De ultieme badkamer

04-12-2017 20:52 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor onze nieuwe woning zijn we aan het bedenken hoe de badkamer moet worden. Indeling, sfeer, kleuren, gadgets(man :P ). Qua kleuren zit ik momenteel in de lichtgrijs met wit hoek, gecombineerd met hout.
Maar er is zoveel moois! Ik wil me niet gelijk blindstaren op 1 stijl. Dus...

Wat zou jullie droombadkamer zijn? Modern, klassiek? Er kan zoveel tegenwoordig! :-D
Ja dimbaar licht! Zo heerlijk want dan lijk ik altijd rimpelloos :biggrin:
Een regendouche is je-van-het, maar dan wordt altijd je haar nat. Ik heb dus en een regendouche en een " normale " . Vloerverwarming en een goede afzuiger zijn wat mij betreft geen overbodige luxe, net zoal heel veel licht, wat je naar believen aan of uit kunt doen of kunt dimmen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ik heb 2 badkamers en als ik nu een nieuwbouwhuis zou kopen zou ik liever werken met goedkopere materialen en dan een tweede badkamer maken, dan heel veel geld uitgeven aan 1 badkamer.

Wat het-groepje dus ook zegt. Zeker als je kinderen hebt is het heerlijk om een ouderbadkamer en een kinderbadkamer te hebben.

En verder zit er in een ultieme droombadkamer geen wc. Aparte wc dus.
Am Yisrael Chai!
Wij hebben 7 jaar geleden de bakamer vernieuwd toen wij ons huis kochten. Nu zou ik alles heel anders doen. In ieder geval alles praktischer. Geen kleine gleufjes of kiertjes of halve muurtjes. En het ligbad eruit. Goede afzuiging. En dan met de tegels alles neutraal houden, wit met grijs of zwart.
Een deur.

Klinkt wat idioot wellicht, maar wij hebben dus geen deur naar de badkamer en af en toe logees.
blijfgewoonbianca schreef:
04-12-2017 23:40
Een regendouche is je-van-het, maar dan wordt altijd je haar nat. Ik heb dus en een regendouche en een " normale " . Vloerverwarming en een goede afzuiger zijn wat mij betreft geen overbodige luxe, net zoal heel veel licht, wat je naar believen aan of uit kunt doen of kunt dimmen.
Ik heb geen regendouche maar juist een hele grote normale douche (helaas ook kneiterduur) met allerlei lekkere standen en met een mooi design. Ik vind regendouches echt niet fijn douchen, ik ben niet erg groot en ten eerste hangt de douche dan zo hoog dat ik het altijd koud krijg en ten tweede vind ik de manier waarop een regendouche op je hoofd spettert echt heel naar.
Als ik in een hotel of bij vrienden met een regendouche logeer ben ik altijd weer blij als ik weer terug naar mijn eigen douche mag.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
04-12-2017 23:46
Ik heb geen regendouche maar juist een hele grote normale douche (helaas ook kneiterduur) met allerlei lekkere standen en met een mooi design. Ik vind regendouches echt niet fijn douchen, ik ben niet erg groot en ten eerste hangt de douche dan zo hoog dat ik het altijd koud krijg en ten tweede vind ik de manier waarop een regendouche op je hoofd spettert echt heel naar.
Als ik in een hotel of bij vrienden met een regendouche logeer ben ik altijd weer blij als ik weer terug naar mijn eigen douche mag.
Ik heb er thuis ook nog geen 1 keer ondergestaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik word helemaal depressief van de huidige badkamertrends met alles antraciet en donker. Die tegels die je overal ziet doen mij aan grafzerken denken. (hopelijk beledig ik nu niemand, smaken verschillen).

Mijn droombadkamer is dus juist licht en luchtig met wit en licht hout. En een regendouche, groot bad, superfluffy handdoeken en achterlijk dure verzorgingsproducten in mooie flacons. Het ultieme sauna-in-de-zomer-gevoel zeg maar.
pearle schreef:
04-12-2017 22:45
Wiezel, dat is nou een badkamer waar ik werkelijk alles lelijk aan vind. Smaken verschillen :)
:rofl:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
De ideale badkamer heeft een groot bubbelbad, sauna, grote inloopdouche en mooie verlichting. :D
Mij lijkt 'n inloopdouche met comfortabel zitje eigenlijk wel ideaal. Ik geniet het meest van stromend water, dus met massagestralen vanuit diverse posities in 'n zithoekje lijkt me wel wat. Maar dat heb ik volgens mij nog nooit gezien.
leuk topic! Mijn man is een bad fan, ik een doucher, Er zou dus altijd wel een bad komen maar zeker geen 2-persoon of extra diep etc > grootste nadeel daarvan is dat het lang duurt voordat zo`n bad gevuld is, dan is de lol er al een beetje af. Mijn schoonouders hadden een twee persoon jacuzzi, kansloos.

Ik wil wel ene regendouche maar ook ene gewone, inderdaad : anders is altijd je haar nat. Ik wil ook graag dubbele wastafel en spiegel met make-up verlichting. Ik las ergens iemand die een doorlopende spiegel heeft, ook slim!

Ik wil ook afsluitbare opbergruimte, we hebben allebei (te) veel zooi en dat moet echt weggestopt worden hahaha.

Ik doe hier goede ideeën op! Oh ja: bij toilet wil ik ook een handdouche, sinds onze Azie reizen willen we dit heel graag.
Afbeelding

:flirting:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
"anders is je haar altijd nat"

Ik zit me opeens ernstig af te vragen hoe andere mensen douchen.. Natuurlijk wordt je haar altijd nat, als ik niet nat wilde worden ging ik niet onder de douche. :P Ik ga werkelijk nooit onder de (gewone, geen regen XXL te bekennen) douche zonder nat haar.
Genoeg bergruimte. Jacuzzi heb ik, maar ik gebruik het vooral om snel veel schuim te maken. Is sowieso niet handig met schoonmaken, moet je had vullen en tijdje door laten bruisen met schoonmaakspul of soda. Om in te liggen en te ontspannen vind ik het te lawaaierig
Oh ja: bij toilet wil ik ook een handdouche, sinds onze Azie reizen willen we dit heel graag.
Zou ik idd ook wel willen. Goeie uitvinding van die Aziaten!
Voor onze nieuwe woning ook net een badkamer uitgezocht. Wat een klus. Gekozen voor praktisch en tijdloos. Ben erg benieuwd naar het resultaat straks.

Vergeet niet om een waterontharder te nemen! Dan heb je geen last meer van kalkaanslag. Wat scheelt dat een poetswerk!
Ik ben waarschijnlijk een uitzondering maar mijn badkamer moet vooral eenvoudig en functioneel zijn zonder toeters en bellen.
We hebben nu een douche en een bad in de badkamer maar dat bad wordt noooooit gebruikt. Ik vind dat liggen weken in zo’n sopje vies en mijn gezinsleden moeten er ook niets van hebben. Geef mij maar een lekkere frisse douche. Bij een renovatie wordt het dus een lekkere grote douche en beslist geen bad meer. Alles strak en simpel en vooral snel schoon te maken.
Voor mij is de badkamer ook geen ontspanningsruimte maar een ‘wasruimte’ we douchen daar en poetsen onze tanden en kunnen er naar het toilet en verder niets.
Haar en make-up gefrutsel doet iedereen maar lekker op zijn eigen kamer... dochters en ik hebben allemaal een kaptafel. Dus ook nooit gedoe dat iemand te lang in de badkamer blijft.
Douchen (en haar wassen, scheren), tanden poetsen en wegwezen.
Mijn vriend heeft een aparte wc, echt ideaal

Leuk nisje:
Afbeelding

Mooie dubbele douche erbij, leuk die steentjes op de vloer

bad hoeft niet van mij

Afbeelding
Ik ben nu ook een badkamer aan het bestellen.

Idd paktisch inrichten! Zodat het er na een maand niet uitziet als een kringloopwinkel omdat niemand zijn troep kwijt kan. Het moet er netjes en functinoeel uit blijven zien, ook als het dagelijks gebruik wordt.
Of van die rottige ondiepe wastafels waar het water nauwelijks wegloopt, met zo'n vast schattig kraantje waardoor je het water niet kan richten om je tandenpoetsurrie weg te spoelen. Of nog erger. Als het een crime is om alle stoppels na het scheren weg te spoelen. Je hebt wastafels met een stop erin die je moet indrukken om weer te ontsluiten. Die hebben vaak een erg lage doorstroomcapaciteit. Dan is zo'n losse rubber stop met een kettinkje niet zo zo strak, maar wel functioneel.

Van die waskommen met een blad eronder lijken me ook de hel. Je ziet al hoe het eruit ziet in een luxe hotel nadat 2 mensen hun handen hebben gewassen. Een ravage.

Ik ga er in elk geval vloerverwarming in laten zetten. Niet alleen comfortabel, maar de vloer zal erdoor ook snel opdrogen. En dat zal een systeem zijn dat het hele jaar werkt. Want zo'n verwarming werkt erg traag. Dus beter continu aanzetten, ingeteld op 21 graden, dan dat je hem bij het douchen aanzet. Kost wel wat...

Ik zag laatst een badkamer waar de verwarming alleen bestond uit zo'n designradiator die ergens hoog in de hoek hing. Een radiator moet om goed te werken laag hangen. Dat is misschien niet zo mooi, maar wel belangrijk voor de werking van het ding. Verder is zo'n radiator waar je je handdoekn aan kan hangen wel leuk voor het opwarmen van die handdoeken, maar het geeft niet veel warmte aan de rest van de badkamer.

Een aan de muur opgehangen hangtoilet erin lijkt me ook erg praktisch. Nu staat het toilet in een hoekje met wat leidingen. Je komt er nauwelijks bij om schoon te maken.

Tegenwoordig zijn inbouwleidingen vrijwel altijd standaard. Een zegen met schoonmaken en poetsen. Maar ook een afvoerleiding vanaf een wastafel die in de muur is weggewerkt en niet door de vloer gaat is handiger om schoon te houden.

Al die lollige bankjes en meubeltjes die op de vloer staan met handdoeken erop.. super onpraktisch.

Vergeet de ventilatie ook niet. Een badkamer die na 5 minuten aanvoelt als een stoomcabine is niet handig. Zeker niet als er na jou nog 3 moeten douchen.

Als je in een gebied woont waar veel kalk in het leidingwater zit, kun je overwegen een ontkalkmachine aan te schaffen. Nied goedkoop, maar het voorkomt dat je douche er na 2 jaar uitziet als een mergelgrot. Ik vind het altijd zo flauw als je een practige douche hebt, met waanzinnige tegels en sanitair en dat je dan na elke douche de zaak moet schoenboenen om kalkaanslag te vermijden.

Voor de echte eco fetisjisten zijn er trouwens ook systemen verkrijgbaar met een warmtewisselaar die gebruikt douchewater uit het doucheputje gebruiken om het koude leidingwater naar de douche voor te verwarmen, wat weer scheelt in de verwarmingskosten. Als je gek bent op lang en heet douchen kan het je gewetensbezwaren verlichten. Om duidelijke redenen niet zo nuttig bij een bad.

Ik ben er ook wel een voorstander van om veel licht te hebben. Ik moet gewoon een bak licht in mijn bakkes hebben om te ontwaken. Maar als je een luxe badkamer hebt met bubbelpool waar je ook romantisch met je lief wilt kunnen verpozen, dan is het wel prettig als je het licht kan regelen. Dus wellicht 2 knoppen met insteldimmer voor de hoofdverlichting. Wat je smaak ook is, denk wel na over de verlichting. Zo'n woningstichtingbolletje is niet direct sfeerverhogend.

Bij zo'n designbad is "iets" waar je je badspullen op kan leggen of nog beter op kan bergen wel handig. Als je na 3 maanden dan toch maar besluit een wanstaltig IKEA rekje op te hangen om je troep kwijt t kunnen is niet zo mooi.

Kortom: vergeet al die makelaarbadkamers. Verzin iets dat er ook nog acceptabel uitziet nadat je er 2 weken als een beest gebruik van hebt gemaakt en dan ook nog engiszins toont.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven