het 'help elkaar' topic

29-01-2009 16:24 760 berichten
Ik heb wel eens langer met het idee gelopen om zo een topic te openen omdat ik zelf veel steun heb gekregen in moeilijke tijden van een hoop forummers in mijn topics. Niet alleen mentale steun, maar er werd zelfs aangeboden om naar me toe te komen om me te helpen op dat moment. Dat heeft mij wel heel erg geraakt en ik zie het vaker, dat aanbod op viva.

Er zijn best wel veel wel-willenden om iemand te helpen die er echt helemaal doorheen zit. Op welke wijze dan ook. Er zijn grenzen natuurlijk. Voor gezondheidsklachten is er een dokter, voor echte psychische hulp de psycholoog en voor onzedelijke vragen zijn er ook weer betaalde diensten te vinden via google.

Maar er zijn er zat die het niet meer overzien met het huishouden, met de kinderen, die onverwacht zwanger zijn en geen cent te makken hebben (ook ooit een topic over geweest waar men aan alle kanten wilde helpen met spullen ed)

Maar goed, indien er animo is voor zoiets, zou het topic een beetje vorm gegeven worden. Eigenlijk zoiets als het ruil-topic, een andere variant, het help elkaar topic.

Geen flauw idee of het gaat werken, maar ik doe een poging door het toch te openen.

Wat heb ik te bieden? Van alles wat ik zelf op dit nog niet weet. Het komt zoals het komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:krokusje schreef op 19 februari 2009 @ 22:23:

he zwieb, hoe is het met je baan?Ik ben er nog gelukkig. Promotor en dagelijks begeleider waren aan het twijfelen gebracht door mijn hoofdstuk (eerst wilden ze mij voorzeker wegsturen). Dus nu willen ze dat ik het hoofdstuk goed afmaak en er nog een schrijf en hier gaat het van afhangen. Of een maand of drie krijg ik het verlossende woord. Nog even spannend dus maar voorlopig zit ik er nog!
Zo Zwieber wat spannend. ligt nu wel een druk op je. Ik hoop dat je je niet gek laat maken!
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Zwieber, ik heb ontzettende last van mijn rsi hand Ik weet niet of het gaat lukken om snel klaar te zijn met je typewerk. Ik voel me er gewoon een beetje rot over.

Kan je nog even wachten of zullen we iemand anders vragen wat pagina's te typen. Ik ben wel al op de helft volgens mij.
Char, het heeft geen haast maar als jij aangeeft dat je het liever niet doet, dan kan ik ook iemand anders vragen. Ik kan me voorstellen dat je er met je rsi hand liever vanaf ziet. Geen probleem hoor.

Ikbenik: Ach, het zal niet voor het eerst zijn. Promotor flikte dus drie maanden geleden hetzelfde en nu zit ik er nog.
Lief topic!
@Cardonnay en Zwieber: Ik wil met liefde nog wat pagina's overnemen als het nodig is hoor! Laat maar weten.
The time is now
Nou Char, banba werpt zich al op. Wat mij betreft is het prima. Ik wil toch niet aansprakelijk worden gesteld straks
.quote:Zwieber schreef op 20 februari 2009 @ 22:05:

Nou Char, banba werpt zich al op. Wat mij betreft is het prima. Ik wil toch niet aansprakelijk worden gesteld straks Gelukkig wonen we niet in de VS
The time is now
Ik hoop dat ik hier goed zit.. ik ben namelijk op zoek naar iemand die voor mij familiefilmpjes (oude baby/kleuterfilmpjes) kan overzetten van video naar dvd. Heb helaas niemand in de omgeving met de juiste apparatuur om dat even over te zetten.

jennipher_vivaforum@hotmail.com
Mijn zoon van bijna 5 is (weer eens) toe aan een grotere fiets.....

20 inch moet het deze keer zijn.

Mijn budget is (zeer) beperkt ivm afhankelijk zijn van bijstandsuitkering.

Om die reden ook geen auto in mijn bezit, helaas.

Ik woon in Assen.

Heeft iemand nog een leuke, misschien zelfs stoere jongsfiets staan?

Heb wel een beetje budget hoor dus hoeft niet voor niks.

Op marktplaats is het aanbod beperkt en als ik al bied is er binnen no time iemand die meer bied dan ik kan bieden.

Dus als iemand een tip heeft

ps: super Topic, ik kijk met interesse uit naar het boek van zwieber.
Hoe gaat het trouwens met alle mensen waar ik nog wat typewerk van krijg? Lukt het een beetje? Want als er problemen zijn, zoals arme Char, dan hoor ik het graag hoor. Dan is er wel wat op te vinden. Superbedankt nogmaals! Ben nog steeds erg blij dat jullie dat willen doen voor me!
YEAH, ik heb een fietsje voor mijn zoon!!!!!!!!!!!!!!!

Is net gebracht en behalve het zadel is het ene prima fietsje!!!!!

Denk daat zoon er heel blij mee is als hij morgenvroeg beneden komt!!!!
Dat is snel Benmamma! Heb je het via hier kunnen regelen?

Super in ieder geval!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hey Zwieber, ben tussen de bedrijven door druk voor je bezig. Het is alleen erg druk op mijn werk, en prive ook. Ben er mee bezig in ieder geval!
quote:Artemis schreef op 22 februari 2009 @ 20:53:

Hey Zwieber, ben tussen de bedrijven door druk voor je bezig. Het is alleen erg druk op mijn werk, en prive ook. Ben er mee bezig in ieder geval!Joh, ik zie je zondag dus dan geef ik je er even van langs dat het niet snel genoeg gaat Rustig aan...geen haast.
quote:Banba schreef op 20 februari 2009 @ 21:47:

@Cardonnay en Zwieber: Ik wil met liefde nog wat pagina's overnemen als het nodig is hoor! Laat maar weten.Wat een lief aanbod Banba. Ik ga even uitzoeken hoe ver ik ben gekomen en stuur jou dan de overige pagina's. Dat is denk ik in mijn situatie toch wel het meest verstandig.
quote:Zwieber schreef op 22 februari 2009 @ 20:56:

[...]

Joh, ik zie je zondag dus dan geef ik je er even van langs dat het niet snel genoeg gaat Rustig aan...geen haast.

Ja, maar dat is als je niet gillend wegrent als je me ziet...

Zwieber, het gaat minder snel dan ik had gehoopt. Komt omdat word het niet meer doet op mijn laptop en ik dus altijd op de vaste computer moet typen die mijn vriend eigenlijk gebruikt dus ik kan alleen typen als hij er niet is. Best lastig. Zijn bezig om word erop te zetten, maar dat ging niet zo makkelijk (en snel) als ik hoopte.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
quote:Chardonnay schreef op 22 februari 2009 @ 20:58:

[...]

Wat een lief aanbod Banba. Ik ga even uitzoeken hoe ver ik ben gekomen en stuur jou dan de overige pagina's. Dat is denk ik in mijn situatie toch wel het meest verstandig.Prima, mail me maar voor het adres op banbaviva@yahoo.com
The time is now
O ja, watervrouw, hoe is het afgelopen met de 4de lamp? Is het nog gelukt?
Ik heb hem ook al op het ruiltopic geplaatst, maar voor de zekerheid hier ook even...

Met mijn vrijwilligerswerk hebben we binnenkort een weekendkamp met als thema Fata Morgana. Is er iemand die nog iets Oosters heeft staan, en dat wel wil weg geven / uitlenen?
up voor winx
quote:Bertrade schreef op 23 februari 2009 @ 13:59:

O ja, watervrouw, hoe is het afgelopen met de 4de lamp? Is het nog gelukt?

De vierde lamp hangt ook. En ketting van de slaapkamerlamp is ingekort. (Later als ik groot ben moet ik toch echt plafonds van 3 meter )

(schilderij en een paar planken hangen ook, tafelblad voor de keuken staat nog even op zolder)
quote:watervrouw2 schreef op 28 februari 2009 @ 10:24:

[...]

De vierde lamp hangt ook. En ketting van de slaapkamerlamp is ingekort. (Later als ik groot ben moet ik toch echt plafonds van 3 meter )

(schilderij en een paar planken hangen ook, tafelblad voor de keuken staat nog even op zolder)Klinkt goed! Veel plezier ermee
Banba en Char, zijn jullie er nog samen uitgekomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven