Wat te doen tegen de kou?

04-12-2017 17:50 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Het is zoooo koud in mijn huis, ik woon in het buitenland waar verwarming in huizen zo goed als niet bestaat. Maar de winter is toch wel erg koud. Het is nu overdag een graad of 5 en snachts 0 en nog iets lager soms. En dat is heeeel koud als je geen verwarming hebt. Ik heb nu wel zo´n klein electrisch kacheltje maar dat helpt ook niet echt veel. Ik werk vanuit huis en zit vaak te werken meteen winterjas en handschoenen aan. Dat ga ik niet nog de hele winkel volhouden. Wie heeft er tips om je huis warmer te maken? Ik heb grote ramen waardoor er veel kou binnenkomt.

Groeten
Jeetje, zo koud en dan geen verwarming of goede kachel? Kun je niet een soort van open haard (laten) bouwen?
Houtkachel
Dubbel glas
Kaarsen aan (op internet kan je vinden hoe je een kaarsenkachel maakt)
Voorzetramen
Luiken
CV aan laten leggen
Ander soort kachel nemen.
Ook mijn eerste gedachte, is er een rookkanaal. voor een (hout)kachel?
Maar zal wel niet. Een gaskachel? Soort terrasverwarmer-achtig iets? Hoe doen de buren het, of zit iedereen te bibberen?
Dikke gordijnen voor de ramen helpt om wat kou buiten te houden. Maar je huis wordt er niet warm van.
Een grotere / meerdere elektrische kachels kopen?
Hoe overleven andere mensen het daar?

Anders zou ik toch echt wel een paar extra elektrische kacheltjes neerzetten.
Of gaan voor een gewone kachel.
Misschien kun je aangeven waar je ongeveer woont? Dan kunnen we beter inschatten wat er zo’n beetje mogelijk is.
Dikke gordijnen houden ook de kou 's nachts wel beter buiten. In de kleinste ruimte gaan zitten om te werken, is sneller warm, evt in de keuken? Heb je een oven? Die drijft de temperatuur ook wat op.
Je kan natuurlijk ook vanaf volgend jaar standaard 2 maanden overkomen naar Nederland :-D.
Een openhaard is niet mogelijk, woon in een appartement. Andere mensen zitten ook gewoon te bibberen met veel dekentjes, maar ben het zo zat. Vorig jaar had ik nog een baan op kantoor waar wel een kachel was dus niet zoveel last van, maar ben het nu helemaal zat. CV aanleggen is ook geen optie, ik huur het. Als ik hier gekocht had zou een CV de eerste stap zijn.
Tornacense schreef:
04-12-2017 17:58
Je kan natuurlijk ook vanaf volgend jaar standaard 2 maanden overkomen naar Nederland :-D.
Inderdaad :) Nooit gedacht dat ik het in Nederland warmer zou hebben dan hier
zag hier gisteren op zo'n tell sell kanaal een of ander apparaatje langskomen wat je maar in het stopcontact hoefde te steken en het zou meteen warm worden in de kamer, voor een paar centen. Geen idee hoeveel van de belofte waar wordt, en weet ook niet meer hoe het heet, dus eigenlijk heb je niet zo veel aan mij
handy heater van tommy teleshopping (maar ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid)
nlies wijzigde dit bericht op 04-12-2017 18:07
11.95% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Er zijn van die airco/warme luchtblazers, die krijgen een ruimte aardig warm (of koud, net wat je wil, je ziet ze wel in vakantiehuizen. Drie vreten wel stroom, weet niet of het electriciteitsnet dat trekt.
Een butagastankje met een kachel is waarschijnlijk goedkoper.
Meer elektrische kachels kopen en van die verwarmings lampen net als op terrassen hangen.
Geen idee waar jij zit maar ik woon op Malta en wij hebben geen isolatie, geen cv en AC is duur. De oplossing is een dehumidifier. Als het minder vochtig is blijft het beter warm met je kache;. Succes
Mijn mening, mijn keuze.
Je schijnt je kamer te kunnen verwarmen met waxinelichtjes en een bloempot. Zelf nooit geprobeerd, maar ik geloof best dat het kan werken:

Afbeelding

Afbeelding
Kachel kopen. En een snuggie.
En buiten een goede jas en sjaal en wanten.
In Spanje hadden ze allemaal van die straalkacheltjes en die zetten ze dan onder een tafel met een dik tafelkleed erop. Vervolgens legde iedereen het tafelkleed op zijn knieën, zodat je warme benen hield. Hielp best goed!
Zet een goede wollen muts op. Daar wordt je woning uiteraard niet warmer van, maar je blijft er zelf warmer door. Een heel groot deel van je lichaamswarmte verlies je via je hoofd.
stippensokken schreef:
04-12-2017 18:28
Zet een goede wollen muts op. Daar wordt je woning uiteraard niet warmer van, maar je blijft er zelf warmer door. Een heel groot deel van je lichaamswarmte verlies je via je hoofd.
En zitten op een wollen vacht. Wollen onderkleding aan.
Crisis wat een armoe. Een elektrische deken om in/onder te werken?
Als je zit te werken kan je een waterwaterzak op schoot leggen. Dat scheelt echt!
( of de kat op schoot nemen, maar die heb je vast niet)
Infrarood paneel aanschaffen
Thermokleding aanschaffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven