Week van het leven

06-12-2017 20:51 334 berichten
Ik wordt zo ziek van die reclames van de week van het leven op de radio. Alsof elke vrouw lichtzinnig voor abortus kiest. Ik geloof ook niks van dat 'wij van wc eend' type onderzoek waaruit allerlei negatieve effecten blijken. Ik neem aan dat er niet veel aan te doen is ivm vrijheid van meningsuiting maar die pro-lifers zijn alleen maar pro baby, niet provrouw. Bah bah bah.

Bij deze hoop ik dat niemand ooit meer een abortus hoeft te ondergaan en dat het altijd volkomen legaal en geaccepteerd mag blijven.

Wat denken jullie ervan?
Alle reacties Link kopieren
https://www.volkskrant.nl/magazine/tien ... 544375/amp

Kennelijk hoort deze protestmars er ook nog bij. Opkomst hoger dan ooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik word daar oprecht best wel bang van. Ik woon op de Biblebelt, dus ik zou onderhand nergens meer van moeten schrikken. Maar toch.

Vooral mannen die daar, vind ik, nogal makkelijk over praten terwijl zij zelf die beslissing nooit zullen hoeven nemen. En dat kinderen hierin worden betrokken vind ik om te kotsen.

https://www.youtube.com/watch?v=bEljycCXpQk
Oh en een vrouw naar mijn hart die daar juist staat met haar totaal andere mening.
redbulletje schreef:
09-12-2017 17:51
Ik heb me 48 jaar in allerlei bochten gewrongen en nu blijf ik eindelijk, zoals mijn psychs dat stimuleren, bij mijn eigen gevoel. Net of ik nu pas uit de kast ben gekomen en door notabene 'n soortgenoot die kast weer terug in wordt gestuurd! Nee hoor, ik ben nú eindelijk op de goede weg. Voor 't eerst in mijn leven.
Ik vind het jammer dat je, je in allerlei bochten hebt moeten wringen.
Misschien heb je veel meegemaakt?
Iedereen word door het leven gevormt en mag er zijn zoals ze zijn.
Ik persoonlijk ben voor het leven, in welke hoedanigheid ook.
AnneSophie123 schreef:
08-12-2017 17:22
Hoe kom je erbij dat God wreed zou zijn? Hij is rechtvaardig. Al die dingen die in de wereld gebeuren zijn een straf op de zonde. Wij zitten fout, Hij niet. En als we ons bekeren kunnen we uiteindelijk in de hemel komen, waar geen zonde en ziekte en oorlog etc meer is. Maar goed, ik zal ophouden, jullie gaan me vast eng vinden.
Je hoeft je mijns inziens niet verontschuldigend op te stellen omdat je uitkomt voor je mening AnneSophie, dan doen de anderen hier ook niet.
Het is lekker makkelijk praten voor die mannen. Hebben zij ooit alleen een kind moeten dragen en baren en verzorgen 20 jaar lang? Zonder (financiële) middelen, zonder huis, zonder hulp, zonder uitzicht op verbetering van de situatie, terwijl ze zelf nog kind waren?

Nee en dat zullen ze ook nooit hoeven doen. En ik ook gelukkig niet, maar dat heb ik wel te danken aan de mogelijkheid om een abortus te ondergaan op mijn 18e.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een beetje raar om een keuze vòòr abortus meteen als een keuze tegen het leven neer te zetten. De vrouw die kiest voor abortus kiest er misschien juist voor om een kind geen leven te laten leiden in armoede of in andere benarde omstandigheden. Ze kiest misschien juist voor haar eigen leven of voor een leven in psychische of mentale gezondheid. Er kunnen heel veel redenen zijn om voor een abortus te kiezen en het is niet aan mij of aan wie dan ook om daarvoor te oordelen. En het religieuze aspect? Mocht er een God bestaan, dan was hij er ook bij toen er abortus klinieken werden opgericht.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
lothlorien schreef:
09-12-2017 15:46
|Er zijn zat soorten kleurrijker dan de mens. Uitsterven zou ons goed doen inderdaad. Ben ik het toch nog met Redbulletje eens :-o
Er is geen ons als we uitgestorven zijn, slimpie.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Alle reacties Link kopieren
Net zoals er reclame wordt gemaakt voor honderden andere onderwerpen en speciale dagen wordt er nu dus aandacht gevraagd voor de week van het leven. Daar kan je het uiteraard niet mee eens zijn maar net zoals dat er reclame mag zijn voor een nieuw wasmiddel of de dag van de secretaresse kan er ook aandacht wordt gevraagd voor dit onderwerp.

Ik ben zelf christen en pro-life. Ik heb er geen enkele moeite om daar voor uit te komen maar ik erken dat deze discussie vaak een achterhoede gevecht is. In Nederland is abortus geaccepteerd en de discussie gaat hooguit over de marge (zoals de hoeveelheid weken). Fundamenteel is er een brede consensus dat abortus okay is, ongeacht de omstandigheden.

Maar er zijn uiteraard ook groepen in de maatschappij, zoals christenen, die er niet achter staan en de week van het leven is een manier voor deze groepen om hun mening ook te laten horen, een mening waar weinig aandacht en respect voor is in het verdere discussie.
Solomio schreef:
09-12-2017 17:47
Dat je het hypocriet noemt zegt al veel.
In sociaal verkeer is het heel normaal om rekening met elkaar te houden. Daar is niks hypocriet aan.

Eerlijk moet je niet verwarren met nietsontziend. Je kunt ook leren je mond (of toetsenbord) te houden.
Je zegt wat ik zou willen zeggen, maar niet durfde, omdat ik een autist ben met een redelijk functionerend sociaal vermogen.
Een label is een verklaring, maar geen excuus voor alles.
Alle reacties Link kopieren
Valia_1 schreef:
10-12-2017 17:29
Net zoals er reclame wordt gemaakt voor honderden andere onderwerpen en speciale dagen wordt er nu dus aandacht gevraagd voor de week van het leven. Daar kan je het uiteraard niet mee eens zijn maar net zoals dat er reclame mag zijn voor een nieuw wasmiddel of de dag van de secretaresse kan er ook aandacht wordt gevraagd voor dit onderwerp.

Ik ben zelf christen en pro-life. Ik heb er geen enkele moeite om daar voor uit te komen maar ik erken dat deze discussie vaak een achterhoede gevecht is. In Nederland is abortus geaccepteerd en de discussie gaat hooguit over de marge (zoals de hoeveelheid weken). Fundamenteel is er een brede consensus dat abortus okay is, ongeacht de omstandigheden.

Maar er zijn uiteraard ook groepen in de maatschappij, zoals christenen, die er niet achter staan en de week van het leven is een manier voor deze groepen om hun mening ook te laten horen, een mening waar weinig aandacht en respect voor is in het verdere discussie.
Ik vind het moeilijk om respect te hebben voor een dergelijke mening omdat;
- het de keuzemogelijkheid voor andere mensen wegneemt
- het anderen een wettelijk basisrecht ontneemt
- het verbieden helemaal geen echte oplossing is; er zullen heus niet opeens minder abortussen plaatsvinden. De vraag gaat niet afnemen maar de breinaalden zullen weer terugkomen. Abortus is van alle tijden.

Nogmaals; dat je als individu tegen abortus bent is prima. Niemand kan en mag jou tot een dergelijke keuze dwingen. Maar dat geeft jou niet het recht voor anderen te bepalen dat zij, vanwege jouw geloof, daarvoor hun leven op de kop moeten zetten en kinderen moeten baren. Geloof is een zaak voor ieder als individu.

En mannen zouden hier, wat mij betreft, al helemaal hun mond over moeten houden.
Timetraveler schreef:
10-12-2017 20:31
Ik vind het moeilijk om respect te hebben voor een dergelijke mening omdat;
- het de keuzemogelijkheid voor andere mensen wegneemt
- het anderen een wettelijk basisrecht ontneemt
- het verbieden helemaal geen echte oplossing is; er zullen heus niet opeens minder abortussen plaatsvinden. De vraag gaat niet afnemen maar de breinaalden zullen weer terugkomen. Abortus is van alle tijden.

Nogmaals; dat je als individu tegen abortus bent is prima. Niemand kan en mag jou tot een dergelijke keuze dwingen. Maar dat geeft jou niet het recht voor anderen te bepalen dat zij, vanwege jouw geloof, daarvoor hun leven op de kop moeten zetten en kinderen moeten baren. Geloof is een zaak voor ieder als individu.

En mannen zouden hier, wat mij betreft, al helemaal hun mond over moeten houden.
Ja dat ja. Al mag je van mij best je mening geven hoor. En actievoeren. Zolang je maar niet de wet wil veranderen of andere mensen wil beknotten in hun vrijheid. Maar als jij graag wil roepen dat abortus niet oké is vind ik dat je goed recht, vrijheid van meningsuiting enzo.
Alle reacties Link kopieren
blijmetmij schreef:
09-12-2017 10:19

Moet je eens kijken hoe klein de wereld is als er een advertentie zou staan bij het forum van een of andere moslimvereniging die promoot dat het beter is om je kind te besnijden oid....
Dat.
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
10-12-2017 22:31
Ja dat ja. Al mag je van mij best je mening geven hoor. En actievoeren. Zolang je maar niet de wet wil veranderen of andere mensen wil beknotten in hun vrijheid. Maar als jij graag wil roepen dat abortus niet oké is vind ik dat je goed recht, vrijheid van meningsuiting enzo.
Je mag natuurlijk ook best actie voeren om de wet te veranderen. Mensen voeren altijd allerlei acties om wetten te veranderen. Dus je kan een actie voeren om de huidige abortuswetgeving te beperken of af te schaffen.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
10-12-2017 20:31
Ik vind het moeilijk om respect te hebben voor een dergelijke mening omdat;
- het de keuzemogelijkheid voor andere mensen wegneemt
- het anderen een wettelijk basisrecht ontneemt
- het verbieden helemaal geen echte oplossing is; er zullen heus niet opeens minder abortussen plaatsvinden. De vraag gaat niet afnemen maar de breinaalden zullen weer terugkomen. Abortus is van alle tijden.

Nogmaals; dat je als individu tegen abortus bent is prima. Niemand kan en mag jou tot een dergelijke keuze dwingen. Maar dat geeft jou niet het recht voor anderen te bepalen dat zij, vanwege jouw geloof, daarvoor hun leven op de kop moeten zetten en kinderen moeten baren. Geloof is een zaak voor ieder als individu.

En mannen zouden hier, wat mij betreft, al helemaal hun mond over moeten houden.
Je hoeft uiteraard geen respect te hebben voor welke mening dan ook. Wetten nemen altijd keuzemogelijkheden voor mensen weg. De keuze om zonder gordel te rijden, om te roken in de bioscoop, om je afval te dumpen waar je wil, zelfs soms om een boom in je eigen tuin om te hakken...
En de wetgeving wat betreft abortus is nu ook niet oneindig. Er zit een tijdslimiet op.Als ik met 25 weken een abortus wil ondergaan dan geeft de wet me ook niet die vrijheid. Dan mag het niet meer.

Overigens ben ik het wel eens met mensen die zeggen dat abortus verbieden niet zal zorgen dat er geen abortus meer plaats zal vinden. Net zoals dat het verbieden van drugs er ook niet voor zorgt dat mensen geen drugs meer gebruiken.
Daarom vind ik de wet ook niet eens zozeer het belangrijkste punt om de aandacht op te vestigen. Wel hoop ik dat over een paar jaar dat de termijn voor abortus lager zal liggen. Het is onverteerbaar dat kinderen met 23/24 weken inmiddels in leven gehouden kunnen worden (soms) en dat ze daarnaast voor hun geboorte nog steeds legaal gedood mogen worden. Naar mate de medische technologie zal vorderen zal de wal het schip keren hopelijk.
Maar de grootste winst ligt voor mij niet bij de wetgeving. Dat zou een sluitstuk zijn.

Voor de pro-life beweging is het belangrijk om in twee zaken te investeren:
1) daadwerkelijke concrete hulp aan moeder en kind. Er voor zorgen dat er geen materiële redenen zijn dat vrouwen abortus willen plegen.
2) het bijdragen aan een maatschappelijke verandering naar een maatschappij waarin het leven kostbaar en waardevol is, ook dat van de minsten, van de ongeboren en van de gehandicapten.
Het zal niet verbazen dat punt 1 een stuk makkelijker zal zijn dan punt 2 en alsnog is ook punt 1 nog steeds problematisch. Maar punt 2 is de enige echte langdurige oplossing tegen abortus.

Maar goed dat zijn zo mijn gedachten en ik weet dat weinig mensen ze verder delen.
Alle reacties Link kopieren
Valia_1 schreef:
10-12-2017 23:04
Je mag natuurlijk ook best actie voeren om de wet te veranderen. Mensen voeren altijd allerlei acties om wetten te veranderen. Dus je kan een actie voeren om de huidige abortuswetgeving te beperken of af te schaffen.
Natuurlijk mag dat.
Zo is de abortuswetgeving er ooit ook gekomen.

Maar ik vind het zelf nogal fout dat dit standpunt in de vorm van reclame op dit forum gekomen is.
Dat neem ik degenen die dit standpunt hebben verder niet kwalijk hoor.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Valia_1 schreef:
10-12-2017 23:04
Je mag natuurlijk ook best actie voeren om de wet te veranderen. Mensen voeren altijd allerlei acties om wetten te veranderen. Dus je kan een actie voeren om de huidige abortuswetgeving te beperken of af te schaffen.
Nouja technisch gezien mag het, maar ik ben het daar niet mee eens. Wij hebben vrijheden in dit land, volgens onze grondwet, rechten als mens, waar je niet aan moet tornen. Vind ik. Mensen die dat wel willen (voor een ander, wat je voor jezelf doet moet jij weten) zitten fout, vind ik. Die rechten en vrijheden gelden voor iedereen en hoe je daar invulling aan geeft is persoonlijk. Maar die rechten en vrijheden willen inperken, dat vind ik echt verkeerd.

Maar als iemand wil proberen mensen een abortus uit hun hoofd te praten vind ik dat hooguit irritant en denk ik ‘waar bemoei je je mee’. En iemand die twijfelt kan misschien juist heel veel hebben aan de visie van iemand die prolife is. Dus je eigen visie kenbaar maken, zelfs op een heel irritante manier: no problemo.
Maar een ander jouw visie opleggen vind ik echt fout.

Want word jij geschaad als iemand anders een abortus pleegt? Nee. Wordt iemand die abortus wil geschaad als abortus verboden wordt? Ja.

Ik vind prolife zijn best een respectabel standpunt. Totdat je denkt voor anderen te kunnen bepalen of zij een zwangerschap moeten uitdragen. Oók als je aanbiedt het kind vervolgens te verzorgen.
Ik heb een buik vol striae, nog steeds last van mijn bekken en stressincontinentie. Er zijn vrouwen met een pnd en blijvende schade aan een zwangerschap. Als je graag een kindje wil neem je dat allemaal op de koop toe. Maar je zult maar met de blijvende gevolgen van een zwangerschap en bevalling zitten die je zelf niet eens wou.
Valia_1 schreef:
10-12-2017 23:15
Je hoeft uiteraard geen respect te hebben voor welke mening dan ook. Wetten nemen altijd keuzemogelijkheden voor mensen weg. De keuze om zonder gordel te rijden, om te roken in de bioscoop, om je afval te dumpen waar je wil, zelfs soms om een boom in je eigen tuin om te hakken...
En de wetgeving wat betreft abortus is nu ook niet oneindig. Er zit een tijdslimiet op.Als ik met 25 weken een abortus wil ondergaan dan geeft de wet me ook niet die vrijheid. Dan mag het niet meer.

Overigens ben ik het wel eens met mensen die zeggen dat abortus verbieden niet zal zorgen dat er geen abortus meer plaats zal vinden. Net zoals dat het verbieden van drugs er ook niet voor zorgt dat mensen geen drugs meer gebruiken.
Daarom vind ik de wet ook niet eens zozeer het belangrijkste punt om de aandacht op te vestigen. Wel hoop ik dat over een paar jaar dat de termijn voor abortus lager zal liggen. Het is onverteerbaar dat kinderen met 23/24 weken inmiddels in leven gehouden kunnen worden (soms) en dat ze daarnaast voor hun geboorte nog steeds legaal gedood mogen worden. Naar mate de medische technologie zal vorderen zal de wal het schip keren hopelijk.
Maar de grootste winst ligt voor mij niet bij de wetgeving. Dat zou een sluitstuk zijn.

Voor de pro-life beweging is het belangrijk om in twee zaken te investeren:
1) daadwerkelijke concrete hulp aan moeder en kind. Er voor zorgen dat er geen materiële redenen zijn dat vrouwen abortus willen plegen.
2) het bijdragen aan een maatschappelijke verandering naar een maatschappij waarin het leven kostbaar en waardevol is, ook dat van de minsten, van de ongeboren en van de gehandicapten.
Het zal niet verbazen dat punt 1 een stuk makkelijker zal zijn dan punt 2 en alsnog is ook punt 1 nog steeds problematisch. Maar punt 2 is de enige echte langdurige oplossing tegen abortus.

Maar goed dat zijn zo mijn gedachten en ik weet dat weinig mensen ze verder delen.
Het overgrote deel van de afbrekingen na 20 weken is van kinderen die een ernstige afwijking hebben die niet of nauwelijks met het leven verenigbaar is. Het is echt zelden een ‘oh toch geen zin in’ hoor. Meestal zijn de ouders ook heel verdrietig, maar willen ze hun kindje een kort leven vol pijn besparen, waarin ze niets anders zien dan dokters en volgepompt worden met medicatie.

Het gaat meestal om kindjes zonder nieren, longen, zeer ernstige hartafwijkingen, waarbij de hersenen sterk afwijkend zijn. Ik vind het alleen maar goed dat je mag kiezen om die kindjes het leven niet aan te doen. In de buik kennen ze nog geen pijn, dan hebben ze alleen maar de warmte en liefde van hun moeder gevoeld. Ik zou een stuk liever hebben dat mijn kindje zo sterft, dan in een ziekenhuisbed aan 1000 slangetjes.
Alle reacties Link kopieren
Valia_1 schreef:
10-12-2017 23:15
Je hoeft uiteraard geen respect te hebben voor welke mening dan ook. Wetten nemen altijd keuzemogelijkheden voor mensen weg. De keuze om zonder gordel te rijden, om te roken in de bioscoop, om je afval te dumpen waar je wil, zelfs soms om een boom in je eigen tuin om te hakken...
En de wetgeving wat betreft abortus is nu ook niet oneindig. Er zit een tijdslimiet op.Als ik met 25 weken een abortus wil ondergaan dan geeft de wet me ook niet die vrijheid. Dan mag het niet meer.

Overigens ben ik het wel eens met mensen die zeggen dat abortus verbieden niet zal zorgen dat er geen abortus meer plaats zal vinden. Net zoals dat het verbieden van drugs er ook niet voor zorgt dat mensen geen drugs meer gebruiken.
Daarom vind ik de wet ook niet eens zozeer het belangrijkste punt om de aandacht op te vestigen. Wel hoop ik dat over een paar jaar dat de termijn voor abortus lager zal liggen. Het is onverteerbaar dat kinderen met 23/24 weken inmiddels in leven gehouden kunnen worden (soms) en dat ze daarnaast voor hun geboorte nog steeds legaal gedood mogen worden. Naar mate de medische technologie zal vorderen zal de wal het schip keren hopelijk.
Maar de grootste winst ligt voor mij niet bij de wetgeving. Dat zou een sluitstuk zijn.

Voor de pro-life beweging is het belangrijk om in twee zaken te investeren:
1) daadwerkelijke concrete hulp aan moeder en kind. Er voor zorgen dat er geen materiële redenen zijn dat vrouwen abortus willen plegen.
2) het bijdragen aan een maatschappelijke verandering naar een maatschappij waarin het leven kostbaar en waardevol is, ook dat van de minsten, van de ongeboren en van de gehandicapten.
Het zal niet verbazen dat punt 1 een stuk makkelijker zal zijn dan punt 2 en alsnog is ook punt 1 nog steeds problematisch. Maar punt 2 is de enige echte langdurige oplossing tegen abortus.

Maar goed dat zijn zo mijn gedachten en ik weet dat weinig mensen ze verder delen.
Ik denk dat juist heel veel mensen die mening delen, zeker punt 2.
Maar dan heb je het over een mentaliteitsverandering en dat kost tijd, veel tijd.
Daarbij is dat niet voorbehouden aan christenen. Dat is iets wat mij aan dit soort discussie vaak zo tegenstaat, dat de indruk wordt gewekt dat alleen christenen het leven waarderen en dat niet-christenen zonder enige gewetenswroeging kinderen vermoorden.
Mijn ervaring is dat abortus voor veruit de meeste vrouwen een zeer ingrijpende beslissing en ervaring is, waar ze desondanks toch voor (moeten) kiezen. En dan word ik echt agressief als een groepje christenen zichzelf moreel superieur achten omdat zij het leven zo fijn beschermen.
Daarmee geef je al die vrouwen die het al moeilijk genoeg hebben met hun beslissing nog even een trap na.

Dat jij tegen abortus bent, prima, dan laat je vooral nooit een abortus plegen.
Maar laat vrouwen die dat wel doen in hun waarde, want daar gaat het mis.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Christenen zijn helemaal niet pro Life. Elke christelijke partij is voor het actief onderhouden en inzetten van het leger.

Beetje hoe de wind waait enzo.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
10-12-2017 23:17
Natuurlijk mag dat.
Zo is de abortuswetgeving er ooit ook gekomen.

Maar ik vind het zelf nogal fout dat dit standpunt in de vorm van reclame op dit forum gekomen is.
Dat neem ik degenen die dit standpunt hebben verder niet kwalijk hoor.
Waarom is het erg dat het als reclame op dit forum is gekomen? Iedereen kan en mag toch reclameruimte kopen voor zijn of haar ideeën?
Sara9876 schreef:
11-12-2017 11:55
Waarom is het erg dat het als reclame op dit forum is gekomen? Iedereen kan en mag toch reclameruimte kopen voor zijn of haar ideeën?
Dus ook de extreem rechtse beweging of ter promotie van vrouwenbesnijdenis?

Ik vind dat een blad/forum als dit zich buiten dit soort dingen moet houden en zich dus neutraal op moet stellen.
Sara9876 schreef:
11-12-2017 11:55
Waarom is het erg dat het als reclame op dit forum is gekomen? Iedereen kan en mag toch reclameruimte kopen voor zijn of haar ideeën?
Vraag me af of ze 'n banner van de PVV zouden plaatsen als die advertentieruimte zou willen huren...
Valia_1 schreef:
10-12-2017 23:15
Je hoeft uiteraard geen respect te hebben voor welke mening dan ook. Wetten nemen altijd keuzemogelijkheden voor mensen weg. De keuze om zonder gordel te rijden, om te roken in de bioscoop, om je afval te dumpen waar je wil, zelfs soms om een boom in je eigen tuin om te hakken...
En de wetgeving wat betreft abortus is nu ook niet oneindig. Er zit een tijdslimiet op.Als ik met 25 weken een abortus wil ondergaan dan geeft de wet me ook niet die vrijheid. Dan mag het niet meer.

Overigens ben ik het wel eens met mensen die zeggen dat abortus verbieden niet zal zorgen dat er geen abortus meer plaats zal vinden. Net zoals dat het verbieden van drugs er ook niet voor zorgt dat mensen geen drugs meer gebruiken.
Daarom vind ik de wet ook niet eens zozeer het belangrijkste punt om de aandacht op te vestigen. Wel hoop ik dat over een paar jaar dat de termijn voor abortus lager zal liggen. Het is onverteerbaar dat kinderen met 23/24 weken inmiddels in leven gehouden kunnen worden (soms) en dat ze daarnaast voor hun geboorte nog steeds legaal gedood mogen worden. Naar mate de medische technologie zal vorderen zal de wal het schip keren hopelijk.
Maar de grootste winst ligt voor mij niet bij de wetgeving. Dat zou een sluitstuk zijn.


Voor de pro-life beweging is het belangrijk om in twee zaken te investeren:
1) daadwerkelijke concrete hulp aan moeder en kind. Er voor zorgen dat er geen materiële redenen zijn dat vrouwen abortus willen plegen.
2) het bijdragen aan een maatschappelijke verandering naar een maatschappij waarin het leven kostbaar en waardevol is, ook dat van de minsten, van de ongeboren en van de gehandicapten.
Het zal niet verbazen dat punt 1 een stuk makkelijker zal zijn dan punt 2 en alsnog is ook punt 1 nog steeds problematisch. Maar punt 2 is de enige echte langdurige oplossing tegen abortus.

Maar goed dat zijn zo mijn gedachten en ik weet dat weinig mensen ze verder delen.

Mag ik je er op wijzen dat er in Nederland bij deze termijn (22 weken wordt aangehouden door artsen) vrijwel altijd sprake is van gevallen waarbij bij de 20 weken echo ernstige, niet met het leven verenigbare afwijkingen zijn geconstateerd. Dat dat de reden is van het afbreken van de zwangerschap en niet financiële redenen of 'geen zin in'.
lux. schreef:
10-12-2017 23:27
Het overgrote deel van de afbrekingen na 20 weken is van kinderen die een ernstige afwijking hebben die niet of nauwelijks met het leven verenigbaar is. Het is echt zelden een ‘oh toch geen zin in’ hoor. Meestal zijn de ouders ook heel verdrietig, maar willen ze hun kindje een kort leven vol pijn besparen, waarin ze niets anders zien dan dokters en volgepompt worden met medicatie.

Het gaat meestal om kindjes zonder nieren, longen, zeer ernstige hartafwijkingen, waarbij de hersenen sterk afwijkend zijn. Ik vind het alleen maar goed dat je mag kiezen om die kindjes het leven niet aan te doen. In de buik kennen ze nog geen pijn, dan hebben ze alleen maar de warmte en liefde van hun moeder gevoeld. Ik zou een stuk liever hebben dat mijn kindje zo sterft, dan in een ziekenhuisbed aan 1000 slangetjes.

Dat dus, overheen gelezen. ;-)
mlle schreef:
10-12-2017 17:13
Er is geen ons als we uitgestorven zijn, slimpie.
Blijft nog steeds mijn punt staan. Uitsterven zou een probleem zijn want...? Het zou juist een hoop problemen oplossen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven