Koud buffet
zondag 26 november 2017 om 09:45
Voor de sinterklaasviering zoek ik nog een aantal gerechtjes voor het avondeten. Zoals de titel al suggereert; de bedoeling is een buffet. Ik wil graag alles ‘s ochtends al klaarmaken zodat ik het buffet kan klaarzetten zodra Sinterklaas de deur uit is.
We zijn met 10 volwassenen, 2 pubers en 7 kinderen.
Wat ik nu heb:
Grote visschotel van de visboer. (Zalmsalade, garnalen etc)
Broden met boter, tapenade en aioli
Kaasplankje
Fruitsalade
Rauwkost
Salade witlof/walnoten en rozijnen
Kippenpootjes
Pannenkoeken voor de kinderen
Wie heeft er nog suggesties? Ik heb het ideee dat ik nog wel 2 of 3 gerechtjes kan gebruiken.
We zijn met 10 volwassenen, 2 pubers en 7 kinderen.
Wat ik nu heb:
Grote visschotel van de visboer. (Zalmsalade, garnalen etc)
Broden met boter, tapenade en aioli
Kaasplankje
Fruitsalade
Rauwkost
Salade witlof/walnoten en rozijnen
Kippenpootjes
Pannenkoeken voor de kinderen
Wie heeft er nog suggesties? Ik heb het ideee dat ik nog wel 2 of 3 gerechtjes kan gebruiken.
zondag 26 november 2017 om 13:02
Dit is ook wat ik dacht. Er ontbreekt echt een warm gerecht. Ik weet dat je een koud buffet wil, maar een soepje kan ook de dag ervoor gemaakt worden en hoeft alleen opgewarmd te worden.troelieboelie schreef: ↑26-11-2017 11:31Gezien de koude dagen zou ik er iig ook een hartig warm gerecht bij doen. Wat je kort van te voren kunt opwarmen. Een soepje, saté of broodjes warm vlees/beenham/ rookworst ofzo. Goeie tegenhanger na alle pepernoten!
zondag 26 november 2017 om 13:06
zondag 26 november 2017 om 13:38
Klinkt lekker!
Is het een optie om ook wat warme hapjes te serveren? Desnoods kant en klaar uit de oven? Zoals kaasbroodjes, worstenbroodjes, saucijzenbroodjes......en dan bedoel ik van die kleine ronde of vierkante. Dus niet de grote formaten.
Een warm soepje erbij serveren voor de liefhebber?
Reden: iets warms is met dit weer best fijn.
En die witlofsalade met rozijnen en walnoten.....klinkt lekker, receptje?
Is het een optie om ook wat warme hapjes te serveren? Desnoods kant en klaar uit de oven? Zoals kaasbroodjes, worstenbroodjes, saucijzenbroodjes......en dan bedoel ik van die kleine ronde of vierkante. Dus niet de grote formaten.
zondag 26 november 2017 om 13:41
Ja, leuk die mikkemannen. Had ze ook even gegoogled.
Inplaats van quiche frittata ook leuk.
Kan koud en warm gegeten worden.
zondag 26 november 2017 om 13:45
Nog wat opties:
-sate, goulash of zuurvlees met stokbrood. Ook prima kant en klaar te koop van bijvoorbeeld Gijs.
-hartige hapjes a la driehoekige sandwiches met ei, Philadelphia en bieslook/ filet americain/ wortel-, gemberspread.
-hapjes gesneden uit roggebrood met oude kaas.
-roomkaas in seranoham gewikkeld.
-asperges in ham gedraaid.
-kaasblokjes/droogworst/smeerworst in plakjes.
-sate, goulash of zuurvlees met stokbrood. Ook prima kant en klaar te koop van bijvoorbeeld Gijs.
-hartige hapjes a la driehoekige sandwiches met ei, Philadelphia en bieslook/ filet americain/ wortel-, gemberspread.
-hapjes gesneden uit roggebrood met oude kaas.
-roomkaas in seranoham gewikkeld.
-asperges in ham gedraaid.
-kaasblokjes/droogworst/smeerworst in plakjes.
zondag 26 november 2017 om 14:52
Komt ie;Troeteltje schreef: ↑26-11-2017 13:38Klinkt lekker!
-fijngesneden grote stronk witlof, zonder kern
- zakje wortel julienne
- half bakje cherrytomaten, in vieren
- twee fijn gesneden zoetzure augurken
- appel in stukjes
- hand gewelde rozijnen
-handje gehakte geroosterde walnoten
-sausje van yoghurt/mayo en beetje bieslook of een scheut ordinaire slasaus.
Alles husselen en klaar!
zondag 26 november 2017 om 15:01
Maar goed, bedankt voor alle suggesties.
Normaal maak ik een soepje oid erbij, maar ik heb geen gasfornuis op de locatie om het op te warmen. Thermoskannen zouden kunnen, maar liever niet. We hebben wel een (grote) oven, dus ik denk dat ik voor de quiche ga in twee varianten. En dan kip en gehaktballetjes. Dat ter plekke opwarmen en dan moeten ze het daar maar mee doen!
Normaal maak ik een soepje oid erbij, maar ik heb geen gasfornuis op de locatie om het op te warmen. Thermoskannen zouden kunnen, maar liever niet. We hebben wel een (grote) oven, dus ik denk dat ik voor de quiche ga in twee varianten. En dan kip en gehaktballetjes. Dat ter plekke opwarmen en dan moeten ze het daar maar mee doen!
zondag 26 november 2017 om 15:19
juul29 schreef: ↑26-11-2017 15:01Maar goed, bedankt voor alle suggesties.
En niemand van de familie heeft een elektrisch kookplaatje? Ik zou zeker proberen iets warms te serveren.
maandag 27 november 2017 om 16:01
Ja eens, ik word deze dagen niet blij van een koud buffet.troelieboelie schreef: ↑26-11-2017 11:31Gezien de koude dagen zou ik er iig ook een hartig warm gerecht bij doen. Wat je kort van te voren kunt opwarmen. Een soepje, saté of broodjes warm vlees/beenham/ rookworst ofzo. Goeie tegenhanger na alle pepernoten!