Zwanger worden, ronde 7 of meer

26-07-2017 23:11 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!
Ik merkte dat ik behoefte had aan een nieuw topic omdat andere groepen al langere tijd lopen. Het liefst een niet al te groot groepje zodat ik iedereen haar proces goed kan bijhouden en reageren :)!
Mijn vriend en ik zijn in februari 2017 begonnen en ik had eerlijk gezegd verwacht (gehoopt) dat het wel eerder raak zou zijn (een beetje naïef haha). Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, maar aan de andere kant vind ik het ook leuk om er lekker over te kletsen.
Liefss

[/tr
NaamLeeftijdenGestartKindjeRondeNODBijzonderheden
Sunny_Lady31/32 (vriend)februari 2017eersteronde 9oktobercycluslengte varieert tussen de 22-28 dagen
Moozzerd34/34 (verloofde)januari 2017eersteronde 10?
Tara24/27 (man)januari 2017eersteronde ?onbekendcycluslengte varieert tussen de 40-90 dagen
Lalameme22/25 (vriend)december 2016eersteronde 10? evt. met ha praten ivm o.a. korte luteale fase
Eve30/35 (man)november 2016eersteronde ?30-09wachten op normale ongi / eerder: VMK en MA
Ka28/33 (vriend)januari 2016tweederonde 2514-10ronde 26 hsg / eerder: BBZ
Puk33/37 (vriend)oktober 2015eersteronde ?22-09start traject IUI, begin oktober inseminatie
PientjeG29/30 (man)oktober 2015eerstezwanger!:cheer2:20-09 echo!
Fab35/34 (vriend)februari 2017eerstezwanger!:cheer2:12-10 eerste controle!

Tijd niet meer actief dus (tijdelijk) uit de tabel gehaald:
Bakela 27/27 februari 2017
Evy 87 30/37 december 2016
anoniem_349213 wijzigde dit bericht op 24-09-2017 17:53
62.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey Sunny Lady!

Mijn vriend en ik zijn allebei 27. Wij zijn net als jullie bezig sinds begin februari en intussen ben ik nog steeds niet zwanger. Ik wil graag met je meeschrijven! Mischien is een tabel een leuk idee?
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Wat leuk dat jullie ook zwanger probereb te worden. Wel shit dat het niet meteen lukt. Maar vergeet niet het komt goed! Al duurt het langer dan gewenst het komt echt goed. 🍀

Helaas zijn wij al vanaf okt 2015 bezig. (Ik 29 en mijn man 30) Ze hebben alles onderzocht maar helaas niks gevonden. We gaan in aug terug naar gynaecoloog kijken wat nu de mogelijkheden zijn.

Leuk om mee te schrijven. Ik merk inderdaad ook dat andere groepen al veel van elkaar weten en dan is zo invallen niet prettig.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Mag ik met jullie meeschrijven?
Wij (ik 30, man 37) zijn vanaf december 2016 bezig. Helaas ook hier nog niet gelukt.. Ik merk dat de teleurstelling elke maand groter wordt en ik er meer mee bezig ben dan ik zou willen. Hoe proberen jullie het wat meer "los te laten"?
*** Blote voeten, wilde haren, ik wil avonturen sparen *** Lief Leven
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen dames :sun: !

Wat gezellig dat jullie zijn aangehaakt, welkom! Ik heb een tabel gemaakt en jullie namen erin verwerkt. Willen jullie de info over: kindje + NOD nog doorgeven? Dan zal ik die nog erin verwerken :).

Ik zat te denken aan 8 dames, vinden jullie dat ook oké? Of max. 10? Dan blijft het allemaal goed behapbaar i.v.m. reageren. :nerd:
Moet nu snel naar het werk, dus reageer later nog inhoudelijk! :hello:
Alle reacties Link kopieren
Net in de pauze even wezen kijken bij Prenatal. Normaal doe ik dat eigenlijk niet, maar merk dat ik er sinds mijn eisprong deze week weer meer mee bezig ben. :whistle:

Was er een beetje aan het wegzwijmelen en had heel erg de neiging om een 9 maanden dagboek te kopen. Maar ik heb me weten te bedwingen :mrgreen: . Want ik weet natuurlijk helemaal niet of en wanneer het gaat lukken :$
Alle reacties Link kopieren
Rond 16, 17 aug verwacht ik mijn nod. We gaan voor ons eerste kindje.

Knap dat je jezelf onder controle kunt houden. Ik heb een keer baby sokjes gekocht die ik aan mijn man wilde geven als het raak zou zijn. Heb ze nu maar mijn zus cadeau gedaan.
anoniem_348387 wijzigde dit bericht op 27-07-2017 20:47
1.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fantaseren jullie al stiekem over namen en de manier waarop jullie het willen aankondigen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Als t mag, zou ik graag meeschrijven. Schrijf al best ff in een andere mee, maar daar is eigenlijk iedereen al zwanger (op 1 na).

Ik ben 28 en mn vriend 33. Gaan voor tweede kindje, dochter van 2,5 jaar. Zijn sinds januari 2016 al bezig. Afgelopen februari bbz gehad. Nu ronde 4 daarna. Vandaag bruin verlies, dus wordt weer ongesteld. Nod komt daarmee op 27 augustus.

Namen hebben er al. En aankondigen fantaseer ik al over als als mn eisprong is :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ka14,

Leuk dat je mee schrijft. Was je van jullie eerste snel zwanger?

Ik fantaseer regelmatig over namen. Een jongens naam weten we ook al. (Erg he :facepalm:)

Over mogelijke manieren fantaseer ik ook iets te vaak. Te leuk haha.

Misschien lukt het wel nooit en maak ik me te gek?

Moet zeggen dat ik mijn menstruatie nu wel erg pijnlijk vind en hoop stiekem dat ze 17 aug in het ziekenhuis toch wat vinden zodat we een handje worden geholpen.

Lukt het jullie om er niet te veel mee bezig te zijn?

Oja en ik vind 8 tot 10 inderdaad voldoende om het te kunnen volgen.
Alle reacties Link kopieren
Bij onze dochter was t met 4 rondes raak. Dus ja best snel.
Ze is met een spoedkeizesnede ter wereld gekomen en dat heeft me nooit lekker gezeten. Er is toen gezegd dat alles goed is gegaan. Maar ik heb 2 uur nadat ze geboren was nog op de ok gelegen.

Wij hebben 22-9 afspraak bij de gynaecoloog ivm de lange duur nu. Zit nu op 22 rondes. Dan op 24.

Het advies: ben er maar niet zoveel mee bezig, kun je echt achterover gooien hoor. Vind dat echt onzin. Als je iets wilt, dan denk je daar toch aan?!
Ik pas me er alleen niet meer mega op aan. Ik slik foliumzuur en leef gezond. Maar als ik een feestje heb en geen test met: zwanger, drink ik gewoon gezellig mee. Mn vk en gynaecoloog hebben beide aangegeven dat dat prima is, zolang je maar niet elke dag dat feestje bouwt haha.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag dames!

@ Pientje. Bedankt voor je bemoedigende woorden :bigkiss: Laten we daar inderdaad maar vanuit gaan dat het goed gaat komen! Jullie zijn al een poos bezig zeg! Benieuwd of ze iets kunnen vinden 17-08 bij de gyn. Heb het in de tabel gezet, leek me wel zo overzichtelijk!

En over die sokjes, na hoeveel tijd heb je besloten om ze aan je zus cadeau te doen? En wat was de doorslaggevende factor om dat te doen?

M.b.t. namen en aankondigingsmanieren: jaaa hihi. De namen zijn we nog niet over uit maar ik ben daar wel meerdere keren per maand mee bezig. :whistle: En met betrekking tot de aankondigingsmanier hebben we al een boekje in huis gehaald: 100 dingen die je met je kleinkind kunt doen, om cadeau te doen aan mijn ouders. Toen ik dat boekje kocht, kon ik me dus niet bedwingen. :facepalm: Mijn vriend is daar trouwens niet zo mee bezig.

Hoe is dat bij jullie mannen?

Die gedachte over misschien lukt het wel nooit gaat ook vaker door me heen. Als ik veel aan het fantaseren ben over baby-gerelateerde zaken of ik praat erover met een zwangere collega, dan roep ik mezelf ook telkens tot halt. Dan heb ik het over borstvoeding bijv. en dan bedenk en zeg ik ineens, "ja maar misschien lukt het wel nooit dus: laat maar daar denk ik later wel over na". Maar aan de andere kant...kan ik ook wel gewoon genieten van deze voorpret! :$ :$ Ik vraag me af of de klap groter is als je jezelf deze voorpret 'onthoudt', wat denken jullie??? Ik denk dat een eventuele klap namelijk sowieso wel hard aan zal komen.

Benieuwd naar jullie gedachtes hierover!

@ Evy. Wat vervelend dat de teleurstelling elke maand groter wordt en dat je er dan ook nog eens meer mee bezig bent dan je zou willen :there: . Voor mij geldt echt dat het in fases gaat. Dus het ene moment ben ik er (te) veel mee bezig, het andere moment richt ik me op andere dingen (sport, werk, tijd met vriend, vriendinnen, series, tijdschriften), als ik weer eens ongesteld ben geworden ben ik er op dat moment helemaal klaar mee :frusty: , maar de cyclus erna ben ik weer braaf ovulatietesten aan het gebruiken :$ . Het zal er allemaal wel een beetje bij horen vrees ik? Ik moet zeggen dat ik het erg leuk vind dat wij nu deze schrijfgroep hebben, zodat je dingen van je af kunt schrijven en niet het gevoel hebt dat je alleen bent in deze soms rollercoaster van emoties (spreek even voor mezelf :mrgreen: ). Ik probeer vooral ook te genieten van het feit dat we nog met z'n 2e zijn! want er verandert natuurlijk enorm veel zodra er eenmaal een uk bij komt. :hyper:

@ Ka. Welkom! :hello: Heel begrijpelijk dat het dan ook fijn is om mee te schrijven in een groep met dames die het ook nog aan het proberen zijn. :) Heftig van die bbz :purple: ! Welke impact heeft dat gehad op jullie, als je er iets over kwijt wil? Weet je al hoe die afspraak in september eruit gaat zien bij de gyn? Heb het in de tabel verwerkt! Balen ook dat je weer ongesteld wordt :-[ .
Wat leuk dat jullie al namen hebben! Hoe hebben jullie die zoektocht aangepakt? En jullie dan Pientje? :biggrin:
Ik ben ook weer voornemens om te gaan drinken, sinds de start van het proberen niet meer gedaan. :A: Maar aangezien je gewoon niet weet hoelang het nog gaat duren, ga ik toch weer af en toe 1 of 2 drankjes nemen B-) .

@ iedereen. Gebruiken jullie ovulatietesten? Of andere manieren om je eisprong te lokaliseren? :hyper:
En hoe lang duren jullie cyclussen, en zijn ze een beetje regelmatig of juist niet?

Oeps best een lang bericht geworden, veel leesplezier :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Hebben jullie nog een plekje voor een meeschrijfster? dan lees is straks als ik tijd heb alles eventjes terug!

Ik zal mijzelf even kort voorstellen, ik ben 22 jaar, mijn lieve vriend is 25 jaar. wij verhuizen aankomende week van een appartement naar een mooie ruime woning (koop woning) waar wij erg naar uitkijken. Wij zijn eind december begonnen om onze kinderwens in vervulling te laten gaan maar helaas is dit nog niet gelukt. Ronde 7 nu, helaas zie ik ronde 8 al aankomen denk ik. Mijn lf verkeerd tussen de 6 en 11 dagen. Maar bloedverlies begint vaak al op 4 dpo heel licht. Ronde 8 ga ik nog bijhouden, dat doe ik met ovulatie testen en temperaturen.. Daarna ga ik toch eens naar de huisarts om over mijn cyclus te praten.
Alle reacties Link kopieren
Bakela Ik herken jou nog van het 2017 topic waar je eventjes mee geschreven hebt! Wat balen dat het bij jou ook nog niet gelukt is!

Jullie zijn al een hele tijd begin pientje.. Ik hoop op duidelijkheid in augustus voor jullie! Ik fantaseer er op los. Elke maand weer helaas heb ik het nog nooit in praktijk kunnen brengen haha..

Ik herken dat gevoel evy! Loslaten dat kan ik niet en daar geloof ik ook niet in.. de wens is al heel groot en word elke dag duidelijker. Ik zelf ga bijna verhuizen en ben druk bezig met afvallen, daardoor weet ik de ergste focus een beetje te verleggen! Maar alsnog is de kinderwens alles overheersend!

Erg is dat he sunny! Mij lichaam slaat op tilt tijdens de eisprong. Helaas ben ik niet goed in mijzelf beheersen wat dat betreft haha.. Ik heb een mooi doosje thuis met schattige sokjes en een leuk rompertje. Die kocht ik om mijn vriend te verassen als het zover was. Ondertussen heb ik het al laten zien en licht het klaar..

Heftig Ka van die bbz.. zeker als je ook al zo lang bezig bent! Grappig dat jullie de namen al weten. En dat fantaseren blijft he haha..
Alle reacties Link kopieren
- vriend: die is er net zoveel wel mee bezig ondertussen. Wel wat relaxter, tis niet zijn lichaam waar t in moet gebeuren en hij voelt dus ook geen eisprong en denkt ook geen symptomen van vanalles te voelen hihi.

- namen: jongens naam hebben we nog van bij de eerste. Wisten niet wat t ging worden. En meisjes naam kwamen we tegen en toen zei mn vriend: O dat is een leuke naam!

- ovulatie: ik kan t merken aan slijm verlies en gebruik af en toe ovulatietests. Ben vrij regelmatig, dus dat is gelukkig niet heel moeilijk. Vorig jaar 2 maanden getempertuurd voor de huisarts. Dat was prima, dus mocht stoppen. Vond t verschrikkelijk dus ook gelijk gegaan. haha.

@lalameme, dat is idd wel gek dat je zo snel al bloeding hebt. Het zou ovulatiebloeding kunnen staan, maar met kort lf erbij zou ik ook even langs ha gaan. Slim dat je alles al gelijk in kaart brengt, sturen ze je daar iig niet voor naar huis om te doen.
Ik ben ook druk met afvallen om mn focus te verleggen. Na de bbz knop om en nu in 3 maanden -10kg kwijt. Augustus vakantie, stabiel blijven en na de vakantie nog maar weer -10kg.

- mijn bbz, ben daar heel open over. In t kort (althans zo kort mogelijk haha). Na 18 rondes hadden we in februari een postieve test, blij natuurlijk, maar na 2 weken had ik helder rood bloed. Na meerdere checks kwamen we erachter dat t een bbz was. Zelf aangegeven dat ik geopereerd wilde worden (er is mtx injecties, lichte vorm van chemo, maar dat zag ik niet zitten). Bij operatie bleek t op mn rechter eileider te zitten en konden ze mn eileider sparen.
Na 2,5 week thuis, ben ik weer begonnen met werken. Wel onder controle, om de dag bloedprikken in t ziekenhuis. Mn hcg zakte, maar langzaam, er waren cellen achter gebleven. Hoefde me geen zorgen te maken, want mn hcg zakte dus kon niks gebeuren en mn lichaam loste t op... tot 1,5 week verder ik me beroerd voelde en wist dat er iets mis was. Naar t ziekenhuis en toen bleek mn eileider alsnog geklapt (geen reden voor gevonden). Opnieuw geopereerd, rechter eileider eruit en goeie liter bloed uit mn buik gehaald. 3 weken thuis gezeten en toen weer gaan werken.
Mijn kansen zijn nu niet gehalveerd, mn andere eileider neemt een gedeelte vh werk over. Na een jaar zit ik weer op 80%.
Lichamelijk voel ik me goed, mentaal is t soms zwaar. Vriend is erg lief en gunt me t verdriet.

22 september weet ik niet zo goed wat ik kan verwachten. Ik kan zwanger worden, bewijst mn dochter. De eerste onderzoeken hebben we vorig jaar al gehad bij de huisarts. Toch gaat niet zoals gewenst, dus hoop dat ze hier ons mee kunnen helpen.

Wat betreft spullen al halen... ik heb een t shirt met: ik word grote zus. Maar pas gehaald toen ik positief testte. Har daarvoor niks in huis, behalve alles wat bewaard is van onze dochter.

Vriendin van me is nu 14 weken zwanger. Super blij voor dr. Maar stiekem vind ik t soms ook wel lastig. Wil ook zo graag. Het gaat nu veel over haar zwangerschap, wat erbij hoort natuurlijk, maar thuis moet ik dan vaak wel even slikken. Jullie al eens t stomme jaloezie gevoel gehad?!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Lalameme, ik heb je alvast toegevoegd in de tabel!! :hello:
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer nog even te reageren voor ik ga werken. Dus sorry als ik iets vergeet.

Lalameme, welkom.
Wat leuk dat jullie gaan verhuizen, leuk vooruitzicht.
Je hebt wel een korte lutale fase dan.
Is het niet oud bruin verlies? Dat zeiden ze bij mij omdat ik na 14 dagen weer opnieuw ongesteld werd dacht ik. Maar dat is oud verlies en telt niet als menstruatie.

Herken het gevoel wel evy, iedere keer weer een flinke domper en geen steek verder.

KA heftig zeg. Fijn dat je vriend dan zo lief voor je is. Is toch niet niks wat je lichaam doormaakt. hopelijk snel een positieve test in jullie handen.
Super knap dat je zoveel bent afgevallen en nog wilt proberen. Goed om zo je gedachten wat te verleggen.
Ben benieuwd wat er 22 sept uit gaat komen. Bewijs dat je zwanger kunt worden is er zeker. Dus wat het dan is?


Sokjes aan mijn zus gegeven omdat we op vrijdag avond nog wat nodig hadden voor op de luiertaart. Ook dacht ik toeb weetje het lukt ons toch vast niet. Zat toen in een dip.

De naam van jonge weten we al omdat onze vaders de zelfde naam hebben. Dus symbolisch wel mooi.
En naam meisje had ex collega van mijn man en beide vonden we die wel mooi.

Vriend is er echt heel anders mee bezig als ik. Vind het ook rot als het weer mis is maar uit dat anders. Snapt mijn gevoel daarin ook maar is daarin anders. Doorgaan niet stilstaan en positief op naar een volgende ronde.


Sorry als ik vergeet op iemand te reagren.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik voel me er niet fijn bij inderdaad ka Het voelt een beetje of we 8 maanden bezig zijn voor niks door mijn cyclussen. Binnen 4 dagen kan er voor mijn idee niks innestelen. Als ik gesetteld ben in onze nieuwe woning ga ik een nieuwe huisarts uitzoeken en dan meteen even daarover praten. Bedankt! Knap ook van jou, hier inderdaad ook nog druk bezig, haha. Het is gezond en het leid opzich redelijk goed af. Cyclus inderdaad bewust alvast in kaart gebracht. Als ik naar de ha ga heb ik sowieso 3 of 4 kaarten, dus dat moet voldoende zijn!

Wat ontzettend heftig hoe jouw bbz is verlopen. Heel fijn dat hij in eerste instantie gespaard bleef.. Maar wat klote dat hij daarna toch nog is geknapt.. Wat moet dat een verschrikkelijk ervaring zijn geweest. Veel om te verwerken ook. Fijn dat je vriend jouw in dit proces kan steunen, dat is belangrijk. Ik hoop dat je straks snel de nodige hulp kan krijgen, of iniedergeval een oorzaak weet.

Ja dat is het zeker pientje! Ik vind verhuizen wel een gedoe, dus ik blijf daar lekker lang haha! Het bloedverlies verieerd. Bet begon roze, toen rood, daarna bruin, daarna bijna niets. Vervolgens begon dit weer van voor af aan. Gisteren was het zo goed als weg, nu is het weer rood aan het worden. Ik word en een beetje moedeloos van. Ik hoop maar dat het snel doorzet, deze cyclus steeds opnieuw die hoop en daarna word het weer onderuit gehaald. Temperatuur is zelf weer gestegen. Dus verwacht niet dat het vandaag of morgen doorzet.. mijn lf is nu 10 dagen, maarja, echt 10 dagen kan ik het dus niet noemen. Al 6 dagen bloedverlies, morgen ga ik testen als het nog niet is doorgezet. Al weet ik dat die negatief gaat zijn.. Maar dan kan ik het verder loslaten..

Leuk inderdaad van de dubbelenaam, zeker leuk om daar iets mee te doen! Ik wil wel iets aan vernoeming doen, alleen niet de letterlijke namen, ik wil iets samenvoegen. (Wel als in een bestaande naam haha). Lastig is dat he als vriend zo anders reageerd. Ik heb het daar soms best moeilijk mee, het is een schat, en hij vind het ergens misschien jammer als het niet lukt. Maar het doet hem nu nog niets.. Het voelt zo vals want ik krijg elke cyclus meet het idee dat mijn lichaam faalt, al helemaal door die drama cyclussen.. En hij blijft zo nuchter.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt sunny! Lief :)
Alle reacties Link kopieren
Lalameme, ben benieuwd wat je nieuwe arts gaat adviseren of doen. Als je er eentje naar wens kunt vinden. (Dat zal vast wel) Maar begrijp je gevoel heel goed. Is inderdaad een korte lutale fase.
Wel herkenbaar dat je de ene dag zulk verlies hebt, de andere dag geen en zo een poosje lang. Word ik dan zo gek van en ga dan nog meer twijfelen of het wel gaat lukken. Jij ook?

Haha, dan voorlopig mooi blijven wonen. Gericht op de toekomst?

Nu een lijstje opstellen wat ik wil vragen aan gynaecoloog.
Ben vooral benieuwd wat hij gaat zeggen op de vraag: wat zijn de mogelijkheden als bij ons beide geen afwijkingen zijn gevonden?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is er ook niet zo van om terug te gaan naar gynaecoloog. Heeft zoiets geduld is een schone zaak. Maar gelukkig vind hij het toch goed dat we terug gaan en we gaan wel horen wat ze zegggen of kunnen doen voor ons.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat gevoel herken ik zeker pientje. Goed om een lijstje op te stellen, vaak op het moment dat je ergens zit weet je niets te zeggen. Althans dat heb ik altijd haha.. Ik hoop dat er iets uitkomt en ze iets voor jullie kunnen betekenen zodat jullie grote wens eindelijk in vervulling kan gaan.

Huis is zeker op de groei, 4 slaapkamers haha. altijd 3 of 2 kinderen gewikt vroeger, al hoop ik nu dat het überhaupt gaat lukken. Even een dipje, temperatuur is zojuist gedaald. Wel verwacht maar toch weer even slikken.

Wat ik lastig vind is dat ik als kind al niet kon wachten tot ik oud genoeg was en zelf een man zou hebben en kinderen zou krijgen. Wel heb ik mijn leven lang gedacht dat dat voor mij niet zo makkelijk zou lukken. Ik weet niet waarom ik mij al kind van 8 daar al zorgen over baarde, misschien omdat de wens toen al zo groot was. Of omdat ik voel dat er iets mis is.

Lastig he die mannen, mijn vriend die wilt natuurlijk ook een kindje alleen als het nu nog een jaar duurt of langer heeft hij daar geen probleem mee, het komt wanneer het komt. Was ik maar een beetje meer zoals dat! Stress kip nummer 1 hier haha.

Hebben jullie een leuk weekend gepland? Hier pakken wij druk in, wel lekker het begint echt te kriebelen nu, ik heb er zoveel zin in!

Fijn weekend lady's!
Alle reacties Link kopieren
Vehuizen bied misschien wel heerlijk afleiding? Moet je nog veel klussen?

Shit, wat balen dat je temperatuur gedaald is. Kan zo shit zijn ondanks dat je toch al voelde aankomen.

Fijn, dan is het huus gezins klaar. Bij ons gelukkig ook. 3 kamers met optie tot een vierde. Maar goed eerst maar eens een wondertje op de wereld proberen te zetten.

Mannen staan daar vaak toch wat anders in geloof ik. Hier ook stresskip nummer 1. :facepalm:

Typisch dat je dat gevoel van jongs af aan al wat hebt. Afwachten wat de arts gaat vertellen. Staat je vriend er voor open dat je er heen gaat?
Die van mij toen niet echt en wilde zelf ook liever niet mee naar gynaecoloog. Maar toch gedaan voor mij. Je wilt samen een kind dus verwachten ze ons toen ook beide in het ziekenhuis.

Wij naar apenheul geweest en straks werken.
Bij het apenheul waren veel zwangere en gezinnen. Jaloers momentje. Wellicht was ik er ook iets te veel op aan het letten?
Ik voelde vooral ook wat verdriet en twijfel. Wat als het bij ons nooit lukt?
Alle reacties Link kopieren
Pientje, denk dat mannen er ook anders in staan omdat t niet in hun lichaam gebeurt. Wij voelen van alles. Als t niet gebeurt is t ons lichaam dat 'faalt'.

Lalameme, is t al doorgezet???

Hier klaar met mn menstruatie. Volgende week weer eisprong. Twijfel of ik ovulatie tests ga gebruiken, denk t niet. We hebben toch met regelmaat seks en volgende week vakantie, dus hoef denk niet voor de zekerheid te testen haha.
Alle reacties Link kopieren
Hey!

Ik hoop dat er nog een plekje is voor mij om mee te schrijven! Zit eigenlijk al lang te twijfelen of ik ergens mee ga schrijven maar tot nu toe nog niet gedaan. Voelt op een of andere manier nog wat heftiger om erover te schijven. Nu heb ik toch vaak het gevoel alsof ik alleen sta met mijn gevoelens. Het lijkt me dan ook fijn om met jullie te kunnen praten aangezien jullie in hetzelfde bootje zitten.

Ik ben 33 en mijn vriend 37 en wij zijn sinds oktober 2015 bezig dus ook al een hele tijd. In maart zijn we naar de dokter gaan er is wel oorzaak gevonden. De kwaliteit van het zaad van mijn vriend was niet goed en na meerdere onderzoeken blijkt dat door een laag testosteron te komen. Ik ben ook onderzocht en bij mij is alles helemaal in orde. Uiteindelijk begon mijn gynaecoloog in mei over het beginnen met IUI maar de uroloog van mijn vriend wilde dat niet en heeft mijn vriend pillen voorgeschreven. Het lijkt alsof ze in het ziekenhuis niet echt praten of overleggen :-? . Dus maar weer geduld aangezien het drie maanden zou duren voordat het effect van de pillen duidelijk is. Nu zijn we twee weken geleden weer terug naar de uroloog gegaan omdat mijn vriend niet echt gelukkig werd van die pillen en blijkt wel dat de pillen hun werk goed doen. Alles is verbeterd en het zou nu gewoon moeten lukken. Wel de dosis voor mijn vriend gehalveerd zodat ie hopelijk weer wat gelukkiger (en aardiger :-D ) wordt. Op zich klinkt dat dus allemaal heel positief alleen voelt dat voor mij niet echt zo. Ben blij natuurlijk dat er verbetering is maar ook bang dat ik nu weer maand na maand voorbij moet laten gaan. Deze maand is het in ieder geval weer niet gelukt. Maarja we hebben gelukkig weer betere kansen en ben er ook van overtuigd dat het ooit wel gaat lukken maar de vraag blijft toch, hoe lang moeten we nog wachten..

Heb al jullie verhalen gelezen en ondanks dat mijn berichtje vooral over mezelf gaat herken ik veel in jullie verhalen. Van het kleine cadeautje voor als het zou lukken, de teleurstellingen, het proberen los te laten, het bedenken van babynamen tot inderdaad het gevoel "wat als het nooit lukt". Fijn in ieder geval om er hier samen over te kunnen praten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven