Visite neemt hond mee

05-12-2017 04:52 192 berichten
Ik ben benieuwd hoe anderen dit doen.

Wij hebben bewust geen huisdieren. Vrienden van ons wel. Nu heb ik laatst een discussie gehad toen ik aangaf dat ik liever niet wil dat ze hun hond meenemen in de buurt van onze baby. Dit vonden ze geloof ik een beetje belachelijk maar hebben ze wel gerespecteerd toen ze op kraamvisite kwamen.

Later dacht ik...eigenlijk wil ik sowieso liever niet dat ze hun hond meenemen. Wij hebben o.a. geen hond omdat we niet op die viezigheid (haren, stank) zitten te wachten dus waarom zouden we de hond van een ander wel in ons huis laten? Ik heb het een keer toegestaan toen ze de hond net hadden en hem niet alleen konden laten maar hoewel we het grootste deel van de dag buiten waren baalde ik wel. Hond heeft vanalles afgelikt in mijn huis en in mijn tuin lopen wroeten, bloemen kapotgebeten etc.

En nu we een baby hebben voel ik me er al helemaal niet meer prettig bij.

Kan ik het maken om voortaan te zeggen dat ik geen honden in mn huis wil? Hoe doen andere mensen zonder huisdier dit?
Alle reacties Link kopieren
Kashri schreef: ↑
05-12-2017 16:48
Duidelijk dat ik dat kan vragen. Kind mee naar hen zou ik wel doen als hond misschien wat ouder en rustiger is.

Als ze een bench hebben zou ik het ook wel prima vinden als zr hond in bench op de gang bij ons zetten. Maar misschien is dat zielig?

Mijn hond zou dat wel erg moeilijk vinden, in een vreemd huis en dan op de gang (wel horen, niet zien), in dat geval zou ik mijn hond liever in de auto laten denk ik. Maar dat verschilt per hond natuurlijk.

Maar stel dat ik mijn hond (met bench) mee mag nemen naar jou en in de huiskamer mag zetten dan neem ik een stoffen bench mee zodat er echt geen baby-/kindervingertjes bij de hond kunnen komen (wat door een draadbench of ren wel kan). Gewoon ivm de veiligheid van baby/kind, daar wil ik geen risico's mee nemen.
Voordeel van een stoffen bench is ook dat als de hond zich een keer uitschudt de haren niet door je kamer vliegen.

Nou is mijn hond vreselijk braaf en rustig in de bench, dus daar heb je geen kind aan. Als de hond druk gaat doen of de hele tijd gaat zitten piepen/janken/blaffen is de lol er voor de gastheer ook wel snel vanaf lijkt me.
Als ik ergens ben met de honden en ze kunnen of mogen niet mee naar binnen, dan laat ik ze gewoon in de auto. Zijn ze wel gewend. Ze gaan er gewoon liggen slapen.
Jillian69 schreef: ↑
05-12-2017 17:06
Nou ja, als we het dan zover doortrekken, vind ik ook dat sommigen hun vervelende partner thuis moeten laten. Moet je toch van te voren aan kunnen geven? :-D
Kun je nu wel grapjes over maken, maar als je een vervelende partner hebt, word je gewoon niet meer uitgenodigd. Zo gaan die dingen toch?

Ik heb een keer gebroken met een vriendin vanwege haar vervelende vent met zijn k.t opmerkingen en hatelijkheden.
Ik zit daar niet op te wachten hoor!
Haha, partner, kind en hond thuislaten allemaal :biggrin:

Closednote, wat betreft het meenemen van de hond, ik ga er niet automatisch vanuit dat de honden mee mogen. Als ik uitgenodigd word om op bezoek te komen zeg ik altijd dat ik alleen kom als ik oppas heb voor de honden. Wanneer mensen dan zeggen dat de honden welkom zijn is dat leuk, maar het is geen must.

Drukte vinden mijn honden prima. Ze gaan ook wel eens mee naar de kroeg. Vinden ze erg leuk want mensen = aandacht. :-P Mijn honden zijn in dat soort situaties beter dan ik. :P Ze vinden het zelfs mooi om mee te gaan winkelen en ze gedragen zich dan keurig.
iones schreef: ↑
05-12-2017 17:16
Kun je nu wel grapjes over maken, maar als je een vervelende partner hebt, word je gewoon niet meer uitgenodigd. Zo gaan die dingen toch?

Ik heb een keer gebroken met een vriendin vanwege haar vervelende vent met zijn k.t opmerkingen en hatelijkheden.
Ik zit daar niet op te wachten hoor!
Zo werkt het natuurlijk ook. En ook met kinderen. Als de kinderen letterlijk alles bij je afbreken, ben je toch iets minder enthousiast om de ouders nog vaker uit te nodigen . Ik ben zelf een groot kinderliefhebber, maar de grootste irritatie is toch wanneer ouders doen alsof ze doof en blind zijn terwijl hun bloedjes zich lekker uitleven op je meubilair of je kat molesteren.
♥
Met een hond vind ik het wel wat gemakkelijker. Ik heb zelf een hond en ik weet gewoon dat er mensen zijn die er niet van gediend zijn wanneer je hem meeneemt. Ze zijn allergisch, hebben een hekel aan de haren of ze zijn er bang voor. Geen probleem, vind ik. Er zijn twee adressen waar hij wel mee naar toe gaat, maar daar vragen ze er altijd specifiek om omdat ze mijn hond zo'n gezelligerd vinden (want ook ik heb natuurlijk de mooiste, liefste en braafste hond :-D ).
♥
Jillian69 schreef: ↑
05-12-2017 17:37
Met een hond vind ik het wel wat gemakkelijker. Ik heb zelf een hond en ik weet gewoon dat er mensen zijn die er niet van gediend zijn wanneer je hem meeneemt. Ze zijn allergisch, hebben een hekel aan de haren of ze zijn er bang voor. Geen probleem, vind ik. Er zijn twee adressen waar hij wel mee naar toe gaat, maar daar vragen ze er altijd specifiek om omdat ze mijn hond zo'n gezelligerd vinden (want ook ik heb natuurlijk de mooiste, liefste en braafste hond :-D ).

Haha, jij ook al! :puppy: Die van mij zijn uiteraard ook de allerliefsten en mooisten. :flirting: En inderdaad, je kunt het ook treffen dat de hond een zeer welkome gast is.
Tuurlijk, het is toch jouw huis! Wij nemen de hond ook alleen mee als we zeker weten dat dit geen probleem is, vragen het ook altijd vooraf. Vind ik niet meer dan nornaal. Niet iedereen zit hier op te wachten.
Taralina schreef: ↑
05-12-2017 10:53
Waarom niet?
Als jij mijn vriendin bent en ik jou uitnodig, wil ik met jóu bijpraten, niet dat alle aandacht cónstant naar je kind uitgaat, die ik ook nog eens enorm in de gaten moet gaan zitten houden tussen mijn mooie spullen.
Ik nodig dus jou uit en niet je kind. Ik zou het dan ook heel raar vinden als je je kind ongevraagd mee zou nemen.
Oh op die manier. Ik heb hier hooguit aanwaaiers voor een kwartiertje die dan een kind meenemen. Kind mag naar binnen, hond niet. Met vriendinnen spreek ik af zonder kinderen, tenzij het een uitje met de kinderen is of een verjaardag of zo.
MinkeDeWit schreef: ↑
05-12-2017 18:30
Oh op die manier. Ik heb hier hooguit aanwaaiers voor een kwartiertje die dan een kind meenemen. Kind mag naar binnen, hond niet. Met vriendinnen spreek ik af zonder kinderen, tenzij het een uitje met de kinderen is of een verjaardag of zo.
Een aanwaaier met kind voor een kwartiertje zou ik misschien nog wel trekken :proud: maar aan de andere kant hou ik niet van mensen die onverwachts aanwaaien (als ik niemand verwacht doe ik meestal niet open)
Taralina schreef: ↑
06-12-2017 01:41
Een aanwaaier met kind voor een kwartiertje zou ik misschien nog wel trekken :proud: maar aan de andere kant hou ik niet van mensen die onverwachts aanwaaien (als ik niemand verwacht doe ik meestal niet open)
Ik hou ook niet van onverwachts bezoek dus als iemand dan ook nog met n kind voor de deur staat, reden genoeg om ze af te wimpelen.
Ik heb geen vriendinnen met kinderen maar zo wel dan zou ik het fijn vinden als we afspreken dat ze die kinderen lekker thuis laat. Ik wil inderdaad dan met haar bijkletsen en met een kleintje erbij gaat dat toch vaak niet. Die eisen vaak alle aandacht op. Zo heb ik ooit eens op Oud en Nieuw bij vrienden van mijn ex thuis gezeten. Nou dat was gezellig joh.
Vier kleintjes die in de rondte renden en gilden en daardoor dus geen woord verstaan van de gesprekken die ik probeerde te voeren. Gaf het op een geven moment ook maar op want elk gesprek ging uiteindelijk toch draaien om het kind, hoe leuk ze wel niet waren of dat jantje nu echt stil moest zijn.
Toen ze eindelijk op bed lagen pakte iedereen gezellig de mobiel erbij. Dat deed ik dus nooit meer.

Het valt me vaak op bij kinderverjaardagen en dergelijke dat als er kleintjes zijn alle aandacht naar hen gaat. Is niks mis mee hoor maar ik vind het hinderlijk dus ik ga liever niet naar feestjes waar veel kleintjes zijn. Als mijn broer straks kindjes heeft zal ik vast heel gek zijn met mijn neefjes en nichtjes maar denk dat zij de enige kids gaan zijn die ik leuk vind.

Onverwacht bezoek heb ik trouwens ook een enorme hekel aan, al is dat volgens mij echt iets typisch Nederlands. In Spanje en Italie zijn ze er dol op. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ik ken wel meer buitenlanders die dat totaal niet snappen, dat ik het niet leuk vind als er ineens mensen voor mijn neus staan.

Trouwens een hond wel meenemen en in de auto laten is inderdaad ook een optie, al ben ik zo'n softie dat ik dan waarschijnlijk dat beest gewoon binnen zou laten, ondanks dat ik liever geen hond binnen heb. Zou dat toch wel een beetje sneu vinden, ook al is het dat wellicht niet.
Als mijn broer straks kindjes heeft zal ik vast heel gek zijn met mijn neefjes en nichtjes maar denk dat zij de enige kids gaan zijn die ik leuk vind.
Zou t echt vreselijk hebben gevonden een sibling te hebben die een kind nam. Dan domineert dat kind dus alle gezinsbijeenkomsten. Zou me dan nog meer gaan terugtrekken.
Madrid87 schreef: ↑
06-12-2017 07:34
Ik heb geen vriendinnen met kinderen maar zo wel dan zou ik het fijn vinden als we afspreken dat ze die kinderen lekker thuis laat. Ik wil inderdaad dan met haar bijkletsen en met een kleintje erbij gaat dat toch vaak niet. Die eisen vaak alle aandacht op. Zo heb ik ooit eens op Oud en Nieuw bij vrienden van mijn ex thuis gezeten. Nou dat was gezellig joh.
Vier kleintjes die in de rondte renden en gilden en daardoor dus geen woord verstaan van de gesprekken die ik probeerde te voeren. Gaf het op een geven moment ook maar op want elk gesprek ging uiteindelijk toch draaien om het kind, hoe leuk ze wel niet waren of dat jantje nu echt stil moest zijn.
Toen ze eindelijk op bed lagen pakte iedereen gezellig de mobiel erbij. Dat deed ik dus nooit meer.

Het valt me vaak op bij kinderverjaardagen en dergelijke dat als er kleintjes zijn alle aandacht naar hen gaat. Is niks mis mee hoor maar ik vind het hinderlijk dus ik ga liever niet naar feestjes waar veel kleintjes zijn. Als mijn broer straks kindjes heeft zal ik vast heel gek zijn met mijn neefjes en nichtjes maar denk dat zij de enige kids gaan zijn die ik leuk vind.

Onverwacht bezoek heb ik trouwens ook een enorme hekel aan, al is dat volgens mij echt iets typisch Nederlands. In Spanje en Italie zijn ze er dol op. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ik ken wel meer buitenlanders die dat totaal niet snappen, dat ik het niet leuk vind als er ineens mensen voor mijn neus staan.

Trouwens een hond wel meenemen en in de auto laten is inderdaad ook een optie, al ben ik zo'n softie dat ik dan waarschijnlijk dat beest gewoon binnen zou laten, ondanks dat ik liever geen hond binnen heb. Zou dat toch wel een beetje sneu vinden, ook al is het dat wellicht niet.
Uhm ja, dat heb je met kinderen op een KINDERverjaardag :hihi:

En logisch dat je ook wel eens een vriendin zonder haar aanwas wil spreken. Maar dan kan je dus vaak minder spontaan en/of lang afspreken.
redbulletje schreef: ↑
06-12-2017 07:44
Zou t echt vreselijk hebben gevonden een sibling te hebben die een kind nam. Dan domineert dat kind dus alle gezinsbijeenkomsten. Zou me dan nog meer gaan terugtrekken.
Haha ja snap dat jij het zo ervaart omdat je enig kind bent, maar ik ben al erg gek op mijn broertje en schoonzusje dus ik weet zeker dat kleintjes van hen ook populair zouden zijn bij mij. En in ons gezin is alles goed, mijn moeder is heel makkelijk, ik ben zelf ook vrij makkelijk en mijn broer is dat ook. Als je wel wil komen kom je, zo niet dan niet. Allemaal prima. We leggen elkaar nooit dingen op. Mijn broertje weet dat ik niet van kleintjes houd, dus zou mij nooit vragen op te passen mits ik dat zelf aanbied. Hij kent me goed. Maar natuurlijk zou ik graag oppassen ( af en toe een dagje ), maar niet constant.

En ja op een kinderverjaardag is het logisch dat alle aandacht naar het kind gaat, maar ook op verjaardagen van volwassenen domineren de kleine kids de sfeer. Dat bedoelde ik meer, ik typte het niet goed. Mijn ex zijn zus had 2 kinderen en op mijn verjaardag waren die er ook, nou dat dus nooit meer. Die waren zo onopgevoed. Kleintjes domineren bijna elke aangelegenheid omdat er constant op ze gelet moet worden.
Sja Madrid87,dat is nu eenmaal zo. Die kleintjes hebben steeds toezicht nodig anders slopen ze de boel. En dat wil ook niemand. Dat wordt vanzelf beter als ze ouder worden en zichzelf kunnen vermaken zonder het huis in een ravage achter te laten :yes:
Over irritante dingen gesproken; laatst kwam een oudtante van Mn man op visite, die had ik nog nooit gezien. Wel gezellig! Stak ze ineens zonder t vragen een sigaret op o_o Man heeft zwaar astma en begon meteen te happen naar lucht, vroeg of ze m uit wilde doen. Zei de dame “voor zo’n klein beetje rook? Nou jij bent ook geen vent”. En ze ging gepikeerd in de tuin staan roken. Mijn broek zakte af.. (ze had trouwens ook zo’n tasjeshondje meegenomen, gelukkig voor haar was onze kat net buiten :hihi: ).
Het was een bijzonder bezoek, zeg maar :mrgreen:
Labalade schreef: ↑
06-12-2017 08:27
Sja Madrid87,dat is nu eenmaal zo. Die kleintjes hebben steeds toezicht nodig anders slopen ze de boel. En dat wil ook niemand. Dat wordt vanzelf beter als ze ouder worden en zichzelf kunnen vermaken zonder het huis in een ravage achter te laten :yes:
Ja dat snap ik, ik heb ook jaren met kleine kinderen gewerkt en geleefd. Het word gelukkig minder als ze ouder worden. En alles in mijn huis is gelukkig erg goedkoop materiaal. Geen banken van duizenden euros of iets dergelijks. Maar mijn broer zou ook never nooit niet toe staan dat zijn kids dingen van anderen kapot gaan maken, die gaat streng opvoeden. Zo is hij namelijk ook opgevoed en schoonzus gelukkig ook. ( maar ja dat zeggen ze nu he)

Maar sommige honden hebben dus datzelfde effect, die slopen ook dingen. En ik vind ze stinken en gewoon sowieso smerige beesten. Dat kwijlen, bah.
05-12-2017 07:30
Yep, een normale 8-urige werkdag plus de daarbij horende reistijd, kan 'n goed opgevoede gezonde hond prima overbruggen.
Ja, 8 uur moet haalbaar zijn, maar als ik 4 dagen in de week werk en dan in het weekend mijn oppashond ook 8 uur alleen laat gaat meneer wel protesteren. En terecht!
Ik zou dan niet op bezoek komen.

Echter met de oplossing hond in de tuin, hond in de gang of in een andere kamer van het huis zou ik me prima kunnen vinden. En dat kan oppashond zelf ook, dan is ie niet alleen en mag wel mee.
Wat bijzonder dat mensen het soms zo vanzelfsprekend vinden om hun hond mee te nemen op visite. Ik vind het echt behoorlijk asociaal als je dat van tevoren niet vraagt. Overigens vind ik het ook vreemd dat mensen hier gepikeerd reageren als hun hond niet mee mag op visite?

Mijn beste vriendin heeft ook een hond en in het begin was hij altijd welkom. Op gegeven moment ben ik daar van terug gekomen, want het huis werd best smerig. Het ergste vond ik dat hij niet gecastreerd is en er altijd groenige afscheiding uit zijn hondenpiemel kwam O_o Die druppels kwamen soms zelfs op mijn witte muren terecht, wat ik er alleen met bleek af heb kunnen krijgen.
iones schreef: ↑
05-12-2017 17:15
Als ik ergens ben met de honden en ze kunnen of mogen niet mee naar binnen, dan laat ik ze gewoon in de auto. Zijn ze wel gewend. Ze gaan er gewoon liggen slapen.
Je laat je honden serieus in de auto??
En dat voor hoelang?
Ik zou mijn hond never nooit in de auto achterlaten!
Ten eerste voor de hitte, ten tweede.. er zijn weleens mensen die jou lieve schattige hondje zo leuk vinden en dan maar besluiten om hem mee te nemen.Daarbij vind ik het ook gewoon zielig.
Ik neem mijn hond niet mee naar iedereen.
Vaak kunnen katten niet tegen hem.Helaas, want het zijn wel de mensen die helemaal gek op mijn hond zijn.
Aangezien ik zelf een hond heb, heb ik liever dat mensen vragen of ze hun hond mee mogen nemen, anders word het hier een hondenspeeltuin.
Heel lang geleden had een vriendin haar hondje meegenomen.Ja hij moest eigenlijk wel even naar buiten..Alleen was het al te laat en lag de poep en plas op mijn laminaat.Daar werd ik nou niet echt vrolijk van ;)

En over kinderen..
Ik heb ooit een vriendin gehad die het doodnormaal vond dat haar kind op de tafel stond te springen, de boel bij elkaar schreeuwde, haar vertelde wat zij moest doen ( kind was 4 of 5 toen ) Ze wou me wat op de laptop laten zien maar het kind wou er zelf op dus moest mama er per direct af.
Kind zelf wou mij ook even vertellen dat ik zijn spullen op moest ruimen.
Heb met open mond en verbazing zitten kijken.
Wat een brutale snotaap.En totaal geen opvoeding.
Nadat er dingen door de kamer werden gesmeten dacht ik ; die komt er bij mij niet in!
anoniem_357433 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 09:48
19.98% gewijzigd
Ik heb zelf een hond en die neem ik nooit mee als ik op visite ga. Ik vind dat je daar best wat van mag zeggen. Het is jullie huis.
olla- schreef: ↑
05-12-2017 12:31
Zodat man op de kinderen kan passen?
Precies! Gaan we lekker wat eten en borrelen.
06-12-2017 07:44
Wat vind jij dan wel gezellig?
Of ben je het liefst alleen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven