Zwanger worden eind 2017/begin 2018
maandag 30 oktober 2017 om 10:33
Hoi!
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.
Zwanger!!!:
Roffa38, Stippeltjesbehang
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | Ronde | NOD |
---|---|---|---|---|
eneriirene | 29 | 1e kindje | ronde 9 | 2-7 |
Stippeltjesbehang | 36 | 1e kindje | ronde .. | 12-7 |
theemonster | 30 | 1e kindje | ronde 5 | 17-4 |
Roffa38 | 38 | 1e kindje | ronde 5 | 17-5 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | ronde 5 | 20-5 |
Theepoes | 30 | 3e kindje | ronde 2 (IUI) | 18-2 |
Pennelopeeeee | 24 | 1e kindje | ronde 5 | 2-4 |
Zwanger!!!:
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | 1e echo | UD |
---|---|---|---|---|
Jade_1982 | 35 | 2e - zoon 15 mnd | 20-7-2018 | |
Koekie27 | 33 | 2e - dochter 15 mnd | 2-8-2018 | |
Rose-87 | 30 | 2e - dochter 1 | 21-8-2018 | |
Vlammetje-1 | 32 | 2e - dochter 2 | 22-2 | 15-9-2018 |
Elle_86 | 31 | 2e - zoon 1 | 2-2 | 21-9-2018 |
Vievie_abc | 32 | 2e - zoon 1 | 12-2 | 23-9-2018 |
Kaatje1988 | 29 | 2e kindje | 16-10-2018 | |
Bella15 | 31 | 2e kindje | 27-3 | 6-11-2018 |
Merl0t | 31 | 1e kindje | 9-4 | 17-11-18 |
Femme | 30 | 2e kindje | 1-5 | 12-12-18 |
Roos7 | 28 | 1e kindje | .... | 14-12-18 |
Donderwolkje | 28 | 1e kindje | 19-6 | 30-1-18 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | …... | 27-1-18 |

anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
maandag 27 november 2017 om 11:01
Leuk!Vlammetje-1 schreef: ↑27-11-2017 10:11Ok ik heb het allemaal verwerkt en zie boven het resultaat. @stippeltjesbehang, je bent de eerstvolgende voor een plekje in de tabel. Dus wanneer ik iemand eruit haal vanwege lang niet meeschrijven of leuker, vanwege zwangerschap dan kom je er in.
Ik heb net nu in volgorde van aansluiten gedaan.. lijkt me het meest eerlijk.
Graag aanvullingen/wijzigingen even vetgedrukt aangeven, dan vallen ze goed op en verwerk ik ze nog even.
Leeftijd:36, 1e kindje, gestart eind november, NOD ca 22 december
maandag 27 november 2017 om 11:12
@Rose heel gek inderdaad, maar echt heel fijn om hier over te kunnen schrijven met jullie. Het houdt me toch wel bezig merk ik
Ik kijk ook uit naar het testmoment, de vorige keer testte ik alleen en kon ik man verrassen. Nu zou ik dat het liefst weer zo doen.
@Elle oh dat is ook al bijna! En voor de kerst, heel fijn!
@Vlammetje, bedankt voor het aanpassen van de tabel, ziet er goed uit allemaal!
Wij doen het eigenlijk wel iedere dag. Ik denk dat we dat ook blijven doen, als het langer zou duren voor het raak is dan kan ik daar altijd nog op terugkomen. Maar nu is het leuk zoals het is en wil ik er inderdaad geen ‘moetje’ (of ‘mag nietje’) van maken.

Ik kijk ook uit naar het testmoment, de vorige keer testte ik alleen en kon ik man verrassen. Nu zou ik dat het liefst weer zo doen.
@Elle oh dat is ook al bijna! En voor de kerst, heel fijn!
@Vlammetje, bedankt voor het aanpassen van de tabel, ziet er goed uit allemaal!
Wij doen het eigenlijk wel iedere dag. Ik denk dat we dat ook blijven doen, als het langer zou duren voor het raak is dan kan ik daar altijd nog op terugkomen. Maar nu is het leuk zoals het is en wil ik er inderdaad geen ‘moetje’ (of ‘mag nietje’) van maken.
maandag 27 november 2017 om 14:13
Sorry dames, ik heb niet goed gekeken. Kaatje schrijft het langst mee en die had ik nog niet in de tabel gezet. Dus bij deze wel en de volgorde van dames in de wachtrij is groenegeitensok - Marte007 - Roffa38 - Stippeltjesbehang - Eneriirene
Maar dat gaat heel snel gebeuren want de 1 na de ander verhuist binnenkort naar de onderste tabel, dat weet ik gewoon.. (positivo!)
Maar dat gaat heel snel gebeuren want de 1 na de ander verhuist binnenkort naar de onderste tabel, dat weet ik gewoon.. (positivo!)
maandag 27 november 2017 om 14:28
Sorry dat ik inbreek in jullie topic, maar wil even zeggen dat ik het leuk vind om te lezen dat jullie toch voor een 2e gaan Vlammetje! We schreven een tijdje samen in het 'zwanger-worden-van-een-tweede-topic' en toen twijfelde je enorm.
Ik was snel zwanger en begon ook te twijfelen of we de juiste keuze hadden gemaakt. Inmiddels ben ik 2 maanden geleden bevallen van onze tweede zoon en het valt me ontzettend mee! De baby gaat gemakkelijk mee in ons ritme en ik vind de stap van 1 naar 2 kinderen véél minder heftig dan van 0 naar 1 kind. Veel succes!
Ik was snel zwanger en begon ook te twijfelen of we de juiste keuze hadden gemaakt. Inmiddels ben ik 2 maanden geleden bevallen van onze tweede zoon en het valt me ontzettend mee! De baby gaat gemakkelijk mee in ons ritme en ik vind de stap van 1 naar 2 kinderen véél minder heftig dan van 0 naar 1 kind. Veel succes!
maandag 27 november 2017 om 14:41
Hey Raymasa, wat leuk om van je te horen! Ik herinner me je uiteraard wel. Gefeliciteerd met jullie zoon en wat fijn om je ervaring te horen. Ik hoop dat wij dezelfde ervaring zullen hebben. Ik blijf het wel eng vinden hoor, angst is niet helemaal weg maar nu we ervoor gegaan zijn heb ik wel meer rust en lijkt het me ook wel weer heel leuk allemaal. Nog even in spanning afwachten tot 7 december ongeveer.
Hoe vond je trouwens de 2e zwangerschap? Ook zwaarder nu er al een kleine rondliep?
Fijn dat je even reageerde en geniet van je gezinnetje!
Hoe vond je trouwens de 2e zwangerschap? Ook zwaarder nu er al een kleine rondliep?
Fijn dat je even reageerde en geniet van je gezinnetje!
maandag 27 november 2017 om 14:43
Wat een lieve schrijfsters hier heVievie_abc schreef: ↑27-11-2017 14:36Vlammetje jij bent wel populair zeg, iedereen komt inbreken om jou succes te wensenLief!

maandag 27 november 2017 om 14:52
Bedankt voor de felicitaties allemaal! Ik ben helaas meteen heel erg misselijk geworden. Zo erg dat ik zelf bang ben dat het er misschien 2 zijn. Maar hoop het niet eerlijk gezegd. Herken dit totaal niet van m'n andere zwangerschappen. Dat trekkerige gevoel had ik toen wel idd. En last van m'n onderrug. Alsof ik ongesteld zou worden, maar dat het niet doorzette. Heb ik nu niet trouwens. Dus zo zie je maar weer dat het elke keer anders is.
Bedankt voor het aanpassen van de tabel. Voor mij mag er nog in UD 2 augustus (volgens eigen berekening)
Jade, op naar de eerste echo! Spannend!
Wat betreft elke dag of om de dag of minder. Zou gewoon doen waar je zin in hebt om de nadruk er niet teveel op te leggen. Als het goed is heb je tijdens de vruchtbare dagen ook meer zin dus zou het vanzelf goed moeten komen. Ik heb me er iig nog nooit mee bezig gehouden. En moet zeggen dat ik niet de energie heb voor elke dag
met zo'n kleine energievreter in huis!
Bedankt voor het aanpassen van de tabel. Voor mij mag er nog in UD 2 augustus (volgens eigen berekening)
Jade, op naar de eerste echo! Spannend!
Wat betreft elke dag of om de dag of minder. Zou gewoon doen waar je zin in hebt om de nadruk er niet teveel op te leggen. Als het goed is heb je tijdens de vruchtbare dagen ook meer zin dus zou het vanzelf goed moeten komen. Ik heb me er iig nog nooit mee bezig gehouden. En moet zeggen dat ik niet de energie heb voor elke dag

maandag 27 november 2017 om 15:39
Hoe is het met Bella? Je zou toch zondag testen? Ben benieuwd! En @Haoshi hoe staat het met jou? Ga je morgen testen?
Weetje-5, ik heb je een tijdje niet gelezen volgens mij. Heb jij al nieuws?
@Koekie, oh naar zeg! Ik heb een hekel aan misselijk zijn en heb het gelukkig geen moment ervaren tijdens mijn eerste zwangerschap. Misschien maak je nu meer HCG aan dan vorige keer, kan ook heel goed bij eentje hoor! Sterkte.
Weetje-5, ik heb je een tijdje niet gelezen volgens mij. Heb jij al nieuws?
@Koekie, oh naar zeg! Ik heb een hekel aan misselijk zijn en heb het gelukkig geen moment ervaren tijdens mijn eerste zwangerschap. Misschien maak je nu meer HCG aan dan vorige keer, kan ook heel goed bij eentje hoor! Sterkte.

maandag 27 november 2017 om 16:11
Vraagje. Vorige maand had ik mijn derde miskraam op rij, dus nu doorgestuurd naar fertiliteitskliniek. Blijf ik het ondertussen gewoon proberen? Ga ook nog op vakantie met kerst, stel dat het weer misgaat en ik weer een miskraam krijg vind ik dat niet zo’n tof vooruitzicht. Heb pas midden december eerste afspraak bij die kliniek. Nu zit ik dus in dubio of ik braaf moet afwachten of er gewoon nog een keer voor moet gaan...
maandag 27 november 2017 om 16:12
Vlammetje - ik heb besloten dat ik woensdag pas ga testen als ik morgen niet ongesteld ben. Voor nu voelt het niet alsof dat er aan zit te komen iig dus we zullen het zien. Kan me gelukkig prima inhouden om nog niet te gaan testen. Misschien omdat ik niet kan voorstellen dat het raak kan zijn haha.
Ik ben ook benieuwd naar iedereen die (bijna) kunnen gaan testen.
Sterkte Koekie! Dat is zeker niet fijn.
Ik ben ook benieuwd naar iedereen die (bijna) kunnen gaan testen.

Sterkte Koekie! Dat is zeker niet fijn.
maandag 27 november 2017 om 16:40
@twingo, jammer maar begrijpelijk. Veel succes en ik hoop dat je snel zwanger mag worden!
@Eftelingmeisje, Wat naar dat je al drie miskramen achter de rug hebt! Over pauze nemen of doorgaan, ik denk dat je echt alleen zelf die vraag kan beantwoorden. Want wij weten bijvoorbeeld niet hoe oud je bent, hoe lang je al bezig bent en hoe diep de wens zit. Als ik in jouw schoenen stond zou ik denk ik een maandje overslaan om even rust te krijgen. Maar dat ben ik. Als jij echt alles op alles wilt zetten en geen tijd wil verliezen kun je weer beter doorgaan denk ik. Sterkte in elk geval!
Knap Haoshi dat je kunt wachten. Vrees dat dat mij niet zou lukken. Voel je al wel dingen?
@Eftelingmeisje, Wat naar dat je al drie miskramen achter de rug hebt! Over pauze nemen of doorgaan, ik denk dat je echt alleen zelf die vraag kan beantwoorden. Want wij weten bijvoorbeeld niet hoe oud je bent, hoe lang je al bezig bent en hoe diep de wens zit. Als ik in jouw schoenen stond zou ik denk ik een maandje overslaan om even rust te krijgen. Maar dat ben ik. Als jij echt alles op alles wilt zetten en geen tijd wil verliezen kun je weer beter doorgaan denk ik. Sterkte in elk geval!
Knap Haoshi dat je kunt wachten. Vrees dat dat mij niet zou lukken. Voel je al wel dingen?
maandag 27 november 2017 om 18:17
Ja Vlammetje ik voel wel wat maar of het met een zwangerschap te maken heeft..
Ik ben bijna dagelijks licht misselijk en als ik niet misselijk ben dat heb ik steekjes linksonder in mijn buik. Niet de hele tijd maar wel bijna elke dag. Vanochtend vond ik mijn thee toch echt niet meer lekker smaken, laat staan een latte. Dat soort dingen, klinkt misschien veelbelovend maar wie weet is het mijn lichaam die mij voor de gek houdt
Ik ben zelf verrast dat ik mij hier niet druk om maak. Komt zeker nog 
Eftelingmeisje - zoals Vlammetje al zei denk ik ook dat alleen jij die vraag kan beantwoorden. Zelf zou ik denk ik even mijn rust nemen en lekker gaan genieten van de feestdagen en je vakantie (hopelijk lukt het natuurlijk om te kunnen genieten) en heb je dan geen "stel dat" momentjes. Sterkte!
Ik ben bijna dagelijks licht misselijk en als ik niet misselijk ben dat heb ik steekjes linksonder in mijn buik. Niet de hele tijd maar wel bijna elke dag. Vanochtend vond ik mijn thee toch echt niet meer lekker smaken, laat staan een latte. Dat soort dingen, klinkt misschien veelbelovend maar wie weet is het mijn lichaam die mij voor de gek houdt

Eftelingmeisje - zoals Vlammetje al zei denk ik ook dat alleen jij die vraag kan beantwoorden. Zelf zou ik denk ik even mijn rust nemen en lekker gaan genieten van de feestdagen en je vakantie (hopelijk lukt het natuurlijk om te kunnen genieten) en heb je dan geen "stel dat" momentjes. Sterkte!
maandag 27 november 2017 om 20:01
@Eftelingmeisje, wat naar zeg, heel veel sterkte! Ik zou je geen goed advies kunnen geven over wat het beste is, wat vlammetje ook zegt, dat is per persoon anders denk ik.
@twingo wat jammer. Ik begrijp het wel en wens je heel veel succes en veel schrijfplezier ook elders.
@Haoshi het klinkt wel echt als zwanger hoor! Superspannend!
@twingo wat jammer. Ik begrijp het wel en wens je heel veel succes en veel schrijfplezier ook elders.
@Haoshi het klinkt wel echt als zwanger hoor! Superspannend!
maandag 27 november 2017 om 20:34
@ Vlammetje, bedankt voor de tabel! Ik had daarstraks niet eens gezien dat je me vergeten was, haha.
@eftelingmeisje, wat heftig en verdrietig! Ik heb 1 miskraam gehad en dat vond ik al vreselijk... Ik sluit me aan bij wat de anderen zeggen, je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt! Persoonlijk zou ik even rust nemen en genieten van jullie vakantie....denk ik .
@Roffa, oeh, laten we gaan voor 1-1!!
@Twingo, jammer, maar begrijpelijk.. Laat je ons nog wel weten, mocht je zwanger zijn?
@Haoshi, veelbelovende signalen! Wat knap dat je kan wachten met testen!
@eftelingmeisje, wat heftig en verdrietig! Ik heb 1 miskraam gehad en dat vond ik al vreselijk... Ik sluit me aan bij wat de anderen zeggen, je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt! Persoonlijk zou ik even rust nemen en genieten van jullie vakantie....denk ik .
@Roffa, oeh, laten we gaan voor 1-1!!
@Twingo, jammer, maar begrijpelijk.. Laat je ons nog wel weten, mocht je zwanger zijn?
@Haoshi, veelbelovende signalen! Wat knap dat je kan wachten met testen!
maandag 27 november 2017 om 20:41
Spannend Haoshi! Klinkt veelbelovend! Nog 2 dagen wachten dan!
Wat naar eftelingmeisje, 3 miskramen
Ik vond 1 idd al heel erg. Ik weet niet wat ik zou doen in jouw geval. Gewoon doen wat voor jou het beste voelt denk ik.
Wat betreft misselijkheid hier. Ik probeer het een beetje onder controle te houden door de hele dag kleine beetjes te eten. Als het niet beter wordt, ga ik naar de huisarts idd. Ben gelukkig (nog) niet aan het overgeven, dus dat scheelt wel, maar de hele dag het gevoel dat het elk moment kan gebeuren... niet leuk, met name als je aan het werk bent.
Wat naar eftelingmeisje, 3 miskramen

Wat betreft misselijkheid hier. Ik probeer het een beetje onder controle te houden door de hele dag kleine beetjes te eten. Als het niet beter wordt, ga ik naar de huisarts idd. Ben gelukkig (nog) niet aan het overgeven, dus dat scheelt wel, maar de hele dag het gevoel dat het elk moment kan gebeuren... niet leuk, met name als je aan het werk bent.
maandag 27 november 2017 om 21:03
@Vlammetje, ik ben nog niet ongesteld en heb ook niet het gevoel dat het eraan komt. Maar ik heb ook geen duidelijke kwaaltjes die op een zwangerschap kunnen duiden. Wel wat vaker maagzuur. En af en toe buikpijn met steekjes onderin mn buik. En ik ga wel meer naar de wc. Maar dat kan ook komen omdat ik steeds benieuwd ben of er al iets van mijn menstruatie te zien is
. En ik heb wel wat meer last van hormonen. Maar ik wil proberen om donderdag pas te testen. Maar of dat gaat lukken weet ik niet
.
@ vruchtbare dagen benutten, wij proberen het om de dag te doen. Maar soms is het ind elke dag maar heeft ook een keer 2 dagen tussen gezeten. Gewoon wanneer we zin hebben. Vind het ook wel lastiger met een kleintje erbij
. Die wilt nog wel eens storen
.
Misschien nog voor in de tabel. Wij zijn in oktober gestart.
@ vruchtbare dagen benutten, wij proberen het om de dag te doen. Maar soms is het ind elke dag maar heeft ook een keer 2 dagen tussen gezeten. Gewoon wanneer we zin hebben. Vind het ook wel lastiger met een kleintje erbij
Misschien nog voor in de tabel. Wij zijn in oktober gestart.
anoniem_348970 wijzigde dit bericht op 27-11-2017 21:05
Reden: Nog niet klaar
Reden: Nog niet klaar
6.92% gewijzigd

maandag 27 november 2017 om 21:54
@Twingo jammer maar begrijpelijk. Zou leuk zijn als je een update geeft als je zwanger bent.
@Haoshi, dat klinkt toch wel veelbelovend inderdaad. Vind het knap als ik hoor dat vrouwen zo lang kunnen wachten. Ik ben echt veel te ongeduldig..
@vlammetje, ik vond dat wachten dus ook vreselijk..
Tabellen zien er goed uit, dankjewel! Mijn UD is denk ik ook 2 augustus. Toevallig koekie! Wel eigen berekening ook dus vraag me af of het klopt.
@Haoshi, dat klinkt toch wel veelbelovend inderdaad. Vind het knap als ik hoor dat vrouwen zo lang kunnen wachten. Ik ben echt veel te ongeduldig..
@vlammetje, ik vond dat wachten dus ook vreselijk..

Tabellen zien er goed uit, dankjewel! Mijn UD is denk ik ook 2 augustus. Toevallig koekie! Wel eigen berekening ook dus vraag me af of het klopt.
maandag 27 november 2017 om 22:15
Haoshi wat spannend! Knap hoor dat je zo lang kan wachten.
Koekie jammer dat je gelijk zo misselijk bent, maar denk niet dat dat hoeft te betekenen dat t er 2 zijn hoor. Bekende van me is 42 weken kotsmisselijk geweest, maar dat was er ook echt maar 1.
@vruchtbare dagen, hier gewoon wanneer we zin hebben, soms om de dag soms zit er wat meer tussen.
Wie voelt hier haar eisprong? Ik heb geen idee hoe t zou moeten voelen, maar heb wel wat kramp laag onderin m'n buik.
Koekie jammer dat je gelijk zo misselijk bent, maar denk niet dat dat hoeft te betekenen dat t er 2 zijn hoor. Bekende van me is 42 weken kotsmisselijk geweest, maar dat was er ook echt maar 1.
@vruchtbare dagen, hier gewoon wanneer we zin hebben, soms om de dag soms zit er wat meer tussen.
Wie voelt hier haar eisprong? Ik heb geen idee hoe t zou moeten voelen, maar heb wel wat kramp laag onderin m'n buik.