Einde relatie
vrijdag 8 december 2017 om 15:58
Mijn verhaal: Mijn vriendin en ik zijn sinds 3 weken uit elkaar na 8 jaar waarvan 5 jaar samengewoond. Zij heeft de relatie beëindigt omdat ze er niet tegen kan dat ik in ruzies kwetsende scheldwoorden gebruik en haar daar pijn mee doe. Deze breuk heeft mijn ogen geopend en ik snap dat ik hier wat mee moet gaan doen. Omdat ik in mijn jeugd nogal veel heb meegemaakt heb ik besloten om hulp in te schakelen van een professional dmv een training "agressie en zelfbeheersing" en een psycholoog. Ik hoop hiermee te bereiken dat ik niemand meer pijn doe met kwetsende scheldwoorden en uitflippen in een ruzie( verbaal, niet fysiek!) Dit wil ik vooral voor mezelf doen maar ik hoop natuurlijk dat het uiteindelijk goed komt met mijn ex. De eerste 2 weken heeft ze me iedere dag gebeld en ge-appt en het contact was zeer goed. We konden zelfs lachen met elkaar en alles bespreken. In het weekend is ze opstap geweest met vriendinnen en appte ze me ieder half uur waar ze was en stuurde zelfs foto's . Omdat ik hierdoor in de war raakte(ze pakt haar spullen en is weg, maar wil wel iedere dag vragen hoe het gaat en steeds verantwoording afleggen als ze iets gaat doen) heb ik een beetje kortaf gereageerd en gezegd dat het beter is om elkaar even met rust te laten om alles op een rijtje te zetten. Nu heb ik haar 4 dagen niet gesproken en hoorde gister van me moeder dat ze komende week met haar wil praten. Mijn ex zei dat het definitief voorbij is toen ze ging maar nu begin ik toch te twijfelen door al het contact in het begin van de breuk en de verantwoording die ze aflegt. Zal ze dan toch nog ergens een lichtpuntje zien omdat ze misschien weet dat ik aan mezelf werk?
vrijdag 8 december 2017 om 16:27
Jammer dat je haar eerst 8 jaar lang hebt gekwetst, voordat je bedacht dat je iets moest veranderen.
Als jij denkt dat je voldoende aan jezelf gewerkt hebt om weer een veilige en gelijkwaardige relatie te starten, maak er dan werk van! Ben je nog niet zo ver, laat haar dan nog even met rust. Voordat je weer de bocht uitvliegt en haar voorgoed wegjaagt.
Als jij denkt dat je voldoende aan jezelf gewerkt hebt om weer een veilige en gelijkwaardige relatie te starten, maak er dan werk van! Ben je nog niet zo ver, laat haar dan nog even met rust. Voordat je weer de bocht uitvliegt en haar voorgoed wegjaagt.
Lach hard, duik diep, kom terug..
vrijdag 8 december 2017 om 16:36
Dit. Ze zal het vast wel vaker hebben aangegeven.
En sorry, maar een rottige jeugd is geen excuus. Reken maar dat mijn jeugd ook beroerd was, net als van heel veel anderen, maar dat geeft me geen vrijbrief om dan iemand met kwetsende scheldwoorden om de oren te slaan.
Of je hoop mag hebben? Geen idee, dat zul je haar moeten vragen.
En je moeder, wil die haar gaan overhalen of zo?
There is always something happening, and it's usually right now
vrijdag 8 december 2017 om 20:12
Wanneer je 8 jaar lang hebt lopen schelden dan draai je dat niet zomaar meer terug. Heel mooi dat je er voor jezelf iets aan gaat doen. Echter honderden scheldwoorden zijn niet met 1 gebaar terug te draaien en gaan ook een eigen leven leiden in iemands hoofd. Vertrouwen komt te voet en vertrekt te paard.
Ik zou accepteren dat langdurige emotionele mishandeling ertoe leidt dat iemand niet meer wil. Met alle respect je hebt pas hulp gezocht toen het al veel te laat was.
Ik zou accepteren dat langdurige emotionele mishandeling ertoe leidt dat iemand niet meer wil. Met alle respect je hebt pas hulp gezocht toen het al veel te laat was.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.