Shaniqua origineel of niet?

03-12-2017 17:45 67 berichten
Wij zijn in verwachting van een dochter die Shaniqua gaat heten.
Nu krijgen wij echter het advies van onze omgeving om niet origineel Shaniqua te schrijven maar naar Nederlandse trends Djaniqua te schrijven. Dit omdat het makkelijker zou zijn en beter past bij de andere namen van kinderen waarmee ze gaat opgroeien.

Wat denken jullie? Ik zit hem vooral met dat de wereld internationaal wordt en hoewel mijn omgeving een punt heeft wat als mijn dochter later in het buitenland wil studeren?
Alle reacties Link kopieren
Allebei verschrikkelijk....
Vreselijke namen.
Die 'Dj' spellingen in namen begrijp ik echt niet. Het komt zo ontzettend simpel over.
Ik vind het een trashnaam, niet mooi en bovendien moeilijk te spellen.
Het is allebei wel lelijk eigenlijk. De vooroordelen schieten je hoofd in bij zo'n naam... Ik zou het mijn kind niet aandoen.
Zo te lezen hopen jullie dat jullie dochter zich in een ander milieu gaat begeven dan jullie zelf. Dan zou ik óf de originele Srilankaanse schrijfwijze van de naam aanhouden of een andere naam kiezen.
Och dat heb je in Joyce en Joey ook en zo verschrikkelijk vind ik dat niet hoor.

Ik vind Sha of Dja wel heel anders klinken trouwens.
die ik wilde bestaat al...
Ik vind het een ordinaire tokkie naam. Sorry. Met dj geschreven is het nog veel lelijker.
Dsjaaniegoewaxx?
When they go low, we go high. (M.Obama)
Wat een bijzondere eerste post... Zat het je zo hoog?
Shanika dus. Die qua die jij aan het eind verzonnen hebt schreeuwt echt ‘Tokkie’ als geen ander.
anoniem_359747 wijzigde dit bericht op 03-12-2017 17:52
0.99% gewijzigd
Origineel is het sowieso niet, maar moet dat dan?

Ik vind het wel een tokkie naam. En met DJ is het nog erger.
Sorry.
Origineel niet, wel ordinair, zeker met Dj gespeld.
Een tokkie naam vind ik het niet, wel eentje die vooral bij de donkere medemens gebruikt wordt.
die ik wilde bestaat al...
Gewoon Schanulleke
Je kan het altijd nog afkorten naar Sjaan en ouderwets degelijke oerNederlandse naam.
TOP DEFINITION
shaniqua
A steoreotypical name for young women living in the hood or ghetto.The common Shaniqua has a weave that is so cheap it looks like plastic,or very long thick braids.She wear extremely tight and short clothing topped of with ridiculously lond heels.
Other attributes include:long nails,husky/shrill iritating voice,4 children with different fathers.
Shaniqua:Yo giiiiirl i gots tah go down tah them welfare offices,my check aint come in this month!uh-huh and you know my babby daddy be trippin'"

https://www.urbandictionary.com/define. ... id=1827058
Waarom zou je sjanikwa in godsnaam als djanikwa schrijven , en buiten dat dit is een grapje toch de ultieme trash naam
Amant schreef:
03-12-2017 17:52
Shanika dus. Die qua die jij aan het eind verzonnen hebt schreeuwt echt ‘Tokkie’ als geen ander.
Toen ik deze, de originele versie zag, dacht ik, ja, maar inderdaad die qua is a bit too much.
Wat is de achterliggende gedachte achter deze naam. Het is een Afrikaanse naam met een mooie betekenis....zijn jullie Afrikaans?

Helaas betekent de naam in straattaal ook het volgende: https://www.urbandictionary.com/define. ... m=shaniqua

Lijkt mij wel iets om even over na te denken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Of een Noorse naam...ook mooi.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Neeeeeeeeeeee
Internagelaktisch
Je weet wel dat het een Amerikaanse ghetto naam is?
nerdopviva schreef:
03-12-2017 17:51
Wat een bijzondere eerste post... Zat het je zo hoog?
Dit! Weer zo'n waardeloos neptopic.
gisselle wijzigde dit bericht op 03-12-2017 17:59
10.30% gewijzigd
gruwel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven