Contact met exen

24-11-2017 11:19 24 berichten
Ik ben al jaren gelukkig met mijn vriend. Ik heb een aantal exen, met 1 heb ik zo'n eens per jaar app contact. Stelt niet veel voor gewoon even kort kletsen om te vragen hoe het met de ander is. Meestal bij grote levensgebeurtenissen hebben we even contact.

Ik heb nog een andere ex met wie ik lang samen ben geweest. In de eerste jaren nadat het uit was hadden we soms nog app contact. Inmiddels is de laate keer dat we elkaar gesproken hebben zo'n twee jaar geleden. Ik merk dat ik het leuk zou vinden om weer eens een update te hebben van zijn leven. We hebben geen ruzie gehad de laatste keer dat we elkaar spraken, het is gewoon verwaterd. Mijn vriend heeft er verder weinig op tegen aangezien het contact altijd vriendschappelijk is en kortdurend.

Is het raar dat ik na twee jaar eens een berichtje stuur hoe het met hem is? Ik weet dat hij ook weer een relatie heeft. Wellicht houdt dat me nu wat meer tegen om wat te sturen. Ik heb geen idee of zijn vriendin dit wel leuk zou vinden. Ben ook bang dat hij er totaal niet op zit te wachten om weer eens wat van elkaar te horen. Maar het laat me ook niet echt los.

Hebben jullie nog contact met je exen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, heb veel contact met mijn ex maar ik heb kinderen samen met hem.
Met een ander is het contact vriendschappelijk als we elkaar toevallig ergens zien, maar ik app hem niet zomaar en houd hem ook niet op de hoogte van belangrijke gebeurtenissen. Het is een ex dus heb dat los gelaten.
Ik heb met al mijn ex-en goed contact. Zonder kinderen. Ik begrijp dat panische "het is niet voor niets een ex" van het VIVA forum ook nooit zo. Als ik iemand goed genoeg vond om een deel van mijn leven mee te delen, is hij voor mij daarna niet afgeschreven. Beide partijen weten ook heel goed dat dit contact puur vriendschappelijk is.
Nee geen behoefte aan. Als ik ze tegen kom dan praat ik wel met ze. Leuk genoeg. Overigens hebben ze bijna allemaal ook een vriendin, vind dan onnodig om ze dan al helemaal te appen.
Bam!!!!
Ik vind het bij mezelf raar dat ik al jaren niet meer samen ben met hem, een fijne relatie heb met mijn vriend maar het toch moeilijk om het volledig los te laten. Sowieso heb ik daar moeite mee ook wanneer vriendschappen verwateren. Elkaar toevallig ergens zien zal nooit gebeuren en kinderen hebben we ook niet samen.

Ik weet nu gewoon niet goed wat ik ermee moet. Is het raar om contact te zoeken, of moet ik voor mezelf het los gaan laten dat contact er nooit meer zal zijn.
Ik heb geen contact meer met mijn exen, ik heb er geen behoefte aan en zij ook niet.
Ik zelf zou het ook raar vinden als mijn ex van 2 jaar geleden uit het niets contact zou opnemen, dus ik zou zeggen lekker laten gaan.
Eat glitter for breakfast and shine all day
Waarom raar? Hij was toch een groot deel van je leven en als je goed uit elkaar gegaan bent is het niet zo raar om eens te vragen hoe het gaat toch? Ik app ook wel eens met mijn ex. Hij is net vader geworden en heeft een nieuwe baan, leuk om even over te praten. Verder ben ik inmiddels langer samen met m'n huidige vriend dan ik met m'n ex was maar hij was toch een aantal jaren een groot deel van m'n leven.
Contact met exen vind ik ansisch niet raar, gezamenlijke vrienden, plekken waar je allebei komt etc Op jouw manier? neuh. Zou ik niet zo op prijs stellen als nieuwe relatie eigenlijk. En ik ben echt heel relaxt hoor met exen.
Nee geen contact. Ook met de vader van mijn dochter niet. Als ik ze tegen kom klets ik wel ff bij maar meer ook niet.
ik vind het fijn dat als ik een ex tegenkom alles super vriendschappelijk gaat, kletspraatje knuffel, gewoon waar mijn huidige vriend bij is die ik dan meteen voorstel... maar om nou bewust de lijntjes open te houden lijkt me niet nodig
Lorem Ipsum
En m'n andere ex is inmiddels en van m'n beste vrienden. Zondag komt hij eten, altijd leuk.
Snicholls schreef:
24-11-2017 11:32
Ik heb met al mijn ex-en goed contact. Zonder kinderen. Ik begrijp dat panische "het is niet voor niets een ex" van het VIVA forum ook nooit zo.
dat gaat alleen om posters (vaak vrouwen) die na boel gedoe bij man weggaan en het dan toch weer willen proberen.
Niet zoals deze situatie dus
Ja hoor, ik heb gewoon (leuk) contact met mijn ex.

Je kunt het altijd proberen, als je er rekening mee houdt dat het zo kan zijn dat hij er niet op zit te wachten. Maar dat merk je dan vanzelf wel, toch?
Nouja raar.. eigenlijk wel na zo'n lange tijd. Andere kant het is puur intresse en dat kan. Je kunt hem wel appen en daarna beloven dat je dan antwoord krijgt en dat het dan ook goed is voor in de toekomst.
Ik ben ook heel relax met exen. Überhaupt met mannelijke vriendschap. Maar het is op een gegeven moment ook leren dat je soms mensen uit het oog verliest zonder ruzie oid. Hoort een beetje bij het leven.
Bam!!!!
Er is toch niks mis mee met dat je wilt weten hoe het met de ander gaat? Ik heb ook nog wel eens contact met m'n ex, af en toe, ook wel eens maanden niet. Puur om te weten hoe het met hem gaat, met z'n nieuwe baan en dergelijke. Zolang het voor beide gevallen kan, geen probleem. Als je zo'n lange tijd geen contact hebt gehad, is het misschien wel wat raar. Maar je kunt toch prima een berichtje sturen met dat je nieuwsgierig bent naar hoe het nu in zijn leven is?
Ik heb met bijna alle exen goed contact, één zit nog in een gedeelde vriendengroep en daarmee ga ik als groep ook nog wel eens weekendjes weg. Met een andere ex spreek ik zo'n 1x per jaar af voor een borrel, maar tussendoor weinig contact.

Heb zelf ook wel eens na jaren een berichtje gekregen van een ex. Hij had het een beetje ingekleed dat hij ergens iets las dat hem aan mij deed denken, maar was leuk om van hem te horen. Toen zijn we ook koffie gaan drinken, even bijgekletst. En nu zo nu en dan een berichtje, twee keer per jaar ofzo.
Fijn dat dit topic voorbij komt, want ik vraag me af wat mensen precies halen uit het contact met hun ex.

Mijn eigen ex is de vader van mijn kinderen, dus heb je automatisch contact, maar anders hoefde het voor mij niet.

In mijn huidige relatie speelt de exenproblematiek ineens weer volop omdat (h)ex van 3 jaar geleden in het begin van onze relatie actief probeerde ons uit elkaar te krijgen, waardoor mijn nekharen al omhoog gaan bij de gedachte aan dat kreng en vriend weigert om contact te verbreken omdat hij er geen kwaad in ziet.

Ik probeer te begrijpen wat contact houden in vredesnaam toevoegt zodat ik wellicht wat ontspannener word hierover.
fluttershy schreef:
24-11-2017 12:46

Ik probeer te begrijpen wat contact houden in vredesnaam toevoegt zodat ik wellicht wat ontspannener word hierover.
Wat het toevoegt is dat we elkaar nog steeds aardig en leuk vinden en ik heb graag aardige en leuke mensen om me heen.
We kennen elkaar goed, het is comfortabel om met elkaar om te gaan omdat we bijna alles van elkaar weten. We kunnen onszelf zijn bij elkaar, we kunnen met elkaar lachen het is gezellig. Precies wat ik zoek in een vriendschap eigenlijk.
Ik heb aan een ex na jaren geen contact te hebben gehad een fantastische vriend over gehouden. Even was er wat wrijving omdat hij FwB wilde uitproberen, maar toen hij zag dat ik daar totaal niet voor open stond was dat gelijk van tafel.

Mijn huidige vriend vindt het prima en zijn huidige scharrel vindt het volgens mij ook geen probleem.

Het kan dus wel, maar dan moeten alle partijen wel duidelijk naar elkaar toe zijn.
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 14:46
0.47% gewijzigd
hier ook een goed contact met mijn ex. Ik heb er altijd goed mee kunnen praten en plezier maken. Hij is een goede vriend van mijn huidige man, en zit dus in een gedeelde vriendenkring. wij komen nog super overeen op vriendschappelijk vlak. hij heeft zelf ook een nieuwe vriendin met kids. wij gaan soms met de 2 gezinnen op vakantie en hij is de peter van ons jongste kind.
fluttershy schreef:
24-11-2017 12:46
Fijn dat dit topic voorbij komt, want ik vraag me af wat mensen precies halen uit het contact met hun ex. [...] Ik probeer te begrijpen wat contact houden in vredesnaam toevoegt zodat ik wellicht wat ontspannener word hierover.
Ik heb er gewoon exen tussen zitten, waar we het relatiegedeelte eigenlijk hadden moeten overslaan en meteen vrienden hadden moeten worden. Ik heb één ex waarvan ik het echt jammer vind dat we er ooit aan waren begonnen, want als we geen exen waren geweest, was onze vriendschap nu hechter geweest. Nu staat dat toch nog een beetje tussen ons in, en dat vinden nieuwe relaties dan soms weer lastig. Als we altijd al vrienden waren geweest, was dit nooit een probleem geweest.

Maar heel kort, ik ben gewoon nieuwsgierig hoe het met ze gaat en vind het leuk om af en toe wat te gaan drinken en lol te hebben.
Absolutely not. Zij zijn niet meer wie ze waren en ik ook niet meer. Compleet andere levens ingegaan en daardoor niets te bespreken. De ‘klik’ is weg, ik zou hetzelfde gevoel als ik met een vreemde zou praten.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Ja hoor, waarom niet? Twee waren er zelfs op mijn bruiloft.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Ik zie ook niet in waarom niet. Ik heb 2 exen. Met 1 heb ik geen contact in principe, we werken wel voor hetzelfde bedrijf maar verschillende kantoren. Toevallig dat ik hem in September voor het eerst in 3 jaren ivm werk zag. Dan praten we wel even maar ik interesseer me niet voor hem. Het boeit me niet perse hoe het met hem gaat, ben er onverschillig over zeg maar.

Mijn andere ex tevens eerste liefde heb ik al zo'n 8 jaren niet gezien, maar we hebben sporadisch contact. Soms een jaar niet, dan opeens bellen we even. Ik interesseer me wel voor hem als in dat ik het fijn vind te horen hoe het met hem gaat etc en andersom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven