Week van het leven

06-12-2017 20:51 334 berichten
Ik wordt zo ziek van die reclames van de week van het leven op de radio. Alsof elke vrouw lichtzinnig voor abortus kiest. Ik geloof ook niks van dat 'wij van wc eend' type onderzoek waaruit allerlei negatieve effecten blijken. Ik neem aan dat er niet veel aan te doen is ivm vrijheid van meningsuiting maar die pro-lifers zijn alleen maar pro baby, niet provrouw. Bah bah bah.

Bij deze hoop ik dat niemand ooit meer een abortus hoeft te ondergaan en dat het altijd volkomen legaal en geaccepteerd mag blijven.

Wat denken jullie ervan?
redbulletje schreef:
09-12-2017 11:30
Een sprookjesgod en hel en verdoemenis erbij halen terwijl iemand al hormonaal bevangen is, is sowieso geen goed idee.
Dat haal ik er niet bij.

Wie loopt er dan wel hel en verdoemenis te roepen?

Ik denk een weloverwogen keuze heeft niks met God, hel en etc te maken. Maar met je eigen overtuigingen en gevoel.

Ik denk zelf en dat mag je weten. Dat er geen God is die je veroordeeld wat je keuze ook is. Alleen mensen doen dat..
Alle reacties Link kopieren
AnneSophie123 schreef:
08-12-2017 15:57

Je kunt nu denken: oh, komt zo'n pro-lifer aan met haar gepreek. Ik probeer het alleen uit te leggen en jullie proberen het van onze kant te laten bekijken. Ik hoop dat jullie niet alleen haat voor die man hebben. Verdiep je er eens in.

Ik wilde dit toch even kwijt ;)
Ik heb "jullie" standpunt lang geleden al bekeken, en geconcludeerd dat ik het helemaal niets vind.
Prima dat dit je mening is hoor, maar probeer die niet aan me op te dringen, daar kan ik namelijk helemaal niks mee.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
vrouwjagersma schreef:
08-12-2017 16:26
Correctie, als je geen rechtlijnige anti-abortusactivist bent.

Ik identificeer mezelf als christen. Dat is gevaarlijk op dit forum, maar ook gevaarlijk in bepaalde zuilen van het christendom.
Hoe dan ook, alhoewel ik geen voorstander ben van abortus als anticonceptie, zie ik wel degelijk dat abortus in bepaalde gevallen, hoe pijnlijk ook, een oplossing is. Ik zie mezelf als pragmatisch in deze dingen: mensen blijven ongewenst zwanger worden, dus om breinaalddrama's te voorkomen, is dit een oplossing. Daarnaast zijn er situaties waarin het gewoon niet verstandig is dat een kind geboren wordt. Pro-lifers staan er als eerste bij om een vrouw te overreden haar kind te houden, maar wie helpt die vrouw als het kind er eenmaal is?

In de waardering van elk levend wezen ben ik dan wel wat strenger in de leer. Alhoewel iedereen er over mag denken zoals hij/zij wenst, denk ik dat elk leven waardevol is. Wanneer iemand pijn heeft, is het een ander verhaal, maar ik ken genoeg voorbeeld van mensen die wellicht niet in staat zijn om op een forum te discussieren over bouillonblokjes, niet kunnen werken en amper kunnen praten (of niet), maar die toch gelukkig zijn.

Als je tegen abortussen bent, dan moet je er geen nemen. Dat is het dan zo'n beetje kort samengevat.
Ik werk bij een grote gehandicaptenorganisatie en onze cliënten zijn mijn zonnetje, iedere dag weer. Veel van onze cliënten zijn geboren rondom de bible belt. Daar worden deze mensen verstopt, soms vinden we kinderen terug tussen de schapen! In een schuur verstopt. Omdat men zich schaamt. Dus christenen pro life, my ass.
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
09-12-2017 11:56
Ik werk bij een grote gehandicaptenorganisatie en onze cliënten zijn mijn zonnetje, iedere dag weer. Veel van onze cliënten zijn geboren rondom de bible belt. Daar worden deze mensen verstopt, soms vinden we kinderen terug tussen de schapen! In een schuur verstopt. Omdat men zich schaamt. Dus christenen pro life, my ass.
Wat? In 2017?!
Nee heb je, ja kun je krijgen
viavia2013 schreef:
09-12-2017 11:56
Ik werk bij een grote gehandicaptenorganisatie en onze cliënten zijn mijn zonnetje, iedere dag weer. Veel van onze cliënten zijn geboren rondom de bible belt. Daar worden deze mensen verstopt, soms vinden we kinderen terug tussen de schapen! In een schuur verstopt. Omdat men zich schaamt. Dus christenen pro life, my ass.
8-. Wat erg.
@redbulletje : dus naar jou mening is een mens alleen van waarde als hij/zij geld kan genereren ? Wat een schraal, armoedig, leeg en koud wereldbeeld heb jij.
Zonnebloem2017 schreef:
09-12-2017 13:23
@redbulletje : dus naar jou mening is een mens alleen van waarde als hij/zij geld kan genereren ? Wat een schraal, armoedig, leeg en koud wereldbeeld heb jij.
Ik vind dat het menselijk ras in huidige hoedanigheid weinig bijdraagt eerlijk gezegd. We zijn met teveel om 'n natuurlijk evenwicht in de natuur te kunnen hebben. Dus overmatige voortplanting lijkt me simpelweg sowieso niet wenselijk. De mens is 'n mislukte 'hogere' versie van de dierenwereld. In de dierenwereld is meer balans omdat daar de 'niet rendabelen' voor dood achtergelaten worden en alleen de sterkeren in aanmerking komen voor voortplanting.
Alle reacties Link kopieren
ikhebgeeninspiratie2017 schreef:
06-12-2017 22:03
Nog nooit niet over nagedacht eigenlijk.
Nu iig zwanger van de tweede en wat we daarna doen zien we wel.
Tot nu toe iig geen anticonceptie (als 15 jarige poosje aan de pil maar werd daar niet veel gezelliger van). Dus in 11 jaar 2 kids.
Ja dat is makkelijk praten. Ik ben snel zwanger. Denk dat ik zonder ac al 10 kinderen had. Maar abortus zal ik ook niet snel doen
redbulletje schreef:
09-12-2017 13:27
Ik vind dat het menselijk ras in huidige hoedanigheid weinig bijdraagt eerlijk gezegd. We zijn met teveel om 'n natuurlijk evenwicht in de natuur te kunnen hebben. Dus overmatige voortplanting lijkt me simpelweg sowieso niet wenselijk. De mens is 'n mislukte 'hogere' versie van de dierenwereld. In de dierenwereld is meer balans omdat daar de 'niet rendabelen' voor dood achtergelaten worden en alleen de sterkeren in aanmerking komen voor voortplanting.
Dat vindt ik een beetje een dooddoener, want we zijn er nu eenmaal als hogere versie ( mislukt zou ik het niet willen noemen ) inclusief onze ouderen, zieken, gehandicapten en zwakbegaafden. We moeten het doen met de situatie zoals die nu is en aan de toekomst denken. De mens heeft een paar extra’s die dieren niet of nauwelijks hebben. 1 daarvan is empathie. De natuur heeft blijkbaar beslist dat zo’n eigenschap nut heeft bij mensen.

On topic :
Ik las ergens dat jij autisme hebt. Misschien werk je en lever je dus economisch gezien een bijdrage aan de maatschappij. Wat betreft empathie zul je waarschijnlijk echter weinig tot niets bij kunnen dragen. Terwijl dat ook hard nodig is in onze maatschappij. Veel mensen met autisme kunnen op allerlei manieren niet meekomen in onze maatschappij, zijn dat ook kneusjes volgens jou ? Of zijn alleen degenen die geen inkomen kunnen genereren de kneusjes die beter geaborteerd zouden kunnen worden ? Ik ben van mening dat ieder mens van waarde is in onze maatschappij, ook ben ik niet anti abortus, maar dat ter zijde. Ik ben oprecht nieuwsgierig naar je antwoord en het is zeker niet mijn bedoeling om je te beledigen.
Zonnebloem2017 schreef:
09-12-2017 14:09
Dat vindt ik een beetje een dooddoener, want we zijn er nu eenmaal als hogere versie ( mislukt zou ik het niet willen noemen ) inclusief onze ouderen, zieken, gehandicapten en zwakbegaafden. We moeten het doen met de situatie zoals die nu is en aan de toekomst denken. De mens heeft een paar extra’s die dieren niet of nauwelijks hebben. 1 daarvan is empathie. De natuur heeft blijkbaar beslist dat zo’n eigenschap nut heeft bij mensen.

On topic :
Ik las ergens dat jij autisme hebt. Misschien werk je en lever je dus economisch gezien een bijdrage aan de maatschappij. Wat betreft empathie zul je waarschijnlijk echter weinig tot niets bij kunnen dragen. Terwijl dat ook hard nodig is in onze maatschappij. Veel mensen met autisme kunnen op allerlei manieren niet meekomen in onze maatschappij, zijn dat ook kneusjes volgens jou ? Of zijn alleen degenen die geen inkomen kunnen genereren de kneusjes die beter geaborteerd zouden kunnen worden ? Ik ben van mening dat ieder mens van waarde is in onze maatschappij, ook ben ik niet anti abortus, maar dat ter zijde. Ik ben oprecht nieuwsgierig naar je antwoord en het is zeker niet mijn bedoeling om je te beledigen.
Scoorde flink lager op EQ dan het gemiddelde bij autistische vrouwen, dus dan weet je 't wel, haha ;-D
Ik heb, tegen mijn natuur in, jarenlang bijgedragen aan de maatschappij, maar daar ben ik uiteindelijk op vast gelopen. Ik zal, tenzij ik op mijn creatieve talenten een keer doorbreek, dus niet veel meer bijdragen. Als ik de keus had gehad was ik simpelweg nooit geboren, omdat de verplichtingen in het leven (school/werk) voor mij als 'n gevangenschap aanvoelen. En ik zal er ook actief voor proberen te zorgen dat ik nooit in gevangenschap eindig (bejaarden/verzorgingshuis)
Alle reacties Link kopieren
Roanoke* schreef:
09-12-2017 10:18
Je neemt nu zelf het woord drama in de mond.
Ergens vond je het toch nodig om aan te geven dat het woord " krijgen" voor jou niet van toepassing was. Je was er zelfs stellig in.
Ik snap het vermelden ervan niet zo goed in deze discussie. Zwanger worden/blijven/ bevallen is op verschillen levels voor elke vrouw "" niet makkelijk".
Daar zeg je wat! Als je bedenkt dat religie en de meeste heersende opvattingen tot voor kort *kuch* voornamelijk uit de hersenkronkels van mannen voortvloeiden, dan is het niet zo moeilijk te achterhalen waar de idee dat een kind een geschenk is vandaan komt. Voor mannen is het een geschenk, dat de vrouw lijdt tijdens de negen maanden en de bevalling is niet echt zijn probleem. Hij wordt vader, dat geluk kan door niets wat hij of zijn nazaat niet aan den lijve ondervindt overschaduwd worden. De vrouw lijdt uit liefde voor zijn kind.
Pijn is liefde en de liefde is wreed.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-12-2017 13:27
Ik vind dat het menselijk ras in huidige hoedanigheid weinig bijdraagt eerlijk gezegd. We zijn met teveel om 'n natuurlijk evenwicht in de natuur te kunnen hebben. Dus overmatige voortplanting lijkt me simpelweg sowieso niet wenselijk. De mens is 'n mislukte 'hogere' versie van de dierenwereld. In de dierenwereld is meer balans omdat daar de 'niet rendabelen' voor dood achtergelaten worden en alleen de sterkeren in aanmerking komen voor voortplanting.
Menselijke soort, niet ras. Dat is een wezenlijk verschil.
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem2017 schreef:
09-12-2017 13:23
@redbulletje : dus naar jou mening is een mens alleen van waarde als hij/zij geld kan genereren ? Wat een schraal, armoedig, leeg en koud wereldbeeld heb jij.
Het zou voor de natuur een geschenk zijn als de mens als soort compleet verdwijnt.
Er zou vrede terug keren op aarde :lol:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
09-12-2017 15:03
Het zou voor de natuur een geschenk zijn als de mens als soort compleet verdwijnt.
Er zou vrede terug keren op aarde :lol:
Lijkt me doodsaai, een wereld zonder mensen. Bestaat er een nog kleurrijker soort dan de mens?
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de keuze voor een abortus altijd een keuze uit twee kwaden is en ik vind die reclame dan ook echt een trap na voor vrouwen die geen andere uitweg zagen dan een abortus. En ik hoop dat het altijd mogelijk blijft voor vrouwen om op een veilige en legale wijze een abortus te ondergaan èn om over anti conceptie middelen te beschikken. Zoveel zwangerschappen gaan op natuurlijke wijze mis en eindigen in een miskraam. In dat geval beslist de natuur dat het beter is dat een kind niet geboren wordt; in het geval van abortus de vrouw zelf. Waarom moet een vrouw daar zo voor worden veroordeeld? Misschien maakt zij juist een hele verstandige beslissing door te beslissen dat een kind beter af is als het niet geboren wordt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
hollebollegijs schreef:
09-12-2017 15:03
Het zou voor de natuur een geschenk zijn als de mens als soort compleet verdwijnt.
Er zou vrede terug keren op aarde :lol:
Precies! De mens is de enige soort die zichzelf niet weet te reguleren.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat er mensen zijn die vinden dat het ongeboren kind vanaf bevruchting een leven is. Ik ben het er niet mee eens, maar snap wel dat die mensen willen 'vechten' voor het ongeboren kind en hun mening willen laten horen. Ik snap zelfs dat je vanuit die overtuiging (die niet perse uit gelovige hoek hoeft te komen) je mening wilt opdringen aan een ander.

Discussie en meningsuitwisseling hierover vind ik ook niet fout.

Wat ik niet begrijp is dat deze mening als opgedrongen advertentie toegestaan wordt op het forum. Het forum waar de discussie uiteraard wel kan, maar de cm er voor zou moeten zorgen dat de basis vrij is van meningen. En niet medegefinancierd door een bepaalde groep.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
mlle schreef:
09-12-2017 15:11
Lijkt me doodsaai, een wereld zonder mensen. Bestaat er een nog kleurrijker soort dan de mens?
|Er zijn zat soorten kleurrijker dan de mens. Uitsterven zou ons goed doen inderdaad. Ben ik het toch nog met Redbulletje eens :-o
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-12-2017 14:16
Scoorde flink lager op EQ dan het gemiddelde bij autistische vrouwen, dus dan weet je 't wel, haha ;-D
En je lijkt niet van plan daarin iets bij te leren?
Ik heb jou nooit zien uitblinken in empathie, maar sinds je je diagnose ASS hebt lijkt het een stuk erger.
Alsof je nu onbeschaamd mag etaleren hoe weinig empathisch vermogen je hebt, want ASS.

Ieder mens heeft sterke en zwakke kanten. Je kunt de sterke punten versterken, maar ook aan je zwakke kanten kun je schaven.
Of je kunt ze op z'n minst een beetje op de achtergrond houden. Want je bent inmiddels oud genoeg om te weten dat je veel mensen kwetst met je uitspraken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
09-12-2017 15:47
En je lijkt niet van plan daarin iets bij te leren?
Ik heb jou nooit zien uitblinken in empathie, maar sinds je je diagnose ASS hebt lijkt het een stuk erger.
Alsof je nu onbeschaamd mag etaleren hoe weinig empathisch vermogen je hebt, want ASS.

Ieder mens heeft sterke en zwakke kanten. Je kunt de sterke punten versterken, maar ook aan je zwakke kanten kun je schaven.
Of je kunt ze op z'n minst een beetje op de achtergrond houden. Want je bent inmiddels oud genoeg om te weten dat je veel mensen kwetst met je uitspraken.
Ik ben idd opgehouden mij anders voor te doen dan ik ben. Eerlijker ben ik nu, ipv hypocriet net te doen alsof. Mij bevalt dat uitstekend!
mlle schreef:
09-12-2017 14:19
Daar zeg je wat! Als je bedenkt dat religie en de meeste heersende opvattingen tot voor kort *kuch* voornamelijk uit de hersenkronkels van mannen voortvloeiden, dan is het niet zo moeilijk te achterhalen waar de idee dat een kind een geschenk is vandaan komt. Voor mannen is het een geschenk, dat de vrouw lijdt tijdens de negen maanden en de bevalling is niet echt zijn probleem. Hij wordt vader, dat geluk kan door niets wat hij of zijn nazaat niet aan den lijve ondervindt overschaduwd worden. De vrouw lijdt uit liefde voor zijn kind.
Pijn is liefde en de liefde is wreed.
En als er iets ‘mis’ is met het kind zal het wel aan haar liggen.
Alle reacties Link kopieren
mlle schreef:
09-12-2017 15:11
Lijkt me doodsaai, een wereld zonder mensen. Bestaat er een nog kleurrijker soort dan de mens?
Moorden, verkrachten, vernielen etc.
De mens is een ramp voor de natuur.

Maar goed, zelfmoord staat me ook tegen ;)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-12-2017 15:49
Ik ben idd opgehouden mij anders voor te doen dan ik ben. Eerlijker ben ik nu, ipv hypocriet net te doen alsof. Mij bevalt dat uitstekend!
Dat je het hypocriet noemt zegt al veel.
In sociaal verkeer is het heel normaal om rekening met elkaar te houden. Daar is niks hypocriet aan.

Eerlijk moet je niet verwarren met nietsontziend. Je kunt ook leren je mond (of toetsenbord) te houden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
09-12-2017 17:47
Dat je het hypocriet noemt zegt al veel.
In sociaal verkeer is het heel normaal om rekening met elkaar te houden. Daar is niks hypocriet aan.

Eerlijk moet je niet verwarren met nietsontziend. Je kunt ook leren je mond (of toetsenbord) te houden.
Ik heb me 48 jaar in allerlei bochten gewrongen en nu blijf ik eindelijk, zoals mijn psychs dat stimuleren, bij mijn eigen gevoel. Net of ik nu pas uit de kast ben gekomen en door notabene 'n soortgenoot die kast weer terug in wordt gestuurd! Nee hoor, ik ben nú eindelijk op de goede weg. Voor 't eerst in mijn leven.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-12-2017 17:51
Ik heb me 48 jaar in allerlei bochten gewrongen en nu blijf ik eindelijk, zoals mijn psychs dat stimuleren, bij mijn eigen gevoel. Net of ik nu pas uit de kast ben gekomen en door notabene 'n soortgenoot die kast weer terug in wordt gestuurd! Nee hoor, ik ben nú eindelijk op de goede weg. Voor 't eerst in mijn leven.
Een soortgenoot?
Jij gebruikt je diagnose om gewoon met helemaal niemand meer rekening te hoeven houden. Dat noem ik misbruik van je diagnose.
'Ik ben gewoon eerlijk en ik heb geen empathie, dus ik hoef met niemand rekening te houden.'
Bah.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven