Zwanger! Uitgerekend juni 2018
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:58
zwanger! uitgerekend in juni 2018
Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
Lente en kleine liefde
Voor alle meiden die lief en leed willen delen over hun zwangerschap.
| Naam&leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Afspraken | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|
| Littledreamer | Tweede | 14 juni | 1 december termijnecho | |
| Madeleine89 | Eerste | 20 juni | 10 november echo | |
| Kersje25 | Tweede | 13 juni | 1 november echo | |
| Muca | Tweede | 17 juni | 17 november | |
| Charlie591 | Eerste | 16 juni | 28 november termijnecho | |
| Lientjelotje | ||||
| Farah86 | 8 juni | 17 november termijnecho | | |
| Blauwebes | Eerste | 10 juni | eind oktober vk | |
| Marie-louise | 7 november echo | |||
| Fragolisa | Eerste | 5 juni | goede termijn echo gehad! | |
| Bobbie | Eerste | 10 juni | 9 november echo | |
| Anja34 | Derde | 18 juni | 3 november echo | |
| Muisje1117 | Derde | |||
| Jippjan | Eerste | juni 2018 | 23 oktober echo | |
| momtobejune | Eerste | 25 juni | 30 november termijn echo | |
| vlinder | Tweede | 9november echo | ||
| misstiek | Tweede/derde | 22 juni | 7 december termijnecho |
anoniem_288375 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:02
92.10% gewijzigd
dinsdag 28 november 2017 om 21:01
Wat fijn zeg charly, heerlijk dat je al 12 weken bent. En Najaar ik kan me voorstellen dat je daar toch even van schrikt, hopelijk krijg je gauw positief bericht.
Hier ook een goeie echo, het bewoog heel leuk. Vond het wel erg jammer dat ik het niet met me partner kon delen maar goed. Belangrijkste was dat alles goed was. Datum is nog steeds 20/06/2017
Me baarmoeder zat al een heel stuk hoger dan normaal al bijna bij me navel :0 vandaar dat ik dan al echt een bolle buik hebt.
Hier ook een goeie echo, het bewoog heel leuk. Vond het wel erg jammer dat ik het niet met me partner kon delen maar goed. Belangrijkste was dat alles goed was. Datum is nog steeds 20/06/2017
Me baarmoeder zat al een heel stuk hoger dan normaal al bijna bij me navel :0 vandaar dat ik dan al echt een bolle buik hebt.
woensdag 29 november 2017 om 08:37
Ow Najaar, wat vervelend dat ze iets afwijkends op de echo zagen, hoop dat het gewoon een vol blaasje was, wel fijn dat het morgen al gecheckt wordt.
MissTiek, ik heb ook al een paar keer gefladder gevoeld in mijn buik. Lijkt me ook super vroeg, maar herken het toch wel als wat anders dan een rommelend windje zeg maar! Vorige zwangerschap had ik een voorliggende placenta, weet niet hoe die nu ligt.
Gisteren eerste gesprek bij de VK gehad, dus ik kan vanaf vandaag afspraak maken voor de NIPT. Maar gelijk gaan doen dus maar. Voor ons is de uitslag wel leidend. Ook met een zekerheid van 99% vind ik het toch een ander verhaal dan de combinatie test.
Gisteren geen echo dus, geen hartje luisteren, kan pas vanaf 12 weken en ik ben nu 11.. denk er toch hard over na om er met 16 weken een extra echo tegenaan te gooien
Ben nu twee dagen ziek thuis van werk, ik blijf maar kwakkelen. Voel me wel soort van schuldig maar heb gewoon geen enkele reserve. Eind volgende week gelukkig een weekje vakantie gepland en dan alweer naar de kerst. Half januari gaan we verhuizen dus ik hoop dat ik me snel wat fitter voel pfff.
MissTiek, ik heb ook al een paar keer gefladder gevoeld in mijn buik. Lijkt me ook super vroeg, maar herken het toch wel als wat anders dan een rommelend windje zeg maar! Vorige zwangerschap had ik een voorliggende placenta, weet niet hoe die nu ligt.
Gisteren eerste gesprek bij de VK gehad, dus ik kan vanaf vandaag afspraak maken voor de NIPT. Maar gelijk gaan doen dus maar. Voor ons is de uitslag wel leidend. Ook met een zekerheid van 99% vind ik het toch een ander verhaal dan de combinatie test.
Gisteren geen echo dus, geen hartje luisteren, kan pas vanaf 12 weken en ik ben nu 11.. denk er toch hard over na om er met 16 weken een extra echo tegenaan te gooien
Ben nu twee dagen ziek thuis van werk, ik blijf maar kwakkelen. Voel me wel soort van schuldig maar heb gewoon geen enkele reserve. Eind volgende week gelukkig een weekje vakantie gepland en dan alweer naar de kerst. Half januari gaan we verhuizen dus ik hoop dat ik me snel wat fitter voel pfff.
woensdag 29 november 2017 om 16:30
Fijn die goede echo's. Wat balen voor jullie Najaar, hopelijk snel goed nieuws?
Hier geen test, alleen 20 weken echo.
Iets anders: Wie heeft tips voor toffe stoere zwangerschapskleding. Broeken vind ik wel maar de rest vind ik vaak oubollig of met bloemen. Ik zoek stoere kleding en leuke kleding voor feestjes.
Iemand een leuk merk/winkel of website?
Hier geen test, alleen 20 weken echo.
Iets anders: Wie heeft tips voor toffe stoere zwangerschapskleding. Broeken vind ik wel maar de rest vind ik vaak oubollig of met bloemen. Ik zoek stoere kleding en leuke kleding voor feestjes.
Iemand een leuk merk/winkel of website?
woensdag 29 november 2017 om 19:49
Ik koop veel tweedehands. Meestal nog mooi en voor een prikje. Ik woon in belgie en vin mn smaak wel in jbc. Ze hebben ook een webshop.
Bahbah. Daar gaan we weer. Alles wat er in gaat komt er vandaag weer uit. Ondanks de pillen. Buikgriep zit in de opvang, en dochter had vandaag verhoging, dus zou er ook wel eens van kunnen hebben... pffff. 3 dagen werken en al weer onder zeil... hopelijk voel ik me morgen beter, anders weer huisarts voor ziekte...
Bahbah. Daar gaan we weer. Alles wat er in gaat komt er vandaag weer uit. Ondanks de pillen. Buikgriep zit in de opvang, en dochter had vandaag verhoging, dus zou er ook wel eens van kunnen hebben... pffff. 3 dagen werken en al weer onder zeil... hopelijk voel ik me morgen beter, anders weer huisarts voor ziekte...
donderdag 30 november 2017 om 06:28
Ik heb hier met m’n (Belgische) vriend ook al vaak discussies over gehad, maar wat een vreselijke onzin dat je je dan ivm ziekmelding met je vreselijk misselijke lijf naar de huisarts moet slepen terwijl je zelf net zo goed als je huisarts kan beoordelen dat je te misselijk bent om te werken (en bovendien precies de oorzaak weet). Naja. Ik zal t nooit snappen 
Leuke week wel nu vind ik: iedereen vertellen! Krijg wel meteen iedereen z’n zwangerschap-en-bevalling ervaring mee
Leuke week wel nu vind ik: iedereen vertellen! Krijg wel meteen iedereen z’n zwangerschap-en-bevalling ervaring mee
donderdag 30 november 2017 om 06:53
donderdag 30 november 2017 om 07:12
donderdag 30 november 2017 om 07:45
Oh wat vervelend. Hier idd gewoon ziekmelden duurt het lang moet ik ook naar bedrijfs arts. Ik hoop dat ik volgende week paar uurtjes kan werken dan is dat ook niet nodig. Maar ik heb geen idee ben ontzettend moe. Extra zorgen nu want dochtertje wilt nogsteeds niet op haar beentje staan morgen echo van haar heupje. Komt daar niks uit dan worden er vedere onderzoeken gedaan.
Misstiek zou ook nog wel eens griep erbij zijn. Ik hoop het eigenlijk voor je dan word het met paar dagen beter. Maar doe wel rustig aan waar kan.
Vlinder. Mamalicious (als ik het goed schrijf) is wel een leuk merk. Ik heb trouwens voor de feestdagen een super leuke zwarte rok van prenatal gekocht 20 euro. Een leuk feesttopje erop bij noppies gekocht die was dacht ik 35 euro niet super goedkoop ofzo maar staat wel heel feestelijk! Ik probeer zo min mogelijk kleding te kopen haha. Mn zusje heeft nog wat voor mij dus hopelijk past ik dat scheelt weer. Voor Voor de voorjaar genoeg kleding want vorige keer was ik voornamelijk zomer zwanger.
Muca kiezen jullie er bewust voor om geen echo en hartje luisteren ect?
Knap hoor ik kan dat echt niet. De nipt test kunnen wij nu niet eens doen. Omdat echo niet goed was. Mocht dat vandaag wel goed zijnkunnen we nog wel voor nipt test kiezen anders niet.
Spannend maar duim dat alles gewoon goed is.
Misstiek zou ook nog wel eens griep erbij zijn. Ik hoop het eigenlijk voor je dan word het met paar dagen beter. Maar doe wel rustig aan waar kan.
Vlinder. Mamalicious (als ik het goed schrijf) is wel een leuk merk. Ik heb trouwens voor de feestdagen een super leuke zwarte rok van prenatal gekocht 20 euro. Een leuk feesttopje erop bij noppies gekocht die was dacht ik 35 euro niet super goedkoop ofzo maar staat wel heel feestelijk! Ik probeer zo min mogelijk kleding te kopen haha. Mn zusje heeft nog wat voor mij dus hopelijk past ik dat scheelt weer. Voor Voor de voorjaar genoeg kleding want vorige keer was ik voornamelijk zomer zwanger.
Muca kiezen jullie er bewust voor om geen echo en hartje luisteren ect?
Knap hoor ik kan dat echt niet. De nipt test kunnen wij nu niet eens doen. Omdat echo niet goed was. Mocht dat vandaag wel goed zijnkunnen we nog wel voor nipt test kiezen anders niet.
Spannend maar duim dat alles gewoon goed is.
donderdag 30 november 2017 om 08:31
donderdag 30 november 2017 om 18:45
Nou echo zag er voor nu goed uit. Blaas is inderdaad wat groter en dat valt op. Maar niet mega groot ofzo. Voor nu zien ze geen zorgen of is er reden tot onrust. Ze heeft ook nog met andere artsen overlegt en die denken er net zo over. We krijgen wel een extra uitgebreide 20 weken echo 11 januari. Maar die stond al geplant. Ze konden nu al zien dat er 2 nieren waren en die zagen er ook goed uit. Alles super goed kunnen bekijken! Ik moest dit maar even vergeten voor nu en echt geen zorgen maken . Dus dat gaan we dan maar ook niet doen haha. Wel spannend de 20 weken echo maar probeer het voor nu los te laten.
donderdag 30 november 2017 om 19:57
Wat een gedoe met ziek melden zeg.. wel makkelijk dat je in NL gewoon kunt bellen en niet eerst langs de huisarts hoeft.
Najaar, gelukkig wel een geruststelling! Blij om te horen. Nu niet meer teveel ermee bezig zijn (misschien makkelijker gezegd dan gedaan..)
Ze konden het hartje pas horen vanaf 12 weken zei de VK, op zich vreemd want in het ziekenhuis heb ik het ook gehoord met nog geen 10 weken, maar misschien andere apparatuur.
Najaar, gelukkig wel een geruststelling! Blij om te horen. Nu niet meer teveel ermee bezig zijn (misschien makkelijker gezegd dan gedaan..)
Ze konden het hartje pas horen vanaf 12 weken zei de VK, op zich vreemd want in het ziekenhuis heb ik het ook gehoord met nog geen 10 weken, maar misschien andere apparatuur.
vrijdag 1 december 2017 om 06:31
Is allemaal wel heel geruststellend toch Najaar? Snap dat als er eenmaal iets is gezien je toch niet helemaal gerust bent, maar ze hebben nu wel even goed geoordeeld, bij énige twijfel hadden ze vast nog eerder terug laten komen.
En kreeg je zonder dit ook al een uitgebreide 20-wk echo? Een GUO dan of iets anders?
En kreeg je zonder dit ook al een uitgebreide 20-wk echo? Een GUO dan of iets anders?
vrijdag 1 december 2017 om 06:40
Charlie volgens mij noemen ze het een guo. Bij de eerste ook gehad omdat mijn moeder 3 nieren heeft waarvan er maar 1 werkt en urineleiders fout zit. Dus daarom gingen ze al extra nakijken. Maar idd als ze het niet vertrouwde dan hadden ze eerder gekeken.
Muca zo raar he dat dat ziekmelden zo moeilijk gaat. Als je griep heb hoef je toch ook niet elke keer naar huisarts lijk me?
En wat raar volgens mij kan je vanaf 12 weken al hartje luisteren. Maar in ziekenhuis hebben ze wel veel beter apparatuur natuurlijk. Zagen wij gister met echo ook hoor. Hebben hele mooie foto's gekregen.
Iemand bekend met inwendige echo en daarna krampen en ongesteld gevoel? Ik kan me dat bij de eerste niet herinneren maar gister ook inwendige echo gehad omdat ze dan alles net beter kunnen zien maar vanaf toen krampen en voelt anders af en toe steken.. Maar zou vast wel overgaan.
Muca zo raar he dat dat ziekmelden zo moeilijk gaat. Als je griep heb hoef je toch ook niet elke keer naar huisarts lijk me?
En wat raar volgens mij kan je vanaf 12 weken al hartje luisteren. Maar in ziekenhuis hebben ze wel veel beter apparatuur natuurlijk. Zagen wij gister met echo ook hoor. Hebben hele mooie foto's gekregen.
Iemand bekend met inwendige echo en daarna krampen en ongesteld gevoel? Ik kan me dat bij de eerste niet herinneren maar gister ook inwendige echo gehad omdat ze dan alles net beter kunnen zien maar vanaf toen krampen en voelt anders af en toe steken.. Maar zou vast wel overgaan.
vrijdag 1 december 2017 om 06:56
Heel herkenbaar najaar!! Dat had ik ook na de inwendige echo bij mijn eerste. Bij mij gaven ze ook aan dat ik wat bruin verlies kon krijgen.
Fijn dat de echo er goed uit zag!
Wat zien ze al snel dingen zeg.
Ik vind de tijd van de termijn echo naar de 20 weken echo ook altijd zo lang. Maar ik probeer vooral te genieten dat ik met een kussen
nog op me buik kan slapen hihi.
Fijn dat de echo er goed uit zag!
Wat zien ze al snel dingen zeg.
Ik vind de tijd van de termijn echo naar de 20 weken echo ook altijd zo lang. Maar ik probeer vooral te genieten dat ik met een kussen
nog op me buik kan slapen hihi.
vrijdag 1 december 2017 om 14:00
Marie-louise oké fijn om te weten pijn is nu ook weg. Ze hebben er niks over gezegt.
Ja ze zien al snel dingen he.
Ja klopt vorige keer had ik pas met 21 weken de 20 weken echo en moest zelfs nog terug komen omdat de kleine niet goed lag en ze alles niet goed konden zien. Dus nu met 18 weken vind ik niet zo erg haha. Daarna kunnen we altijd nog echo plannen en krijgen we zowizo een liggingsecho.
Ja lekker genieten hoor haha nu kan het nog. Ik moet al wel 10x naar de wc snachts
Ja ze zien al snel dingen he.
Ja klopt vorige keer had ik pas met 21 weken de 20 weken echo en moest zelfs nog terug komen omdat de kleine niet goed lag en ze alles niet goed konden zien. Dus nu met 18 weken vind ik niet zo erg haha. Daarna kunnen we altijd nog echo plannen en krijgen we zowizo een liggingsecho.
Ja lekker genieten hoor haha nu kan het nog. Ik moet al wel 10x naar de wc snachts
vrijdag 1 december 2017 om 15:09
Fijn van de echo! Hopelijk kan je t nu loslaten najaar.. Over 7 weken ofzo weer kijken.
Hier konden ze bij vriendin met 13 weken hartje ook niet horen dus echo gedaan. Schijnt vaker te zijn. Ik zou toch even schrikken...
Vind dat ziekmelden via de dokter ook echt werkverschaffing voor zo'n arts. Hoeveel mensen met griep krijg je dan op spreekuur?
Hier konden ze bij vriendin met 13 weken hartje ook niet horen dus echo gedaan. Schijnt vaker te zijn. Ik zou toch even schrikken...
Vind dat ziekmelden via de dokter ook echt werkverschaffing voor zo'n arts. Hoeveel mensen met griep krijg je dan op spreekuur?
vrijdag 1 december 2017 om 16:28
Najaar: fijn dat alles toch normaal is! Zou proberen me inderdaad geen zorgen te maken om de blaas en vertrouwen op de verloskundige:-) verder is alles ook helemaal goed, dus zou me daar dan aan vast proberen te houden! Krampen na inwendige echo heb ik zelf niet gehad. Wel wat vloeien.
Zijn hier meer mensen die zich zo schuldig voelen door een ziekmelding op werk?
Ik heb dit gevoel zo sterk. Ik ben nu 13 weken en heb mij 2 dagen ziek gemeld. Wel binnen een aantal weken en dit past niet bij mij. Voel me dan echt heel schuldig en slecht, terwijl ik me echt heel beroerd voel.
Overigens werk ik parttime 3 dagen, dus ik zou me eigenlijk niet moeten afmelden...
Het voelt heel rot momenteel en ik heb de ene huilbui na de ander en slaap bijna niet meer van de beroerdheid.
Verloskundige deze week twee keer gebeld en kreeg het gevoel dat ik me op de een of andere manier aanstel? Ik ben gewoon heel onzeker en weet totaal niet hoe alles gaat enz. Voel me al gauw teveel.
Herkent iemand dit?
Hebben jullie trouwens al gekeken maar Kinderkamertje of andere dingetjes?
Wij hebben over 1,5 week een pretecho gepland. Maakt me iets rustiger.
Najaar:
Mag je de nipt nu wel gaan doen trouwens?
Zijn hier meer mensen die zich zo schuldig voelen door een ziekmelding op werk?
Ik heb dit gevoel zo sterk. Ik ben nu 13 weken en heb mij 2 dagen ziek gemeld. Wel binnen een aantal weken en dit past niet bij mij. Voel me dan echt heel schuldig en slecht, terwijl ik me echt heel beroerd voel.
Overigens werk ik parttime 3 dagen, dus ik zou me eigenlijk niet moeten afmelden...
Het voelt heel rot momenteel en ik heb de ene huilbui na de ander en slaap bijna niet meer van de beroerdheid.
Verloskundige deze week twee keer gebeld en kreeg het gevoel dat ik me op de een of andere manier aanstel? Ik ben gewoon heel onzeker en weet totaal niet hoe alles gaat enz. Voel me al gauw teveel.
Herkent iemand dit?
Hebben jullie trouwens al gekeken maar Kinderkamertje of andere dingetjes?
Wij hebben over 1,5 week een pretecho gepland. Maakt me iets rustiger.
Najaar:
Mag je de nipt nu wel gaan doen trouwens?
vrijdag 1 december 2017 om 16:55
Heb me niet ziek hoeven melden, maar zou me als ik me echt ziek zou voelen niet schuldig voelen! Ze hebben er toch ook niks aan als je als een zieke vermoeide brok ellende aan je werk zit? Ik ben ook niet iemand die me snel ziek meldt maar als t echt niet gaat heb ik er geen moeite mee.
Weekendje weg met vriendinnen waarbij m’n beste vriendinnen die ik nog niet face to face had gezien t ook horen. Spannend! Weekendje weg ook, trouwens, want tja, soms ben ik in t weekend echt een slappe dweil. Hoop dat ik nog een dagje in de werk-mood kan blijven en normaal functioneer. Maandag wel dag vrijgenomen als herstel. Vorig jaar had ik altijd ZOveel energie, dan ging ik voor en na drukke nachtdiensten nog even vrijwilligerswerk doen... dat is toch wel even anders nu
maar hopelijk komende weken verbetering.
Op m’n werk weet iedereen t nu wel en super enthousiast
“je hebt al wel een beetje een buikje”, vandaag. T is nog grotendeels opgeblazen darmen maar toch leuk
Weekendje weg met vriendinnen waarbij m’n beste vriendinnen die ik nog niet face to face had gezien t ook horen. Spannend! Weekendje weg ook, trouwens, want tja, soms ben ik in t weekend echt een slappe dweil. Hoop dat ik nog een dagje in de werk-mood kan blijven en normaal functioneer. Maandag wel dag vrijgenomen als herstel. Vorig jaar had ik altijd ZOveel energie, dan ging ik voor en na drukke nachtdiensten nog even vrijwilligerswerk doen... dat is toch wel even anders nu
Op m’n werk weet iedereen t nu wel en super enthousiast