Ik haat mijn ex
maandag 27 november 2017 om 22:56
Om maar meteen met de deur in huis te klappen: mijn ex is een klootzak. Een vreemdgaande, leugenachtige zak hooi. En hij heeft mij gekwetst door mij te dumpen in de periode dat een familielid ernstig ziek was.
Dat is 2 jaar geleden en ik haat hem nog steeds elke dag. Het komt maar niet uit mijn hoofd. Hij heeft een nieuwe vriendin en is zielsgelukkig, ik kan het niet verkroppen. Niet om wat hij mij en anderen aangedaan heeft. Niet omdat het zo oneerlijk is.
Ik hen meerdere exen en daar heb ik geen contact mee, het interesseert me ook weinig wat ze doen. Ik hoop dat ze gelukkig zijn.
Bij hem heb ik echt nare gedachtes. Ik fantaseer vaak over wraak nemen. Of dat hij een ongeluk krijgt. Het is ziekelijk en ongezond maar ik kan niet stoppen. Het is dat ik een fijne familie heb en een leuke baan, die weerhouden me ervan om er wat mee te doen.
Ik heb er nog met een psycholoog over gepraat maar cognitieve grdragstherapie helpt niet. Ik heb geprobeerd hem te blokkeren, niet moedwillig zijn sociale media op te zoeken, maar ik doe het toch weer al dan niet onder fakes.
Nu ik dit typ kook ik weer van woede. Alleen zijn naam horen maakt me link, en het is een veelvoorkomende naam dus fijn is het niet.
Help?!
Dat is 2 jaar geleden en ik haat hem nog steeds elke dag. Het komt maar niet uit mijn hoofd. Hij heeft een nieuwe vriendin en is zielsgelukkig, ik kan het niet verkroppen. Niet om wat hij mij en anderen aangedaan heeft. Niet omdat het zo oneerlijk is.
Ik hen meerdere exen en daar heb ik geen contact mee, het interesseert me ook weinig wat ze doen. Ik hoop dat ze gelukkig zijn.
Bij hem heb ik echt nare gedachtes. Ik fantaseer vaak over wraak nemen. Of dat hij een ongeluk krijgt. Het is ziekelijk en ongezond maar ik kan niet stoppen. Het is dat ik een fijne familie heb en een leuke baan, die weerhouden me ervan om er wat mee te doen.
Ik heb er nog met een psycholoog over gepraat maar cognitieve grdragstherapie helpt niet. Ik heb geprobeerd hem te blokkeren, niet moedwillig zijn sociale media op te zoeken, maar ik doe het toch weer al dan niet onder fakes.
Nu ik dit typ kook ik weer van woede. Alleen zijn naam horen maakt me link, en het is een veelvoorkomende naam dus fijn is het niet.
Help?!
maandag 27 november 2017 om 23:00
maandag 27 november 2017 om 23:01
Het was een erg ontstuimige relatie ja. Ik kan het niet hebben dat hij mij zo aan de kant heeft geschoven.
Terwijl hij echt geen halfgod is. Ik heb leukere vriendjes gehad. Maar misschien daarom juist, dat iemand die zo'n loser is mij dumpt. Wat maakt mij dat?
maandag 27 november 2017 om 23:02
Lukt niet, hoogstens een paar weken. Ook omdat zijn nieuwe vriendin mijn kennisen weer kent.
maandag 27 november 2017 om 23:02
Schijnbaar genoeg om al 2 jaar van je leven op pauze te zetten en daardoor van alles te missen.Philippa2017 schreef: ↑27-11-2017 23:01Het was een erg ontstuimige relatie ja. Ik kan het niet hebben dat hij mij zo aan de kant heeft geschoven.
Terwijl hij echt geen halfgod is. Ik heb leukere vriendjes gehad. Maar misschien daarom juist, dat iemand die zo'n loser is mij dumpt. Wat maakt mij dat?
maandag 27 november 2017 om 23:03
Ben je ergens ontevreden met je eigen leven of voel je je ergens machteloos over?
Het vreet natuurlijk energie om zo haatdragend te blijven tegen iemand op wie je helemaal geen invloed hebt over iets wat in het verleden ligt. Ik snap dat er nog boosheid kan blijven, maar het lijkt wel te veel je leven te beheersen. Misschien is je ex de zondebok, de bliksemafleider voor iets anders wat er in je huidige leven speelt?
Het vreet natuurlijk energie om zo haatdragend te blijven tegen iemand op wie je helemaal geen invloed hebt over iets wat in het verleden ligt. Ik snap dat er nog boosheid kan blijven, maar het lijkt wel te veel je leven te beheersen. Misschien is je ex de zondebok, de bliksemafleider voor iets anders wat er in je huidige leven speelt?
maandag 27 november 2017 om 23:03
maandag 27 november 2017 om 23:05
Maak daar 'wil niet' van. Als je hem blokkeert op social media, dan zie je hem toch gewoon niet meer. En blokkeer haar ook gelijk. Heb je er ook geen last van dat jullie gezamenlijke kennissen hebben.Philippa2017 schreef: ↑27-11-2017 23:02Lukt niet, hoogstens een paar weken. Ook omdat zijn nieuwe vriendin mijn kennisen weer kent.
maandag 27 november 2017 om 23:06
Ik leef mijn leven en mis zeker niks. Ik ben verder gelukkig gek genoeg. Er zijn dingen die ik anders wil maar daar ben ik mee bezig, ik leid een normaal bestaan.
Maar de relatie was ook zo heftig dat ik tijdens soms overgaf van de stress ( hij gebruikte drugs en deed allemaal gekke dingen). Daarom heeft het zo'n invloed op me. Mijn exen zijn verder brave moederskindjes en ik wilde verandering. Heb het geweten ook.
Maar de relatie was ook zo heftig dat ik tijdens soms overgaf van de stress ( hij gebruikte drugs en deed allemaal gekke dingen). Daarom heeft het zo'n invloed op me. Mijn exen zijn verder brave moederskindjes en ik wilde verandering. Heb het geweten ook.
maandag 27 november 2017 om 23:08
maandag 27 november 2017 om 23:08
Vaag verhaal. Dat je er last van hebt okay, maar dat gestalk en gehaat moet na 2 jaar toch wel eens klaar zijn.Philippa2017 schreef: ↑27-11-2017 23:06Ik leef mijn leven en mis zeker niks. Ik ben verder gelukkig gek genoeg. Er zijn dingen die ik anders wil maar daar ben ik mee bezig, ik leid een normaal bestaan.
Natuurlijk mis je di gen, je hangt in het verleden met sterk negatieve gevoelens die je blijft voeden.
maandag 27 november 2017 om 23:11
Dat je iemands sub bent. Dat een ander voor je bepaalt wat goed voor je is en wat niet.
maandag 27 november 2017 om 23:12
Blokkeren helpt niet. Niet kijken helpt niet. Therapie helpt niet.MoirenPhae schreef: ↑27-11-2017 23:08Vaag verhaal. Dat je er last van hebt okay, maar dat gestalk en gehaat moet na 2 jaar toch wel eens klaar zijn.
Natuurlijk mis je di gen, je hangt in het verleden met sterk negatieve gevoelens die je blijft voeden.
Missvhien hypnose?
maandag 27 november 2017 om 23:15
Tsja, als niets helpt houdt het op.Philippa2017 schreef: ↑27-11-2017 23:12Blokkeren helpt niet. Niet kijken helpt niet. Therapie helpt niet.
Missvhien hypnose?
Misschien nog gesloten opname.
maandag 27 november 2017 om 23:22
Erken dat je nog knettergek van hem bent en dat hij je nog aan alle kanten kan kwetsen. Erken dat je nog lang niet klaar bent met deze relatie en hem in no time terug zou nemen.
Jullie zijn uit elkaar gegaan op het moment dat je nog volledig aan hem gekleefd zat en dat zit je nog steeds.
Pas als je dit erkent zou evt therapie kunnen helpen. Desnoods traumaverwerkingstherapie.
Neem je dwangmatige excontroledrang ook even mee. Alles in één moeite door, hoppetee.
Jullie zijn uit elkaar gegaan op het moment dat je nog volledig aan hem gekleefd zat en dat zit je nog steeds.
Pas als je dit erkent zou evt therapie kunnen helpen. Desnoods traumaverwerkingstherapie.
Neem je dwangmatige excontroledrang ook even mee. Alles in één moeite door, hoppetee.
maandag 27 november 2017 om 23:30
Misschien moet je voor jezelf nagaan wat het je tot nu toe gebracht heeft om zo met hem bezig te zijn. Alleen maar haatgevoelens en zonde van je tijd om hem te checken.
Wis z’n nummer, blok hem, check niks en beloon jezelf ofzo als je het een week hebt volgehouden en zo ga je naar een maand. En op een gegeef moment ervaar je veel meer rust.
Maar dan moet je gewoon heel streng voor je zijn.
Wat bij mij in het verleden werkte. Is dat ik aan vriendinnen/familie/kennissen vroeg niet over mn ex te beginnen. Ik wilde niksss weten.
Ook alle nr’s van zijn familie/gezamelijke vrienden wissen.
Zo doet bijna niets je meer aan hem denken. Dan vervaagt het.
Maar je moet het wel echt willen, anders heeft geen enkel advies zin.
Want er is geen toverdrankje dat dit gaat wegnemen.
Je moet het echt zelf doen meid
Wis z’n nummer, blok hem, check niks en beloon jezelf ofzo als je het een week hebt volgehouden en zo ga je naar een maand. En op een gegeef moment ervaar je veel meer rust.
Maar dan moet je gewoon heel streng voor je zijn.
Wat bij mij in het verleden werkte. Is dat ik aan vriendinnen/familie/kennissen vroeg niet over mn ex te beginnen. Ik wilde niksss weten.
Ook alle nr’s van zijn familie/gezamelijke vrienden wissen.
Zo doet bijna niets je meer aan hem denken. Dan vervaagt het.
Maar je moet het wel echt willen, anders heeft geen enkel advies zin.
Want er is geen toverdrankje dat dit gaat wegnemen.
Je moet het echt zelf doen meid