Werk & Studie alle pijlers

Iemand ervaringen?

30-11-2017 16:16 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit in het tweede jaar van de pabo maar heb besloten om te stoppen. De theorie vind ik heel leuk maar de stage brengt veel spanning met zich mee. Ik ben 'te lief'. Ik heb vorig jaar wel mijn P gehaald. Maar het lesgeven voor een hele groep past gewoon niet bij me. Het is wel jammer dat ik daar nu pas achterkom.

Ik wil niet stoppen met studeren. En ga dus op zoek naar een andere studie. Omdat ik mijn p behaald heb, heb ik ook de mogelijkheid om naar de universiteit te gaan. Heeft iemand daar ervaringen mee? Ik lees veel dat deze overgang heel zwaar is en dat de universiteit te moeilijk zou zijn voor mensen van het hbo door een andere manier van denken.
Werken met kinderen vind ik wel heel leuk, alleen de pabo was niet geschikt voor mij...
Ik doe het nu. Sommige mensen halen het absoluut niet, anderen wel. Harder en anders werken, en een hoger niveau is zeker waar, maar het is moeilijk te zeggen of je het kunt of niet. Is het voor jou mogelijk om via contractonderwijs eens wat vakken op de universiteit te volgen, zodat je kunt zien hoe het is en of het haalbaar is?
Dankjewel voor de tip, dat ga ik verder uitzoeken.
Anders logopedie of orthopedagogiek?
Jaa dat zou ook nog kunnen. De opleiding psychologie lijkt me ook heel interessant
Wat jammer dat je je voor de klas toch niet op je plek voelt.

Als je een universitaire studie ziet die je aanspreekt en waarvoor je toelaatbaar bent, zou ik mij niet laten tegenhouden door het feit dat het WO is. Ik heb mensen via verschillende wegen zien binnenkomen zowel voltijders als deeltijders. Mijn ervaring is dat de belangrijkste voorwaarde voor een succesvolle studietijd is dat de studie zelf en de carrièremogelijkheden na de studie je aanspreken. Als je gemotiveerd bent, is het een stuk makkelijker om extra inspanningen te leveren voor je studie.
Ik ben zelf ook met een P naar de uni gegaan en mij ging het redelijk af. (Denk aan veelal cijfers tussen de 7 en 8). Let er wel op dat ze tegenwoordig soms extra eisen stellen dat je voor bepaalde vakken een vwo papiertje moet hebben gehaald.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik wel wel even noemen dat het verschil tussen pabo en bijvoorbeeld pedagogische wetenschappen (ik vermoed dat je daarnaar neigt) echt heel groot is! Het niveau en tempo ligt echt een stuk hoger bij pedagogische wetenschappen (ik doe academische pabo, dus zowel pabo als pedagogische wetenschappen). Mocht de pabo je makkelijk afgaan, dan zal het geen probleem zijn, maar als de pabo qua moeilijkheid/hoeveelheid problemen geeft, zou ik het niet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven