Gezondheid alle pijlers

Longontsteking

26-11-2017 22:01 27 berichten
Hallo,

Na 1 week flink rond te lopen met een hoest, en me steeds beroerder te voelen was op een foto van afgelopen dinsdag te zien dat ik longontsteking heb. Antibiotica kuur sinds dinsdag en ben ook ziek thuis , dokter heeft me geadviseerd om tot deze week woensdag thuis te blijven.

Dinsdag ga ik op controle bij de dokter. Ondertussen heb ik wel redelijk wat gewerkt vanaf thuis uit, goed mogelijk met mijn job ook en ging ok. Nu heb ik aanstaande dinsdag een vergadering op het kantoor, enkele uren.

Wat zouden jullie doen? Gaan of zeggen dat de dokter adviseerde om nog thuis te blijven en niet gaan?

Groeten,
Wolkje
Alle reacties Link kopieren
Thuisblijven!
Onderschat een longontsteking niet. Gewoon doen wat de arts zegt.
Ik was vanwege 'ah joh ik hoest alleen kan wel' uiteindelijk 4 weken uit de running. Op het ergste punt kon ik niet meer op mn benen staan zelfs. Nooit meer dat ik de signalen van m'n lijf niet serieus neem.
Natuurlijk ga je niet.
Het herstel van een longontsteking duurt 2-3 weken.
Frizz schreef:
26-11-2017 22:08
Ik was vanwege 'ah joh ik hoest alleen kan wel' uiteindelijk 4 weken uit de running. Op het ergste punt kon ik niet meer op mn benen staan zelfs. Nooit meer dat ik de signalen van m'n lijf niet serieus neem.
Hoest is nu veel vermindert en veel verbeterd. Momenteel nog wel aan de Antibiotica. Maar hoofdpijn, pijn in rug en voel me licht in mijn hoofd. Ben bang dat werkgever dan zegt joh kom gewoon, je bent weer beter:(. Terwijl ik afgelopen week zowat niet in bed heb gelegen en toch redelijk nog wat heb gewerkt vanaf thuis uit...
MoirenPhae schreef:
26-11-2017 22:11
Natuurlijk ga je niet.
Het herstel van een longontsteking duurt 2-3 weken.
Ben nog geen week thuis:(. Ga morgen werkgever eens opbellen en idd voorleggen om thuis te blijven en eventueel via skype meeting volgen.
wolkje75 schreef:
26-11-2017 22:12
Hoest is nu veel vermindert en veel verbeterd. Momenteel nog wel aan de Antibiotica. Maar hoofdpijn, pijn in rug en voel me licht in mijn hoofd. Ben bang dat werkgever dan zegt joh kom gewoon, je bent weer beter:(. Terwijl ik afgelopen week zowat niet in bed heb gelegen en toch redelijk nog wat heb gewerkt vanaf thuis uit...
Werk je voor een longarts?
Neehoor:) Hoe bedoel je dat?
wolkje75 schreef:
26-11-2017 22:17
Neehoor:) Hoe bedoel je dat?
Als hij geen longarts is kan hij ook niet zeggen wanneer je beter bent.
MoirenPhae schreef:
26-11-2017 22:18
Nope. Alleen de bedrijfsarts kan een uitspraak doen over je belastbaarheid.

OP, gewoon thuisblijven. Een longontsteking is best wel een ding. Het is niet het eind van de wereld als je die meeting mist. Neem aan dat er ook genotuleerd wordt?
MoirenPhae schreef:
26-11-2017 22:18
Je hebt gelijk idd, ik ga het advies van de dokter opvolgen:)
Om een nog beter beeld te schetsen, mijn partner had ook zijn longontsteking verwaarloosd en lag uiteindelijk met een sepsis (bloedvergiftiging) en een gescheurd longvlies in het ziekenhuis dood en dood ziek. Dus onderschat een longontsteking idd niet. Nog steeds 1 van de meest voorkomende doodsoorzaken
Lady_Day schreef:
26-11-2017 22:21
Nope. Alleen de bedrijfsarts kan een uitspraak doen over je belastbaarheid.

OP, gewoon thuisblijven. Een longontsteking is best wel een ding. Het is niet het eind van de wereld als je die meeting mist. Neem aan dat er ook genotuleerd wordt?
We hebben het over genezing, niet belastbaarheid.
dikkie1 schreef:
26-11-2017 22:26
Om een nog beter beeld te schetsen, mijn partner had ook zijn longontsteking verwaarloosd en lag uiteindelijk met een sepsis (bloedvergiftiging) en een gescheurd longvlies in het ziekenhuis dood en dood ziek. Dus onderschat een longontsteking idd niet. Nog steeds 1 van de meest voorkomende doodsoorzaken
Bah klinkt zeer heftig, wil dat zeker niet meemaken:(.
TO, hetzelfde gehad als jij. Alleen zag mijn huisarts helaas geen longontsteking maar slechts een verkoudheid. Ik werd zieker en zwakker. Na 1,5 week opnieuw naar de huisarts (ditmaal een andere in dezelfde praktijk) en die dacht aan een longontsteking. Moest naar ziekenhuis voor foto's. Daar moest ik meteen blijven. Een dubbele, verwaarloosde, longontsteking. Door het vele hoesten zijn mijn longen blijvend beschadigd. Na drie jaar (!) kan ik eindelijk zeggen dat het weer de goede kant uitgaat. Ik kan weer sporten. Maar ik moet uit blijven kijken, want een nieuwe longontsteking kan beroerd uitpakken heb ik gehoord. Sterkte, onderschat het dus niet en geniet maar (als je kan) van de onverwachte vrije tijd. (Of berust er in.)
Zouden jullie werkgever zelf opbellen en zeggen gaat nog niet zo goed en ik blijf liever nog thuis i.p.v naar meeting te gaan zoals de huisarts mij adviseert?
Je arts was duidelijk toch? De behandeling bestaat uit antibiotica en rust.

Ik snap ook niet dat je van huis uit aan het werken bent eerlijk gezegd. Je bent ziek en wel door een ziekte die, als je 'm verwaarloost, dodelijk kan zijn.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
wolkje75 schreef:
26-11-2017 22:54
Zouden jullie werkgever zelf opbellen en zeggen gaat nog niet zo goed en ik blijf liever nog thuis i.p.v naar meeting te gaan zoals de huisarts mij adviseert?
Ik zou bellen; ik heb een longontsteking, dat is zo’n 3 weken herstel, dus de komende week ben ik er sowieso niet.
wolkje75 schreef:

Ik zou gewoon zeggen dat ik ziek was en dat ik graag een consult met de bedrijfsarts wil.
En dat je bij die meeting helaas niet aanwezig kunt zijn, omdat je ziek bent.

Maar waarschijnlijk heb jij al gezegd dat het heus wel gaat allemaal en dat je gewoon thuis door kunt werken, tegen het advies van je huisarts in. Dus dan zou ik zeggen dat het tegen valt en dat je van de huisarts het advies hebt gekregen rust te houden. En dan een afspraak met de bedrijfsarts vragen.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Begrijp TO wel enigszins. Je bent lichamelijk ziek, geestelijk echter niet. Toen ik zo ziek was, wilde ik gewoon hetzelfde doen als altijd. Alleen fysiek was dat onmogelijk. Ik hoopte toen zelfs dat ik met een paar weekjes weer gewoon kon hardlopen... Had nooit gedacht dat ik jaren totaal niet aan sport zou kunnen doen. Longontsteking is een zware ziekte, je lichaam moet ontzettend hard werken om te herstellen. Als je dan 100% zou werken (wat volgens mij onmogelijk is) dan duurt het heel lang voordat je herstelt. Bovendien loop je daarna veel sneller kans om opnieuw ziek te worden. Neem de tijd voor je herstel. (In ben begin oktober 2015 in ziekenhuis opgenomen, longarts (en bedrijfsarts) gaven pas in maart 2016 toestemming om weer volledig te werken. Ik was vanaf eind december weer wel aan het opbouwen...
wolkje75 schreef:
In andere bewoording:
Ik ben nog niet opgeknapt en moet rust nemen van de huisarts. Ik ga er nu vanuit dat ik deze week sowieso nog niet kan komen, laten we vrijdag even contact hebben.
MoirenPhae schreef:
26-11-2017 22:27
We hebben het over genezing, niet belastbaarheid.
Als het gaat om een werkgever die verwacht dat een zieke toch aanwezig is, niet hoor :)

Gewoon even helder zijn naar je werkgever over de verwachtingen. Er bestaat een kans dat ze je oproepen bij de bedrijfsarts.
*Beeldig* schreef:
26-11-2017 22:58
Ik zou gewoon zeggen dat ik ziek was en dat ik graag een consult met de bedrijfsarts wil.
En dat je bij die meeting helaas niet aanwezig kunt zijn, omdat je ziek bent.

Maar waarschijnlijk heb jij al gezegd dat het heus wel gaat allemaal en dat je gewoon thuis door kunt werken, tegen het advies van je huisarts in. Dus dan zou ik zeggen dat het tegen valt en dat je van de huisarts het advies hebt gekregen rust te houden. En dan een afspraak met de bedrijfsarts vragen.
Heb gebeld dat het nog niet zo goed ging als ik zelf had verwacht. Niet bij vergadering morgen aanwezig kan zijn en vanavond terug ga naar de huisarts. Thx voor jullie advies:)!
wolkje75 schreef:
27-11-2017 09:35
Heb gebeld dat het nog niet zo goed ging als ik zelf had verwacht. Niet bij vergadering morgen aanwezig kan zijn en vanavond terug ga naar de huisarts. Thx voor jullie advies:)!
Mooi zo. Nu lekker rusten. Heel veel beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven