Lijf & Lijn alle pijlers

Nieuwe afvalgroep 20+ kilo

05-11-2017 11:31 514 berichten
Er zijn al veel groepen op het forum, maar de meeste zijn al even bezig, waardoor je in een groep stapt waar iedereen elkaar al kent en samen ook al kilo's kwijt zijn. Ik wil graag vers beginnen. Wie doet er met me mee?

Ik ben sinds mijn zwangerschap veel te zwaar en heb al verschillende keren geprobeerd af te vallen, maar steeds haak ik na max een paar weken af en ik hoop dat ik het wel volhoud als ik medestanders heb.

Wil je ook in de tabel? Geef dan je gegevens hieronder door, dan kunnen we elkaar aanmoedigen en ondersteunen.

NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtStreefgewicht
HaPu301,7598,497,475
Jemima261,74126,4119,375
Zonnetje341,5799,59960
Coosje351,688683,870
Spruitelf351,7799100,577
Jadarian311,78130115
Kniptor381,708785,965
Stepperdestep301,68116116,3
Minime3331,70117,3106,580
MsBrightside281,77105101,372
Jillzred261,60113,810970
Pipa341,7210198,985
WakeUpje321,57777357
Babypink1,5777
Miluska271,739586,670
Sunshine199225115,5109,975
Platypoes441,74112,5111,495
Bluekiss311,808970
Jekkalo341,6596,2
Vajana391,68108105,778
Bonsai1,8011498,580
Madelief2791,870
Boekjes441,66144,6143,3124,9
Candy421,76119,895,180
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 09:01
60.87% gewijzigd
ik heb het ook voorzichtig ingezet hoor Bonsai, -3 kilo in 6 weken ofzo?
Weet jij toevallig waar ik een nederlandse site kan vinden over de scale?
Poeh, afvallen en kinderen tegelijk opvoeden lijkt me hels. Heldenpunten voor jullie!

Hier gaat 't wel ok. Merk dat ik wel al een beetje laks begin te worden. Wat extra kaas, wat extra groente, wat extra vis. Dat werk. Dus even strak de rem er weer op.

De riem is zojuist op z'n strakste gaatje gegaan (dat is 3 riemgaatjes opgeschoven in 2,5 week!). Dus dan weten we weer waar we het voor doen.

Ik hoop toch stiekem op onder de 100 voor ik 34 wordt. Dat is ongeveer rond oud en nieuw. Dus ik doe mee met die challenge!
Alle reacties Link kopieren
Er is hier weer goed geschreven zie ik. De meesten zijn in ieder geval goed bezig zo te lezen!

Hier deze week gelijk gebleven, valt nog mee. Verschillende keren begin deze week wat gebak op op het werk ivm jarigen. Gaat nu in ieder geval verder wel weer goed met het gezonde eten. Vandaag lekker salade meegenomen naar het werk, en maak vanavond vast de portie voor morgen klaar om mee te nemen naar het werk. Hoef ik dat s morgens niet meer te doen, heb er dan echt geen zin in om al vanalles te gaan snijden.
Nu drukke periode op werk en thuis niet altijd meer zin om hier op forum te zitten.
WakeUpje schreef:
23-11-2017 13:13
ik heb het ook voorzichtig ingezet hoor Bonsai, -3 kilo in 6 weken ofzo?
Weet jij toevallig waar ik een nederlandse site kan vinden over de scale?

Heb even gekeken maar kan geen Nederlandse versie vinden. Wel iets via Spijswijzer maar ook hier kom ik in het Engels uit.
Hier heb je een link naar een Amerikaanse met de indeling die ik aanhoud.

https://uhs.berkeley.edu/sites/default/ ... yscale.pdf

Er zijn meer in omloop waarbij de schaalverdeling net iets anders is (die van Spijswijzer is ook anders).
@Hapu, jeetje wat vervelend! Hopelijk is iedereen snel beter en laten alle andere virussen jullie dan even met rust.

@platypoes: die scale klinkt interessant, daar ga ik me ook eens in verdiepen

voor de tabel; ik ben deze week 0,3 kilo aangekomen :"-( Ik ben niet heel verbaasd want vorige week heb ik tijdens mijn menstruatie een zak pepernoten, een reep pure chocola en bij mijn oma vijf speculaasjes gegeten. Deze week weer knallen!

Hebben jullie het ook zwaarder nu het zo koud is? En met de feestdagen in het vooruitzicht? Ik betrap mezelf er op dat ik denk: In december zijn er zo vele momenten dat ik meer ga eten, ik kan net zo goed daarna pas beginnen.
Deze ga ik zondag proberen. Ziet er gaaf uit, maar ben wel benieuwd hoe lang ik het volhoud :confused:

https://youtu.be/LRRbfcN29mM
Wow, ik heb even een paar dagen niet zitten opletten, wat is er veel geschreven zeg!

Vanmorgen woog ik 101,3 kilo, dus iets meer dan een kilo per week lijkt mij een prima resultaat (-3.7 in totaal). Ik ben alleen bang dat het na een tijdje niet meer zo snel gaat en ik mijn motivatie verlies.

Ik bedacht me wel dat in januari heel veel mensen hun best gaan doen om wat kilo's kwijt te raken en dat wij dan al 2 maanden op hun voorlopen. Dat geeft dan wel weer een lekker gevoel haha. Ook omdat ik nu minder geneigd ben helemaal los te gaan met de feestdagen, omdat ik het dan zonde van mijn harde werk vind.

Ik ga nu even rustig terug lezen, ik wil alleen mijn gewicht doorgeven voor in de tabel, omdat ik toch wel blij verrast was.
-
anoniem_358913 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 14:23
0.00% gewijzigd
Wat is er veel geschreven!!
Ik heb al een ruime week niet geschreven.
Mijn dochter was dusdanig verkouden dat ze er flink ziek van is geweest. Ik denk tenmiste dat het daardoor kwam.
Ze wou alleen maar op mij slapen, weinig slaap voor mij dus.

Niet kunnen sporten en af en toe gesnaaid. Ik word pas 7 december weer gewogen, dus ik heb nog even de tijd om het weer goed te maken.

Ik doe ook graag mee aan de challenge.
Ik moet van mezelf op 1-1 onder de 115 zitten en streef naar de 110.
Hoi allemaal! Mag ik met jullie meeschrijven?
Ik ben Madelief, 27 jaar en pas geleden bevallen. Ik heb al een peuter rondlopen. Ik weeg nu 91,8 en ik wil heel graag richting de 70 gaan. Het lukt mij tot nu toe wel om gezondere keuzes te maken maar ik word er niet echt vrolijk van. Vooral op de regenachtige dagen alleen thuis met peuter en baby verveel ik mij en wil ik gaan snaaien...gelukkig koop ik geen lekkere dingen in huis dus ik kan mij nog inhouden. Ook ‘s avonds heb ik mijn moeilijke momenten.
Wel zit ik al onder mijn gewicht van voor mijn zwangerschap dus daar ben ik blij mee en motiveert mij ook.
Hapu hoe was je work out?

Nog gefeliciteerd lieve madelief!
Super dat je al onder je gewicht van voor je zwangerschap zit!

Hier een weekend vol visite gehad. Mezelf redelijk in kunnen houden en vandaag zelfs helemaal niets gesnoept.
Had gister wel een glas cola genomen (m'n valkuil), en het smaakte me echt niet zo goed als anders, was er helemaal blij mee!
Zelfs een restje weggegooid en gevraagd of visite laatste glas wilde nemen zodat het op is!

Qua eten zit ik wel in een lekkere flow. Nu het sporten nog...
Goedemorgen! Hoe gaat het?

Hier wel Ok, gisteravond weer uit eten geweest. Maar heb alleen calorieën gegeten en niet gedronken. Verder niet gegeten totdat ik niet meer kon, maar op tijd gestopt.
Inmiddels beginnen de goede gewoontes de overhand te nemen. Denk alleen niet dat mijn eigen challenge haalbaar is komende maand. Maar ik denk dat we allemaal goed op weg zijn als we in ieder geval gelijk blijven of iets afvallen in de decembermaand vol verleidingen. :)

Waar ik het wel aanmerk dat ik een paar kilo kwijt ben, is dat mijn favo blouse niet meer spant bij het zitten. Yes!
Goede motivatie.

Zet m op vandaag!
Ik moet het nog echt hebben van de weegschaal, mijn kleding verraadt nog niets. Mijn gezicht is wel smaller, dus hopelijk trekt het langzaam naar beneden 😁
Ik merk zelf gelukkig ook dat ik steeds beter wen aan dit nieuwe patroon. Mijn snaaizin is minder, overdag heb ik minder vaak een (wat ik voorheen) hongergevoel (noemde, maar wat eigenlijk niet meer dan zin in lekkers was) en ik grijp sneller naar fruit dan naar koekjes.
Sporten zit er bij mij nog niet zo in helaas.
Ik houd mijn challenge doel nog wel even vast. Misschien helpt dat om die stap naar meer sporten te zetten.
Coosje: als je er maar wel van genoten hebt! En nooit meer uit eten is ook geen optie dus als je het kan beperken tot alleen eten... prima toch!

Hapu, bij mij is het andersom, weegschaal is nog geen 2 kilo (vorige week dan) maar m'n buik is veel minder opgezet. Misschien alleen maar lucht maar het geeft hoop!

Ben benieuwd naar morgen!
anoniem_358264 wijzigde dit bericht op 28-11-2017 21:42
Reden: Ik was nog niet klaar
11.97% gewijzigd
-
anoniem_358913 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 14:23
99.68% gewijzigd
-0,6
Niet verkeerd als je bedenkt dat ik vrij 'felxibel' gegeten heb, maar als ik weer wat strenger ga worden voor mezelf kan het dus nog beter. Komend weekend Sinterklaas, dus ik ga de rest van de week echt minimaliseren.

Edit: Niet mezelf uithongeren, maar niet meer iedere dag en dubbele boterham met hagelslag :cry:
:yes: 111,0 kilo! Het is me gelukt om meer dan een kilo af te vallen ten opzichte van vorige week!

Voor mij werkt die hunger scale als een tiet! Ik kan mijn hongergevoel niet laten escaleren ermee en mijn zin tot snaaien kan ik onder controle houden.
Verder eet ik alleen maar gezonde dingen: Geen processed rotzooi, geen junkfood en voor noodgevallen altijd wat ongezouten cashews en geschrapte worteltjes bij me.
Die hunger scale heeft echt een knop bij me omgezet lijkt wel.

Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal op rolletjes loopt! (géén vetrolletjes)
Goedemorgen!

Hier 84,1 vanmorgen. -0,6 tov vorige week. Wel een prima resultaat.
Jullie ook mooie resultaten zie ik!

@wake-upje: ik heb zeker genoten! Normaal zou ik alleen bijv een icetea of cola (of wijn, maar moest nog rijden) erbij drinken. Dit nu bewust niet gekozen.

Deze week nu weer wat sporten gaan inbouwen en dan hopelijk volgende week aan de onderkant vd 83.
Tot nu toe iedereen in de min!!!!! Top meiden!

En platypoes zelfs 1,5!

Hier was de weegschaal ook lief, -1,1 dus nu 74,4 kilo!

Blij mee! Zeker omdat dinsdagavond mijn werkavond is en ik met de pot mee eet (niet bijster gezond en vaak net iets meer dan anders).
Wauw, goed bezig allemaa!! En dat zo vlak voor december! Hier ook -0,4 eraf. Ik ben er heel tevreden mee, want ik heb een weekend vol lekkernijen achter de rug. Heb me wel netjes ingehouden. Bij buiten de deur eten geen koekjes, toetjes, etc. Voor de tabel: ik weeg nu 90,1. Hopelijk volgende week onder de 90. Dat is wel een feestje waard vind ik!

Vajana, ik ben wel benieuwd: wat eet jij zoal op een dag? Ik heb namelijk nooit het gevoel dat ik kcal over heb. :bonk: Ik eet gemiddeld zo'n 1800/1900 kcal en soms denk ik 2100. Ik verbruik ongeveer 2300 (inclusief beweging). Ik had ergens al wel berekend dat ik na het afvallen permanent dagelijks ongeveer 400 kcal minder nodig heb dan nu, doordat m'n lijf dan kleiner is. :'( Dat vind ik echt zo'n domper! Hier kun je je energiebehoefte berekenen: https://www.iamafoodie.nl/tenhaaf/. Je moet het getal dan nog wel vermenigvuldigen met je PAL-waarde volgens mij.
-
anoniem_358913 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 14:24
0.00% gewijzigd
@Vajana: Lukt je dat echt om het bij maar 1 zandkoekje te laten?
Dat vind ik echt knap.

Als ik eenmaal de smaak te pakken heb, denk ik: Hmmm, lekker, nog eentje!
Ik vind het veel makkelijker om het helemaal niet te eten dan te minderen.
Het triggert iets in mijn reptielenbrein denk ik :biggrin:
Hallo allemaal, sorry dat ik zo weinig mee schrijf. Ik ga vanavond even bijlezen en zal dan ook mijn gewicht doorgeven...
Hoop dat ik nog even in de tabel mag blijven staan!
Volg het pad van jou dromen, niet de snelweg van andermans verwachtingen.
Platypoes schreef:
29-11-2017 13:52
@Vajana: Lukt je dat echt om het bij maar 1 zandkoekje te laten?
Dat vind ik echt knap.

Als ik eenmaal de smaak te pakken heb, denk ik: Hmmm, lekker, nog eentje!
Ik vind het veel makkelijker om het helemaal niet te eten dan te minderen.
Het triggert iets in mijn reptielenbrein denk ik :biggrin:
Haha, het was de laatste :D
Ook weer gewogen net.

109,7! Dat is -3 sinds vorige week maandag. :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven