Napraattopic Deel 93

05-11-2017 19:08 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Mijn kind heeft nu al van twee vriendjes/vriendinnetjes gehoord dat ze eigenlijk eerst een tweeling waren, maar dat er de andere tweeling "verdwenen" is. Dat gebeurt vaak vrij vroeg in de zwangerschap. Waarom vertel je zoiets überhaupt aan een kind?
Ik snap die openheid niet zo. Je hoeft ook niet te vertellen dat mama in bed ligt omdat de ooievaar die de baby bracht haar in haar been gebeten heeft, maar iets meer geslotenheid zou de mensheid goeddoen.
Lady*Voldemort schreef:
24-11-2017 21:35
Nou inderdaad.

Hoewel ik de eerste keer ook vrij snel was met vertellen hoor, ik was net overtijd :proud: . Maar de tweede keer heb ik toch maar even gewacht tot de dertiende week, om dochter de eventuele teleurstelling te besparen.
Ik heb het direct aan iedereen verteld, maar niet aan mijn kind. Als het misgaat kan het erg prettig zijn dat mensen al weten dat je zwanger bent, maar een jong kind vind ik wat anders.
Ik heb het mijn oudste pas verteld toen mijn buik wel erg zichtbaar werd.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
vrouwjagersma schreef:
24-11-2017 21:42
Mijn kind heeft nu al van twee vriendjes/vriendinnetjes gehoord dat ze eigenlijk eerst een tweeling waren, maar dat er de andere tweeling "verdwenen" is. Dat gebeurt vaak vrij vroeg in de zwangerschap. Waarom vertel je zoiets überhaupt aan een kind?
Ik snap die openheid niet zo. Je hoeft ook niet te vertellen dat mama in bed ligt omdat de ooievaar die de baby bracht haar in haar been gebeten heeft, maar iets meer geslotenheid zou de mensheid goeddoen.
Ik ben lid van een FB-groep van mensen die (één kind van) een tweeling verloren hebben.
Daar zijn idd ook mensen bij die al in een heel vroeg stadium hoorden dat 1 vruchtje gestopt was met groeien. En die dan later aangeven dat hun gezond geboren kindje duidelijk zijn/haar tweelinghelft mist.
De kriebels krijg ik daarvan.
vrouwjagersma schreef:
:rofl:

Maar zó eens!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dit gaat precies om die gevallen, die zitten rond de 4-6 weken waarbij de groei van een van twee gestopt is. Het is rot, daar niet van en ik begrijp dat je er verdrietig over zou kunnen zijn, maar waarom zadelen mensen hun kinderen met dat soort dingen op?
Solomio schreef:
24-11-2017 21:48
Ik ben lid van een FB-groep van mensen die (één kind van) een tweeling verloren hebben.
Daar zijn idd ook mensen bij die al in een heel vroeg stadium hoorden dat 1 vruchtje gestopt was met groeien. En die dan later aangeven dat hun gezond geboren kindje duidelijk zijn/haar tweelinghelft mist.
De kriebels krijg ik daarvan.
Oh brrrr.

Die mensen hebben vast ook niet verzuimd hun kind zo vaak mogelijk te vertellen dat ze ooit een tweelingbroertje of -zusje hadden. En dan vervolgens gaan lopen huilen dat hun kind zijn sibling zo erg mist.

Soms is er helemaal niks mis met gewoon je mond houden.
vrouwjagersma schreef:
Eens.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
vrouwjagersma schreef:
24-11-2017 21:52
Dit gaat precies om die gevallen, die zitten rond de 4-6 weken waarbij de groei van een van twee gestopt is. Het is rot, daar niet van en ik begrijp dat je er verdrietig over zou kunnen zijn, maar waarom zadelen mensen hun kinderen met dat soort dingen op?
De mensen die ik ken zijn ervan overtuigd dat ze er hun kinderen niet mee opzadelen, maar dat hun kinderen dat zelf aanvoelen en daarom hebben ze het ze dan verteld.
Mensen hebben geen idee wat ze hun kinderen meegeven.
Maar nou even wat anders: mag er een verbod komen op de uitdrukking 'bewust kiezen'? Ten eerste is ie pleonastisch, en ten tweede wordt ie altijd gebruikt door mensen die even extra willen benadrukken dat zij altijd alleen maar de goeie keuzes maken. Rot even op graag, met je bewuste keuzes. Dank u.
Mensen hebben echt geen idee. Ik ook niet, maar een hoop volwassen ellende probeer ik mijn gebroed zo lang mogelijk te besparen.
Lady*Voldemort schreef:
24-11-2017 21:59
Maar nou even wat anders: mag er een verbod komen op de uitdrukking 'bewust kiezen'? Ten eerste is ie pleonastisch, en ten tweede wordt ie altijd gebruikt door mensen die even extra willen benadrukken dat zij altijd alleen maar de goeie keuzes maken. Rot even op graag, met je bewuste keuzes. Dank u.
Hoe meer mensen hun 'bewuste' keuze benadrukken, hoe minder ik het geloof.
vrouwjagersma schreef:
Oudste was ook een van een vanished twin. Zwangerschap daarop een tweeling. Familie zit vol met tweelingen. Pas verteld toen ze zelf zwanger raakte ivm anamnese en controle.
Lady*Voldemort schreef:
24-11-2017 21:59
Ik ken de term alleen van dat stomme groene vinkje op light-chocolademelk. Onbewust kiezen is vrij lastig, idd.
Solomio schreef:
24-11-2017 22:00
Hoe meer mensen hun 'bewuste' keuze benadrukken, hoe minder ik het geloof.
Net weer zo'n supermoeder die heel bewust koos voor een categoraal gymnasium of zoiets. Want mensen die kiezen voor een gemengde brugklas zitten onder de dope of zo.
Iemand vertelt mij dat ik niet zo goed ben in begrijpend lezen.
In dat topic over die missed abortion.
Terwijl zij duidelijk mijn uitleg ofwel niet gelezen ofwel niet begrepen heeft.

Ons Viva-forum heeft rare kostgangers.
truitjegeitenbrei schreef:
24-11-2017 22:02
Oudste was ook een van een vanished twin. Zwangerschap daarop een tweeling. Familie zit vol met tweelingen. Pas verteld toen ze zelf zwanger raakte ivm anamnese en controle.
Dat vind ik dan weer rijkelijk laat.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Solomio schreef:
24-11-2017 22:15
Iemand vertelt mij dat ik niet zo goed ben in begrijpend lezen.
In dat topic over die missed abortion.
Terwijl zij duidelijk mijn uitleg ofwel niet gelezen ofwel niet begrepen heeft.

Ons Viva-forum heeft rare kostgangers.
Ja ik zag het. Ik heb mijn best ook gedaan hoor, maar ik denk dat ze het gewoon niet wil begrijpen.
Ik hou sowieso niet van gezwelg. Veel TO’s zijn er erg goed in, zwelgen. Vooral jonge vrouwen, heb ik de indruk. Vermoeiend, pfff. Achteraf ben ik blij dat mijn ouders me een ‘stel je niet aan zeg’-opvoeding hebben gegeven. Dacht ik toen heel anders over natuurlijk :proud:
Ik lees echt elke keer een Vanish tweeling. Zie elke keer zo’n baby in de poeder zitten.

Verder eens met mijn voorgangsters.
anoniem_338027 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 22:23
1.99% gewijzigd
_Marana_ schreef:
24-11-2017 22:19
Ik hou sowieso niet van gezwelg.
Ik ook niet. Even janken is prima natuurlijk, maar daarna gewoon weer door lijkt me.
_Marana_ schreef:
Ik hou sowieso niet van gezwelg. Veel TO’s zijn er erg goed in, zwelgen. Vooral jonge vrouwen, heb ik de indruk. Vermoeiend, pfff. Achteraf ben ik blij dat mijn ouders me een ‘stel je niet aan zeg’-opvoeding hebben gegeven. Dacht ik toen heel anders over natuurlijk :proud:
Zwelgen vind ik stom. "Nu kies ik eens een keer voor mezelf" vind ik ook stom, want dat hoor je meestal van tuttebellen die nog nooit van hun levensdagen niet voor zichzelf gekozen hebben. Ik vind heel veel dingen stom.
Wat ik leuk vind, zijn middellange wandelingen aan het strand, maar ja, geen strand hier in de buurt. Dat vind ik ook stom.
Lady*Voldemort schreef:
24-11-2017 22:17
Ja ik zag het. Ik heb mijn best ook gedaan hoor, maar ik denk dat ze het gewoon niet wil begrijpen.
Ik denk dat ze het nu begrijpt. En dus nu zou moeten toegeven dat ik niet zo fout zat en dat mijn begrijpend-lezen-skills ook zo slecht niet zijn.
Maar das lastig, dus dan maar in de aanval.
_Marana_ schreef:
Ik verbaas me er vooral vaak over dat zulke types toch vaak langdurige relaties kunnen behouden. Als vrouwen dat al tenenkrommend vinden, dan mannen toch zeker?
redbulletje schreef:
24-11-2017 22:24
Ik verbaas me er vooral vaak over dat zulke types toch vaak langdurige relaties kunnen behouden. Als vrouwen dat al tenenkrommend vinden, dan mannen toch zeker?
Pffff mijn jongere zus heeft dezelfde opvoeding gehad als de rest, maar wij zijn van Niet lullen maar poetsen. Zij heeft een man aan de haak geslagen die net als zij alleen maar kan zwelgen. Man man man wat een zichzelf versterkende tenenkrommendheid. En het enige wat ik kan verzinnen is dag mijn jongere zus 6 jaar jonger is dan de rest van de familie (haar man even oud) en dus een andere manier van onderwijs heeft gehad: het studiehuis. De rest heeft gewoon klassikaal les gehad met huiswerk enzo.

Bij de helft van de zwelgtopics zouden zij de TO kunnen zijn, ware het niet dat ze (nog?) geen kinderen hebben. Dan wordt t vast voor alle familie helemaal een feest... NOT
linjmh schreef:
24-11-2017 22:36
Pffff mijn jongere zus heeft dezelfde opvoeding gehad als de rest, maar wij zijn van Niet lullen maar poetsen. Zij heeft een man aan de haak geslagen die net als zij alleen maar kan zwelgen. Man man man wat een zichzelf versterkende tenenkrommendheid. En het enige wat ik kan verzinnen is dag mijn jongere zus 6 jaar jonger is dan de rest van de familie (haar man even oud) en dus een andere manier van onderwijs heeft gehad: het studiehuis. De rest heeft gewoon klassikaal les gehad met huiswerk enzo.
Het effect van opvoeding wordt denk ik nogal eens overschat. Sinds ik 2 kinderen heb zie ik dat dezelfde opvoeding totaal anders kan uitpakken.
Lijkt me stug dat dat studiehuis daarin doorslaggevend is geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven