Visite neemt hond mee

05-12-2017 04:52 192 berichten
Ik ben benieuwd hoe anderen dit doen.

Wij hebben bewust geen huisdieren. Vrienden van ons wel. Nu heb ik laatst een discussie gehad toen ik aangaf dat ik liever niet wil dat ze hun hond meenemen in de buurt van onze baby. Dit vonden ze geloof ik een beetje belachelijk maar hebben ze wel gerespecteerd toen ze op kraamvisite kwamen.

Later dacht ik...eigenlijk wil ik sowieso liever niet dat ze hun hond meenemen. Wij hebben o.a. geen hond omdat we niet op die viezigheid (haren, stank) zitten te wachten dus waarom zouden we de hond van een ander wel in ons huis laten? Ik heb het een keer toegestaan toen ze de hond net hadden en hem niet alleen konden laten maar hoewel we het grootste deel van de dag buiten waren baalde ik wel. Hond heeft vanalles afgelikt in mijn huis en in mijn tuin lopen wroeten, bloemen kapotgebeten etc.

En nu we een baby hebben voel ik me er al helemaal niet meer prettig bij.

Kan ik het maken om voortaan te zeggen dat ik geen honden in mn huis wil? Hoe doen andere mensen zonder huisdier dit?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef: ↑
05-12-2017 08:39
ik wil geen honden in mijn huis. En met sommige vriendinnen spreek(/sprak) ik alleen in de stad af, omdat hun kind mijn huis afbrak

Oeh ja, hoewel ik zelf kinderen heb, vind ik de kinderen van anderen niet altijd zo leuk, dat is helemaal taboe en mag je uiteraard al helemaal niet tegen de ouders zeggen.
Ik probeer het dan ook subtiel op te lossen door inderdaad buitenshuis af te spreken.
Natuurlijk kan je dit weigeren.

Realiseer je, dat andere mensen ook jouw kind kunnen weigeren. Wat doe je wanneer je bij hem op bezoek gaat? Moet dat de hond naar buiten, of neem jij je baby niet mee?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef: ↑
05-12-2017 09:05
Natuurlijk kan je dit weigeren.

Realiseer je, dat andere mensen ook jouw kind kunnen weigeren. Wat doe je wanneer je bij hem op bezoek gaat? Moet dat de hond naar buiten, of neem jij je baby niet mee?
Ik zou mijn hond niet naar buiten gooien voor visite. Ook niet voor volwassenen die het niet leuk vinden. Mijn huis, en mijn hond woont daar. Ze zijn slechts te gast.

Naar iemand anders meenemen doe ik sowieso niet ongevraagd. Maar ik overleg met de oppas als het kan en anders kan ik gewoon niet klaar. Tenzij iemand het goed vind uiteraard, maar ja die van mij is geen sloper maar houd wel van tuinen (graven/takjes etc). Bij mij mag hij dat, hij moet wel 'hond' blijven.
Ik ben zo iemand die de hond vaak overal mee naar toe neemt MAAR niet zonder te vragen. Ik kan ook wel aanvoelen of iemand een hondenmens is of niet en en zou het in jouw geval ook echt niet doen. Ook heel normaal om te vragen trouwens; dan vragen ze toch of iemand even kan oppassen?
Het ligt aan de hond. Een rustige, goed opgevoede hond is welkom. We hebben zelf katten gehad dus haren ben ik ook wel gewend.

Maar eerlijk gezegd is het nog nooit gebeurd dat iemand een hond meenam. Ik heb geloof ik heel weinig vrienden en kennissen met een hond, wij trekken meer de kattenmensen aan.
sinnombre schreef: ↑
05-12-2017 06:28
Ik vind het heel normaal dat je huisdieren kunt weigeren in je huis. Dat is vaak wel begrijpelijk.
Het afspreken zal wel lastig worden. Ze moeten 3 uur rijden heen en weer.
Een hond kan 4/5 uur alleen blijven.
Ze zullen de hond ergens moeten onderbrengen voor een bezoek aan jullie.
Ik vind het wel zo eerlijk dat jullie dan naar jullie vrienden gaan als jullie willen afspreken. Dan neem je alle spullen voor jullie kind mee, zodat het daar ook kan slapen.
Dat gaat denk ik echt never nooit gebeuren Huis van vrienden is vást te vies voor TO.
LeesMee schreef: ↑
05-12-2017 07:15
Wat een onzin
Waarom is dat onzin? Jij hoeft zeker ook 8 uur lang niet te plassen?
Ja hoor kan je prima weigeren. Net als dat je niet wil dat iemand een kind mee neemt.

Ik ben bang voor de meeste honden, ik wil ze ook niet in mijn huis. Daarnaast ben ik gastouder en bewust huisdiervrij omdat ik de geuren van dieren in huis vies vind met kleine kinderen. En dan nog al die haren...

Als ik ergens op visite ga vraag ik altijd of dochter mee mag. Kan of wil iemand dat niet dan probeer ik oppas te regelen. Als dat niet lukt verzet ik de afspraak.
Niet iedereen zit op kinderen te wachten en daarbij praat het ook wel wat makkelijker zonder een kleine nieuwsgierige tornado erbij haha.
anoniem_318559 wijzigde dit bericht op 05-12-2017 09:24
0.17% gewijzigd
Ik heb kennissen met honden,maar die nemen ze nooit mee. Zou ik ook niet willen, vind honden erg leuk maar wil ze niet in huis
nina1966 schreef: ↑
05-12-2017 09:20
Waarom is dat onzin? Jij hoeft zeker ook 8 uur lang niet te plassen?
Het is onzin omdat het feitelijk niet waar is. En inderdaad, hoewel ik geen hond ben, kan ik ook prima 8 uur zonder toiletbezoek.
olla- schreef: ↑
05-12-2017 08:29
Ik wil ook geen honden in mijn huis. Ik heb cavia's en ik moet er niet aan denken als daar eentje van gepakt wordt.
Onze bijna 1 jarige zoon kruipt ook heel de dag over de vloer en met dat gekwijl en vieze hondenpoten vind ik dat onwijs smerig.

Ik ben geen fan van honden. Ze zijn vies en ze stinken.

Dus je kan dat gewoon opleggen. Jij beslist wat er in jouw huis mag.
Dus kind mag wel kwijlen, dat is niet vies, maar hondepoten zijn wel vies?
Ehm ik denk dat bacteriologisch gezien jouw vloer viezer is dan de hondepoten. DIe houden ze namelijk erg schoon
Ik vind de OP wel erg overdreven Alles afgelikt, alle bloemen stuk, gegraven... Nooit van NEE gehoord TO? Dat word nog wat met je baby als die straks groter is. Zie het al helemaal voor me Hoe ga je dat doen met snotneuzen, poephandjes, aarde opeten... Jij gaat het nog zwaar krijgen met je smetvrees.
05-12-2017 09:26
Dus kind mag wel kwijlen, dat is niet vies, maar hondepoten zijn wel vies?
Ehm ik denk dat bacteriologisch gezien jouw vloer viezer is dan de hondepoten. DIe houden ze namelijk erg schoon
tja, eigen-vuil is echt anders, dan andermans vuil.
Eigen baby verschonen is echt anders, dan vreemd baby
En dat geldt ook voor huisdieren
regenworm schreef: ↑
05-12-2017 09:16
Het ligt aan de hond. Een rustige, goed opgevoede hond is welkom. We hebben zelf katten gehad dus haren ben ik ook wel gewend.

Maar eerlijk gezegd is het nog nooit gebeurd dat iemand een hond meenam. Ik heb geloof ik heel weinig vrienden en kennissen met een hond, wij trekken meer de kattenmensen aan.
ik vind juist een hond in huis erg onprettig voor mijn katten, hun territorium. Zou ook bang zijn, dat ze gaan sproeien als er een hond in huis geweest is
RP7 schreef: ↑
05-12-2017 09:11
Ik zou mijn hond niet naar buiten gooien voor visite. Ook niet voor volwassenen die het niet leuk vinden. Mijn huis, en mijn hond woont daar. Ze zijn slechts te gast.
ik doe mijn katten wel de kamer uit trouwens, als mijn gast allergisch is, of ongemakkelijk wordt van hun aanwezigheid
(meestal kruipen ze weg trouwens bij bezoek)
Je kunt toch geen kinderen weren? Dat zijn gewoon mensen, niet een soort huisdiertjes.
Ik vind dat je dat zeker kan vragen/eisen. Ik wil hier in huis ook geen hond, ik vind het vies. Ze rennen rond op volgescheten uitlaatveldjes en daarna zeker met die poten op mijn bankstel. Brr! Ik moet er niet aan denken. Wij dragen ook geen schoenen in huis, visite heeft zich daar gewoon aan te houden, anders blijven ze maar thuis. Ik heb voor iedereen een eigen paar pantoffels dus koude voeten krijgen ze niet. Inderdaad, mijn huis, mijn regels.
05-12-2017 09:33
ik vind juist een hond in huis erg onprettig voor mijn katten, hun territorium. Zou ook bang zijn, dat ze gaan sproeien als er een hond in huis geweest is
Onze katten zijn overleden. Je hebt wel gelijk, toen ze nog leefden zouden ze not amused geweest zijn.
sinnombre schreef: ↑
05-12-2017 06:28
Ik vind het heel normaal dat je huisdieren kunt weigeren in je huis. Dat is vaak wel begrijpelijk.
Het afspreken zal wel lastig worden. Ze moeten 3 uur rijden heen en weer.
Een hond kan 4/5 uur alleen blijven.
Ze zullen de hond ergens moeten onderbrengen voor een bezoek aan jullie.
Ik vind het wel zo eerlijk dat jullie dan naar jullie vrienden gaan als jullie willen afspreken. Dan neem je alle spullen voor jullie kind mee, zodat het daar ook kan slapen.
Tenzij zij kinderen in hun huis weigeren
05-12-2017 09:31
Ik vind de OP wel erg overdreven Alles afgelikt, alle bloemen stuk, gegraven... Nooit van NEE gehoord TO? Dat word nog wat met je baby als die straks groter is. Zie het al helemaal voor me Hoe ga je dat doen met snotneuzen, poephandjes, aarde opeten... Jij gaat het nog zwaar krijgen met je smetvrees.
Vind ik niet.. Familielid van mij heeft honden, op zich hele lieve beesten hoor maar nadat ik 5 minuten binnen ben heb ik allemaal natte neus plekken op mijn broek, wordt ik stiekem beslopen en wordt er aan mijn elleboog gelikt, tijdens het eten heb ik continu een hijgende snuit op schoot en daarna een natte vlek van het condens van het gehijg. Persoonlijk vind ik dat helemaal niet fijn, terwijl ik honden echt heel lief vind.
MinkeDeWit schreef: ↑
05-12-2017 09:38
Je kunt toch geen kinderen weren? Dat zijn gewoon mensen, niet een soort huisdiertjes.
:popcorn:
05-12-2017 09:31

Als de baasjes van die hond die hond niet corrigeren dan moet TO dat maar doen?

Als ik bezoek krijg, dan wil ik me niet de hele tijd moeten bezighouden met het gedrag van hun aanhang (hond/kind/echtgenoot/cavia...) moeten bezighouden, plus als je dan wat zegt dan is het vaak ook niet goed want veel mensen verdragen het niet goed als anderen hun hond/kind/echtgenoot/cavia... aanspreken op ongewenst gedrag of mensen bepalen wel in jouw plaats dat het dat gedrag helemaal niet zo erg is in jouw huis.

De vergelijking met kinder-viezigheid vind ik ook niet echt opgaan; voor mij is het vooral 'eigen': ik heb meer moeite met het snot van een vreemd kind op te ruimen dan met de kattenbak van mijn eigen katten schoon te maken.
05-12-2017 09:34
ik doe mijn katten wel de kamer uit trouwens, als mijn gast allergisch is, of ongemakkelijk wordt van hun aanwezigheid
(meestal kruipen ze weg trouwens bij bezoek)
Het dier de kamer uit helpt echt niet bij allergie. Haren en huidschilfers liggen overal.
Een vriend van mij neemt zijn (jacht) hond ook overal mee naar toe, zelfs naar zijn werk. Het beest is zeer welopgevoed .
Op de meeste plekken waar hij komt laat hij de hond gewoon achter in de auto, en gaat hij hem af en toe uitlaten. De hond weet niet beter en is absoluut niet zielig.
MinkeDeWit schreef: ↑
05-12-2017 09:38
Niet? Oh ik heb hier heel vaak topics gelezen dat mensen kinderen op bruiloften e.d. weigerden en dat het halve forum dat doodnormaal vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven