Snottebellen.

20-02-2009 20:07 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag zag ik het weer.

Daar kwam ze aanlopen...een moeder met een buggy. Er zat een kind in. . Goh! Het kind had een dun jasje aan, geen sjaal, en de broekspijpen waren helemaal omhoog gekropen. Goed, dat gebeurt wel eens ja, maar in dit weer trek je ze vervolgens weer omlaag, zeg maar. Het kindje had hele blote onderbeentjes...vrij koud lijkt me. Dat punt alleen irriteerde me al, maar daar gaat het nu niet om.

Want wat zag mijn oog, heel overduidelijk, toen ik de mama en het arme kou-kleumpje passeerde? Een mega-vette, grote, groene, kledderderrie al hangend/ plakkend/ klevend aan de neus van het kind. Gruwel! Gatver! Waarom?? Waarom?

Het is trouwens echt niet de eerste keer dat ik dit zie. Ik zie tal van moeders vrolijk boodschappen doen terwijl hun kroost zit, hangt of jankt in zo'n winkelkar met hangende klodders aan hun neus. Ik zie ze relaxed een kopje koffie drinken op een terras, gezellig keuvelend met een vriendin, terwijl hun kind in de kinderwagen ernaast zit met lange slierten uit hun neus. En geloof me, die zat er echt niet nét pas. Ik zie de aangebakken, groene korsten vrij duidelijk aanwezig zijn als ik naar ze kijk terwijl ze samen met hun mama in de wachtkamer van de huisarts zitten.

En héél soms zie ik zelfs compleet gore gezichten, met niet alleen aangekoekte snot resten, maar ook nog eens vieze chocolade monden en slaperige slaap ogen. Wat is dat woord ook alweer...voor dat gore prut in de ooghoeken?? Nou goed, dat even terzijde.

Nou vraag ik me serieus af, waarom moeders dit doen? Lopen ze zelf ook met die gore snottebellen rond? Nee. Snuiten ze zelf wél hun eigen neus? Ja.

Dus!!

Ben jij d'r ook zo een, of zorg jij er wél voor dat de neus van je kind schoon is... Ja, zelfs als dat duizend keer per dag afvegen betekent?

Toe maar....eerlijk zeggen!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ja, snot is hartstikke smerig. Ik ben dus de helft van het jaar constant aan het afvegen (wanneer gaan ze dat zelf doen???).
Oeps! Zie dat je zelf ook een kind hebt...nou dan lijkt mij dat je weet wat ik bedoel! Maar je hebt wel gelijk...proberen dat ze er fris uit blijven zien dat zeker.
Van een soep oog heb ik trouwens ook nog nooit gehoord.

Kijk, uiteráárd is er een verschil tussen een ontstoken oogje of gewoon een normaal, ongewassen slaap oog, met korsten en resten aan de oogleden.

Maar vooral die neuzen. Die aangebakken, groene korsten tot soms zelfs aan de wangen aan toe. Come on, zeg!

Veeg het even af. Veeg het af als ze net uit de neus tevoorschijn komen, zeg binnen de 5 minuten ofzo. Dan voorkom je het aankoeken. Dan voorkom je ranzigheid.
Mops liep standaard met een snottebel, ja.

Ik veegde me in het begin een ongeluk, maar er viel niet tegenop te boenen. Ik veegde, draaide me om, draaide terug en tadaa...een druppel! Hij zakte niet, hij hing er gewoon. Standaard, de eerste twee jaar. En opeens, van de een op de andere dag, was hij weg. Ik moest er helemaal aan wennen, aan die droge bovenlip.

Dus vies, ja.

Maar tegelijkertijd; mijn dochter was een soort Catootje, met omhooggekropen trui, opspringend haar en snotneus.

En als ze iets at, dan aten haar oren mee. Dat maakte ik schoon als ze klaar was, maar ik ging niet tussendoor zitten boenen. Maar het kan natuurlijk best dat een voorbijganger niet in de gaten had dat mijn snotterige, besmeurde kind nog een halve afgeloven banaan weggepropt had in haar buggy en dus nog niet klaar was met eten. :wink:

Kinderen mogen van mij best vies. Schoon in bed, schoon naar school, maar verder... Ach...
Wat wilde ik nou toch typen?
Stella, ik heb er niet één, maar twee. Gelukkig kan de oudste zelf haar toet bijhouden. En zodra ze ouder worden verdwijnt het snot ook, beetje bij beetje.

Weet je, ik ben echt geen smetvrees moeder hoor. Ik ben van het hele normale. Soms een vieze toet is niet te voorkomen. Lekker, als het mooi weer is, na een ijsje in de zandbak. Dat gedoe...dan ga ik er ook niet hysterisch met een doekje naast zitten.

Maar echt, je hebt van die exemplaren waarvan ik echt van gruwel. Zó onnodig. Ik vraag me dan af hoe die moeders het zelf zouden vinden, met van die hardnekkige korsten op hun gezicht.
quote:La Vie en Rose schreef op 20 februari 2009 @ 20:33:

Stella, ik heb er niet één, maar twee. Gelukkig kan de oudste zelf haar toet bijhouden. En zodra ze ouder worden verdwijnt het snot ook, beetje bij beetje.

Weet je, ik ben echt geen smetvrees moeder hoor. Ik ben van het hele normale. Soms een vieze toet is niet te voorkomen. Lekker, als het mooi weer is, na een ijsje in de zandbak. Dat gedoe...dan ga ik er ook niet hysterisch met een doekje naast zitten.

Ik neem dus altijd en overal toetenpoets doekjes mee en val dat spul waarmee je je handen overal kan wassen uit een flesje. Simpelweg omdat ik een enorm vuilaantrekkend kind heb en hij anders niet te herkennen onder het vuil rondloopt. Zo blijft hij fris en schoon, ook na een ijsje.

Maar echt, je hebt van die exemplaren waarvan ik echt van gruwel. Zó onnodig. Ik vraag me dan af hoe die moeders het zelf zouden vinden, met van die hardnekkige korsten op hun gezicht.
Ik verkeer in de extreem gelukkige omstandigheid dat mijn zoon NOOIT snot onder z'n neus heeft, en ook NOOIT gekwijld heeft. Zelfs niet toen de tandjes doorkwamen.

Ik ben er namelijk verschrikkelijk vies van. En vieze monden laat ik hem zelf onmiddellijk schoonmaken (hij is inmiddels vier).
Ik heb ook zo'n snotjongen en er valt niet tegenop te vegen. Zeker niet als je boodschappen aan het doen bent en nog op je andere kind moet letten. Na 2 seconden hangt de volgende groene vriend weer onder zijn neus.

Ik stoor me er aan als andere mensen mijn kind vies vinden. Dat hysterische geschoonmaak vind ik schadelijker voor een kind dan een vieze mond of neus.

Dus. Hier wordt de snoet nà het eten gepoetst en niet ook nog eens tweehonderd keer tijdens het eten. En hier worden snottebellen regelmatig verwijderd, al dan niet met geweld, maar soms heeft er één de tijd om een beetje aan te koeken.

Zoonlief is anderhalf. Hij kan nog niet zelf zijn neus poetsen al probeert hij dat wel (geen succes, dan zit er ook snot in zijn haar).
O ja, wat ik jullie niet wil onthouden: ik heb al twee keer gezien dat een vader het snot van z'n spruit met z'n handen weghaalde en z'n hand vervolgens aan het gras/de tegels afveegde. Allebei de keren ondertussen gewoon doorkletsende met mij.

Echt waar! Twee verschillende vaders.

(Zit echt te kokhalzen achter de computer nu--ben zwanger)
Ik heb er ook twee, verschillender kunnen 2 kinderen niet zijn. Mijn zoontje is dus heel schoon op zichzelf, haat zand/snot vies zijn maar mijn dochtertje is een echt varkentje. Ze gaat schoon de deur uit en iedere keer sta ik er weer versteld van hoe haar mooie vlechten eruit kunnen zien alsof ze ermee in een pot jam heeft gehangen, het kleeft gewoon. Ik heb ook altijd snoetepoetsers bij mij en als we een dagje weg gaan ook schone kleren. 1 voordeel heeft haar varkentjes-gedrag trouwens wel...ze heeft weerstand joh! Nooit ziek...en ons zoontje pikt ieder griepje op.
quote:Nelladella1 schreef op 20 februari 2009 @ 20:41:

O ja, wat ik jullie niet wil onthouden: ik heb al twee keer gezien dat een vader het snot van z'n spruit met z'n handen weghaalde en z'n hand vervolgens aan het gras/de tegels afveegde. Allebei de keren ondertussen gewoon doorkletsende met mij.

1) Die vader is niet vies van zijn eigen kind en diens snot: hulde!

2) De snottebel wordt toch weggeveegd, dus waar zeur je dan over?
Als ik snot zie dan poets ik het weg, maar wat kan er een berg snot uit een klein kind komen.

Whahahahahaha...

Tja, vaders...
Lena is er duidelijk zo eentje
Snot vind ik ook vies, maar ik heb jongetjes die zich altijd, echt áltijd verzetten tegen schoonmaken. Ze wringen zich in alle mogelijke bochten om aan washandjes en zakdoekjes te ontkomen. Tja, dan blijft er nog wel eens een slaapje in een oog achter of een hardnekkig korstje onder een neus. Ik vind het vervelend, maar tegenwoordig maak ik me er een heel stuk minder druk over. Liever een blij en vies kind, dan een schoon en brullend kind, is mijn credo.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer

zal ik je dan eens helemaal over je nek laten gaan? (als je dat niet wil, niet verderlezen!)

Een oud-collegaatje van mij legde, als ze geen doekje bij zich had, haar mond over de neus van zoonlief en slobberde het lekker weg. ECHT WAAR! Heb het zelf gezien.

Zit zelf weer te kokhalsen nu ik hier weer aan denk.
Herkenbaar. Mij zoon heeft in deze tijden ook geregeld een snottebel onder aan zn neus hangen en ik krijg daar dus ook de kriebels van. Dus ook ik veeg me een ongeluk, want ik vind het er ook niet uitzien...zo'n vieze klodder.

Vaak wil hij het ook zelf doen (zoon is 2.5) maar dan zit het ongeveer ook via zn wang in zn oren.

Soms geef ik hem voor onderweg weleens een broodje chocopasta en normaal gesproken heb ik ook van die doekjes bij me maar laatst dus niet... Ik voelde me echt vreselijk opgelaten in de bus dat mijn kind een enorme vieze choco-toet had.
Krokusje, 't is gelukt hoor...

Ik geloof je, heb weleens eerder zo'n verhaal gehoord! Heb je er ooit iets van gezegd?
Krokusje!! Nee! Neeeeee !!

En dan, doorslikken? Of uitspugen??

Oh god..
quote:krokusje schreef op 20 februari 2009 @ 20:51:

[...]

zal ik je dan eens helemaal over je nek laten gaan? (als je dat niet wil, niet verderlezen!)

Een oud-collegaatje van mij legde, als ze geen doekje bij zich had, haar mond over de neus van zoonlief en slobberde het lekker weg. ECHT WAAR! Heb het zelf gezien.

Zit zelf weer te kokhalsen nu ik hier weer aan denk.

Serieus??? Gatverdamme zeg! Ik ben niet vies van mijn kinderen,maar dat zou me wel te ver gaan.

Het enige wat ik weleens doe is zoon (en vroeger bij dochter) zn neus afvegen onder de douche gewoon met mn handen,maar dat spoel ik gelijk weer af dan. Maar anders gebruik ik natuurlijk gewoon een zakdoek oid.
Mijn zoontje van een half jaar veegt het zelf af (aan mijn trui, dat dan weer wel), als ik het probeer is het oorlog. Leg ik hem op mijn schouder, dan veegt hij net zolang heen en weer tot zijn neus schoon is. Inmiddels ben ik daar op berekend en leg ik er ff een spuugdoek of hydrofiel onder. Moet ik daarna nog wel ff zijn wangen poetsen

Mijn kadodochters zijn een ander verhaal *zucht* oudste is 12 en ik geef haar sinds kort straf als ze een snottebel laat hangen, want ik ben het echt zat. Maar dat varkentje smeert haar snot ook overal aan, die veegt rustig haar neus af een de keukenhanddoek of via haar hand aan de muur of deur en dat vind ik pas echt smerig. Als ze nou 2 of 3 was.....middelste is 10 en gelukkig iets minder varken, maar fris....nee. Tijd dat ze gaan puberen en verliefd worden, dan wordt het vast beter *blijft hopen tegen beter weten in*
whehe. Ik had gewaarschuwd!

Hier op het forum bedoel je? Volgens mij niet. Ook niet tegen haar trouwens. Ik was helemaal flabbergasted. (zo'n leuk woord vind ik dat, hahaha)
PS Slikte ze 't door, of spuugde ze 't uit? (Jaja, ik wil all the way!)
quote:La Vie en Rose schreef op 20 februari 2009 @ 20:46:

Lena is er duidelijk zo eentje

Bijna wel ja. Maar mijn kinderen hebben met dit weer wel fatsoenlijke kleren aan en een muts op.

Overigens zou ik geen snot van een gezicht slobberen, maar die chocopasta misschien nog wel
Gatver krokusje! Ik ben niet zwanger, maar mijn eten lag er ook haast uit! Jak!! Met mijn handen kan ik veel hebben, zolang ik het idd maar binnen de minuut kan afspoelen, maar....nee, niet aan meer aan denken *denkt hard aan lieve babietjes zonder snot*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven