Napraattopic Deel 93

05-11-2017 19:08 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Het lijkt me fijn, als mijn hulpverlener (mocht ik die nodig hebben) zelf de nodige levenservaring en baggage heeft. Maar dan wel baggage die is opgelost. Het lijkt me verschrikkelijk om een hulpverlener te hebben die zelf midden in de sores zit, niet weet hoe ze daarmee om moet gaan, maar mij dan wel moet begeleiden. Wat heeft zo iemand nou te bieden?
Topic over zorg en ptts.
Jij denkt dat hulpverleners een jaartje verlof krijgen als ze sores hebben?
Als cliënt weet je toch niet of je hulpverlener middenin de sores zit? Een beetje professional kan gewoon zijn werk blijven doen he.
Nee, ik denk niet dat hulpverleners een jaar verlof krijgen als ze sores hebben. Ik denk wel dat hulpverleners niet geschikt zijn om andere mensen te helpen als zij zelf psychische problemen hebben en instabiel zijn.
_Marana_ schreef:
24-11-2017 09:08
Als cliënt weet je toch niet of je hulpverlener middenin de sores zit? Een beetje professional kan gewoon zijn werk blijven doen he.
Bij deze To lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk.
Hommeltjes schreef:
24-11-2017 09:11
Nee, ik denk niet dat hulpverleners een jaar verlof krijgen als ze sores hebben. Ik denk wel dat hulpverleners niet geschikt zijn om andere mensen te helpen als zij zelf psychische problemen hebben en instabiel zijn.
Dus een hulpverlener die nog in de knoop zit met zijn eigen verleden waarin deze mishandeld is, is niet geschikt om mensen met bijvoorbeeld eetproblematiek te helpen?
Een hulpverlener die een eetprobleem heeft is niet geschikt om opvoedkundig advies te geven?
Een hulpverlener die zelf een trauma te verwerken heeft, is niet geschikt om maatschappelijk werker voor ouderen te zijn?

En instabiel is ook al zo'n lekker vaag woord.

Maw kortzichtige opmerking die wat mij betreft in het rijtje past van: een oncoloog die rookt is niet geschikt om zijn werk te doen. Een verloskundige die zelf met het verdriet zit dat ze geen kinderen kan krijgen is niet geschikt voor haar werk. En zo nog wel meer.
GenieInABottle schreef:
24-11-2017 09:38
Dus een hulpverlener die nog in de knoop zit met zijn eigen verleden waarin deze mishandeld is, is niet geschikt om mensen met bijvoorbeeld eetproblematiek te helpen?
Een hulpverlener die een eetprobleem heeft is niet geschikt om opvoedkundig advies te geven?
Een hulpverlener die zelf een trauma te verwerken heeft, is niet geschikt om maatschappelijk werker voor ouderen te zijn?

En instabiel is ook al zo'n lekker vaag woord.

Maw kortzichtige opmerking die wat mij betreft in het rijtje past van: een oncoloog die rookt is niet geschikt om zijn werk te doen. Een verloskundige die zelf met het verdriet zit dat ze geen kinderen kan krijgen is niet geschikt voor haar werk. En zo nog wel meer.
Zolang het maar niet merkbaar is, lijkt me prima kunnen.
Een arts die naar rook ruikt, zou ik me overigens niet prettig bij voelen.
Dana schreef:
24-11-2017 00:07
Fash, djeez wat heb ik een bewondering voor je jarenlange geduld in het altijd maar weer blijven uitleggen waarom racistische uitingen niet oké zijn.

Groepje, echt, als ik een dochter had dan zou ik haar regelmatig naar jou willen sturen om te oefenen in weerbaarheid. :)
Dank je! Ik vind jou ook vaak erg fijn om te lezen.
Dana schreef:
24-11-2017 00:07
Fash, djeez wat heb ik een bewondering voor je jarenlange geduld in het altijd maar weer blijven uitleggen waarom racistische uitingen niet oké zijn.

Groepje, echt, als ik een dochter had dan zou ik haar regelmatig naar jou willen sturen om te oefenen in weerbaarheid. :)
Dank je! Ik vind jou ook vaak erg fijn om te lezen.
Zijn deze profielen nog actief?
Of zijn ze anoniem gegaan.
Door de bugs op dit forum begrijp ik het even niet meer.

anoniem01110937
anoniem031220171231
anoniem070120172348
anoniem07102015
anoniem071020162317
anoniem14092016
anoniem184201611
anoniem18520171913
anoniem2008091117
anoniem20520172215
anoniem230220161908
anoniem240920163
anoniem260620171857
anoniem26112016
anoniem29062016010101

Verder heb ik geen tijd om dit elders te stellen.
Misschien dat iemand het zo weet?
Waar gewerkt wordt verandert het steeds. Kan morgen zomaar anders zijn.
En ik ga lekker surprises knutselen. Doet niemand hier.
Ik kijk volgende week wel als ik er aan denk.

Prettige week!
Pumps_italiaans schreef:
24-11-2017 13:57
Zijn deze profielen nog actief?
Of zijn ze anoniem gegaan.
Door de bugs op dit forum begrijp ik het even niet meer.

anoniem01110937
anoniem031220171231
anoniem070120172348
anoniem07102015
anoniem071020162317
anoniem14092016
anoniem184201611
anoniem18520171913
anoniem2008091117
anoniem20520172215
anoniem230220161908
anoniem240920163
anoniem260620171857
anoniem26112016
anoniem29062016010101

Rood is anoniem, groen niet.
Zo, he, wat ontzettend behulpzaam van je! Ik peinsde er niet over om ernaar te kijken.
Ik vond het een leuke opdracht. Maar had ze zelf ook snel uit kunnen vogelen.
Bruise schreef:
24-11-2017 14:11
Rood is anoniem, groen niet.
:kneel: & :worship:

Mijn dank is heeeeeel groot. :)
Heb weinig tijd om te zoeken. Ik ben elders al erg druk met uitvinden. :bye:
Ik kan het topic niet vinden waarin een paar jaar geleden gevraagd werd te zoeken naar kleding van VIP en BN en andere kleding.
Maar geen tijd meer om nog te zoeken. Dus is ook niet echt nodig.
Ik ben blij genoeg met dit antwoord.

EDIT: De oorzaak ken ik BTW al.
Nou ja zeg, was *piep* een oude bekende?
Bruise schreef:
24-11-2017 15:18
Nou ja zeg, was *piep* een oude bekende?
Ik ben ook al aan het nadenken
Frankly my dear, I don"t give a damn
Hommeltjes schreef:
24-11-2017 09:11
Ik denk dat dat helemaal niet zo eenvoudig is. Meestal weet je helemaal niet hoe het met je hulpverlener gaat, want daar hoor je niks over.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
calvijn1 schreef:
24-11-2017 18:20
Ik ben ook al aan het nadenken
Wie wat waar?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Solomio schreef:
24-11-2017 19:10
Ik denk dat dat helemaal niet zo eenvoudig is. Meestal weet je helemaal niet hoe het met je hulpverlener gaat, want daar hoor je niks over.
Een beetje hulpverlener zal daar in professionele setting zijn mond wel over houden ja. Er is dus eigenlijk helemaal geen probleem.
LV, 'het gedicht het net op pleuren'. :proud:

Ik lach hier maar even :mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
24-11-2017 21:26
LV, 'het gedicht het net op pleuren'. :proud:

Ik lach hier maar even :mrgreen:
Nou. Mij verbaast het altijd zo dat het hele gezin al weet dat er sprake is van een zwangerschap, terwijl iemand nog maar 4 weken zwanger is. Ik zal wel te behoudend zijn. Nu heb je het hele gezin op de hobbel, kleuters in de stress. Man, man, man.
vrouwjagersma schreef:
24-11-2017 21:32
Nou. Mij verbaast het altijd zo dat het hele gezin al weet dat er sprake is van een zwangerschap, terwijl iemand nog maar 4 weken zwanger is. Ik zal wel te behoudend zijn. Nu heb je het hele gezin op de hobbel, kleuters in de stress. Man, man, man.
Nou inderdaad.

Hoewel ik de eerste keer ook vrij snel was met vertellen hoor, ik was net overtijd :proud: . Maar de tweede keer heb ik toch maar even gewacht tot de dertiende week, om dochter de eventuele teleurstelling te besparen.
vrouwjagersma schreef:
24-11-2017 21:32
Dit ook ja.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven