Snottebellen.

20-02-2009 20:07 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag zag ik het weer.

Daar kwam ze aanlopen...een moeder met een buggy. Er zat een kind in. . Goh! Het kind had een dun jasje aan, geen sjaal, en de broekspijpen waren helemaal omhoog gekropen. Goed, dat gebeurt wel eens ja, maar in dit weer trek je ze vervolgens weer omlaag, zeg maar. Het kindje had hele blote onderbeentjes...vrij koud lijkt me. Dat punt alleen irriteerde me al, maar daar gaat het nu niet om.

Want wat zag mijn oog, heel overduidelijk, toen ik de mama en het arme kou-kleumpje passeerde? Een mega-vette, grote, groene, kledderderrie al hangend/ plakkend/ klevend aan de neus van het kind. Gruwel! Gatver! Waarom?? Waarom?

Het is trouwens echt niet de eerste keer dat ik dit zie. Ik zie tal van moeders vrolijk boodschappen doen terwijl hun kroost zit, hangt of jankt in zo'n winkelkar met hangende klodders aan hun neus. Ik zie ze relaxed een kopje koffie drinken op een terras, gezellig keuvelend met een vriendin, terwijl hun kind in de kinderwagen ernaast zit met lange slierten uit hun neus. En geloof me, die zat er echt niet nét pas. Ik zie de aangebakken, groene korsten vrij duidelijk aanwezig zijn als ik naar ze kijk terwijl ze samen met hun mama in de wachtkamer van de huisarts zitten.

En héél soms zie ik zelfs compleet gore gezichten, met niet alleen aangekoekte snot resten, maar ook nog eens vieze chocolade monden en slaperige slaap ogen. Wat is dat woord ook alweer...voor dat gore prut in de ooghoeken?? Nou goed, dat even terzijde.

Nou vraag ik me serieus af, waarom moeders dit doen? Lopen ze zelf ook met die gore snottebellen rond? Nee. Snuiten ze zelf wél hun eigen neus? Ja.

Dus!!

Ben jij d'r ook zo een, of zorg jij er wél voor dat de neus van je kind schoon is... Ja, zelfs als dat duizend keer per dag afvegen betekent?

Toe maar....eerlijk zeggen!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Soep.
En ja, ook ik veeg me eigen gék!
D'r zal gerust eens een snottebel aanhangen. Alhoewel Zoon de voorkeur geeft aan het afvegen aan zijn mouw... Je zult hem dus eerder zien met vieze mouwen dan een vieze neus
Ben geen moeder maar vind dat idd ook erg smerig!!!!!!

En irriteer me er ook aan als ik dat zie haha!
Een snotterig kind geef je wel eens soep ja, Nurse.

Da's waar.

Daarnaast veeg je de neus af... ook dat. Toch?!
Jaaa afvegen, neus op laten halen en zelf af laten vegen... en ze is 2 maar ze gaat zelf al achter andere kinderen aan die wél met snottebellen lopen.

En ik ben dan weer zo'n viezerik die als ze wél met een snottebel loopt... (want koud en ze liep zelf met haar poppenwagen..) en ik heb even geen doekje bij me... dan veeg ik het af met mijn mouw..
Ik ben een duizend maal per dag vegende mama het erge is, ik kan niet goed tegen snot! Ik raak er echt misselijk van als ik het zie...maar doe het dan snel (op de tast weg). Wat bij mijn elfje wel altijd is...hoe veel ik ook met van die snoetepoetsers in de weer ben...ze presteert het steeds vieze wangen te hebben. Ze is het soort meisje (3 jaar) dat water likt van speeltoestellen...met stokjes in plassen en modder loopt te kliederen en dan haar handen afveegt aan haar gezicht. Kortom ik denk dat er met mij veel mama's zijn die er echt wel goed op letten...maar ja veel kinderen kliederen graag en veel. Ik zou zeggen gewoon wegkijken dan maar...het is niet altijd te voorkomen.
quote:TheNurse schreef op 20 februari 2009 @ 20:11:

Soep.Huh??
1000 keer per dag vegen, ik vind snot zoooooooooooooo vies.
quote:La Vie en Rose schreef op 20 februari 2009 @ 20:07:

Wat is dat woord ook alweer...voor dat gore prut in de ooghoeken?? Nou goed, dat even terzijde.

Soep.

Hier wordt t soep genoemd.

Enne, Yora, jij bent gewoon té ranzig!
Oké, oké, roze grudge, ik ben zo'n ouder die de neus wel 1000 x afveegt, want ja, ik gruwel er ook ONTZETTEND van!!! Grrrr, ik kan daar ook heel boos om worden, maar vind het vooral zielig voor het kindje...........

Enne......wat kun jij je grappig verwoorden, ik zag het helemaal voor me

SOEPOOG bedoelde je dat?? Bleh!

Alleen lakse, luie en nonchelante ouders laten die prut zitten of mag ik dat dan weer niet zeggen?!
Of siep.

Een siep-oog.

Ik begrijp dat een klein kind niet bij te houden is qua snot, ik heb er zelf ook een. Maar aub, try to, at least!!
Klodders in de ogen bij de huisarts betekent bij mij gewoon een soepoog hoor!

Snot aan neus: nee, ik poetste 3000 keer op een dag, tegenwoordig vraagt hij zelf om een doekje.

Toet vol met chocopasta: wel eens. Komt simpelweg omdat hij soms zo onder zit dat ik nog wel eens een vlekje mis. Maar helemaal smerig, dat nooit.
ik vind het ook vies om te zien, maar zoon loopt altijd zo hysterisch te doen als ik met een doekje wil vegen, dat ik hem soms maar even laat. Ook in een winkelcentrum soms. Ik heb zo'n peuterpuber die zich om de minste geringste reden dramatisch ter aarde stort of heel hard roept "AUW MAMA, JE MAG ME GEEN PIJN DOEN!! AUAUAUAUWWW"

Vind ik genanter dan een kind met een snotterbel.

Thuis gebruik ik de verrassingstechniek. Dan duik ik op een gegeven moment bovenop hem en neem hem in de houdgreep terwijl ik met een lap over z'n neus wrijf. Dat werkt goed.
Overigens heb je wel van die typische 'snot-kinderen' van die koters die altijd een beetje viezig zijn. Niet 'speel in de plassen- vies' maar met 'randjes'. Heel erg maar ik vind die exemplaren toch minder schattig...
ik veeg ook 1000 keer per dag maar over die ogen; mijn dochter had laats ontstoken oogjes, het lijkt dan net 'slaap' maar het is etter. Ik liet dit wel eens zitten, het blijkt nl. erg besmettelijk te zijn en moet hygienisch schoongemaakt worden dus als ik ergens anders was en geen doekje bij de hand had dan liet ik het zitten. Kan dan wel met m'n eigen vingers wegvegen maar dat verergert het alleen maar.....tja, dan lijkt het dus misschien slordig, vieze 'slaapoogjes'.... maar op zo'n moment een weloverwogen keuze!!!
ik veeg ook 1000 keer per dag die neuzen schoon maarja het snot komt er toch wel uit en als ik buiten wandel dan ga ik niet om de 5 minuten stoppen om die neus schoon te maken. Ik probeer altijd iedereen schoon en fris de deur uit te laten gaan maarja onderweg kan er nog van alles gebeuren haha
Ik maak me meer zorgen om dat dunne jasje en de blote beentjes. Die kindjes zitten ook nog eens stil in zo'n buggy, haske koud!
quote:krokusje schreef op 20 februari 2009 @ 20:19:

ik vind het ook vies om te zien, maar zoon loopt altijd zo hysterisch te doen als ik met een doekje wil vegen, dat ik hem soms maar even laat. Ook in een winkelcentrum soms. Ik heb zo'n peuterpuber die zich om de minste geringste reden dramatisch ter aarde stort of heel hard roept "AUW MAMA, JE MAG ME GEEN PIJN DOEN!! AUAUAUAUWWW"

Vind ik genanter dan een kind met een snotterbel.

kleine manipulator.Thuis gebruik ik de verrassingstechniek. Dan duik ik op een gegeven moment bovenop hem en neem hem in de houdgreep terwijl ik met een lap over z'n neus wrijf. Dat werkt goed.
Soep dat woord kende ik nog niet voor slaapogen, wij zeggen zandman-zand. Maar TO je bent je er wel van bewust dat kleine kinderen veel bewegen en van je wegrennen enzo..? Het lukt je echt niet altijd choco-monden af te vegen als je bv in de speeltuin bent of op een terrasje..Van jou zijn er geen foto's uit je kinder-tijd met smerige toet?
En wij noemen die restjes in ooghoeken 'slaapjes', ik heb dan weer geen idee wat een soepoog is.
quote:Oké, oké, roze grudgeHahahaaa...Oh ja, jij was dat!
Pindakaas tot in het haar vind ik dan weer niet vies of raar, maar snot, slaapjes, korstjes, vlokken (roos en berg en weet ik veel wat voor woorden er allemaal voor zijn) dat is puntenaftrek op de schaal van schattigheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven