Geen reactie
donderdag 30 november 2017 om 16:24
Hallo,
Geen heel groot probleem hier, maar ik twijfel over de juiste aanpak.
Ik loop op het moment stage voor mijn opleiding en heb een week geleden mijn docent een mailtje gestuurd met betrekking tot mijn verslag. Op het moment dat hij deze beantwoord en ik krijg het antwoord waar ik vanuit ga zal ik mijn verslag een beetje om moeten bouwen. Op het moment heb ik mijn opdracht af in hoeverre dit nu kan en ik zal dus graag bezig willen met mijn verslag, maar ik vind het zonde om dingen te schrijven die ik later weer zal moeten schrappen.
Mijn vraag is of het "zeurderig" overkomt op het moment dat ik een mailtje naar mijn docent zal sturen met ofwel dezelfde vraag of een verwijzing naar de vorige mail.
Tijdens een gesprek met hem heb ik dit onderwerp met hem besproken en zijn antwoord was dat ik het hem maar even moest mailen, gedaan dus. Wel handig om te weten is dat ik de komende tijd mijn stagebegeleider minder zie door zijn verplichtingen en ik mijn taken allemaal vrijwel af heb.
Geen heel groot probleem hier, maar ik twijfel over de juiste aanpak.
Ik loop op het moment stage voor mijn opleiding en heb een week geleden mijn docent een mailtje gestuurd met betrekking tot mijn verslag. Op het moment dat hij deze beantwoord en ik krijg het antwoord waar ik vanuit ga zal ik mijn verslag een beetje om moeten bouwen. Op het moment heb ik mijn opdracht af in hoeverre dit nu kan en ik zal dus graag bezig willen met mijn verslag, maar ik vind het zonde om dingen te schrijven die ik later weer zal moeten schrappen.
Mijn vraag is of het "zeurderig" overkomt op het moment dat ik een mailtje naar mijn docent zal sturen met ofwel dezelfde vraag of een verwijzing naar de vorige mail.
Tijdens een gesprek met hem heb ik dit onderwerp met hem besproken en zijn antwoord was dat ik het hem maar even moest mailen, gedaan dus. Wel handig om te weten is dat ik de komende tijd mijn stagebegeleider minder zie door zijn verplichtingen en ik mijn taken allemaal vrijwel af heb.
donderdag 30 november 2017 om 18:30
Precies dit.
Als een student van mij een week voor niks zat te wachten zou ik me kapot schamen. Ik geef altijd meteen antwoord, desnoods zeg ik dat het nu even niet lukt en wanneer dan wel. Dit is ook vast niet zijn bedoeling!
donderdag 30 november 2017 om 18:30
Twee werkdagen? Ja, misschien op een mailtje met een vraag, maar toch niet met het doorlezen van een verslag?Saga_Röversdotter schreef: ↑30-11-2017 16:47Op de meeste hogescholen is een richtlijn binnen hoeveel tijd docenten dienen te antwoorden. Vaak is dit twee werkdagen. Heb je gecontroleerd of hij toevallig ziek gemeld is? Ik zou nog eens mailen.
Hoe lang is het, TO?
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
donderdag 30 november 2017 om 18:33
donderdag 30 november 2017 om 20:21
Precies. Als je na een week nog helemaal niks gehoord hebt, mag je gerust vragen hoe het ermee staat. Als je dat in normale bewoording doet zoals het voorbeeld hierboven doe je daar echt niks fout mee.
donderdag 30 november 2017 om 20:52
Ik heb het idee dat het om een vraag mbt verslag gaat, niet om een beoordeling. Dan nog kan er gereageerd wordt wanneer een uitgebreide reactie verwacht kan worden. Doorgaans lever je verslagen niet per email in, maar via een online omgeving.
vrijdag 1 december 2017 om 08:26
Hij hoeft niet mijn verslag te beoordelen, ik heb alleen een vraag over het verslag.
Normaal had ik een docent al lang een mailtje met herinnering gestuurd, maar helaas heb ik het niet zo getroffen met mijn stage begeleider en heb ik de enige docent gekregen waar ik meerdere keren problemen mee heb gehad.
Bedankt voor de hulp!
Normaal had ik een docent al lang een mailtje met herinnering gestuurd, maar helaas heb ik het niet zo getroffen met mijn stage begeleider en heb ik de enige docent gekregen waar ik meerdere keren problemen mee heb gehad.
Bedankt voor de hulp!