk geen goed gaat doen en jullie beter eerst uitmaken of jullie aan de relatie willen werken of ermee stoppen.
vrijdag 24 november 2017 om 08:06
Wat afschuwelijk toch dat idee van een open relatie. Dan blijft er zó weinig meer over wat van jullie samen is, dat de stap naar een partnerrelatie met een ander niet meer zo groot is. Ik zou bij de volgende relatie alleen maar voor exclusiviteit gaan en me niet meer laten gebruiken voor zoiets halfslachtigs als een open relatie. Zo'n grote zelfopoffering is trouw nu ook weer niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 24 november 2017 om 08:07
Misschien heeft je man moeite om de vrouw van de patiënt te onderscheiden?
Toen ik mijn eerste Crohn aanval had was ik een vodje, moe, futloos, mager en continu pijn. Regelmatig lag ik in foetus houding onder de douche, te wachten tot de pijn stopte, terwijl het er ondertussen aan alle kanten uit liep. Daarnaast had ik veel lucht in mijn darmen dus ik liep de hele dag boeren en scheten te laten. Kun je je voorstellen dat mijn man me niet heel aantrekkelijk vond op dat moment?
Tel daarbij op dat jullie relatie hiervoor al niet zo heel goed zat (is wat ik lees) en dat dit niet de enige zorgvraag is binnen de relatie. Ik kan me voorstellen dat je man het even niet meer weet.
Hij pikt wel op dat jij niet helemaal happy bent en wil voor je knokken, dat zegt ook veel.
Mijn advies: vraag hem het contact met die vrouw te verbreken trek dit weekend lekker samen de bossen in, of ga luxe uit eten, plan een weekendje weg, etc
Ga weer daten
Toen ik mijn eerste Crohn aanval had was ik een vodje, moe, futloos, mager en continu pijn. Regelmatig lag ik in foetus houding onder de douche, te wachten tot de pijn stopte, terwijl het er ondertussen aan alle kanten uit liep. Daarnaast had ik veel lucht in mijn darmen dus ik liep de hele dag boeren en scheten te laten. Kun je je voorstellen dat mijn man me niet heel aantrekkelijk vond op dat moment?
Tel daarbij op dat jullie relatie hiervoor al niet zo heel goed zat (is wat ik lees) en dat dit niet de enige zorgvraag is binnen de relatie. Ik kan me voorstellen dat je man het even niet meer weet.
Hij pikt wel op dat jij niet helemaal happy bent en wil voor je knokken, dat zegt ook veel.
Mijn advies: vraag hem het contact met die vrouw te verbreken trek dit weekend lekker samen de bossen in, of ga luxe uit eten, plan een weekendje weg, etc
Ga weer daten
vrijdag 24 november 2017 om 08:10
Volgens mij werkt een open relatie alleen als je relatie goed en stabiel is. Zo klinkt die van jullie niet. Ik zou t dus idd nog een keer met hem bespreken en de afspraak van een open relatie voorlopig even in de koelkast parkeren tot je eigen relatie weer 100% goed is. Lijkt me anders een recept tot ellende en uit elkaar groeien.
vrijdag 24 november 2017 om 08:44
Zelf vind ik het samenleven met iemand die langere tijd ziek is erg deprimerend. Kort en hevig ziekzijn is niet erg, dan ga je iemand intens verzorgen en dat is leuk, maar als het langer gaat duren zonder uitzicht op verbetering dan trekt dat je stemming erg naar beneden.
Iedereen is bang voor ziekte, neergang en dood en wil daar het liefst zo weinig mogelijk aan herinnerd worden. Ik kan me goed voorstellen dat hij dan dingen wil doen die hem het gevoel geven jong en vrolijk te zijn. Maar zelf zal hij ook het gevoel hebben dat dat niet fatsoenlijk is. Hij zal tegelijk ook medelijden hebben. Maar weinigen die langere tijd tegen deze controverse kunnen.
Ik zou als ik zo ziek was op mezelf gaan wonen en hem ontslaan van elke morele verplichting.
Iedereen is bang voor ziekte, neergang en dood en wil daar het liefst zo weinig mogelijk aan herinnerd worden. Ik kan me goed voorstellen dat hij dan dingen wil doen die hem het gevoel geven jong en vrolijk te zijn. Maar zelf zal hij ook het gevoel hebben dat dat niet fatsoenlijk is. Hij zal tegelijk ook medelijden hebben. Maar weinigen die langere tijd tegen deze controverse kunnen.
Ik zou als ik zo ziek was op mezelf gaan wonen en hem ontslaan van elke morele verplichting.
vrijdag 24 november 2017 om 08:45
Hoe kun je verwachten dat je man 100% voor je gaat als je een open relatie hebt?
Ik snap niet dat jullie die afspraken hebben gemaakt.
Voorderest verwacht je veel steun van je man en dat is logisch, maar besef je dat hij jou wil als vrouw en niet alleen als patiënt? Hij kan niet de hele tijd met jou en je handicap bezig zijn. En zo klinkt het nu wel als het nu ook nog om de Crohn en je verdriet draait. Voor jou is het het ergst deze handicaps, maar voor je man is het ook bikkelhard. Door die open relatie ontmoet je man natuurlijk vrouwen die lichamelijk niets mankeren. Die zijn niet beter of leuker dan jij, maar met die vrouwen is het leven wel makkelijker.
Ik heb het idee dat hij misschien verliefd is geworden op een ander. Ik denk dat hij even klaar is met zijn rol als verzorger. Hij ziet je nu alleen nog maar als patiënt. Jij moet zorgen dat hij je weer als de vrouw ziet waar hij van is gaan houden. Vraag hem niet constant om te praten over je problemen. Hij kan daar niet de hele tijd mee bezig zijn. Vraag eens anderen om hulp en ga naar je man voor de leuke dingen.
Jij wilt een man die 100% voor je gaat, maar hij wil ook een vrouw die 100 % voor hem gaat en niet de hele tijd met zichzelf bezig is.
Ik snap niet dat jullie die afspraken hebben gemaakt.
Voorderest verwacht je veel steun van je man en dat is logisch, maar besef je dat hij jou wil als vrouw en niet alleen als patiënt? Hij kan niet de hele tijd met jou en je handicap bezig zijn. En zo klinkt het nu wel als het nu ook nog om de Crohn en je verdriet draait. Voor jou is het het ergst deze handicaps, maar voor je man is het ook bikkelhard. Door die open relatie ontmoet je man natuurlijk vrouwen die lichamelijk niets mankeren. Die zijn niet beter of leuker dan jij, maar met die vrouwen is het leven wel makkelijker.
Ik heb het idee dat hij misschien verliefd is geworden op een ander. Ik denk dat hij even klaar is met zijn rol als verzorger. Hij ziet je nu alleen nog maar als patiënt. Jij moet zorgen dat hij je weer als de vrouw ziet waar hij van is gaan houden. Vraag hem niet constant om te praten over je problemen. Hij kan daar niet de hele tijd mee bezig zijn. Vraag eens anderen om hulp en ga naar je man voor de leuke dingen.
Jij wilt een man die 100% voor je gaat, maar hij wil ook een vrouw die 100 % voor hem gaat en niet de hele tijd met zichzelf bezig is.
vrijdag 24 november 2017 om 08:59
Dus jij bent een partijtje losgegaan, terwijl hij niets deed en nu verwacht je dat hij jou weer alles geeft wat je nodig hebt. Net op het moment dat hij een leuke tijd heeft. Die leuke tijd moet hij gaan inwisselen voor het aanhoren van jouw zorgen en verdriet.
Lieve TO, dat kan toch niet? Als ik je man was zou ik daar ook goed klaar mee zijn.
Ik vind het niet eerlijk van je dat jij hem nu wilt tegenhouden. Dat had je maar eerder moeten bedenken.
Lieve TO, dat kan toch niet? Als ik je man was zou ik daar ook goed klaar mee zijn.
Ik vind het niet eerlijk van je dat jij hem nu wilt tegenhouden. Dat had je maar eerder moeten bedenken.
vrijdag 24 november 2017 om 09:03
Dit. En een eerlijk antwoord willen. Liefde? Medelijden? Gewoonte? Hij mag het zeggen.
vrijdag 24 november 2017 om 09:06
Ik denk dat jullie relatie voorbij is.
Hij is van mening dat hij de energie die hij uit contact met die andere vrouw krijgt kan omzetten in energie die hij aan jou/jullie kan spenderen. Dat werkt niet zo. Hij ziet jou niet meer als begerenswaardige vrouw, als minnares. Die toewijding naar jou in je ziek en zeer heeft er, zo te lezen, nooit ingezeten, niet in hem, niet in deze man. Dat gaat dus niet gebeuren.
Het is heel naar maar wat jij nodig hebt kan hij je niet geven en vice versa.
Hij is van mening dat hij de energie die hij uit contact met die andere vrouw krijgt kan omzetten in energie die hij aan jou/jullie kan spenderen. Dat werkt niet zo. Hij ziet jou niet meer als begerenswaardige vrouw, als minnares. Die toewijding naar jou in je ziek en zeer heeft er, zo te lezen, nooit ingezeten, niet in hem, niet in deze man. Dat gaat dus niet gebeuren.
Het is heel naar maar wat jij nodig hebt kan hij je niet geven en vice versa.
vrijdag 24 november 2017 om 09:12
Koolmeesje78 schreef: ↑24-11-2017 08:50Ik begrijp wat jullie zeggen over die open relatie... Het punt is de afgelopen jaren heeft hij mij 100% vrij gelaten en dat heb ik ook gebruikt... Hij had die vrijheid ook, maar kon geen vrouw vinden... Nu heeft hij er eindelijk eentje gevonden en ik weet zeker dat als ik nu vraag om te stoppen, dan is dat het einde van onze relatie. Omdat ik hem dat niet gun, terwijl ik alle vrijheid heb gehad...
Mijn man is ook erg veranderd de laatste tijd... Een erg kort lontje als iets tegen zit, wil eigenlijk geen negativiteit meer horen...
Ik heb er voor gevochten om zelfstandig te zijn, kan mij helemaal zonder hulp redden... dus voor de rest ben ik geen patiënt voor hem.
Dat ik op bepaalde momenten, met de Crohn, niet aantrekkelijk ben voor hem, snap ik maar al te goed... Maar wat ik mis, is dat stukje liefde, respect en toewijding... Je hebt een relatie, je gaat voor elkaar en dan steun je elkaar ook in moeilijke tijden... En die arme om me heen mis ik zo....
We gaan ook proberen weer naar elkaar toe te groeien door leuke dingen te doen, daten... Maar of dat genoeg is... Ik hoop het...
Oei, het lijkt me inderdaad niet echt een optie om hem nu te vragen de relatie te sluiten. Jullie hebben met elkaar gepraat en gaan je best doen om weer naar elkaar toe te groeien, dat moet dan genoeg zijn.
Maar je zit ook nog met een hoop emoties, is het dan niet verstandig om daar zélf iets mee te doen? Om daar hulp bij te zoeken, dus zonder dat allemaal op zijn bord te gooien (of op te kroppen)? Als je dat niet doet vrees ik dat dit tussen jullie gaat staan en het geen kans van slagen meer heeft.
vrijdag 24 november 2017 om 09:13
Ik vraag me af hoe je nog puf hebt in een relatie als je een dwarslaesie hebt. Een relatie kost heel veel werk, lichamelijk en geestelijk. Want je moet tenminste gewoon jouw deel van al het werk op je nemen. En dan ook nog elders liefje(s) hebben dat vind ik, hoe noemen die Engelsen dat? Mind boggling. 
En dan nog Crohn (of tenminste een darmprobleem). Ik vind het wel veel om nog bezig te zijn met welke relatie dan ook. Misschien is het wel een uitkomst als hij bij Miepie ging wonen.
En dan nog Crohn (of tenminste een darmprobleem). Ik vind het wel veel om nog bezig te zijn met welke relatie dan ook. Misschien is het wel een uitkomst als hij bij Miepie ging wonen.
vrijdag 24 november 2017 om 09:31
Ik ben het eens met Roos. Ik lees van hem uit geen verbinding.
Het feit dat jij het niet durft te vragen of hij voor jou wil gaan, zegt al genoeg. Je voelt het eigenlijk al aan. Het feit dat hij uit zichzelf niets doet om jou te troosten als je daar behoefte aan hebt, zegt ook genoeg. Jij loopt op eieren om hem te plezieren, uit schuldgevoel omdat je wel de vrijheid hebt gehad die hij nu eindelijk vindt. Een gezonde open relatie (die bestaat echt) bestaat uit het elkaar gunnen vanuit liefde, niet vanuit een gevoel van oneerlijkheid (jij bent al geweest, nu mag ik). Als jullie relatie echt nog een basis had gehad, had jij je angsten en zorgen kunnen uiten zonder bang te zijn dat hij dan de handdoek in de ring gooit. En hij had dan jou gesteund wanneer je dat nodig had.
Die basis is er niet, helaas. Ik denk niet dat dit nog goedkomt.
Het feit dat jij het niet durft te vragen of hij voor jou wil gaan, zegt al genoeg. Je voelt het eigenlijk al aan. Het feit dat hij uit zichzelf niets doet om jou te troosten als je daar behoefte aan hebt, zegt ook genoeg. Jij loopt op eieren om hem te plezieren, uit schuldgevoel omdat je wel de vrijheid hebt gehad die hij nu eindelijk vindt. Een gezonde open relatie (die bestaat echt) bestaat uit het elkaar gunnen vanuit liefde, niet vanuit een gevoel van oneerlijkheid (jij bent al geweest, nu mag ik). Als jullie relatie echt nog een basis had gehad, had jij je angsten en zorgen kunnen uiten zonder bang te zijn dat hij dan de handdoek in de ring gooit. En hij had dan jou gesteund wanneer je dat nodig had.
Die basis is er niet, helaas. Ik denk niet dat dit nog goedkomt.
vrijdag 24 november 2017 om 09:38
Ik ken een stel met een open relatie en dat werkt voor hun omdat het niet eerlijk hoeft te zijn. Ik hoor hier boven dat omdat jij 'gebruik' hebt gemaakt van je open relatie, jij nu niet aan mag geven dat het op dit moment voor jullie/jou niet werkt. Iedere (open) relatie is anders, maar dit klinkt voor mij niet als een goede basis. Toen jij dit deed zat jullie relatie wellicht wel goed, maar op dit moment zit het niet goed. Lijkt me ook niet dat jij weigerde intiem te zijn met je man in de periode waar jij ook met andere mannen om ging.
Of het eerlijk is of niet lijkt me niet de relevante vraag. Als jij aangeeft dat je zou willen dat hij zijn date af zegt en samen een intieme avond wil hebben, maar dat niet durft omdat de relatie dan voorbij zou zijn, wat stelt die relatie dan voor? Open relatie als toevoeging op jullie relatie is oke. Open relatie omdat hij het intieme deel van jullie relatie aan het vervangen is lijkt me niet oke. Ik wens je veel sterkte in deze situatie toe.
Of het eerlijk is of niet lijkt me niet de relevante vraag. Als jij aangeeft dat je zou willen dat hij zijn date af zegt en samen een intieme avond wil hebben, maar dat niet durft omdat de relatie dan voorbij zou zijn, wat stelt die relatie dan voor? Open relatie als toevoeging op jullie relatie is oke. Open relatie omdat hij het intieme deel van jullie relatie aan het vervangen is lijkt me niet oke. Ik wens je veel sterkte in deze situatie toe.
vrijdag 24 november 2017 om 09:38
TO, jij zegt zelf dat deze relatie meer downs dan ups kent. Door je handicap en andere problemen die je hebt. Dus zo normaal leef je niet met de dwarslaesie.
De liefde is voor nu voorbij. Ik denk dat je je eigen glazen hebt ingegooid met die open relatie. En nu is het te laat. Jij mist wat, maar je man blijkbaar ook.
Je kunt ervoor kiezen hem te laten gaan, zodat hij kan leven zoals hij wil en jij je kunt richten op jezelf. Je zegt dat je sindskort hulp hebt, ik vind dat in jouw situatie vrij laat. Maar richt je op die hulp en geef je man de vrijheid die hij nodig heeft.
De liefde is voor nu voorbij. Ik denk dat je je eigen glazen hebt ingegooid met die open relatie. En nu is het te laat. Jij mist wat, maar je man blijkbaar ook.
Je kunt ervoor kiezen hem te laten gaan, zodat hij kan leven zoals hij wil en jij je kunt richten op jezelf. Je zegt dat je sindskort hulp hebt, ik vind dat in jouw situatie vrij laat. Maar richt je op die hulp en geef je man de vrijheid die hij nodig heeft.
vrijdag 24 november 2017 om 09:43
Of hij. Een beetje feestneuzen als je partner doodziek is, vind ik dan weer niet fris.sinnombre schreef: ↑24-11-2017 08:59Dus jij bent een partijtje losgegaan, terwijl hij niets deed en nu verwacht je dat hij jou weer alles geeft wat je nodig hebt. Net op het moment dat hij een leuke tijd heeft. Die leuke tijd moet hij gaan inwisselen voor het aanhoren van jouw zorgen en verdriet.
Dan stel je 'open' voor 'relatie'.
Ik zou als ik de derde was en hiervan op de hoogte dit een enorme afknapper vinden.
Dat to in betere tijden afspraken met man had (waar hij zelf bij was, volwassen, zelf niemand kunnen vinden etc) doet daar niks aan af.
Had hij toen de kans gehad had hij het toen ook gedaan.
En als je dat dan doet, wees dan een goede partner thuis en ga je partner in tijden van nood niet laten zitten voor je pleziertjes.
vrijdag 24 november 2017 om 09:47
Je openingstekst wekte bij mij de indruk dat de handicap en ziekte een grotere rol speelden dan uit je latere berichten blijkt. En ik heb dat meegenomen in mijn eerste reactie.
Uit de latere berichten blijkt dat de fundering van jullie relatie compleet mist.
Ten eerste is een open relatie niet te doen als je geen stabiele basis hebt. Wat is de insteek van jullie open relatie:
- We gaan op avontuur en komen bij elkaar terug en vertellen elkaar vol vertrouwen alles om zo ons eigen seksleven spannender te maken? Of:
- Laten we kijken of we ergens anders de gaten in onze relatie op kunnen vullen?
Jullie basis is nu niet stabiel. Als je man het dan toch door wil zetten, omdat jij in het verleden ook andere mannen hebt gehad is dat behoorlijk kinderachtig. Het laat ook zien dat je relatie niet klopt, want als het niet goed zit zou hij er keihard aan moeten willen werken en niet naar een andere vrouw gaan, omdat hij anders minder turfjes heeft dan jij.
Je geeft aan liefde, respect en vertrouwen te missen. Dan maakt het niet uit in wat voor fysieke staat iemand is, of wat de afspraken binnen de relatie zijn. Als die dingen ontbreken is het geen relatie.
Liefde respect en vertrouwen zijn de pijlers waarop iedere relatie gestoeld is.
Uit de latere berichten blijkt dat de fundering van jullie relatie compleet mist.
Ten eerste is een open relatie niet te doen als je geen stabiele basis hebt. Wat is de insteek van jullie open relatie:
- We gaan op avontuur en komen bij elkaar terug en vertellen elkaar vol vertrouwen alles om zo ons eigen seksleven spannender te maken? Of:
- Laten we kijken of we ergens anders de gaten in onze relatie op kunnen vullen?
Jullie basis is nu niet stabiel. Als je man het dan toch door wil zetten, omdat jij in het verleden ook andere mannen hebt gehad is dat behoorlijk kinderachtig. Het laat ook zien dat je relatie niet klopt, want als het niet goed zit zou hij er keihard aan moeten willen werken en niet naar een andere vrouw gaan, omdat hij anders minder turfjes heeft dan jij.
Je geeft aan liefde, respect en vertrouwen te missen. Dan maakt het niet uit in wat voor fysieke staat iemand is, of wat de afspraken binnen de relatie zijn. Als die dingen ontbreken is het geen relatie.
Liefde respect en vertrouwen zijn de pijlers waarop iedere relatie gestoeld is.
vrijdag 24 november 2017 om 09:59
Dus twee weken lang appt jouw man intensief met een andere vrouw zodat HIJ er doorheen gesleept wordt terwijl jij degene bent die in het ziekenhuis ligt met alle bijbehorende ongemakken? Er is ook geen affectie meer tussen jullie. Daarnaast gaat hij op zaterdagavond (date avond) afspreken met een andere vrouw en met haar naar bed. Dit had als ik jou reacties verder lees ook goed met jou kunnen zijn, want je bent al 3 weken niet meer incontinent en vanaf juli gebeurd er bij jullie niks meer tussen de lakens.
Ik denk dat deze relatie over is.
Het klinkt namelijk niet als een open relatie maar alsof je man actief op zoek is naar jou vervanger. Ik denk dat wanneer er ook maar 1 vonkje emotionele verbondenheid tussen die twee oplaait jij hem kwijt bent.
Ik denk dat deze relatie over is.
Het klinkt namelijk niet als een open relatie maar alsof je man actief op zoek is naar jou vervanger. Ik denk dat wanneer er ook maar 1 vonkje emotionele verbondenheid tussen die twee oplaait jij hem kwijt bent.