Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Die koudwatervrees herken ik ook wel hoor. Met de eerste viel het bij mij enigzins mee maar mijn man had dat wel erger. Maar nu we voor de 2de gaan is het wel iets erger. Vooral door de problemen in het begin van onze dochter haar leventje en nu de veel voorkomende twijfels. Gaat het financieel lukken, gaan we de zolder verbouwen of gaan we daar zelf slapen. Hoe gaat dat met 2 kindjes. Hoe reageert onze dochter op het feit dat ze alles moet gaan delen 🙈 enz enz. Maar het komt vast allemaal wel op zn pootjes terecht 😄. En vinden we het ook wel een erg leuk idee. Ik ben gisteren wezen shoppen en dan zie je al die kleine kleertjes hangen 😍 dan moet ik mezelf echt inhouden 😂.

Wij hebben voordat ik zwanger werd van onze dochter gekozen voor geregistreerd partnerschap. Zodat alles goed geregeld is. En ik wilde graag dezelfde achternaam als mijn man en dochter 😊.
Ja dat herken ik zeker ook - of het wel allemaal gaat lukken etc. Maar goed, wat kan er dan eigenlijk mis gaan probeer ik dan te denken.
Wij hebben afgesproken dat wij voor een geregistreerd partnerschap gaan. Ik wil ook graag dezelfde achternaam net zoals Bella15 maar dat is niet de enige reden. Toch net wat makkelijker allemaal. Echt trouwen hoef ik niet per se.

Begin van de week ging de tijd toch ontzettend langzaam, nu is het al wat beter. Ik wacht nog altijd op mijn ongesteldheid. Ik hoop dat het dan op maandag ook gaat beginnen (iig niet later). Als dat niet zo is ga ik wel testen en niet verder afwachten. Het is voor ons de 1e ronde dus ik verwacht absoluut niet dat het raak is en zou het dan ook niet super erg vinden als ik straks gewoon ongesteld ben. Maar spannend vind ik het wel, al helemaal omdat ik nu ongeveer een week heeeeeeel lichtjes misselijk ben zodra ik wakker ben en zo bijna de hele dag door. Maar ja dat zijn allemaal van die dingen die ook bij pms kunnen horen.
Wij hebben ervoor gekozen om ons meisje te erkennen. Mijn vriend wilt niet trouwen en we zien niet het nut van een geregistreerd partnerschap...
FIjn om te horen dat ik niet de enige met koudwatervrees ben haha.

Wij zijn wel getrouwd, ik vind het zelf zo leuk dat we straks ook een gezinnetje zijn met dezelfde achternaam haha. Iets heel kleins hoor maar ik vind het wel leuk.

Ik word alleen nu al gek van mijn wat als gedachten

wat als het niet lukt
wat als ik in 1 keer zwanger ben
wat als de zwangerschap heel zwaar wordt
wat als de relatie met mijn en man heel erg veranderd (in negatieve zin)
Wat als het veel zwaarder is en ik het niet kan handelen
wat als wat als wat als

echt ik ben de grootste optimist die er is maar waarom ik nu in de wat als fase zit... zooo irritant!
Oh lieve meiden haha. Heb een paar dagen niet kunnen bijlezen en nu 2 volle pagina's erbij. Waar ik al bang voor was toen de groep zo groot werd. Ik ga straks even op mijn gemak bijlezen hoor maar mijn geheugen reikt niet zo ver vrees ik dat ik straks ook op iedereen nog kan reageren. Al zou ik dat wel het liefste doen hoor.

Hier nu in de vruchtbare dagen beland volgens de app. Of het ook echt zo is geen idee. Maar eens kijken of ik wat herkenbare dingen opmerk zoals het de vorige keer ging bij onze dochter.

Komende dagen voor de zekerheid maar wat gezellige avondjes inplannen haha.
Ja ik vind het ook wel lastig hoor, iedereen uit elkaar houden. Maar ik doe m'n best. Reageer alleen niet op iedereen persoonlijk.

Wij zijn wel getrouwd. Al een paar jaar geleden inmiddels. Wisten altijd wel al dat we dat wilden. En toen dochter kwam, hoefden we daar dus niks voor de regelen. Scheelt weer. Heb wel m'n eigen naam gehouden trouwens.

Hier nog niet opnieuw getest, wil echt samen met man testen en die maakt lange dagen de laatste tijd. Dus toch nog even wachten tot het weekend. Ben vandaag wel weer wat misselijk. Dus aan de ene kant goede hoop, aan de andere kant denk ik: dat kan toch niet, zo snel weer! Maar natuurlijk kán het wel... We gaan het zien! Aftellen!
Succes iedereen die in de vruchtbare dagen zit!
Hier getrouwd anders woonden er 3 verschillende achternamen onder 1 dak ;)
Nog 1 week strip dan week stop en de laatste strip. Ga wel beginnen met foliumzuur in de laatste stopweek.
Ik ben zo verwend met 3x direct zwanger dat ik nu bang ben dat het niet meer lukt en gezien mijn leeftijd ... maar goed januari wordt spannend!
Hoi allemaal :-D
Zou ik nog mee kunnen schrijven? (ik weet trouwens niet of het veel schrijven of vooral meelezen wordt want ik heb hier nog niet veel ervaring mee). Wij zijn deze maand begonnen met proberen voor een 2e kindje. We hebben al een zoon van ruim 15 maanden. Mijn NOD is 28 november dus het begint al spannend te worden :hyper:
@twingo dus dat wordt misschien kind nummer 4?

Ik hoef niet te trouwen, maar als een kind zijn naam heeft wil ik het denk ik ook wel of zo, lekker ouderwets ;)
Roffa: idd als het mee zit wordt het mijn 4e kindje en onze 2e samen. Had ik nooit bedacht hoor 4.... maar soms loopt het leven anders dan verwacht ;)
Hier ook getrouwd. Ruim 2 jaar ondertussen.
Heerlijke dag was dat en met het oog op de toekomst wilde ik ook graag dezelfde naam wanneer we kinderen zouden krijgen. :-)

Nu onze dochter er dus is en hopelijk nummer 2 ook binnenkort voelt dat toch bijzonder. Dezelfde naam allemaal.
rose-87 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 06:29
25.06% gewijzigd
Goedemorgen Dames,

Ik ben weer een beetje de kluts kwijt. Ik meet elke dag mijn temp en die zet ik dan in de ff app. Nou schommelt mijn temp al heel de tijd en kan ik er geen wijs uit worden. Maar samen met de ovulatie testen die wit blijven was ik er wel zeker van dat ik nog geen eisprong had gehad. Maar nu geeft de ff app aan dat ik mijn eisprong vorige week zondag heb gehad. En de ovulatie test heeft nog steeds alleen een licht streepje :@@:

Ik snap er ff niks meer van. Ik zou volgens die app a.s zondag ongesteld moeten worden. Ik heb al maanden alle symptomen en deze maand nog helemaal niks.

Sorry moest even mn hart luchten 😔.
Hè Bella, wat stom. Verwarrende signalen, nu weet je nog niet waar je aan toe bent. Misschien dan toch je menstruatie afwachten als begin van een nieuwe ronde? Snap dat je baalt, zo weinig duidelijkheid is vervelend.

Spannend Koekie! Op naar 't weekend!
En Rose, geniet ervan komende dagen :)

Trouwen/erkennen: mijn lief heeft stellig geroepen niet te willen trouwen. Ik riep toen stellig terug wel te willen trouwen/registeren om inderdaad de familienaam met mijn kind te delen. Mede omdat z'n eerste kind ook zijn naam draagt, dan verbindt het ons als gezin. Maar, we zijn er nog niet uit :) ik laat het rusten tot ik eenmaal zwanger ben en het echt aan de orde komt. Dan komen we er vast uit samen.

Koudwatervrees: hou op. Enorm! Ik weet al jaren dat ik graag een kind zou willen, in een eerdere relatie ook anderhalf jaar op de agenda gestaan, maar toen niet gelukt. Nu het dan echt zo ver is, in een fijne relatie, denk ik soms: moet ik überhaupt wel moeder worden? Ga ik dat wel kunnen en zijn er niet te veel aspecten van mijn verleden die tegenzitten? Enz. Mijn vriend is nuchter, die kan me dan goed terug op aarde halen. En hij zegt vaak hoe lief hij me vindt voor zijn kind.

Over verwarrende signalen gesproken, begin deze week gierden de hormonen door mijn lijf. Dat is gelukkig weer stabiel. Nu heb ik waarschijnlijk een buikgriep te pakken. Heerst in mijn werkomgeving, misselijk en spugen, de hele dag door. Vandaag eerder weekend genomen, om energie op te doen.
Hips, hopsakee en pierlala.
Oh jee buikgriep. Wat rot! Beterschap MerlOt.

Koudwatervrees is echt niet nodig meiden. Al herken ik het wel van de eerste. Moet zeggen dat we er nu vrij nuchter over zijn. Maar dat kan ook zijn omdat onze dochter echt een super makkelijke dreumes is. Natuurlijk zoekt ze ook de grenzen op en klinkt tegenwoordig heel vaak het woordje 'nee!!' door het huis haha.
Maar verder. Super vrolijk, super tevreden, perfecte slaper al vanaf 1,5e maand oud, geweldige eter en ontwikkeld zich prima. We hebben dus echt 0,0 te klagen.

Enige wat wij ons wel afvragen...een 2e kan nooit zo makkelijk zijn haha. Wie weet wat ons te wachten staat. ;-)
Maar you'll never know. We hebben in ieder geval nog genoeg liefde te bieden voor een 2e dus we zijn er helemaal klaar voor.
@Roffa, wij hebben een geregistreerd partnerschap. Ooit willen we wel trouwen maar ik moet nog bedenken hoe ik dat dan wil vormgeven. Toen zoon werd geboren hadden we dan wel alledrie dezelfde achternaam, dat vond ik wel belangrijk.
Haha en ik kan begrijpen dat hij je ermee overviel zeg!

@Marte007, moet je lang wachten voor je afspraak bij de gynaecoloog? Poeh hee, bij je schoonouders wonen, dat lijkt me nogal een opgave! Hoewel het wel heel lief is dat dat mogelijk is natuurlijk :)

@Kaatje menstruatie al doorgezet?

@eneriirene spannend! Toen wij voor de eerste gingen had ik dat ook, toch een beetje eng dat je er dan echt voor gaat. Maar ik had in mijn achterhoofd dat het toch waarschijnlijk niet meteen raak zou zijn. Toen het toch gelijk raak was, was de angst eigenlijk ook meteen weg :) Nu voor een tweede kindje heb ik het minder, al denk ik wel eens, hoe ga ik dat doen met twee kinderen!! Maar dat komt dan vast ook wel goed ;)

@Haoshi, je maakt het spannend! :)

@Koekie, ook bij jou spannend. Bijna weekend!

@Freydis welkom! Leuk, mijn zoon is 16 maanden :) En jij kan al bijna testen!

@Bella wat verwarrend zeg. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid over waar je zit in je cyclus.

@Merl0t, inderdaad, jullie komen er vast samen uit als je eenmaal zwanger bent. Ik herken wel veel van wat je schrijft over je ‘twijfels’, dingen uit het verleden die je laten nadenken over jouw rol als moeder. Fijn is het dan he, als je een partner hebt die je daarbij helpt. Ik heb wel gemerkt met mijn zoon dat die onzekerheid vanzelf weg is gegaan.
En beterschap!

@Rose, heerlijk hoor, zo’n makkelijk kindje. Wie weet maken jullie gewoon hele makkelijke kinderen en zal de volgende net zo zijn :)
Goeiemorgen!

Welkom alle nieuwe dames!

Wat is er veel geschreven! Ik heb alles gelezen van de afgelopen dagen, maar jullie zullen het me vast vergeven dat ik niet overal op in ga ;)

Gisteren teruggekomen van mijn werktripje, en testen is helaas niet meer nodig. Ik ben dinsdag ongesteld geworden.
Ik ben wel teleurgesteld, maar ik ben ergens ook wel heel erg blij dat ik nu weet waar ik aan toe ben. We gaan vol goede moed door naar ronde twee! Zodra ik m'n eisprong voel, meld ik me.

Trouwen: we zijn niet getrouwd, wel hebben we een samenlevingscontract. We willen wel trouwen, maar het is er niet van gekomen. Met de koop van ons huis gaat ons spaargeld even een andere kant op. Wel vind ik het net als een aantal van jullie belangrijk dat we als gezinnetje straks een achternaam delen, dus hoe we dat op gaan lossen... Maandagochtend op het stadhuis schijnt goedkoop te zijn. :-D

Koudwatervrees: Kan ik dit wel? Straks ben ik een slechte moeder.. Ik heb niks met andermans kinderen. Zouden die van mij anders zijn? Ga ik verslonzen? Houdt onze relatie stand? Kan ik de gebroken nachten wel aan? Sommige vrouwen krijgen er spijt van. Ga ik zo iemand zijn? Wat als ik niet die instant moederliefde voel? Kan ik een bevalling wel aan? En ga zo maar door. Tja, wat moet je ermee... :bonk:
Drukke boel hier! Ik probeerde steeds nog wel om op iedereen persoonlijk te reageren, maar dat wordt wel erg lastig zo.

Rose volgens mij lopen wij aardig gelijk, hier gaan we ook de vruchtbare dagen in (zou t aan de naam liggen ;-) ). voor de tabel: nod is 13 dec!
T is wel bijzonder om te voelen dat er ineens van alles gebeurd in je lijf. Krampjes en steken in je onderbuik etc. Qua humeur merk ik er gelukkig nog niet zo veel van.
@koudwatervrees zeker aanwezig! Ik ben er van overtuigd dat manlief een geweldige vader wordt als ik nu zie hoe hij met kinderen is, maar vooral hoe alles gaat lopen, kunnen we t financieel aan, hoe gaat onze relatie veranderen etc, erg spannend!
@trouwen, hier ook een samenlevingscontract maar ik wil wel graag trouwen. Nog maar even zien hoe we dat gaan invullen. Als we t doen als ik al zwanger ben, voelt t toch een beetje als een ‘moetje’.
Wat een hoop nieuwe schrijfsters! Welkom! Hartstikke leuk alleen ga ik ook soms wel iemand vergeten vrees ik. Is niet vervelend bedoeld in elk geval.

@Stippeltjesbehang, wat super dat je alsnog een kans krijgt om je kinderwens te vervullen. Hoop dat het snel mag gaan voor je.

@Kaatje, hoe staat het er nu voor? Nog niet ongesteld geworden?

Koudwatervrees? Ja ontzettend! Ik twijfelde echt tot het laatste moment en nu heb ik iets meer rust omdat ik weet dat ik nu niet meer terug kan. Voor deze ronde dan :) Mijn gevoel gaat ook alle kanten op, soms hoop ik stiekem dat het niet meteen raak is en aan de andere kant hoop ik natuurlijk weer van wel. Zo spannend vind ik het allemaal! Spannender als bij de eerste toen ik nog geen idee had wat me te wachten stond.

Ik vind 1 kind al best druk en haar komst had een flinke impact. Ik heb geen idee hoe ik het allemaal moet doen als er een baby bij komt. Ik stel me in op een enorm slechte slaper (zoals onze eerste was) en de komende jaren zullen echt wel hels worden. Af en toe zal ik me wanhopig voelen. Maar op de lange termijn zie ik twee kindjes voor me en dan kan ik het blijven uitstellen vanwege de angst maar dan schuif ik het alleen maar voor me uit.

Wij zijn trouwens getrouwd dus dat is verder geregeld. Heb zijn achternaam achter mijn meisjesnaam gezet.

Spannend Haoshi, zou toch super zijn als het wel direct raak is.

@bella, wat lastig allemaal en ik snap dat je er onzeker van wordt. Het is eigenlijk wel de reden dat ik die testen e.d. eerst echt niet wil gebruiken omdat ik daar helemaal gek van zou worden. Gebruik je ze omdat je al even bezig bent? Of omdat je menstruatie uitblijft? Misschien heb je het al een keer verteld hoor, sorry kan zijn dat ik er overheen gelezen heb.

@Rose, veel plezier de komende dagen! Wat fijn zo’n makkelijk kindje! Wij hebben nu trouwens ook wel een makkelijk kindje vind ik alleen de babytijd was echt best hels, ze sliep slecht van de geboorte tot 22 maanden. Daarbij veel spugen, ademhalingsstilstandjes in het begin (vreselijk eng) en onrustig. En ik was erg overdonderd door alles.

@Koekie, spannend, ben benieuwd wat het zal worden!
@theemonster, jammer zeg! Maar idd ronde 2 nieuwe kansen. Wat betreft de bevalling heb ik gelukkig weinig angsten behalve dat ik in de auto beval, mijn partner de bevalling mist of ik mijn peuter niet op tijd onder kan brengen omdat mijn eerste bevalling zo snel ging. (van eerste wee tot baby 2,5 uur). Oh en ik vind andermans kinderen ook niet meer dan wel aardig maar ben stapelverliefd op mijn eigen meisje, is echt heel anders vind ik.

@Roos, ik zal de datum even in de tabel zetten, spannend hoor!

Hier gaat alles prima. Voel ook al vanalles in mijn buik maar ik let er ook heel erg op. En zoveel kan er nu nog niet aan de hand zijn. Vruchtbare dagen (volgens de app) zijn voorbij maar ik heb helaas niet echt duidelijk een eisprong gevoeld. Nu kan dat nog komen maar ik voel hem ook niet elke maand even goed. We gaan zien of we goed getimed hebben, we hebben het in elk geval gezellig gehad. Nog 14 dagen wachten tot de test (7dec), ik wil echt niet eerder testen, misschien 1 dag eerder maar meer niet. Ik heb het idee dat ik bij mijn eerste zwangerschap de innesteling heel goed gevoeld heb, ben benieuwd of dat nu weer zo is.
@vlammetje-1 ik test omdat ik heel erg onregelmatig ongesteld wordt en er in mijn familie vroege overgang voorkomt. Dus ik wilde 1 cyclus testen maar daardoor ben ik alleen maar meer de weg kwijt 🙈. Vanmorgen de laatste ovu test gedaan en nu was het streepje weer bijna weg waardoor ik nog meer twijfel. Ik heb de week van mijn vermoedelijke eisprong wel wat stress gehad en misschien heb ik hem daarom gemist met de testen. Ik twijfel nu alleen wanneer ik een test moet gaan doen als ik niet ongesteld wordt.
Je leest ook vaak dat een ovulatie test positief kan worden door een zwangerschap. Dus stiekem hoop ik dat dat het is 😬

We wachten het allemaal maar af.
Als aanvulling op mijn bericht en voor in de tabel:
NOD 15 dec :)
Roffa38 schreef:
22-11-2017 17:51
@groenegeitensok (briljante nickname trouwens) die van mij gaat alleen op zijn knieën om te verbouwen haha. We zijn 13 jaar samen dus het mag wel een keer mwahaha gaat hem niet worden. Nog niet eens over nagedacht hoe dat dan straks gaat als het eventueel lukt. Ervaringen mee dames? Geregistreerd partnerschap? Erkennen? Of een snelle gang naar het stadhuis? 😋
@stippeltjesbehang aha ik ben niet de enige 35 plusser hier, welkom!. Wij zitten op precies hetzelfde punt, qua menstrueren (sinds maandag, vooruit) en start traject, dus laten we een wedje leggen (grapje).
@vievie_abc ja hij overviel me wel toen ik van mijn theetje genoot bij het haardvuur haha. Hei zei ook: ik overval je een beetje he? Mannen! Ik was de avond ervoor een beetje alcoholisch uit de bocht gevlogen dus dat wijntje heb ik maandag gedronken met hem om het te vieren ;)
En Elle een voorzichtig gefeliciteerd!
Hahaha ga ik voor gelijkspel 😉
Leuk om te lezen hoe iedereen deze periode ervaart. Fijn om het zo met elkaar te kunnen delen. Dit is toch iets wat je niet snel met anderen bespreekt. Tenminste, ik niet. Voelt voor mij echt als een geheimpje van ons samen. Hoe is dat bij jullie?

@Trouwen zullen we waarschijnlijk doen zodra er een kleintje is. Of misschien daarvoor al. We willen het beiden graag dus dat komt vast goed.

@Koudwatervrees zeker wel! Jarenlang heb ik hier naartoe geleefd en nu het moment daar is schieten mijn gedachten soms alle kanten op. Zullen we wel goede ouders zijn? Gaan we het financieel redden? Hoe zal mijn lijf reageren op een zwangerschap?
Neus dichtknijpen en springen!
@stippeltjesbehang: ik ben echt een flapuit bij vriendin of zus. Heb geen groepje vriendinnen, maar een paar 'losse'. Elk van hen weet dat ik een kindje zou willen. En ik heb misschien ook wel tegen allemaal laten doorschemeren dat we d'r mee bezig zijn :whistle:
M'n zussen heb ik het gewoon verteld.
En m'n vriend zijn familie ook. Haha. Nu ik er zo over nadenk, is onze kinderwens een publiek geheim :)
Hips, hopsakee en pierlala.
Ingewikkeld hoor bella, ik zou denk ik gewoon de nod aanhouden die t ongeveer zou moeten zijn en daarna pas testen.

Stippeltje, wij houden t inderdaad ook voor ons dat we nu echt begonnen zijn. Al weten m’n ouders echt wel dat we geen jaren meer gaan wachten. Dus t is wel fijn om hier te (anoniem) te kletsen!

Beetje intieme vraag misschien maar is jullie libido veranderd na t stoppen met de A-C?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven