De ultieme badkamer
maandag 4 december 2017 om 20:52
Voor onze nieuwe woning zijn we aan het bedenken hoe de badkamer moet worden. Indeling, sfeer, kleuren, gadgets(man
). Qua kleuren zit ik momenteel in de lichtgrijs met wit hoek, gecombineerd met hout.
Maar er is zoveel moois! Ik wil me niet gelijk blindstaren op 1 stijl. Dus...
Wat zou jullie droombadkamer zijn? Modern, klassiek? Er kan zoveel tegenwoordig!
Maar er is zoveel moois! Ik wil me niet gelijk blindstaren op 1 stijl. Dus...
Wat zou jullie droombadkamer zijn? Modern, klassiek? Er kan zoveel tegenwoordig!
maandag 4 december 2017 om 21:32
Ik zou matte/ruwe (vloer)tegels doen want daar zie je geen watervlekken op.
En een hoge kraan bij de wasbak, zodat je ook je haren bij de wasbak kan wassen en de kraan heen en weer kunt draaien en de wasbak schoonspoelen (lukt niet met een lage kraan).
En ik zou een afgesloten douchehoekje doen, een matte deur ofzo (kan je nog wel redelijk schoonhouden). Zonder deur vind ik zooooooo koud.
En een wc pot zonder rand aan de binnenkant, is veel makkelijker schoonmaken.
Qua wasbak vind ik van die waskommen altijd wel mooi.
En ik zou in de muur van die gemetselde vakjes doen (weet niet hoe dat heet). Een betegeld vakje aan de douchekant voor de shampoo flessen en aan de wc kant voor de wc rollen.
En een hoge kraan bij de wasbak, zodat je ook je haren bij de wasbak kan wassen en de kraan heen en weer kunt draaien en de wasbak schoonspoelen (lukt niet met een lage kraan).
En ik zou een afgesloten douchehoekje doen, een matte deur ofzo (kan je nog wel redelijk schoonhouden). Zonder deur vind ik zooooooo koud.
En een wc pot zonder rand aan de binnenkant, is veel makkelijker schoonmaken.
Qua wasbak vind ik van die waskommen altijd wel mooi.
En ik zou in de muur van die gemetselde vakjes doen (weet niet hoe dat heet). Een betegeld vakje aan de douchekant voor de shampoo flessen en aan de wc kant voor de wc rollen.
maandag 4 december 2017 om 21:46
Plus zo’n bad op pootjes. Lijkt me snel koud worden en vies onder/achter hed bad. Ik heb ooit een soort verhoogd bad gehad en de ruimte daaronder was zo verschrikkelijk goor dat ik er ern gordijn voor heb gehangen en nooit meer heb open gedaan (was in een oud huurhuis). En als ik iets verschrikkelijk goor vind is het echt heel erg vies. Heb ook ooit zo’n standaard douchecabine gehad, dat was net zo’n verhaal. Van die plekken waar je gewoon níet bijkomt, want achter de douchewand, die vervuilen gewoon bmade@kate schreef: ↑04-12-2017 21:09Functionaliteit is nergens zo belangrijk als in de badkamer. Leuk hoor, die prachtige matte tegeltjes met bijpassende voeg, maar schoonmaken is een drama. Echt gaaf, zo'n inloopdouche, totdat je hele badkamer elke keer zeiknat blijkt te zijn. Supertof, zo'n platte dubbele designwasbak, behalve als je er een sopje in wil maken voor wassen of schoonmaken. En zo'n muurnisje staat echt fantastisch, tot er vier gezinsleden hun eigen shampoo en ander sop kwijt moeten.
Het mag uiteraard best mooi zijn. Maar kijk vooral ook wat praktisch is.
maandag 4 december 2017 om 21:49
De baden op pootjes trent, of sowieso vrijstaande baden, lijken me niet praktisch in onderhoud omdat je er dan omheen op de vloer en eronder moet zien schoon te maken.
Een grote inloopdouche met massage douche is essentieel. Als je badkamer groot is zou ik er een jaccuzi bij zetten met comfortabele hoofdsteun.
Een grote inloopdouche met massage douche is essentieel. Als je badkamer groot is zou ik er een jaccuzi bij zetten met comfortabele hoofdsteun.
maandag 4 december 2017 om 21:59
Wij hebben 1 standaard nieuwbouw badkamer met douche.
Maar: Ik krijg nog een badkamer! Eentje van man en mij alleen
!
Ik vind deze kleuren echt heel mooi en wil in ieder geval een fijne grote douche. In die hoek past ook nog een bad maar die is voor man.
Ik wil deze kleuren
Maar: Ik krijg nog een badkamer! Eentje van man en mij alleen
Ik vind deze kleuren echt heel mooi en wil in ieder geval een fijne grote douche. In die hoek past ook nog een bad maar die is voor man.
Ik wil deze kleuren
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 04-12-2017 22:10
68.62% gewijzigd
maandag 4 december 2017 om 22:04
Heb er zelf heel weinig geduld voor. Had op reis een paar dagen een hotelkamer met zo'n ding en na een slopende pretparkdag ben ik er idd in gegaan maar volgens mij was ik er binnen 20 minuten al weer klaar mee. Had tv moeten kunnen kijken vanuit bad. Dus de ideale badkamer van mij heeft n tv waarop ik kan netflixen tijdens t bubbelen.
maandag 4 december 2017 om 22:27
Als ik het geld had, zou ik als eerste mijn bad eruit slopen en een grote ruime inloopdouche maken.
Ik zit er misschien 2x per jaar in, omdat ik hem heb. En ga er na 10 min weer uit, omdat ik het benauwd krijg.
Bovendien kom ik er steeds moeilijker uit en in....
En dan vind ik zwart witte patroon tegeltjes heel mooi. Gecombineerd met warm hout. En dimbare verlichting!!
Maar ik heb een woningbouwbadkamertje. Was allang blij dat hij zwart met wit was ipv goor gelig met bruin
Ik zit er misschien 2x per jaar in, omdat ik hem heb. En ga er na 10 min weer uit, omdat ik het benauwd krijg.
Bovendien kom ik er steeds moeilijker uit en in....
En dan vind ik zwart witte patroon tegeltjes heel mooi. Gecombineerd met warm hout. En dimbare verlichting!!
Maar ik heb een woningbouwbadkamertje. Was allang blij dat hij zwart met wit was ipv goor gelig met bruin
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
maandag 4 december 2017 om 22:51
Ik ben superblij met mijn badkamer. Donkere taupe kleurige tegels op de vloer en lichter op de muur. 2.20 breed hardstenen blad met twee waskommen(absoluut niet zo onpraktisch als veel mensen denken), spiegel over de hele breedte met verwarming, make-up spiegel met verlichting. Vloerverwarming en handdoekenradiator en een douchecabine die is betegeld en tevens een stoomunit heeft. Regendouche, handdouche en sportdouche erin. Nis voor spulletjes. Bankje om lekker op te liggen als je stoomt. Sunshower erin en een geluidsinstallatie met Bluetooth. Voor mij DE hammam!
maandag 4 december 2017 om 22:56
maandag 4 december 2017 om 22:57
Ik spaar al tijden plaatjes op pinterest van mijn droom badkamer, voor het geval het er ooit van komt. Ik hou van betonlook en mozaïek.
Ik zou een groot bad willen, ons huidige bad pas ik niet in met mijn lange lijf, terwijl ik vroeger eindeloos in bad lag.
Comfort dus boven mooi, een hoekbad heb ik nooit begrepen, hoe kan je daar nou in liggen?
Stortdouche en designradiatoren voor lekkere warme handdoeken.
Ik zou een groot bad willen, ons huidige bad pas ik niet in met mijn lange lijf, terwijl ik vroeger eindeloos in bad lag.
Comfort dus boven mooi, een hoekbad heb ik nooit begrepen, hoe kan je daar nou in liggen?
Stortdouche en designradiatoren voor lekkere warme handdoeken.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
maandag 4 december 2017 om 23:03
Hoe sluit jij je douche dan af?
Zelf heb ik een hekel aan douchegordijnen, vieze kleffe plakdingen.
maandag 4 december 2017 om 23:20
In mijn kleine badkamertjr heb ik eigenlijk alles wat ik wil. Volgens mij is hij 2 bij 2. Ik heb een lekker bad, voor mij echt een must want ik douche nooit. En een inloopdouche met regendouche. Een houten badmeubel met daarop een waskom en een spiegel over de breedte van de muur. Alle muren gestuct behalve die in de douche. Daar grote grijs/taupe matte tegels. Vriend doucht en maakt elke keer alles helemaal droog. Die douche ziet er als nieuw uit.
Boven het bad nisjes in de muur om mooie dingetjes en producten in te zetten. En vloerverwarming, heerlijk is dat zeg!
Als ik meer ruimte zou hebben zou ik dezelfde tegels en kleuren doen. Ook een houten meubel maar dan groter. Dubbele wastafel. Eem verzonken bad, prachtig! Dubbele inloopdouche.
En dan nog ruimte voor een bankje oid en een mooie plant voor de spa-feeling. Liefst woon ik in de badkamer.
Boven het bad nisjes in de muur om mooie dingetjes en producten in te zetten. En vloerverwarming, heerlijk is dat zeg!
Als ik meer ruimte zou hebben zou ik dezelfde tegels en kleuren doen. Ook een houten meubel maar dan groter. Dubbele wastafel. Eem verzonken bad, prachtig! Dubbele inloopdouche.
En dan nog ruimte voor een bankje oid en een mooie plant voor de spa-feeling. Liefst woon ik in de badkamer.
maandag 4 december 2017 om 23:27
Handige oplossing voor handdoeken

Extra diep bad
Prettig/ dimbaar licht
Goede waterdruk
randloos toilet (hangend)
Mooie combinatie van kleuren, materialen, patronen

En goed te onderhouden producten. FUCK prachtig natuursteen dat alleen met schapenvacht en groene zeep mag worden onderhouden. Tussen kinderen, tandpasta, sop, koffie, zand en ander ongein die regelmatig in de badkamer komt moet het makkelijk en snel te poetsn zijn.

Extra diep bad
Prettig/ dimbaar licht
Goede waterdruk
randloos toilet (hangend)
Mooie combinatie van kleuren, materialen, patronen

En goed te onderhouden producten. FUCK prachtig natuursteen dat alleen met schapenvacht en groene zeep mag worden onderhouden. Tussen kinderen, tandpasta, sop, koffie, zand en ander ongein die regelmatig in de badkamer komt moet het makkelijk en snel te poetsn zijn.