Iemand in de supermarkt.

06-12-2017 13:18 742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-forummers!

Na lang wikken en wegen toch maar een account aangemaakt om advies te vragen. Eerst wil ik wat over mijzelf kwijt, zodat jullie weten hoe ik een beetje als persoon ben. Ik ben namelijk erg onzeker en vind het moeilijk om dingen te ondernemen.

Mijn verhaal gaat over een jongen in de supermarkt, hij werkt daar. Ik merk dat ik sinds iets langer dan een maand toch wel interesse heb maar ik durf gewoonweg niks te doen. We begroeten elkaar 9 vd 10 keer (hij begint) en soms vraag ik wat aan hem met betrekking tot of iets nog op voorraad is of besteld kan worden. Zo ook de vorige keer, hij ging kijken of het besteld kon worden aangezien het niet in het assortiment zit. Ik moest hierbij mijn voor- en achternaam en mijn 06 geven dan zou hij contact opnemen als er meer informatie is. Begin deze week moest ik wat vragen en hij was (gelukkig voor mij) de enige die op dat moment rondliep in de winkel, dus vroeg ik meteen naar het product van de vorige keer waarvoor ik mijn naam en 06 moest geven. Hij verontschuldigde zich 2x dat ie niet had gebeld omdat ie dacht dat ie wel had gebeld en ik merkte dat hij wel een beetje rood werd, dit kan ook uit schaamte komen maar ook van de zenuwen? Enige tijd geleden was ik ook bij hem aan de kassa en ik merkte dat ie bij mij wat klungelig begon te doen en bij de klant voor mij was er volgens mij niks aan de hand. Al kan ik mij dit ook allemaal inbeelden natuurlijk. Ik zou graag in contact komen met hem maar ik durf niet zo goed, ik durf niet meer dan simpelweg iets vragen waar iets staat/of het nog voorradig is. Enige tijd geleden ben ik hem gaan opzoeken op Facebook want ik was nieuwsgierig, maar om nou out of the blue een berichtje op Facebook te sturen.. en wat als ie daarover iets zegt in het echt? Of nog erger, mij afwijst.. ik wil nog wel mijn boodschappen kunnen doen zonder dat het ongemakkelijk gaat worden.

Hebben jullie tips/advies?
Moet ook zo boodschappen doen.
Ga vooral appels kopen bij de Appie.
Leuke cassiere daarzo. Die geef ik gewoon mijn kaartje. Kijken wat ze doet. Lijkt me een leuk experiment om jou te inspireren.
Spannend hoor! Het lijkt mij dat wanneer je steeds in de supermarkt van alles aan hem gaat vragen over op voorraad zijn of speciale drankjes die je niet kan vinden etc etc dat op den duur ook wel op gaat vallen. Bedoel ik doe ook regelmatig boodschappen uiteraard maar ik vraag echt nóóit iets aan de jongens (zijn vooral jongens die hier rondlopen) die de schappen vullen. Ik kan mn boodschappen zelf wel vinden eigenlijk en kom nooit iets tegen wat niet op voorraad is. Kan wel een keer hoor, maar als je vaker dat soort dingen aan dezelfde knul gaat vragen dan is het hem ook wel duidelijk dat je meer wil.

Ik zou gewoon een vriendschapsverzoek op FB doen. En dan moed verzamelen en hem iets vragen via messenger. Dan komt het gesprek hopelijk op gang. Moet je wel even bedenken wat je dan gaat vragen natuurlijk..
Wat veel reacties trouwens, dat had ik helemaal niet verwacht toen ik mijn verhaal op Viva hier had neergezet.

Anyway, ik zag hem net en hij begroette mij zoals gewoonlijk, voor de rest niet veel gebeurd helaas. Ik heb zitten nadenken, en misschien heeft diegene die zei 'ik vind dit geen goed teken, anders had ie je wel gebeld' wel gelijk.. misschien heeft ie ook geen interesse in mij, dus moet ik dan uberhaupt wel iets doen?
Je bent hem dus niet speciaal opgevallen zoals je eerder vermoedde. Maar je maakt je beslissing dus afhankelijk van hem terwijl JIJ hem leuk vindt. Hij kent jou nog niet maar het KAN zijn dat hij jou leuk blijkt te vinden als jullie contact krijgen.

Terzijde: Mijn vrouw had mij nog nooit gezien dus het is niet onmogelijk maar maakt het wel kansrijker.
ooitverlegen schreef:
07-12-2017 16:07
Je bent hem dus niet speciaal opgevallen zoals je eerder vermoedde. Maar je maakt je beslissing dus afhankelijk van hem terwijl JIJ hem leuk vindt. Hij kent jou nog niet maar het KAN zijn dat hij jou leuk blijkt te vinden als jullie contact krijgen.

Terzijde: Mijn vrouw had mij nog nooit gezien dus het is niet onmogelijk maar maakt het wel kansrijker.
Hoe bedoel je het dikgedrukte? 'niet onmogelijk maar maakt het wel kansrijker'.

De twijfels slaan echt toe. Ik merk wel dat mijn interesse in hem groeit, zoals vandaag - ik had gehoopt op meer interactie maar helaas bleef het alleen bij elkaar begroeten. Het moet ook niet teveel opvallen uiteraard, maar toch..
Ik wil je niet beledigen hoor, maar las ergens dat je 25 bent.
Het had ook het verhaal (incl reacties als "ik durf niet") van iemand van 14 kunnen zijn.

Dus hup, nu naar die winkel en vraag hem om een keer iets te leuks te doen. Of nodig heb uit op Facebook. In ieder geval........doe iets!!!!

En natuurlijk is er weinig interactie: hij is aan het werk en sjansen met klanten zal niet mogen. Dus hij is gewoon professioneel.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Ik bedoel dat de aanvankelijke interesse in mijn situatie ook volledig één richting was. Dat is dus geen struikelblok gebleken maar het is meer gangbaar dat zich wederzijdse interesse ontwikkelt of al is zoals met flirten. Als je wederzijdse signalen hebt is de kans natuurlijk hoger.

Het is ook zo dat hij in een winkel ontzettend veel mensen ziet en spreekt waardoor het misschien niet zo vreemd is dat je hem niet bent opgevallen.
Als jij gelooft dat hij interessant is om te leren kennen dan zal het dus alleen van jouw kant moeten komen.
Hightower schreef:
07-12-2017 16:22
Ik wil je niet beledigen hoor, maar las ergens dat je 25 bent.
Het had ook het verhaal (incl reacties als "ik durf niet") van iemand van 14 kunnen zijn.

Dus hup, nu naar die winkel en vraag hem om een keer iets te leuks te doen. Of nodig heb uit op Facebook. In ieder geval........doe iets!!!!

En natuurlijk is er weinig interactie: hij is aan het werk en sjansen met klanten zal niet mogen. Dus hij is gewoon professioneel.
Misschien komt het over als een 14-jarige die advies vraagt, ik heb totaal geen ervaring ;-)
ooitverlegen schreef:
07-12-2017 16:24
Ik bedoel dat de aanvankelijke interesse in mijn situatie ook volledig één richting was. Dat is dus geen struikelblok gebleken maar het is meer gangbaar dat zich wederzijdse interesse ontwikkelt of al is zoals met flirten. Als je wederzijdse signalen hebt is de kans natuurlijk hoger.

Het is ook zo dat hij in een winkel ontzettend veel mensen ziet en spreekt waardoor het misschien niet zo vreemd is dat je hem niet bent opgevallen.
Als jij gelooft dat hij interessant is om te leren kennen dan zal het dus alleen van jouw kant moeten komen.
Ja, dat is misschien ook zo maar toch twijfel ik. Om eerlijk te zijn weet ik ook niet meer wat ik moet ondernemen. Berichtje op Facebook? Of alleen een vriendschapsverzoek? Of iets in real-life? Of het erbij laten zitten?
BaloeBeer schreef:
07-12-2017 16:29
Ja, dat is misschien ook zo maar toch twijfel ik. Om eerlijk te zijn weet ik ook niet meer wat ik moet ondernemen. Berichtje op Facebook? Of alleen een vriendschapsverzoek? Of iets in real-life? Of het erbij laten zitten?
Begin hier eens mee.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
weet je als het je echt zo zwaar valt allemaal neem dan alvast 12 katten en een netflix abonnement

wel eens van echte problemen gehoord?
als je hierop volledig vastloopt dan hoop ik dat je nooit hoeft te solliciteren, presenteren of organiseren

de truc is DOEN, je gaat niet dood als het niet meteen lukt
Lorem Ipsum
BaloeBeer schreef:
07-12-2017 16:29
Die twijfel zit in jezelf en daar helpt dit forum blijkbaar niet bij. Het belangrijkste is je gevoel bij hem. Bij mij was het een intuïtieve ingeving waarvan ik behoorlijk overtuigd was actie op te moeten ondernemen.

Voor de uitvoering moet je het jezelf niet moeilijker maken dan nodig en kun je best met Facebook werken. Ik heb daar geen ervaring mee en had zoals hier eerder al werd geschreven ook geen keus. Wat anderen hier ook al schrijven: Doe iets. Als het niets wordt kun je jezelf in ieder geval een compliment geven het geprobeerd te hebben en je krijgt hier ook nog support.
Ik denk dat hij wel vermoed dat je hem leuk vindt.
Mensen voelen dat al snel aan.
Het kan zeker zo zijn dat hij jou leuk vindt alleen zou ik dan voorlopig niks doen en afwachten.
Als hij jou leuk vindt zal hij jou aanspreken met een zogenaamd grapje of iets dergelijks om contact te maken.
Als dat niet het geval is zou ik er van uit gaan dat er geen interesse is.

Mijn ervaring is dat mannen laten merken als ze je leuk vinden.
Dat doen ze subtiel, maar ze laten het wel merken op zo n manier dat je niet twijfelt.
Dat is mijn ervaring.

Als je in real life geen contact durft te maken gaat dat op facebook toch niet beter worden?
Ik zou in real life minder eng vinden dan iemand toevoegen op facebook die ik amper ken.
Ik zou het andersom ook raar vinden als de slager mij vanuit het "niks' een vriendschapsbericht stuurt.
Dit zal toch echt vanuit jou moeten komen.
Gezien het ergste wat er kan gebeuren van jouw kant is dat je een blauwtje loopt.
Het ergste van zijn kant had kunnen zijn dat hij z’n baan zou verliezen.

Hij kan dus niet hetzelfde risico nemen als jij kan.

Stuur hem gewoon een Facebook verzoek. Accepteert hij, hebben jullie een opening buiten zijn werk. Accepteert hij niet, dan weet je genoeg. Op z’n hoogst wat ongemakkelijk, maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent, in plaats van dit onzekere.

Als je goede ervaringen wilt: tijdens mijn werkperiode in de supermarkt ben ik met 2 mensen uitgegaan die ik via daar heb leren kennen. Maar geen van beide heeft me tijdens werktijd gevraagd, gezien ik dan gewoon aan het werk was.
1 heeft een vriendverzoek op Hyves (ja, tijd geleden) gestuurd. Waarna hele gesprekken daar waren ontstaan.
De ander sprak me aan buiten de supermarkt na m’n werktijd.

Beide zijn goede opties, Facebook is hierin gewoon de makkelijkste. Je hoeft je geen zorgen te maken of je zenuwachtig lijkt, want je bent alleen tijdens het versturen van het verzoek.

Gewoon versturen, anders gebeurt er nooit wat, en weet je zeker dat je hem misloopt!
Ik vind het gewoon dubbel. De een zegt 'Facebook-verzoek is onpersoonlijk en raar' en de ander zegt 'Facebook, gewoon doen!'
Er is helaas geen beproefd recept en mensen zijn nu eenmaal verschillend. De één is wat introverter en de ander juist heel extravert. Zo vond een vriendin mijn idee toen nogal vreemd, niet haar idee van flirten. Wat past bij jou?
Bij mij past Facebook, maar ik zou dan juist een berichtje sturen in plaats van een vriendschapsverzoek. Maar ik wil ook niet als een stalker overkomen. Maar een vriendschapsverzoek lijkt mij weer 'onpersoonlijk' tegenover een privé-berichtje. Mehh, I just don't know.
Je weet het dus wel :)
Als je het dan echt niet meer weet kunt je zeggen als de winkel sluit en je net nog even binnen komt wippen:
Jouw winkel gaat dicht, de mijne gaat speciaal open voor jou (maar dat zal dan ook ongetwijfeld wel niet goed zijn)
Je zou de volgende keer een lollie mee kunnen nemen en daar heel hard aan gaan zuigen en likken.
Je kunt ook vragen of hij goed is om zijn auto in te parkeren en of hij vaak geoefend heeft met rijles en of hij goed kan rijden. De vrouwelijke variant is dat je hem een verhaaltje vertelt hoe leuk paardrijden is en dat je daarvan geniet.

Mocht dat allemaal niks zijn (wat mijn inschatting is dat TO's reactie is). Kappen. Niks meer aan doen. Is goed zo. Bij twijfel terugtrekken!
20062016 schreef:
07-12-2017 19:29
Als je het dan echt niet meer weet kunt je zeggen als de winkel sluit en je net nog even binnen komt wippen:
Jouw winkel gaat dicht, de mijne gaat speciaal open voor jou (maar dat zal dan ook ongetwijfeld wel niet goed zijn)
Je zou de volgende keer een lollie mee kunnen nemen en daar heel hard aan gaan zuigen en likken.
Je kunt ook vragen of hij goed is om zijn auto in te parkeren en of hij vaak geoefend heeft met rijles en of hij goed kan rijden. De vrouwelijke variant is dat je hem een verhaaltje vertelt hoe leuk paardrijden is en dat je daarvan geniet.

Mocht dat allemaal niks zijn (wat mijn inschatting is dat TO's reactie is). Kappen. Niks meer aan doen. Is goed zo. Bij twijfel terugtrekken!

Wtf?!
als je geen vrienden bent op facebook dan ziet hij je berichtje daar waarschijnlijk ook niet :lightbulb:
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
07-12-2017 20:46
als je geen vrienden bent op facebook dan ziet hij je berichtje daar waarschijnlijk ook niet :lightbulb:
Klopt maar je kunt iemand tegenwoordig wel toevoegen aan Messenger, dan krijgt diegene wel een melding.

Ik zit nog steeds in dubio tho.
BaloeBeer schreef:
07-12-2017 18:57
Ik vind het gewoon dubbel. De een zegt 'Facebook-verzoek is onpersoonlijk en raar' en de ander zegt 'Facebook, gewoon doen!'
Ik denk dat je uit al onze adviezen je eigen weg moet volgen.
Wat vind je zelf de beste manier?
I
BaloeBeer schreef:
07-12-2017 21:03
Klopt maar je kunt iemand tegenwoordig wel toevoegen aan Messenger, dan krijgt diegene wel een melding.

Ik zit nog steeds in dubio tho.
Ik denk dat je al weet wat bij jou past maar tegen het handelen aanhikt? Het verging mij niet veel beter maar de Facebook mogelijkheid is toch wel een flinke stap veiliger.
ooitverlegen schreef:
07-12-2017 22:13
Ik denk dat je al weet wat bij jou past maar tegen het handelen aanhikt? Het verging mij niet veel beter maar de Facebook mogelijkheid is toch wel een flinke stap veiliger.

Ik zou het juist een afknapper vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven