Vakantie Ibiza
maandag 27 november 2017 om 09:01
Hoihoi!
Ik zit eraan te denken om volgend jaar naar Ibiza te gaan. Maar ik ben nog jong en een student. Dus een heel hoog budget heb ik niet.
Ik hoor van veel mensen dat het erg duur is en zo een maand salaris uitgeven. Maar als ik een week zou gaan of zo, dan zou ik toch niet liever dan 500/600 euro willen uitgaan. Maar ik zou wel iedere avond uit willen gaan etc. Is dit mogelijk, want ik lees dingen als 50-100 euro entree bij clubs.
Is dit waar? Kan iemand mij meer vertellen?
Ik zit eraan te denken om volgend jaar naar Ibiza te gaan. Maar ik ben nog jong en een student. Dus een heel hoog budget heb ik niet.
Ik hoor van veel mensen dat het erg duur is en zo een maand salaris uitgeven. Maar als ik een week zou gaan of zo, dan zou ik toch niet liever dan 500/600 euro willen uitgaan. Maar ik zou wel iedere avond uit willen gaan etc. Is dit mogelijk, want ik lees dingen als 50-100 euro entree bij clubs.
Is dit waar? Kan iemand mij meer vertellen?
maandag 27 november 2017 om 09:05
maandag 27 november 2017 om 09:25
Wat Apple zegt.
Wij zaten in Santa Eularia en ik snap dat jij daar niet wil zitten want is totaal niet hip maar drankjes in barretjes waren daar prima te betalen.
Lees je wel goed in over de accommodatie op TripAdvisor etc voor je boekt want zeker in playa den Bossa en San Antonio zitten een hoop accomodaties die echt slecht zijn en gehorig en vol stappend publiek.
Wij zaten in Santa Eularia en ik snap dat jij daar niet wil zitten want is totaal niet hip maar drankjes in barretjes waren daar prima te betalen.
Lees je wel goed in over de accommodatie op TripAdvisor etc voor je boekt want zeker in playa den Bossa en San Antonio zitten een hoop accomodaties die echt slecht zijn en gehorig en vol stappend publiek.
maandag 27 november 2017 om 10:08
Dat wordt wel een uitdaging met jouw budget als je elke avond wilt stappen. De clubs zijn het leukst maar daar betaal je met gemak € 10,- voor een watertje. Als je gewoon wat barretjes afgaat i.p.v. de grote clubs, zou ik gewoon naar Mallorca of Bulgarije o.i.d. gaan. Stuk goedkoper en alle barretjes zijn wel een beetje hetzelfde.
Consistency compounds.
maandag 27 november 2017 om 10:12
Met jouw budget zou ik Ibiza laten voor wat het is en naar een ander leuk oord gaan. Sowieso vind ik Ibiza overgewaardeerd en vooral heel erg duur. Er zijn zoveel mooiere, betaalbare en leukere plaatsen! Wellicht niet zo hippig als Ibiza, maar daar maak je je over twintig jaar ook niet meer druk over.
maandag 27 november 2017 om 10:37
Als ik naar Ibiza zou gaan, zou ik met een veel ruimer budget gaan. Niet eens omdat ik dagelijks naar hippe clubs wil. Integendeel. Maar omdat ik niet continu verplicht op zoek wil gaan naar de aller goedkoopste plekjes. Nou weiger ik sowieso fortuinen uit te geven aan normale dingen zoals water en een etentje, dus ik zou er toch wel op letten, maar liever uit principe en niet omdat mijn geld anders in no time op is.
Er zijn meer betaalbare alternatieven. Lloret hoor ik nu nog steeds veel jongeren over. Daar ben ik (11 jaar geleden) geweest en dat was niet duur. Chersonissos is ook niet duur en zelfs ik vond het uitgaan leuk (10 jaar geleden). Maar ik weet niet hoe het daar nu is, mijn info is gedateerd.
Mallorca schijnt trouwens heel leuk te zijn, niet alleen het uitgaan. Ik ken veel mensen die er nog steeds ieder jaar naartoe gaan. Sinds hun tienerjaren. Ik ben er zelf nooit geweest dus het is maar van horen zeggen.
Er zijn meer betaalbare alternatieven. Lloret hoor ik nu nog steeds veel jongeren over. Daar ben ik (11 jaar geleden) geweest en dat was niet duur. Chersonissos is ook niet duur en zelfs ik vond het uitgaan leuk (10 jaar geleden). Maar ik weet niet hoe het daar nu is, mijn info is gedateerd.
Mallorca schijnt trouwens heel leuk te zijn, niet alleen het uitgaan. Ik ken veel mensen die er nog steeds ieder jaar naartoe gaan. Sinds hun tienerjaren. Ik ben er zelf nooit geweest dus het is maar van horen zeggen.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 28-11-2017 08:57
0.05% gewijzigd
maandag 27 november 2017 om 14:00
maandag 27 november 2017 om 15:58
Niet als je naar de grote bekende clubs gaat elke dag van je vakantie, dan heb je een flinke bak met geld nodig maar verder is het gewoon Spanje met dezelfde soort badplaatsen en dezelfde soort eetgelegenheden. Rondom de haven in de stad was het prijzig maar verder vond ik het wel meevallen.
Ik vond het dus ook niet bijzonder en ook niet heel erg geweldig mooi. Mallorca vond ik veel mooier.
Ik snap de aantrekkingskracht van de clubs en de dj’s ook niet zo, in de zomer zijn er hier ook tig festivals waar je die muziek en die dj’s kunt zien en horen.
maandag 27 november 2017 om 23:30
dinsdag 28 november 2017 om 00:03
Dat ga je echt niet redden. Ibiza is duur. Zowel de leuke strandtenten als restaurants en bars of uitgaan. Om je een idee van wat prijzen te geven, bij Ses Salines (strand) betaal je ongeveer 25 euro voor een salade, rond de 12 a 15 euro voor een cocktail, 7,50 voor een wijntje en 8 euro voor een sapje. Een hamburger, pasta-tje of een pizza is ongeveer 25 euro.
Am Yisrael Chai!
dinsdag 28 november 2017 om 07:09
Dit is mijn ervaring ook! Als je elke avond naar een bekende club gaat en champagne bestelt is het wel duur. Ik vind Ibiza duizend keer leuker dan Mallorca. De sfeer op Ibiza is ongeëvenaard wat mij betreft. Juist de barretjes en uit eten etc vond ik erg goedkoop.Roze_Ballon schreef: ↑27-11-2017 14:00De clubs zijn duur. Je betaald zo 50 euro entree en voor een cola ook al snel 10 euro.
Je kunt er wel prima uiteten en veel barretjes zijn juist helemaal niet duur.
Dus ja het stappen is super duur maar verder een prima betaalbaar eiland met erg veel mooie plekjes.
dinsdag 28 november 2017 om 07:27
Ik vind Ibiza ook geweldig en je kunt het zo duur maken als je wilt.
Het is zo'n rekaxed eiland. Heerlijk.
Wij slaan de clubs en zgn. hippe tenten over.
Maar eigenlijk heb je dan wel een auto nodig om de kleine strandjes op te zoeken.
Of je moet een hotel zoeken in Figueretas of Talamanca. Dan kun je naar Ibiza stad lopen.
Het is zo'n rekaxed eiland. Heerlijk.
Wij slaan de clubs en zgn. hippe tenten over.
Maar eigenlijk heb je dan wel een auto nodig om de kleine strandjes op te zoeken.
Of je moet een hotel zoeken in Figueretas of Talamanca. Dan kun je naar Ibiza stad lopen.