Waar heb je spijt van?

28-11-2017 15:59 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of er dingen in je leven zijn waar je spijt van hebt? Op relatie, werk of iets anders. Kan iets groots of kleins zijn.

Ik heb spijt dat ik niet met mijn rijbewijs ben begonnen toen dit voor mij betaald zou worden op 18e jaar door ouders. Nu ben ik ermee bezig maar man wat kost het veel geld en naast mijn drukke leven met werk, relatie etc. ook een enorme inspanning. Moet het wel snel halen ivm werk.
Echt heel erge spijt heb ik, dat ik 15 jaar geleden voor mijn man naar de andere kant van het land verhuist ben.

Nog iedere dag heimwee :cry:
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Ik heb spijt dat ik 3 jaar lang in een destructieve relatie ben gebleven. Ik zag toen de uitzichtloosheid niet... was bang alleen te zijn, bang het niet te redden in mijn eentje. En het erge is, ik was niet alleen... ik had/heb twee kinderen. En die had ik graag een beter voorbeeld gegeven.

Ik heb nu ervaren hoe het ook kan. Dus ik probeer zoveel mogelijk in dankbaarheid te denken, in plaats van spijt.
vandale schreef:
28-11-2017 21:16
Echt heel erge spijt heb ik, dat ik 15 jaar geleden voor mijn man naar de andere kant van het land verhuist ben.

Nog iedere dag heimwee :cry:
Waarom ben je niet terug verhuisd dan?
Ik heb er spijt van dat ik op mijn 17de een relatie ben begonnen met een stuk oudere vriend. Ik ging studeren, terwijl hij wilde samenwonen en settelen en ben daar veel te veel in mee gegaan.
Was ik toen maar wat zelfverzekerder geweest en had ik meer voor mezelf gekozen..
redbulletje schreef:
28-11-2017 21:43
Waarom ben je niet terug verhuisd dan?

Ja, dat vraag ik me ook vaak af ;-)
Aanvankelijk denk je dat je even moet wennen maar inmiddels weet ik dat ik hier gewoon niet 'pas'.

We zijn hier gaan wonen vanwege bedrijf van mijn man wat we niet kunnen verplaatsen. Verhuizen zou betekenen man en kinderen achterlaten en dat is het me niet waard.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Ik heb nergens spijt van. Had ik achteraf gezien dingen anders willen doen, misschien wel. Ik heb van al mijn minder slimme keuzes geleerd en die kennis kan ik nu weer gebruiken. Als ik die keuzes niet had gemaakt dan was ik niet geworden wie ik nu was en aangezien ik mezelf nu best leuk vind, denk ik dat ik geen spijt hoef te hebben van die minder slimme keuzes.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Ik heb er spijt van dat ik nooit echt tegen m'n moeder heb gezegd dat ik zo ontzettend trots op haar ben, hoe knap zij alles heeft gedaan na de scheiding van een alcoholist en er vervolgens alleen met kids voor stond.
Waarom heb ik dat nooit gezegd, zo'n kleine moeite en nu kan het niet meer :-(
Ik weet niet of mijn leven beter was geweest als ik iets had gedaan of nagelaten, dus kan ik er ook geen spijt over hebben. Voor spijt moet je je eigen fantasie veel te serieus nemen, dat lukt me niet.
Spijt niet heel erg maar ergens wel van ondernemen inplaats van proberen me geld te stoppen om door te groeien naar geneeskunde 10 jaar geleden. Maar ik heb het goed gemaakt om te stoppen met ondernemen en naar school te gaan weer.
V1k1ng schreef:
29-11-2017 09:21
Ik heb nergens spijt van. Had ik achteraf gezien dingen anders willen doen, misschien wel. Ik heb van al mijn minder slimme keuzes geleerd en die kennis kan ik nu weer gebruiken. Als ik die keuzes niet had gemaakt dan was ik niet geworden wie ik nu was en aangezien ik mezelf nu best leuk vind, denk ik dat ik geen spijt hoef te hebben van die minder slimme keuzes.
Daar heb je idd gelijk in. Zeker als je nooit niet terug te draaien foute keuzes hebt gemaakt.
Spijt is een groot woord,maar dan spijt dat ik mezelf compleet heb weggecijferd in een huwelijk.
De laatste jaren mezelf verloren.

Dus ja..dan spijt dat ik niet meer met de vuist op tafel heb geslagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven