Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
Hoe gaat het puk, heb je al gebeld? :hug:
Ahh nee!! Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel! :hug:
Jullie zijn allemaal lieverds, dankjewel voor de steun! Heb het ziekenhuis gebeld maar zoals ik verwacht had wordt het gewoon wachten. De echo van volgende week blijft staan. Omdat ik er nu middenin zit, zou een echo nu geen zin hebben omdat het niks zegt. Ik heb zelf ook liever dan dinsdag mijn echo, zodat ik dan weet dat alles weg is in plaats van nu nog wat zien en hoop blijven houden. Nee, ik weet dat het klaar is, vanochtend weer een hele sliert (sorry voor de details). Denk dat het wat makkelijker wordt als ik niet meer bloedt. Heb mijn leidinggevende maar gebeld dat ik nog thuis blijf want in tranen werken lijkt me nu ook geen goed plan. Nog even een dagje niks en dan morgen weer aan de slag.

Ben er inmiddels achter dat de standaard miskraam opmerking is 'maar wel heel fijn dat je in ieder geval weet dat je zwanger kunt worden'. Jaaaa, ben heel blij dat we na 2 jaar eindelijk zwanger waren en dat het enige stukje waar ik me geen zorgen over maakte nu dus ook niet vanzelfsprekend blijkt te zijn :-? Dat is ook het gene wat ik het moeilijkst vind aan het hele gebeuren. Ik had echt gedacht dat als het dan eenmaal raak zou zijn, dat het dan wel goed kwam. Ach, even mijn tranen laten gaan en dan zal het vertrouwen wel weer terug komen!

Meiden, vertel ook alsjeblieft jullie gedachtes weer he! Komen er nods aan, vruchtbare dagen? Ik heb de tabel weer aangepast en ik sta weer boven. We zullen dinsdag wel weer horen wanneer we weer verder kunnen. Wat mij betreft zo snel mogelijk zodat we weer kunnen hopen op een wondertje!
Goed van je om nog dagje thuis te blijven.
Vind t zo krom hoe alles altijd verloopt. De ene wil helemaal niet zwanger worden en is poef door de pil en t condoom zwanger. En de ander wil graag zwanger worden en krijg dan zoveel op hun bord. Kan daar zo verdrietig van worden, waarom niet wat meer eerlijkheid.

Hier ziek... vanochtend naar de huisarts geweest en antibiotica gekregen voor keelontsteking. Kan niet slikken vd pijn, als ik niks doe knalt mn hoofd, oor en keel al uit elkaar vd pijn. Meestal ga ik niet snel naar huisarts voor mezelf, maar dit hield ik niet. Kreeg ook binnen paar sec al de kuur gelukkig.
Baal wel, want ben vd kijkoperatie wel opgeknapt en had vandaag en morgen dus van alles willen doen waar ik afgelopen 1,5 niet aan toe was gekomen (poetsen, strijken, dat soort dingen). Maar goed, nu eerst maar wéér opknappen!
Ik vind het heel naar voor je Puk, en zoals Ka ook zegt: oneerlijk dat het bij sommige zo moeilijk moet gaan.. Wat dat betreft zitten we hier allemaal in hetzelfde schuitje en kunnen we elkaar steunen :hug:

Beterschap Ka! Ik had ook een griepje te pakken van de week.....

Hier verder weinig te melden, op dag 31 van m'n cyclus, maar goed zoals jullie weten zegt dat bij mij helemaal niets... zo nu en dan doe ik een testje, om zeker te weten dat ik niet zwanger ben (ivm alcohol bijv.) Volgende maand mag ik naar de dokter, dat is fijn!!

Heel veel succes meiden! :heart:
Ka, bah dat je ziek bent. Beterschap! Hopelijk gaat de kuur snel helpen zodat je je wat beter voelt. Het poetsen zal nog even moeten wachten (of gewoon iemand anders laten doen, lijkt me nog een beter plan :-D )

Tara, fijn dat het doktersbezoek in het vooruitzicht is! Nu dus zoals gewoonlijk maar wachten. Doe je ook hier en daar een ovulatietestje of is dat te veel (en te duur) voor zo'n lange periode?

Hier gaat het nog niet echt super maar de tranen worden al wat minder. Is ook gewoon fijn dat bijna al het bloed nu weg lijkt te zijn. Vanochtend nog aardig wat maar mijn buik voelt bijna weer normaal. Zwangerschapstest was gister al negatief dus ik weet wel dat ik in ieder geval een wijntje ga drinken dit weekend! Dinsdag nog even de echo en hopelijk het vervolgplan bespreken zodat ik weer vooruit kan kijken. Verder vind ik het ook heel lastig dat mijn vriend het niet snapt. Die was dinsdagavond toen het gebeurde heel lief maar blijkbaar is hij van mening dat 1 dag verdrietig zijn okay is maar dat het dan wel klaar moet zijn. Totaal niet snappen dat ik gisteren nog verdrietig was en daar gewoon ook bijna boos over zijn naar mij toe.
@Puk, ik doe alleen een paar ovulatietesten rond dag 14, ik zie dan overigens vaak twee dikke lijnen... daarna niet meer; anders werk ik voor de ovulatietesten o_o Door die twee dikke lijnen rond m'n ovulatie denk ik dan ook dat mijn lichaam op de één of andere manier de eisprong wel "klaarzet" maar niet "doorzet" als je begrijpt wat ik bedoel :-P En ik heb het vermoeden dat het proces zich elke twee weken herhaalt..

Wat klote Puk, dat je het niet goed kunt delen met je vriend! Denkt hij dat het wel weer goed komt? Misschien is het zijn manier om het weg te stoppen? Mijn man reageert overal ook vrij nuchter op, hij zei laatst: Het komt wel goed en als we uiteindelijk wel met zn tweeën blijven, ook prima! Ik rolde bijna van m'n stoel! :woa: Heb je het al andere mensen verteld en hoe reageerden die? Ik hoop voor je dat het heel snel weer raak mag zijn! Om in mannentermen te spreken: het komt goed! :redrose:
Lieve Puk, wat erg dat het echt mis is gegaan :there: . Dit heb je echt niet verdiend en neem asjeblieft echt alle ruimte die je nodig hebt om dit een plekje te geven. Wat jammer dat je vriend het niet begrijpt en er daardoor niet goed mee omgaat. :wtf: Het is al moeilijk zat. Nou hier kun je gewoon je ei kwijt hoor, zolang nodig is. :hug:

Idd Ka ongelofelijk dat t zo oneerlijk eraan toe gaat mbt kinderwensen. Ik ben zelf geadopteerd en was dus niet gepland. Ik zei laatst tegen mijn biologische moeder: jij en mijn bio vader wilde geen kinderen en hup daar kwam ik. Ik en mijn vriend willen graag kinderen en tot op heden komt er niemand :P . Rare gedachte. :bonk:

Sorry dat ik niet op de rest reageer maar wilde echt even op Puk reageren :) . Ka wel heel veel beterschap gewenst!! :daisy:

Heb trouwens Pientje en Fab naar onderen verplaatst omdat ze niet meer meeschrijven. Maar vond t wel leuk om ze hier te laten staan omdat ze tijdens het meeschrijven in ons groepje zwanger zijn geworden :-) ! Denk dat de tabel hier het beste gebruikt kan worden voor zwangere dames die ook hier mee willen blijven schrijven. Want wat mij betreft vind ik dat hartstikke gezellig! :-)
Lieve puk, wat klink je toch sterk. Ik heb zo met je te doen.. denk heel veel aan je, wat een hel. Wat moet die negatieve test confronterend zijn geweest, al geeft het misschien naast verdriet ook wat rust.. Ik kan de goede woorden er niet voor vinden, hoop dat je begrijpt wat ik ermee bedoel te zeggen. jammer dat vriend er wat makkelijker over denkt, want het is niet makkelijk. Het verdriet is zeker niet met een dag weg, dat zal nog wel tijd nodig hebben. Voor wat het waard is, mijn vriend zou net zo reageren. Ik denk aan je lieve puk. :hug:

Hopelijk ben jij ondertussen ook al een beetje opgeknapt ka. Pittig zo net na de operatie. Neem goed de tijd hoor! :hug:

Bedankt voor het aanpassen sunny, hoe gaat het met jou nu ? oneerlijk is dat allemaal he, bij de een komt het door alles heen, bij de ander lukt het helemaal niet..

Hier wat raars gehad van de week. maandag was ik eindelijk niet meer o gesteld. Woensdag tijdens werk kreeg ik extreme menstruatie krampen, weer bloed. 1 malig, want daarna was het echt klaar. deze menstruatie was de vreemdste ooit. Hier eind volgende week vruchtbare dagen denk ik, 17e is mijn nod, we gaan het zien. Ik heb ineens helemaal geen zin om te temperaturen, maar mag niet stoppen van mezelf. ben daar echt even klaar mee. Verder lekker bezig in huis, ookal is het nog vroeg alvast begonnen voor de kerst! Het begint nu steeds meer ons plekje te worden. Heerlijk is dat!
Oja ik heb ook nog wat oude NODS weggehaald :whistle:
Ik vind een bijgewerkte tabel zo handig en prettig en wil het graag weer gaan bijhouden :$ , als jullie het dikgedrukt kunnen vermelden, pak ik dat weer op goed? :mrgreen: Dat vind ik net wat overzichtelijker allemaal! Alvast thanks!

Lalameme, klinkt inderdaad vreemd zeg die menstruatie. Dan vraag je je toch echt af, waar komt dat bloed dan die woensdag weer ineens vandaan. :?: Snap ook de tegenstrijdigheid mbt het wel en niet temperaturen ;-) ... Het is namelijk zo fijn om dat even los te kunnen laten.
Ik denk ook dat ik binnenkort ga stoppen met ovulatietestjes, heb er ook niet zoveel zin meer in. Vorige week (toen ik mijn vruchtbare dagen had) was wel ineens mijn eisprong lastig te lokaliseren :sherlock: en ook later dan normaal, dus dan denk ik weer, moet ik maar wel doorgaan :facepalm: . Maar nee ik denk dat ik erbij blijf om dit jaar iig even niets meer te doen.

Jaaaaa wij zijn ook al bezig met kerstspulletjes, super leuk en gezellig met die spulletjes en verlichting :flirting: . Fijn dat jullie huis steeds meer jullie plekje begint te worden! Heerlijk gevoel is dat he? :-) Hoelang wonen jullie er nu inmiddels alweer?

Met mij gaat het verder goed, vrijdag op stap gegaan en voor het eerst er niet rekening ermee gehouden dat ik misschien zwanger zou kunnen zijn terwijl ik in de 2e cyclusfase zit :$ . Kortom goed gefeest en gedronken B-) . Voel me af en toe al een klein beetje schuldig mocht het deze keer wel raak zijn :-$ . Maar dat zou wel heeel typisch zijn.........
Het niet veel bezig zijn met zwanger worden en zwangerschappen bevalt me ook goed, het geeft echt wat meer rust.
Ik twijfel nog steeds of ik in februari naar de dokter wil, dan zijn wij een jaar bezig, maar goed we hebben ook nog even om daarover na te denken :) .

Nou een fijne zondag nog iedereen!! :heart:

Ik ga later nog proberen op andere mensen te reageren. Maar per persoon kost me wat minder tijd :)
Even snel!

17 december, ronde 12

Hierna ga ik mijn deeltje ook weer goed bijhouden!
Tara92 schreef:
01-12-2017 08:16

Hier verder weinig te melden, op dag 31 van m'n cyclus, maar goed zoals jullie weten zegt dat bij mij helemaal niets... zo nu en dan doe ik een testje, om zeker te weten dat ik niet zwanger ben (ivm alcohol bijv.) Volgende maand mag ik naar de dokter, dat is fijn!!

Heel veel succes meiden! :heart:
Hoi Tara, in welke ronde zit jij nu? Dan voeg ik dat nog even toe aan de tabel. :-)

Wat fijn dat je volgende maand naar de dokter mag! Hopelijk komt er dan wat meer duidelijkheid over je cyclus en de mogelijkheden met zo'n lange cyclus. :) Voor jou is loslaten wel bijna noodzaak, want anders lijkt deze periode me wel erg pittig. Lukt dat een beetje?

Jeetje dat is inderdaad heel nuchter van je man zeg :-o , snap dat je daar echt verbaasd over was! Hoe reageerde jij toen naar je man toe? Ja mannen lijken soms echt van een andere planeet te komen. Denk dat mijn vriend er ook echt minder moeite mee zal hebben mocht het uiteindelijk nooit lukken. Maar misschien dat dat nog verandert als hij wat ouder wordt, geen idee. We zullen het gaan zien :) . (Of liever niet eigenlijk want dat betekent goed nieuws :mrgreen: )

Jij iig ook veel succes! :heart:
Even snel, weer kramp weer bloed. morgen ochtend bel ik de huisarts denk ik. Hopen dat ik snel terecht kan.

en lieve puk, Ik denk nog steeds elke dag heel veel aan je. Morgen ben ik ook in gedachte bij je! Sterkte morgen :hug:

Ik kom vandaag helaas niet aan schrijven toe. Later reageer ik uitgebreid op iedereen! :)
Sterkte morgen Puk!

En ook jij succes met bellen morgen Lalameme! Hoop dat je snel terecht kan en doorgestuurd word.

Reageer morgen weer wat afgebreider. Beetje druk geweest
Puk, veel sterkte voor vandaag :rose: :hug: !

Lalameme wat goed dat je gaat bellen vandaag, ben benieuwd wanneer je terecht kunt! :!:

Oeps verkeerde account. Dit is Sunny Lady.
Even een kort berichtje. Reageer later wel weer even langer en op iedereen! Net de echo gehad en alles ziet er in ieder geval 'goed' uit. Baarmoeder leeg, slijmvlies dun en een nieuw eitje in de maak. Nu dus even wachten op een normale menstruatie en dan verder met IUI nummertje 3. Even niks dus tot de Clomid eind december..
Beetje verdrietig nu maar het gaat eigenlijk wel heel goed. Nog absoluut geen vertrouwen dat het snel weer gaat lukken maar dat zal vast wel komen als we weer met de behandelingen gaan beginnen. Nu even fijn naar een vriendinnetje om daar te lunchen 😊
@Puk; fijn dat het nu duidelijk is, hoewel ook wel heel definitief lijkt me.. hopelijk komt het snel goed! Ik kan me voorstellen dat je nog verdrietig bent! :hug:

Ronde 4? Denk ik tenminste, ben 3x ongesteld geweest.

Heb trouwens sinds 3 dagen bruinverlies, nog niet eerder gehad, apart!

Fijne avond dames! :rose:
Hoi Dames,
Hier weer eens een fatsoenlijk bericht!

Puk Hoe is het?
Opzich positief dat alles weer er goed uitziet, maar het lijkt me verschrikkelijk confronterend. Krijg je een beetje steun?
Wat betreft je vriend, dat herken ik wel omtrent mijn bbz. Dat heeft vrij lang geduurd voordat t goed was, in die tijd steunde hij me ook wel. Maar erna werd t vaak lastiger. Om sommige dingen moest ik dan opeens even enorm huilen thuis en dat begreep hij dan niet. Ik denk dat dat vooral ligt aan dat het voor een man, zeker in het begin, nog heel onwerkelijk en ver van hun af staat. Wij dragen het gelijk, zit in ons en weten doordat bijv. menstruatie uitblijft dat we echt zwanger zijn. Het gebeurt allemaal met ons lichaam, dat maakt het heel anders. Voor mannen is het voor een eerste echo nog een test en na de echo is het een iets meer werkelijk, maar (dit is echt niet vervelend bedoelt) een echte papa wordt meestal pas geboren als het kind geboren wordt, wij worden al mama als we zwanger worden. Vanaf dan beschermen wij het, veranderen dingen in ons leven. Bedoel dat echt positief hoor, neem man niks kwalijk, maar denk dat daar wel een enorm verschil zit in gevoel. En daarnaast hormonen :biggrin:

Bij ons hielp het als ik zo goed mogelijk probeerde uit te leggen wat ik voelde en waarom ik dat zo voelde. En daarnaast zei ik ook: het is niet zo dat ik constant verdrietig ben, maar soms overmand even het verdrietige gevoel me. En ik wil dat thuis kwijt kunnen, als ik het thuis niet kwijt kan, kan ik het nergens kwijt. Voor mij zou het helpen als je dan gewoon me even laat of me steunt, dan is het het snelste over en kan ik weer door.
Dit begreep hij dan wel, soms een keer herhalen, maar dan was het ook snel over.

Het vertrouwen terug krijgen, tja daar kan ik niets over zeggen. Durf niet te zeggen of dat nog terug komt helaas. Hier niet iig.
Hoop enorm dat jullie weer snel geluk mogen hebben. We gaan de iui een beetje tegelijk in. Ik begin met ronde 1 begin januari, dus je bent een paar stappen eerder ;-)

Lalameme En heb je gebeld???? Temperatuur je nog steeds? Wat zegt je temperatuur?
Hoe voel je je? En wat zegt je vriend er ondertussen van?
Hoop enorm voor je dat je snel doorverwezen wordt en je snel terecht kan. Zou fijn zijn als ze je kunnen vertellen waar die tussenbloedingen steeds vandaan komen.

Tara Nog geen test tegenaan gegooid deze week of wel?
Ikzelf heb een dag voor mn menstruatie meestal bruinverlies. Maar het kan ook een teken zijn dat het raak is. Op hoeveelste dag zit je vandaag?

Over de ovulatietesten... Een ovulatietest meet alleen lh in je systeem. Wanneer een test donker is, dan heb je een piek. Maar een piek kan je meerdere malen in je cyclus hebben. Ovulatietesten zijn dus alleen betrouwbaar bij iemand die regelmatig is. De vraag is dus even of jij de lh piek van je eisprong meet. Als je follikelen nog niet klaar zijn, zullen ze idd niet springen. Maar als ze later in je cyclus klaar zijn en er komt weer een lh piek, springen ze alsnog. De enige manier bij jou is waarschijnlijk temperaturen (of via echo's kijken of ze groeien en springen).
Vind het echt knap dat je nog steeds niet naar de huisarts bent gegaan, zou echt gek worden van zo'n cyclus.

Sunny Wat leuk en fijn dat je er weer bent... naja aan de andere kant, liever dat je had gemeld: ben zwanger, toedeledokie :byee:
Schuldig hoef je je niet te voelen hoor. Ik ben 2x zwanger geweest. 1e x van onze dochter en 2e x van de bbz. Beide keren ben ik met week 3 (dus week voor de test) volledig uit mn bol gegaan. Bbz was dan wel verkeerd, maar kan daar niets aan doen en onze dochter is echt perfect gezond. Ook verloskundige zei toen: niks aan de hand hoor, zolang het geen verslaving is kan een keertje uit je bol geen kwaad (voor de test dan he!!!!! haha)

Devenie Hoe gaat het met jou? Ik kan even niet terug vinden over het zaadonderzoek van je man, hoe was de uitslag? En jou bloedonderzoek?
25-12 nod, dat zou tof kerstkado zijn haha. Maar zo bedenken we elke maand wel wat he 8-)

Hier Alles weer beetje normaal. Deze week weer gaan werken. Herstelt van kijkoperatie en keelontsteking. Gister was nod, vandaag eerste bloed. Eisprong was 2 dagen na operatie dus kans was ook 0. nieuwe nod 2-1-2018
29-12 prikinstructie en hormonen spullen ophalen. Blij dat we mogen beginnen, aan de andere kant stik spannend en sluit me er momenteel even wat voor af. Kijk even niet uit naar t laatste stukje jaar, want was gewoon niet zo'n best jaar. Soort ontkenning momenteel, even doorheen.

Vanavond kerstboom zetten! Jullie al in kerstsfeer?
Ka, dankjewel voor jouw verhaal. Klinkt inderdaad wel een beetje alsof onze kerels wat op elkaar lijken (of misschien alle mannen... ;-) ) Ik weet ook wel dat mijn vriend er heel anders in staat en ik verwacht wat dat betreft ook niet dat hij mij snapt. Hij hoeft niet mijn handje vast te houden en ik deel daarnaast al bijna geen gevoelens met hem. Maar mij gewoon een paar dagen verdrietig te laten zijn zonder het erger te maken door boos op me te worden is toch wel iets wat ik mag verwachten. Nou is dit niet voor het eerst, gebrek aan empathie en egoïsme is een terugkerend onderwerp, haha. Hij wordt echt gewoon chagrijnig en boos op mijn meest verdrietige momenten. Dat ie het voor elkaar krijgt om mij nog verdrietiger te krijgen is echt gewoon knap. Ik krijg daardoor ook echt vragen. Zijn wij wel samen in goede maar ook in slechte tijden? Wat als ik het ooit echt (en langer) moeilijk ga krijgen? Is hij er dan wel? Wil hij wel echt kinderen of wil hij vooral de relatie met mij? etc.. Maarja, ik heb het gelukkig goed kunnen bespreken met zijn ouders op dinsdag. Daar heb ik een hele goede band mee en zij zijn super lief, snappen me en zijn het helemaal met me eens. Ze vertelden ook dat hij dat al zijn hele leven heeft maar daarnaast stelden zij ook de vraag of hij het echt wilde. Dus heb ik het dinsdag avond nog allemaal even goed met mijn vriend besproken. Dat was gelukkig een fijn gesprek dus we kunnen weer verder met positiviteit. Hij gaf aan dat hij ook echt niet weet waarom hij boos wordt als ik een arm nodig heb en dat hij wel echt kinderen wil. Hij kan wel net zo gelukkig worden zonder kinderen (dat wist ik ook al wel) dus hij voelt het gewoon niet hetzelfde en daarnaast ziet hij het echt alleen maar positief. Niet dat we al ruim twee jaar bezig zijn en dat het nu dan ook nog eens mis moet gaan maar dat het gewoon gelijk raak is bij de tweede IUI. Fijn gesprek dus en ik ga gewoon wat meer denken zoals hij. Het was raak bij IUI 2 dus die kansen zijn gewoon ook groot bij IUI 3 of 4 :cheer:

En dan lopen we inderdaad bijna gelijk. Ik inderdaad net ietsje eerder maar we zullen het wachtbankje wel even delen :-D

Tara, haha. Dus zeker ook overeenkomsten tussen die van jou en mij. Zie verhaal hierboven. Mijn vriend roept dat ook altijd, dat het prima is om met zijn tweeën te blijven. Ach en ergens snap ik hem, we hebben het ook heel leuk en goed samen en kunnen alles doen wat we willen. Maar een leven zonder kinderen is voor mij echt geen optie. Misschien als we er na een heel behandeltraject uitkomen maar daar wil ik niet eens aan denken. En na de echo voelt het nu inderdaad wel definitief maar ik merk dat dat ook goed is voor de verwerking dus eigenlijk was die echo een goede afsluiter om weer verder te kunnen gaan.

Lalameme, dankjewel voor je lieve woorden. En bij jou dus nog zo'n man :-D. Ik denk dat ik een patroon zie ;-) Ik voel me gelukkig goed! Het verdriet is echt wel naar de achtergrond verdwenen. Nu gewoon weer zin om met IUI te beginnen! 2018 wordt gewoon het jaar van ons allemaal! Gaan we het gewoon samen doen. Is ook het gezelligst :-D
Wat was jouw menstruatie raar inderdaad. Hopelijk dat je cyclus nu weer wat normaler wordt. Heb je de huisarts nog gebeld?

Sunny, blij dat je weer terug bent! Alles wordt weer netjes bijgehouden. Ik ben er normaal wel aardig in maar durf nu niet zo goed iets neer te zetten omdat het na de miskraam is dus of het een normale ronde wordt, geen idee.. Zo ja dan heb ik zo rond zondag mijn eisprong en 25-12 nod. Je mag hem er wel inzetten en anders doe ik het van de week even. Moet ook even nadenken welke ronde..
Fijn dat het goed voelt om er minder mee bezig te zijn. Had ik ook op een gegeven moment en ben toen ook gestopt met temperaturen en alles. Waarom twijfel je om in februari naar de dokter te gaan? Wil je het toch nog langer gewoon proberen?

Devenie, hoe is het met jou? en de uitslagen?
Fijn dat het er goed uitzag puk, het is allemaal al naar genoeg, fijn dat er dan niet ook nog andere ingrepen nodig zijn.. Ik vind je zo sterk klinken puk, zoveel respect voor jou. Zoals je zegt, 2018 word ons jaar, voor ons allemaal! daar gaan we voor. wat je schrijft over vriend is weer zo herkenbaar. ook het stukje over ook gelukkig zijn zonder kinderen.. Ik denk nog veel aan je puk, blij om te horen dat je weer uit kijkt naar de volgende ronde. :hug:

Fijn een nieuwe ronde ka. aftellen nu! Nog even en het gaat beginnen. Knallend het nieuwe jaar in! Spannend die prikinstructie. Ik heb echt een ontzettende naalden angst. spannende tijd zo voor jullie! Ik herken wat je schrijft over het afsluiten van een naar jaar, dat is pittig en emotioneel.. nog even en dan is het 2018, vol met nieuwe kansen! :hug:

Ik heb niet gebeld, bloeden stopte en eisprong kwam eraan. Daarnaast heb ik het gewoon zo druk in december dat ik geen tijd had om te bellen of om te gaan ivm extra werken. Ik heb nu mijn eisprong of net gehad. zodra het bloeden weer begint bel ik. Maar wil dat niet op mijn werk doen.. vond het een pittige week met veel buikpijntjes en daardoor veel commentaar van andere die ik over mijn menstruatie vertelde (niemand weet dat wij zwanger proberen te worden). De een zegt dat ik een zwaardere pil moet gaan slikken. De ander vraagt of ik niet zwanger kan zijn, gevolg is dus dat ik ga testen. En zo voort. Met mn domme kop..

Wij gaan vandaag gezellig een dagje weg. Kijk ik al de hele week naar uit! hier staat de kerstboom ook eindelijk haha! morgen krijgen we veel bezoek die ons huis voor het eerst gaan zien, dus morgen de puntjes op de i. heel leuk!

Geniet van jullie weekend dames! Later reageer ik nog meer, ik zit in de auto nu.
Welkom terug sunny! :hug:
Hoe gaat het dames? Stil hier.
Ik ben er :-D

Dankje voor je gedachtes Lalameme. Ik voel me ook sterk op het moment. Super fijn maar ik ben ergens wel een beetje bang dat het verdriet er nog uit moet en gaat komen. Ach en hier en daar is het er wel hoor, kon vandaag in de hema nauwelijks door lopen omdat ik bij de kinder en babykleren aan kwam. Ben heel snel naar de kassa gelopen. Durf mijn kofferbak niet open te maken omdat ik 1 baby dingetje bij de bijenkorf had gekocht en dat ligt achterin. Naast een brief van moeders voor moeders die ik erin gegooid heb toen ik hem buiten opende twee dagen na de miskraam. Maar verder gaat het goed o_o

Hoe was het zaterdag Lalameme. Waar ben je geweest?
Ook wel echt fijn na je week even wat ontspanning. Kan me voorstellen met al die rare dingen dat je er dan toch veel mee bezig bent en ergens hoop krijgt. Deze ronde nog een kansje of het niet geprobeerd? Wellicht dat we hier nog van iemand een succesje hebben op de valreep naar het nieuwe jaar. :cheer:

Ik weet niet zo goed hoe het bij mij zit. Echoscopiste zei dat ik waarschijnlijk zondag mijn eisprong zou hebben. Kon geen ovulatie testen vinden en heb er uiteindelijk zaterdag twee gevonden. Zaterdag eentje gedaan, was negatief. Zondag eentje gedaan die ver over de datum was :facepalm:, negatief. Vandaag naar de winkel gegaan en ze weer gehaald, vandaag negatief. Of hij is dus al geweest, of hij is veel later of de miskraam zorgt er ergens voor dat het nog niet goed is. Vind het toch wel fijn om een beetje te kunnen plannen. Zodat ik weet wanneer we de volgende kans hebben en daarnaast wil ik ook graag in feb nog twee weken met vakantie :-D Dan gaat mijn vriend namelijk ook weg en missen we waarschijnlijk toch een maand. Kan ik net zo goed ook even weg en even zorgeloos genieten van een mooie reis ver weg.
Hey Dames,

Goed om te lezen dat je je sterk voelt Puk! Ik denk dat een vakantie jullie beide wel goed zal doen! Even het verstand op 0..
Ik geniet er al van bij alleen de gedachte haha.

Hoe was je weekendje lalameme? :)

Wat betreft de mannen, soms kan ik op mijn man heel boos worden. Waarom huil je nou? Waarom ben je ineens zo chagrijnig? :facepalm:
Dat je 2x per week met je doos open en bloot voor een wildvreemde daar ligt, alle hormonen en emoties die je bij elke periode van je cyclus hebt lijken ze soms niet te snappen.
En later na dan denk ik.. ja wat verwacht ik van hem?
Ik ben ook niet de makkelijkste op dat gebied want soms zeg ik nee laat me, en diep van binnen schreeuwt iets in me wat zegt; HUG ME!!!! :'-(

Hier is verder alles rustig.. De uitslag van het sperma onderzoek krijgen we deze week. Mijn man was weer op oefening dus daarom dat we langer moesten wachtten op de uitslag.
Eisprong heb ik zondag gehad. Vrijdag was de follikel 20mm en bms 9.2mm dus dat was prima.
De uitslag van het estrogeen was, wat de gyn. in de gauwigheid kon zien prima.
Vrijdag moet ik me laten prikken op progesteron.
Ik heb nog gevraagd of ze links nog iets vreemds zag, maar omdat het zo'n echo uurtje van de gyn. was, had ze weinig tijd om dingen te bespreken.
Voor de 28e staat nu een gesprek om alles rustig te bespreken.
Dussss ja, ik zit weer op dat helse wachtbankje... :puh:

En indd 25-15 nod.. ik moet er echt voor waken dat ik niet te veel ga fantaseren over hoe geweldig het zou zijn als we dan een positieve test in handen zouden hebben. Want dat zou het extra speciaal maken.
En ook nog een hardere klap zijn als het niet zo is.
Gelukkig verder druk in de weer met alle voorbereidingen voor de kerstdagen en nog veel bezig met de afwerking van ons huis. Vandaar ook dat ik niet zo actief ben hier.

liefs xxx :flirting:
Lalameme het lijkt me erg lastig als je lichaam zulke spelletjes speelt. Ik heb een normale cyclus, heel voorspelbaar en vind het allemaal al verschrikkelijk.
Lekker dagje uit gehad? Heerlijke ontspan momenten meestal!

Puk Pfoe lastig inschatten. Hij kan natuurlijk iets later zijn en pas dinsdag of vandaag zijn gesprongen. Maar geen idee. Hadden we nou toch maar dat buikluikje of een chip die we kunnen uitlezen he.
Doen jullie in februari dan geen IUI? Wel lekker twee weekjes weg, weer even opladen.

Devenie Spannend weer! Ik had vorig jaar dat ik eerste kerstdag mn nod had. Aangezien wij bij mij thuis kerstavond altijd vieren en daar logeren had ik toen de dag ervoor al getest. Jij van plan te wachten met testen?
Als het niet is, heb je goede reden om een extra wijntje of wat dan ook te drinken en te eten wat je anders niet meer had mogen eten.

Hier Ik ben een beetje wat dingen aan het regelen voor het begin vd IUI. Ben gastouder en de ziekenhuisbezoeken voor de echo's en de iui zelf zullen onder werktijd gaan zijn. Om ouders zo min mogelijk lastig te vallen, ben ik aan het regelen dat een vriendin ingezet mag worden onder t mom van vrijwilliger. Wil dit allemaal officieel doen met contract en al, dus even wat geregel zo voor de vakantie. Verder voelt het allemaal wel nog wat onwerkelijk. Zijn dit jaar zo veel onderuit geschopt, dat ik een beetje aan het wachten ben op slecht nieuws. Het idee dat het nog maar 3 weken is tot dat we mogen beginnen, voelt toch wat gek.
Begin volgende week mn eisprong. Dus nu even nog niks, niet zwanger en kan niet zwanger worden. Vind ik altijd de rustigste periode.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven