Zwanger worden eind 2017/begin 2018
maandag 30 oktober 2017 om 10:33
Hoi!
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.
Zwanger!!!:
Roffa38, Stippeltjesbehang
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | Ronde | NOD |
---|---|---|---|---|
eneriirene | 29 | 1e kindje | ronde 9 | 2-7 |
Stippeltjesbehang | 36 | 1e kindje | ronde .. | 12-7 |
theemonster | 30 | 1e kindje | ronde 5 | 17-4 |
Roffa38 | 38 | 1e kindje | ronde 5 | 17-5 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | ronde 5 | 20-5 |
Theepoes | 30 | 3e kindje | ronde 2 (IUI) | 18-2 |
Pennelopeeeee | 24 | 1e kindje | ronde 5 | 2-4 |
Zwanger!!!:
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | 1e echo | UD |
---|---|---|---|---|
Jade_1982 | 35 | 2e - zoon 15 mnd | 20-7-2018 | |
Koekie27 | 33 | 2e - dochter 15 mnd | 2-8-2018 | |
Rose-87 | 30 | 2e - dochter 1 | 21-8-2018 | |
Vlammetje-1 | 32 | 2e - dochter 2 | 22-2 | 15-9-2018 |
Elle_86 | 31 | 2e - zoon 1 | 2-2 | 21-9-2018 |
Vievie_abc | 32 | 2e - zoon 1 | 12-2 | 23-9-2018 |
Kaatje1988 | 29 | 2e kindje | 16-10-2018 | |
Bella15 | 31 | 2e kindje | 27-3 | 6-11-2018 |
Merl0t | 31 | 1e kindje | 9-4 | 17-11-18 |
Femme | 30 | 2e kindje | 1-5 | 12-12-18 |
Roos7 | 28 | 1e kindje | .... | 14-12-18 |
Donderwolkje | 28 | 1e kindje | 19-6 | 30-1-18 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | …... | 27-1-18 |

anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd

zondag 26 november 2017 om 08:17
@koekie27 gefeliciteerd! Haha waar een kat altijd een kitten zou mogen blijven door het hoge schattigheidsgehalte mag een baby inderdaad wel groeien
@bella15 @elle86 ik ben blij te lezen dat het cliché ‘met je eigen baby is het anders” inderdaad voor de meeste meiden hier ook geldt!
Ik gebruik iets van volgens mij davitamon dat mama compleet heet voor zwanger worden en zijn. Gezien het feit dat het nog geheim is, heb ik die doos verstopt. Ik dacht eerst ik gooi die doos weg en dan doe ik die pillen (die trouwens mega zijn) ergens anders in. Staat er ook mama op de achterkant van de strips! Lekker discreet
Nu maar hopen dat niemand in mijn schoonmaakkast duikt.

Ik gebruik iets van volgens mij davitamon dat mama compleet heet voor zwanger worden en zijn. Gezien het feit dat het nog geheim is, heb ik die doos verstopt. Ik dacht eerst ik gooi die doos weg en dan doe ik die pillen (die trouwens mega zijn) ergens anders in. Staat er ook mama op de achterkant van de strips! Lekker discreet
zondag 26 november 2017 om 08:31
Jee Koekie, gefeliciteerd!!
Ik had gisteren een feestje. 's Ochtends toch even getest, al is het vijf dagen voor m'n NOD, geen streep te bekennen. Heb mezelf een drankje kado gedaan. Verwacht deze week m'n menstruatie, als m'n cyclus een beetje regelmatig blijft.
Wat zijn er trouwens veel zwangeren overal. Onze vriendenclub staat er bol van, gister weer iemand. En twee anderen waren al zwanger. Allemaal tweede of derde kindjes. Ik ben de enige zonder kindje momenteel. Voelt best vreemd.
Ik had gisteren een feestje. 's Ochtends toch even getest, al is het vijf dagen voor m'n NOD, geen streep te bekennen. Heb mezelf een drankje kado gedaan. Verwacht deze week m'n menstruatie, als m'n cyclus een beetje regelmatig blijft.
Wat zijn er trouwens veel zwangeren overal. Onze vriendenclub staat er bol van, gister weer iemand. En twee anderen waren al zwanger. Allemaal tweede of derde kindjes. Ik ben de enige zonder kindje momenteel. Voelt best vreemd.
Hips, hopsakee en pierlala.
zondag 26 november 2017 om 09:51
Koekie gefeliciteerd!
Merlot t is denk ik ook zo dat je er nu meer op let, nu je zelf bezig bent. En zeker als je allemaal in dezelfde leeftijdscategorie zit is t natuurlijk niet gek dat men daar mee bezig is.
Vievie we lopen inderdaad aardig gelijk, ik vind t ook erg spannend zo de eerste maand!
@libdo toch goed om te horen dat jullie ook een positieve verandering merkte na t stoppen met de ac. Nu pas besef ik hoe afgevlakt je raakt op dat gebied door die hormonen.
Merlot t is denk ik ook zo dat je er nu meer op let, nu je zelf bezig bent. En zeker als je allemaal in dezelfde leeftijdscategorie zit is t natuurlijk niet gek dat men daar mee bezig is.
Vievie we lopen inderdaad aardig gelijk, ik vind t ook erg spannend zo de eerste maand!
@libdo toch goed om te horen dat jullie ook een positieve verandering merkte na t stoppen met de ac. Nu pas besef ik hoe afgevlakt je raakt op dat gebied door die hormonen.
zondag 26 november 2017 om 09:55
Leuk koekie!! Gefeliciteerd!
Even een update van deze kant weer.. Ik zit nu 8 dagen voor mijn NOD, en ik voel me ten opzichte van ronde 1 echt super relax.. Heb op dit moment ook helemaal geen last van kwaaltjes of iets dergelijks dus ik vermoed dat het deze ronde niet raak is.. Alhoewel de kwaaltjes ook vaak later komen, ik zie het wel haha!
Even een update van deze kant weer.. Ik zit nu 8 dagen voor mijn NOD, en ik voel me ten opzichte van ronde 1 echt super relax.. Heb op dit moment ook helemaal geen last van kwaaltjes of iets dergelijks dus ik vermoed dat het deze ronde niet raak is.. Alhoewel de kwaaltjes ook vaak later komen, ik zie het wel haha!
zondag 26 november 2017 om 12:32
Hallo dames! Hier nog niet ongesteld dus nog altijd spannend of het in de komende paar dagen gaat komen. Voor een paar dagen was mijn lichte misselijkheid weg maar vanochtend weer terug. Vrijdagavond had ik weer steken linksonder in mijn buik dus de lichte misselijkheid en steken linksonder wisselen zich af. Als ik dinsdag/woensdag nog niet ongesteld ben ga ik testen.
Geniet van jullie zondag!
En Koekie gefeliciteerd!!!
Geniet van jullie zondag!
En Koekie gefeliciteerd!!!

zondag 26 november 2017 om 13:11
zondag 26 november 2017 om 13:39
Gefeliciteerd voor diegenen die al een positieve test in handen hebben gehad! Hopelijk is dit en vruchtbare groep 
Mijn menstruatie is net achter de rug. Ovulatietesten of temperaturen doe ik voorlopig nog niet. Dus de komende weken maar heel veel proberen.
Misschien een hele blonde vraag... Maar is het beter om na de seks nog even te blijven liggen? Of zwemmen die zaadjes zo hard dat dat niet uitmaakt?
Mijn menstruatie is net achter de rug. Ovulatietesten of temperaturen doe ik voorlopig nog niet. Dus de komende weken maar heel veel proberen.
Misschien een hele blonde vraag... Maar is het beter om na de seks nog even te blijven liggen? Of zwemmen die zaadjes zo hard dat dat niet uitmaakt?

zondag 26 november 2017 om 13:46
Er word gezegd dat blijven liggen wel in je voordeel kan werken. En je bekken iets kantelen. Maar dat is niet bewezen hoor. Kan mij niet herinneren dat ik iets extra gedaan heb bij onze dochter en was binnen 3 maanden zwanger.
Er zit genoeg kracht achter hoor dus de zaadcellen komen zonder problemen waar ze moeten zijn. Ook als je meteen weer langs het bed staat.
Er zit genoeg kracht achter hoor dus de zaadcellen komen zonder problemen waar ze moeten zijn. Ook als je meteen weer langs het bed staat.

zondag 26 november 2017 om 13:49
Man ik vind deze periode zooo spannend! Gisteravond toch nog maar voor de zekerheid even gezellig gemaakt (al denk ik dat de vruchtbare periode nu echt wel voorbij is) en nu aftellen. Ik voel allemaal gekke dingen terwijl dat nog helemaal niet kan. Heb zere borsten en veel steekjes en krampjes. Beetje zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Nog 12 dagen tot mijn NOD (nou ja 11,5). Het leuke is wel dat ik 7 december kan testen en we daarna even samen weggaan. Kunnen we het meteen vieren of het op een zuipen zetten.
Zal ik een aparte tabel maken voor de zwangere dames? Dat houdt het wat overzichtelijker en creeert nieuwe ruimte voor de nieuwe meeschrijfsters. Wat vinden jullie daarvan?
Zal ik een aparte tabel maken voor de zwangere dames? Dat houdt het wat overzichtelijker en creeert nieuwe ruimte voor de nieuwe meeschrijfsters. Wat vinden jullie daarvan?
zondag 26 november 2017 om 13:56
Dat lijkt mij erg leuk! Zou graag ook in de tabel willenVlammetje-1 schreef: ↑26-11-2017 13:49Zal ik een aparte tabel maken voor de zwangere dames? Dat houdt het wat overzichtelijker en creeert nieuwe ruimte voor de nieuwe meeschrijfsters. Wat vinden jullie daarvan?
zondag 26 november 2017 om 14:01
@ vlammetje goed idee!
@elle ik herken dat gevoel, heb het nu ook maar bij m’n vorige ook. Alsof je ongesteld moet worden. Maakt het best spannend met momenten vind je niet?
Ja.. volgende week maandag eerste echo. Vind het erg spannend ben toch wel bang stiekem dat het fout is / gaat merk ik.
Blijven liggen na de sex, yep deed ik ook
@elle ik herken dat gevoel, heb het nu ook maar bij m’n vorige ook. Alsof je ongesteld moet worden. Maakt het best spannend met momenten vind je niet?
Ja.. volgende week maandag eerste echo. Vind het erg spannend ben toch wel bang stiekem dat het fout is / gaat merk ik.
Blijven liggen na de sex, yep deed ik ook

zondag 26 november 2017 om 14:44
@vlammetje, goed idee! Vervelend dat je van alles voelt, zo verwarrend kan dat zijn. Maakt het ook lastig er niet teveel mee bezig te zijn. Ik had dat ook afgelopen weken. Hopelijk is het een goed voorteken 
@jade, ja heel spannend. Wel "fijn" om te horen dat jij dat ook hebt. Al is dat voor jou natuurlijk niet fijn..! Echt aftellen nu, kan me voorstellen dat je soms bang bent dat het niet goed zit. Zo'n echo is dan toch een fijne geruststelling. Hopelijk vliegt de komende week voorbij!

@jade, ja heel spannend. Wel "fijn" om te horen dat jij dat ook hebt. Al is dat voor jou natuurlijk niet fijn..! Echt aftellen nu, kan me voorstellen dat je soms bang bent dat het niet goed zit. Zo'n echo is dan toch een fijne geruststelling. Hopelijk vliegt de komende week voorbij!
zondag 26 november 2017 om 20:30
@Roffa haha zou wat zijn als iemand opeens in je schoonmaakkast duikt, dan heb je wat uit te leggen
aan de andere kant zal iemand dat ook niet zo snel doen denk ik haha.
@Merl0t, jammer van de negatieve test, genoten van je drankje?
@Ansie kwaaltjes zeggen niets inderdaad, ik dacht toen ik zwanger was van zoon zeker ongesteld te worden, was zo verbaasd toen ik positief testte! Wel fijn dat je nu zo relax ben, dat is altijd mooi natuurlijk.
@Haoshi, je houdt het spannend zeg! Hopelijk een positieve test dinsdag
@stippeltjesbehang ik blijf nooit bewust liggen na de seks, al zijn wij altijd wel van het nog even knuffelen en zo haha, dus dan lig je automatisch nog even
@Vlammetje ik vind deze periode ook onwijs spannend. Iedere keer dat we seks hebben denk ik ‘nu kan ik zwanger worden’ haha, bizar ergens hoor. Ik zit nu nog een paar dagen voor mijn eisprong dus we mogen nog een paar dagen aan de bak
Tot wanneer reken jij je vruchtbare dagen? Een dag na de eisprong? Of langer?
Goed idee van die twee tabellen, geeft weer wat ruimte voor extra schrijvers!
@Jade spannend, bijna de eerste echo! Vervelend dat je je toch wat druk maakt, hopelijk geeft de eerste echo je alle geruststelling!
@Elle heb jij al een datum voor je eerste echo?
Hier zijn we druk bezig deze vruchtbare dagen
ik merk dat ik het ook veel leuker vind zonder voorbehoedsmiddel dus dat werkt goed mee 
Vandaag waren we een dag met familie en dan vind ik het zo’n raar idee dat niemand weet dat wij voor de tweede gaan. Ze vragen allemaal heel ‘subtiel’ wanneer we er weer voor gaan en dan hou ik maar een heel verhaal van ‘we zien wel’ maar stiekem denk ik ‘nu!!’

@Merl0t, jammer van de negatieve test, genoten van je drankje?
@Ansie kwaaltjes zeggen niets inderdaad, ik dacht toen ik zwanger was van zoon zeker ongesteld te worden, was zo verbaasd toen ik positief testte! Wel fijn dat je nu zo relax ben, dat is altijd mooi natuurlijk.
@Haoshi, je houdt het spannend zeg! Hopelijk een positieve test dinsdag

@stippeltjesbehang ik blijf nooit bewust liggen na de seks, al zijn wij altijd wel van het nog even knuffelen en zo haha, dus dan lig je automatisch nog even

@Vlammetje ik vind deze periode ook onwijs spannend. Iedere keer dat we seks hebben denk ik ‘nu kan ik zwanger worden’ haha, bizar ergens hoor. Ik zit nu nog een paar dagen voor mijn eisprong dus we mogen nog een paar dagen aan de bak

Tot wanneer reken jij je vruchtbare dagen? Een dag na de eisprong? Of langer?
Goed idee van die twee tabellen, geeft weer wat ruimte voor extra schrijvers!
@Jade spannend, bijna de eerste echo! Vervelend dat je je toch wat druk maakt, hopelijk geeft de eerste echo je alle geruststelling!
@Elle heb jij al een datum voor je eerste echo?
Hier zijn we druk bezig deze vruchtbare dagen

Vandaag waren we een dag met familie en dan vind ik het zo’n raar idee dat niemand weet dat wij voor de tweede gaan. Ze vragen allemaal heel ‘subtiel’ wanneer we er weer voor gaan en dan hou ik maar een heel verhaal van ‘we zien wel’ maar stiekem denk ik ‘nu!!’

zondag 26 november 2017 om 20:49
@vievie, heel herkenbaar! Wij krijgen ook best vaak de vraag of we een tweede willen en wij houden het ook op we zien wel. Vandaag weer bij vrienden en dan komt het onderwerp toch op tafel. Terwijl het dan stiekem al heel snel zover kan zijn! Mijn app geeft de drie vruchtbare dagen aan en we hebben het nu 2 dagen na de laatste vruchtbare dag ook nog gedaan. We zijn 2 dagen voor de vruchtbare dagen begonnen. Ik heb deze keer mijn eisprong niet echt gevoeld dus geen idee wanneer die echt was. Maar ik merk nu wel dat mijn libido weer wat minder wordt dus ik denk dat hij wel geweest is.
Ik blijf wel bewust iets langer liggen nu. Wie weet helpt het.
Ik blijf wel bewust iets langer liggen nu. Wie weet helpt het.
zondag 26 november 2017 om 21:40
Toch bizar he. Dat je zoiets prive met allemaal vreemden deelt haha.
En tegelijkertijd ook gewoon fijn om je ei kwijt te kunnen omdat je het verder nog niet aan de grote klok wil hangen. Sowieso niet...gaat in je directe omgeving ook niemand wat aan wanneer je tussen de lakens ligt.
Volgens de app overmorgen mijn eisprong. Ben nu echt benieuwd of dat klopt. Meestal voel ik hem wel.
Nu al 2 dagen goed geprofiteerd *knipoog* want ik zit als het goed is al 3 dagen in de vruchtbare periode.
Spannend wel hoor. Ik kijk er nu al naar uit. Naar het testmoment.
Mocht ik mijn eisprong voelen dan zal ik ook even mn nod datum doorgeven. Staat wel zo netjes in de tabel.
Nu staat die op 12 december maar door mijn onregelmatige cyclus weet ik niet of dat klopt.
En tegelijkertijd ook gewoon fijn om je ei kwijt te kunnen omdat je het verder nog niet aan de grote klok wil hangen. Sowieso niet...gaat in je directe omgeving ook niemand wat aan wanneer je tussen de lakens ligt.
Volgens de app overmorgen mijn eisprong. Ben nu echt benieuwd of dat klopt. Meestal voel ik hem wel.
Nu al 2 dagen goed geprofiteerd *knipoog* want ik zit als het goed is al 3 dagen in de vruchtbare periode.
Spannend wel hoor. Ik kijk er nu al naar uit. Naar het testmoment.
Mocht ik mijn eisprong voelen dan zal ik ook even mn nod datum doorgeven. Staat wel zo netjes in de tabel.
Nu staat die op 12 december maar door mijn onregelmatige cyclus weet ik niet of dat klopt.

zondag 26 november 2017 om 22:48

zondag 26 november 2017 om 23:57
Oh dan wil ik ook wel in de tabel!
(38, 1e kind, ronde 1 nod 19-12)
@rose haha je ei kwijt kunnen is in deze groep mooie beeldspraak.
Hoe vaak doen jullie het in de vruchtbare periode? Als konijnen of is er een soort richtlijn? Ik hoop dat mijn vriend Olympische zwemmers heeft
.
@rose haha je ei kwijt kunnen is in deze groep mooie beeldspraak.
Hoe vaak doen jullie het in de vruchtbare periode? Als konijnen of is er een soort richtlijn? Ik hoop dat mijn vriend Olympische zwemmers heeft
anoniem_63c248662ca98 wijzigde dit bericht op 27-11-2017 00:03
Reden: Was nog niet klaar
Reden: Was nog niet klaar
60.10% gewijzigd
maandag 27 november 2017 om 02:49
maandag 27 november 2017 om 08:08
Geen idee Stippeltjesbehang. Denk niet dat het erg is hoor. Elke dag.
Wellicht word dat gezegd om er geen 'moetje' van te maken?
Dus meer gericht op het psychische gedeelte ervan?
Hier trouwens enorme zuurbranden deze ochtend. En nog niks gegeten. Vind ik erg frapant. Heb ik nooit verder.
Maar er kan hooguit op dit moment een bevruchting plaatsvinden bij mij. Verder nog niks. Een innesteling nog lang niet dus als het al raak is deze ronde zou ik nu nog geen maagzuur kunnen hebben haha.
Zo zie je maar weer. Als je er eenmaal voor gaat dan ga je al snel (veel te snel in mijn geval) vanalles voelen. Vrouwelijk lichaam blijft toch verbazingwekkend.
Wellicht word dat gezegd om er geen 'moetje' van te maken?
Dus meer gericht op het psychische gedeelte ervan?
Hier trouwens enorme zuurbranden deze ochtend. En nog niks gegeten. Vind ik erg frapant. Heb ik nooit verder.
Maar er kan hooguit op dit moment een bevruchting plaatsvinden bij mij. Verder nog niks. Een innesteling nog lang niet dus als het al raak is deze ronde zou ik nu nog geen maagzuur kunnen hebben haha.
Zo zie je maar weer. Als je er eenmaal voor gaat dan ga je al snel (veel te snel in mijn geval) vanalles voelen. Vrouwelijk lichaam blijft toch verbazingwekkend.
maandag 27 november 2017 om 08:53
@Koekie gefeliciteerd!! Geweldig nieuws!
En @Elle natuurlijk ook gefeliciteerd!
@Merlot vijf dagen te vroeg is ook wel heel vroeg. Wie weet zie je op je NOD toch een klein streepje? Ik blijf voor je duimen!!
@Rose87 wahaha je ei kwijt
En ja alle pijntjes vallen in een keer op. ik was er anderhalve week lang ook van overtuigd dat het raak was door alle kwaaltjes haha. Wie weet is je maagzuur toch een soort voorspellende factor? 
Deze tweede ronde sta ik er toch wat nuchterder in, misschien omdat het nieuwe er ook af is. (Dat zeg ik nu, wacht maar tot ik mijn NOD weer benader )
etosfoliumzuur: jaaaa oplichters. Ik zag het ook toen ik m'n potje openmaakte.
blijvenliggen: Zelfs als het fysiek niets oplevert, heb ik toch het idee dat ik meer mijn best doe als ik nog even blijf liggen, heupjes omhoog, en maar visualiseren dat ze omhoog zwemmen haha
@Roffa bij mij staan ze in de badkamer. Had ik gisteren dus een vriendin op bezoek die even naar het toilet ging. Tja... als ze het gezien heeft, heeft ze er niets van gezegd haha. Ook niets netjes om te neuzen in andermands spulletjes
@Stippeltjesbehang wat ik begrijp is dat met om de dag de man zo optimaal de tijd heeft om de voorraad weer aan te vullen en ze met de hoogste kwaliteit eruit te schieten. Als je dan dagelijks of vaker seks hebt, is de kwaliteit en kwantiteit minder. Als je dan langer wacht, gaat de kwaliteit ook omlaag omdat ze dan langer binnenblijven. Hangt denk ik ook van persoon tot persoon af, dus of je er nou religieus aan moet vast houden...
Flink wat dames die nu richting hun NOD gaan. Zo spannend! Ik duim voor jullie allemaal dat het raak is!
En @Elle natuurlijk ook gefeliciteerd!
@Merlot vijf dagen te vroeg is ook wel heel vroeg. Wie weet zie je op je NOD toch een klein streepje? Ik blijf voor je duimen!!
@Rose87 wahaha je ei kwijt

Deze tweede ronde sta ik er toch wat nuchterder in, misschien omdat het nieuwe er ook af is. (Dat zeg ik nu, wacht maar tot ik mijn NOD weer benader )
etosfoliumzuur: jaaaa oplichters. Ik zag het ook toen ik m'n potje openmaakte.
blijvenliggen: Zelfs als het fysiek niets oplevert, heb ik toch het idee dat ik meer mijn best doe als ik nog even blijf liggen, heupjes omhoog, en maar visualiseren dat ze omhoog zwemmen haha
@Roffa bij mij staan ze in de badkamer. Had ik gisteren dus een vriendin op bezoek die even naar het toilet ging. Tja... als ze het gezien heeft, heeft ze er niets van gezegd haha. Ook niets netjes om te neuzen in andermands spulletjes

@Stippeltjesbehang wat ik begrijp is dat met om de dag de man zo optimaal de tijd heeft om de voorraad weer aan te vullen en ze met de hoogste kwaliteit eruit te schieten. Als je dan dagelijks of vaker seks hebt, is de kwaliteit en kwantiteit minder. Als je dan langer wacht, gaat de kwaliteit ook omlaag omdat ze dan langer binnenblijven. Hangt denk ik ook van persoon tot persoon af, dus of je er nou religieus aan moet vast houden...
Flink wat dames die nu richting hun NOD gaan. Zo spannend! Ik duim voor jullie allemaal dat het raak is!
maandag 27 november 2017 om 09:33
@elle, ja heel lastig, vooral omdat ik nog helemaal niets kan voelen nu, dat zou op zijn vroegst pas volgende week zijn. Geduld is niet mijn beste eigenschap. Eigenlijk zou het ook niet erg zijn als het niet meteen raak is maar dit afwachten vind ik zo lastig.
@Roffa, wij hebben het in totaal 4 x gedaan, paar dagen ervoor, midden in de vruchtbare periode en paar dagen erna. Maar puur omdat dit zo uitkwam met werk enzo hoor. Dus niet heel gepland. Volgens mij is om de dag het beste en de week voor de ovulatie ook heel regelmatig, volgens mij zelfs dagelijks voor de beste kwaliteit zwemmers. Hebben wij helaas deze poging niet kunnen doen.
@Stippeltjesbehang, dat is het advies voor de grootste kans maar het hangt helemaal af van de kwaliteit van het zaad van je man. Dus elke dag kan prima zijn wanneer je man een goede zaadkwaliteit heeft. Om de dag is volgens mij zodat de hoeveelheid zaadcellen weer groter is en dus meer zaadcellen de eicel kunnen bereiken. Maar er is maar 1 zaadcel nodig he. Dus maak je niet druk!
@Rose, dat is toevallig ik heb hetzelfde! Gisteravond flink maagzuur. En heb ik nooit, alleen tijdens mijn vorige zwangerschap en dan helemaal op het einde.
Ik ga even aan de slag met de tabel en kijk even naar de eerst wachtende voor een plekje in de tabel.
@Roffa, wij hebben het in totaal 4 x gedaan, paar dagen ervoor, midden in de vruchtbare periode en paar dagen erna. Maar puur omdat dit zo uitkwam met werk enzo hoor. Dus niet heel gepland. Volgens mij is om de dag het beste en de week voor de ovulatie ook heel regelmatig, volgens mij zelfs dagelijks voor de beste kwaliteit zwemmers. Hebben wij helaas deze poging niet kunnen doen.
@Stippeltjesbehang, dat is het advies voor de grootste kans maar het hangt helemaal af van de kwaliteit van het zaad van je man. Dus elke dag kan prima zijn wanneer je man een goede zaadkwaliteit heeft. Om de dag is volgens mij zodat de hoeveelheid zaadcellen weer groter is en dus meer zaadcellen de eicel kunnen bereiken. Maar er is maar 1 zaadcel nodig he. Dus maak je niet druk!
@Rose, dat is toevallig ik heb hetzelfde! Gisteravond flink maagzuur. En heb ik nooit, alleen tijdens mijn vorige zwangerschap en dan helemaal op het einde.
Ik ga even aan de slag met de tabel en kijk even naar de eerst wachtende voor een plekje in de tabel.
maandag 27 november 2017 om 10:11
Ok ik heb het allemaal verwerkt en zie boven het resultaat. @stippeltjesbehang, je bent de eerstvolgende voor een plekje in de tabel. Dus wanneer ik iemand eruit haal vanwege lang niet meeschrijven of leuker, vanwege zwangerschap dan kom je er in.
Ik heb net nu in volgorde van aansluiten gedaan.. lijkt me het meest eerlijk.
Graag aanvullingen/wijzigingen even vetgedrukt aangeven, dan vallen ze goed op en verwerk ik ze nog even.
Ik heb net nu in volgorde van aansluiten gedaan.. lijkt me het meest eerlijk.
Graag aanvullingen/wijzigingen even vetgedrukt aangeven, dan vallen ze goed op en verwerk ik ze nog even.