Automatische voerbak kat (met timer)

10-12-2017 10:48 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat is verslaafd aan eten en begint behoorlijk dik te worden. Hij zeurt de hele dag om eten en ik word er helemaal gek van.

Ik geef hem in principe alleen droge brokjes. Het idee is 3x per dag, maar vaak tussendoor nog wat extra omdat hij zoveel miauwt.

Omdat ik het moeilijk vind om consequent te blijven, heb ik bedacht een voerbak aan te schaffen met een timer. Op deze manier krijgt hij bijvoorbeeld 3x per dag een afgepaste hoeveelheid eten en hoeft hij er niet bij mij om te zeuren. Ook handig als ik een dagje weg ben.

Ik zie op Google verschillende soorten voorbij komen, maar ben benieuwd of iemand hier ervaring heeft met een bepaald merk.
Hij blijft natuurlijk miauwen bij jou, automatische voerbak of niet. Als jij dan voer blijft geven helpt het niets.
Ik zou eerst een lichamelijke oorzaak uitsluiten. Ik denk niet dat de kat snapt dat hij nu alleen nog maar voer uit zo'n bak krijgt, want miauwen bij jou heeft hem altijd voer opgeleverd. Ik vraag me dus af of zo'n bak de oplossing voor jouw probleem is.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Gatinmijnsok schreef:
10-12-2017 10:51
Hij blijft natuurlijk miauwen bij jou, automatische voerbak of niet. Als jij dan voer blijft geven helpt het niets.
Dat snap ik natuurlijk. Het idee is ook om hem helemaal niets meer te geven naast de voerbak.

In het begin zal het even doorzetten zijn, maar ik denk dat dit goed kan werken.
Gewoon streng zijn. Niet elke keer als kat miauwt brokjes geven. Hij wordt nu beloond voor fout gedrag. Dat leert hij nooit af dan.
Ik heb hier ook zo'n veelvraat, ik weeg de brokjes af (hij krijgt ook speciale dieetbrokjes) en meer krijgt hij niet. Het gebedel negeer ik. Dat valt niet altijd mee maar het is voor zijn eigen bestwil. Dikke katten kunnen allerlei nare ziektes krijgen.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Calamitycat schreef:
10-12-2017 11:03
Gewoon streng zijn. Niet elke keer als kat miauwt brokjes geven. Hij wordt nu beloond voor fout gedrag. Dat leert hij nooit af dan.
Ik heb hier ook zo'n veelvraat, ik weeg de brokjes af (hij krijgt ook speciale dieetbrokjes) en meer krijgt hij niet. Het gebedel negeer ik. Dat valt niet altijd mee maar het is voor zijn eigen bestwil. Dikke katten kunnen allerlei nare ziektes krijgen.
Dit dus, mijne kan vooral als ik net wakker ben behoorlijk bedelen om zijn natvoer. Maar na wat negeren geeft hij het op en gaat hij weer slapen. Vanochtend ook, was meneertje om half 6 alweer wakker om te piepen om zijn ontbijt, kopjes geven tegen mijn hand. Genegeerd en werd pas om half negen weer wakker. Hij had wat van zijn brokjes gegeten en was toen weer op bed geslopen. Ik heb altijd brokjes beneden staan.

Negeren werkt bij mijn kat zeker wel, maar ik heb dan ook een enorm makkelijk beest die dingen heel snel accepteert.
Je hebt ook van die anti-schrokbakken, dan doet hij ieder geval langer met zijn eten.
Is een kong een idee? Zoiets als deze https://www.huisdierplein.nl/kat/voerba ... gLBSvD_BwE
Dan moet hij moeite doen voor ieder brokje en hij blijft in beweging.
Calamitycat schreef:
10-12-2017 11:03
Wij hebben ook zo'n eetmonstertje. Bij ons krijgt de dame 3x per dag eten dat afgewogen is en bedelen werkt hier niet al is dat wel eens lastig.
Wij voeren d.m.v. een pipolino en een cat activity board om het schrokken tegen te gaan.
Hierdoor is onze veelvraat een kilo afgevallen en merkbaar fitter, sneller en speelser.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven