De ultieme badkamer
maandag 4 december 2017 om 20:52
Voor onze nieuwe woning zijn we aan het bedenken hoe de badkamer moet worden. Indeling, sfeer, kleuren, gadgets(man
). Qua kleuren zit ik momenteel in de lichtgrijs met wit hoek, gecombineerd met hout.
Maar er is zoveel moois! Ik wil me niet gelijk blindstaren op 1 stijl. Dus...
Wat zou jullie droombadkamer zijn? Modern, klassiek? Er kan zoveel tegenwoordig!
Maar er is zoveel moois! Ik wil me niet gelijk blindstaren op 1 stijl. Dus...
Wat zou jullie droombadkamer zijn? Modern, klassiek? Er kan zoveel tegenwoordig!
maandag 4 december 2017 om 20:56
Als je voor (bruin) hout gaat, zou ik zeker niet kiezen voor ook nog grijs erbij.. maakt t onrustig en rommelig in zo'n kleine ruimte.
Zelf zou ik graag 2 (vierkante) wastafels willen uit 1 blok, een (vierkant) bubbelbad en een (dichte, geen inloop) douche met een massagedinges erin (:
En dan met wit, beige en roze.
Zelf zou ik graag 2 (vierkante) wastafels willen uit 1 blok, een (vierkant) bubbelbad en een (dichte, geen inloop) douche met een massagedinges erin (:
En dan met wit, beige en roze.
maandag 4 december 2017 om 20:58
Wij hebben betonlook met inloopdouche en nisjes. Designradiator in antraciet, stopcontacten in antraciet en natuurstenen waskommen (2) en kranen en regendouche uit de muur/plafond.
Alle verlichting inbouw. En een douche drain in de tegels met tegelbovenkant.
Op de grond leisteen met enorme tegels. Allemaal net even anders van patroon maar allemaal beton-ish.
Houten dubbele meubel, en een spiegelwand over de hele lengte.
Ik hou van sober en beton met hout. Stoer. Robuust en niet standaard.
Onze badkamer is net een spa. Ik ben er heel erg blij mee.
Jammergenoeg was er geen plek meer voor een bad omdat we zo'n grote inloopdouche hebben. Dat mis ik soms nog wel eens, maar ja je kan niet alles hebben.
Ik hou in iedergeval niet zo van standaard wit. Of glanzende tegels vind ik ook niet mooi. Of kleine tegels. Maar weet je, iedereen is anders. En het is ook aan mode onderhevig. Dus de keuze is reuze zeg maar.
Succes met uitzoeken!
Het is hartstikke leuk. Wij hebben echt stad en land afgezocht. De spullen komen overal en nergens vandaan.
Op de grond leisteen met enorme tegels. Allemaal net even anders van patroon maar allemaal beton-ish.
Jammergenoeg was er geen plek meer voor een bad omdat we zo'n grote inloopdouche hebben. Dat mis ik soms nog wel eens, maar ja je kan niet alles hebben.
Ik hou in iedergeval niet zo van standaard wit. Of glanzende tegels vind ik ook niet mooi. Of kleine tegels. Maar weet je, iedereen is anders. En het is ook aan mode onderhevig. Dus de keuze is reuze zeg maar.
Succes met uitzoeken!
Het is hartstikke leuk. Wij hebben echt stad en land afgezocht. De spullen komen overal en nergens vandaan.
maandag 4 december 2017 om 21:01
Wij konden bij de nieuwbouw kiezen uit een soort witte tegelsYggdrasil- schreef: ↑04-12-2017 20:58
Succes met uitzoeken!
maandag 4 december 2017 om 21:05
Art deco.
Droom badkamer:

De realiteit in een huis met bescheiden afmetingen:

Alleen is mijn wastafel-met-zuil (dus geen gerecyclede tafel) echt antiek. Vloer is identiek, het bad (helaas) ook. Witjes op de muren met zwart art deco randje en de moderne douche (betonlook met veel glas) valt weg achter de deur zoals op het plaatje.
Droom badkamer:

Alleen is mijn wastafel-met-zuil (dus geen gerecyclede tafel) echt antiek. Vloer is identiek, het bad (helaas) ook. Witjes op de muren met zwart art deco randje en de moderne douche (betonlook met veel glas) valt weg achter de deur zoals op het plaatje.
maandag 4 december 2017 om 21:06
Klinkt als de hemel.vivapimpelmees schreef: ↑04-12-2017 21:00Wij hebben een droombadkamer. Houten vloer. Bad op pootjes. Aparte douche. Alleen doucheruimte betegeld, andere muren afgewerkt met lambrisering en daarboven simpel glad stucwerk.
maandag 4 december 2017 om 21:07
Heel goed van hemmiss_musica schreef: ↑04-12-2017 21:01Wij konden bij de nieuwbouw kiezen uit een soort witte tegels. Man vond het sanitair ook nog eens vreselijk, dus hij heeft ter plekke besloten dat hij de badkamer dan maar zelf gaat doen. Geeft een zee aan vrijheid, ook teveel keuze
.
Ik zou de optie: bad op pootjes ook open laten. Vind ik zelf zo mooi. Mits je de ruimte ervoor hebt natuurlijk.
maandag 4 december 2017 om 21:08
lemoos2 schreef: ↑04-12-2017 21:05Art deco.
Droom badkamer:
Waaaah: geweldig!!
maandag 4 december 2017 om 21:09
Functionaliteit is nergens zo belangrijk als in de badkamer. Leuk hoor, die prachtige matte tegeltjes met bijpassende voeg, maar schoonmaken is een drama. Echt gaaf, zo'n inloopdouche, totdat je hele badkamer elke keer zeiknat blijkt te zijn. Supertof, zo'n platte dubbele designwasbak, behalve als je er een sopje in wil maken voor wassen of schoonmaken. En zo'n muurnisje staat echt fantastisch, tot er vier gezinsleden hun eigen shampoo en ander sop kwijt moeten.
Het mag uiteraard best mooi zijn. Maar kijk vooral ook wat praktisch is.
Het mag uiteraard best mooi zijn. Maar kijk vooral ook wat praktisch is.
maandag 4 december 2017 om 21:09
Gaaf Lemoos! Ik probeer man ook over halen tot patroontegels. Compromis worden ws deze:
http://www.terratinta.com/portfolio/betonepoque/
Edit: bad op pootjes, ws past het wel, maar wordt het te krap om mooi te zijn. Ik ben blij dat we ruimte voor een fatsoenlijk bad hebben.
Edit: bad op pootjes, ws past het wel, maar wordt het te krap om mooi te zijn. Ik ben blij dat we ruimte voor een fatsoenlijk bad hebben.
miss_musica wijzigde dit bericht op 04-12-2017 21:10
33.66% gewijzigd
maandag 4 december 2017 om 21:10
Behalve de betonlook klinkt het geweldig: regendouche, inloopdouche met nisjes, waskommen. HeerlijkYggdrasil- schreef: ↑04-12-2017 20:58Wij hebben betonlook met inloopdouche en nisjes. Designradiator in antraciet, stopcontacten in antraciet en natuurstenen waskommen (2) en kranen en regendouche uit de muur/plafond.
Succes met uitzoeken!
Ik zou dat ook graag willen, maar dan met glanzende witte tegels
En liefst een dubbele regendouche
maandag 4 december 2017 om 21:13
Hier een behoorlijk ruime badkamer, waar ik iedere dag nog heel erg blij mee ben..
- toilet niet in badkamer, maar in een aparte ruimte ernaast. Dat was echt een van mijn prioriteiten, zeker omdat onze bovenverdieping meer dan ruim te noemen is
-Inloopdouche met nisjes + regendouche en easydrain
- Een halfvrijstaand bad ( niet op pootjes, wel betegeld rondom met tegelstrips), aan beide kanten zitjes gemaakt waarop we nu handdoeken hebben liggen. Makkelijk schoon te houden
- 2 wasbakken met hoge kranen, verwarmde spiegels en een fijne grote kast voor onze overige spullen.
Vloerverwarming en grote tegels op de vloer (60x60) in een grijstint. Op de muur in de inloopdouche dezelfde tint, en de overige muren ( behalve de schuine wanden, die hebben we laten stucen) hebben een hele lichte beige kleur.
Nog altijd erg blij met deze keuze, ruim 3 jaar geleden uitgekozen toen we ons huis lieten bouwen en voor mij is dit toch wel een behoorlijke droombadkamer.
Ik vind een verzonken bad ook echt prachtig en heb ik ook wel andere badmeubels gezien die ik toch een stukje mooier vind dan wat we nu zelf hebben.
Mijn ouders hebben een geweldig mooi houten badmeubel, met daarop 2 ronde waskommen, wat helaas niet heel goed tegen water kan. Toen ze de badkamer lieten ontwerpen wel geregeld naar gevraagd en telkens werd aangegeven dat het materiaal zeker waterbestendig was.
Dat blijkt niet zo te zijn, super slecht natuurlijk, het staat prachtig, maar mijn moeder blijft maar poetsen en zorgen dat alles af-en uitgedroogd wordt.
- toilet niet in badkamer, maar in een aparte ruimte ernaast. Dat was echt een van mijn prioriteiten, zeker omdat onze bovenverdieping meer dan ruim te noemen is
-Inloopdouche met nisjes + regendouche en easydrain
- Een halfvrijstaand bad ( niet op pootjes, wel betegeld rondom met tegelstrips), aan beide kanten zitjes gemaakt waarop we nu handdoeken hebben liggen. Makkelijk schoon te houden
- 2 wasbakken met hoge kranen, verwarmde spiegels en een fijne grote kast voor onze overige spullen.
Vloerverwarming en grote tegels op de vloer (60x60) in een grijstint. Op de muur in de inloopdouche dezelfde tint, en de overige muren ( behalve de schuine wanden, die hebben we laten stucen) hebben een hele lichte beige kleur.
Nog altijd erg blij met deze keuze, ruim 3 jaar geleden uitgekozen toen we ons huis lieten bouwen en voor mij is dit toch wel een behoorlijke droombadkamer.
Ik vind een verzonken bad ook echt prachtig en heb ik ook wel andere badmeubels gezien die ik toch een stukje mooier vind dan wat we nu zelf hebben.
Mijn ouders hebben een geweldig mooi houten badmeubel, met daarop 2 ronde waskommen, wat helaas niet heel goed tegen water kan. Toen ze de badkamer lieten ontwerpen wel geregeld naar gevraagd en telkens werd aangegeven dat het materiaal zeker waterbestendig was.
Dat blijkt niet zo te zijn, super slecht natuurlijk, het staat prachtig, maar mijn moeder blijft maar poetsen en zorgen dat alles af-en uitgedroogd wordt.
anoniem_271473 wijzigde dit bericht op 04-12-2017 21:52
38.68% gewijzigd
maandag 4 december 2017 om 21:15
Wij hebben donkergrijze tegels op de vloer en muur (1 muur stuc, wit) met nisjes van Bisazza tegels. Blad van natuursteen.
Inloopdouche met zo'n 'easy drain' achtig ding met tegel bovenkant.
Verlaagd plafond met sfeerverlichting rondom (tip!)
Onze badkamer is gebouwd rondom de perfecte waskom
die zagen we eerst, ongelooflijk duur, maar zoeken op internet leverde toch nog €300 korting op (ook tip!)
Verwarmde spiegel is ook echt een mega tip, bij ons verzonken in de tegels.
En vloerverwarming.
In mijn droombadkamer zou er nog een bad onder/aan het raam zijn
(maar onze badkamer heeft geen raam en er was geen plek meer voor een bad, althans, het had wel gekund, maar dan was de sfeer niet meer zoals nu geweest)
Modern of meer klassiek zou voor mij afhangen van de stijl van het huis.
Inloopdouche met zo'n 'easy drain' achtig ding met tegel bovenkant.
Verlaagd plafond met sfeerverlichting rondom (tip!)
Onze badkamer is gebouwd rondom de perfecte waskom
Verwarmde spiegel is ook echt een mega tip, bij ons verzonken in de tegels.
En vloerverwarming.
In mijn droombadkamer zou er nog een bad onder/aan het raam zijn
Modern of meer klassiek zou voor mij afhangen van de stijl van het huis.
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 04-12-2017 21:20
7.67% gewijzigd
maandag 4 december 2017 om 21:16
Ik vermoed ook niet dat waskommen echt praktisch zijnmiss_musica schreef: ↑04-12-2017 21:12Ik wilde heel graag waskommen. Maar man vond het echt niet praktisch helaas. En met jong spul in huis is het ook niet handig. We hebben nu een mooie hardstenen wastafel gescoord op een veiling.
maandag 4 december 2017 om 21:20
Kijk goed uit qua onderhoud. Ik heb mijzelf een beetje genekt de eerste tijd met voor iedere tegel een apart schoonmaakmiddel. Gelukkig bracht de stoomreiniger uitkomst.miss_musica schreef: ↑04-12-2017 21:09Gaaf Lemoos! Ik probeer man ook over halen tot patroontegels. Compromis worden ws deze:
De tegels waren duurder dan de eerste keuken, haha. Maar ik moest en zou exact dezelfde tegel hebben als uit mijn grote voorbeeld (plaatje 1). Ik zie die sanitairman nog subtiel zitten hinten "Doorgaans kiest men in woningen van deze afmetingen niet voor ehm, tja, ehm, zo'n vloer".
De badkamer was als eerste af, heb vier maanden in de verbouwing gezeten. Maar dat was mijn boudoir. Daar kwam ook niemand in met zijn latexhanden of tegelstofkleding. Dat was echt 'my precious' met mijzelf als Gollem in die badkamer.