Werk & Studie alle pijlers

Salaris Lead developer/architect

10-12-2017 11:05 62 berichten
.
anoniem_65325db34735a wijzigde dit bericht op 10-12-2017 13:28
99.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hadea1 schreef:
11-12-2017 11:38
Aan bureauzijde zit je inderdaad als webdeveloper (want dat ben je dan) met lead functie binnen een normaal salaris. Kan iedereen wel zeggen dat je in de ICT zoveel meer kunt verdienen, maar Intermediair, recruiters en ondergetekende ervaringsdeskundige zeggen dat dit normaal is.

Wil je meer verdienen? Stap over naar een financiele instelling zoals de belastingdienst, banken of verzekeraars. Of ga je verdiepen in .NET, dan ga je in een andere league spelen, in ieder geval financieel gezien. En dat bedoel ik helemaal niet vervelend. Je bent bovengemiddeld goed in een wereld die aan elkaar hangt van de beunhazen. Die beunhazen drukken de prijs die klanten bereid zijn te betalen voor een product. Daar heeft jouw werkgever last van en jij dus ook.
Kijk, de adder onder het gras die ik bedoelde. Ik ben nog uit C-tijd, daardoor viel het me niet op denk ik :)
Bij een groot bedrijf kan je zeker 6000 euro/maand verdienen (plus de extra arbeidsvoorwaarden die ze bieden).
Crispycookie schreef:
10-12-2017 11:20
Ik werk in de retail en daar is nu eenmaal minder geld mee gemoeid dan in bijvoorbeeld de space technologie, het bankwezen of zakelijke dienstverlening.
Sorry, even lachen. Ik heb eenzelfde soort positie is jij (projectleider) en ben van ongeveer dezelfde leeftijd (ik ben mid-veertig) en werk in de space technologie... en ik verdien ongeveer hetzelfde als jij.
Dus keep-on-dreaming. Alles waar technologie in voorkomt verdient nu eenmaal niet super.
Overigens denk ik dat je website ontwikkelaar inderdaad aan de max zit van je salaris zit.
Crispycookie schreef:
11-12-2017 09:09
Php java script
De salarissen liggen voor deze technology helaas gemiddeld genomen lager dan voor b.v. (enterprise) java en .Net, zeker bij de wat kleinere MKB bedrijfjes (zeg tussen de 5 a 15 programmeurs). Uit interesse volg ik de vacatures in die sector al een tijdje en dan zie je b.v. dat ze een salarisje van 3000-3500 bieden voor een senior developer. En dan hebben ze 't over 5 jaar ervaring... ik noem dat a) geen senior en b) is dat salaris voor een senior developer gewoon (te) laag.

Architecten of teamleads worden in deze sector ook vrij weinig gevraagd, hoger dan senior developer zie ik maar weinig.

En eerlijk gezegd zie ik heel veel prutswerk in deze sector (als freelancer draai ik zo nu en dan projecten binnen dat soort bedrijfjes). You pay peanuts, you get monkeys denk ik dan maar ;)
Sorcha_ schreef:
10-12-2017 20:07
Ik heb je een pb'tje verstuurd.
Komt niet door helaas :(
spraakwaterval schreef:
11-12-2017 13:13
De salarissen liggen voor deze technology helaas gemiddeld genomen lager dan voor b.v. (enterprise) java en .Net, zeker bij de wat kleinere MKB bedrijfjes (zeg tussen de 5 a 15 programmeurs). Uit interesse volg ik de vacatures in die sector al een tijdje en dan zie je b.v. dat ze een salarisje van 3000-3500 bieden voor een senior developer. En dan hebben ze 't over 5 jaar ervaring... ik noem dat a) geen senior en b) is dat salaris voor een senior developer gewoon (te) laag.

Architecten of teamleads worden in deze sector ook vrij weinig gevraagd, hoger dan senior developer zie ik maar weinig.

En eerlijk gezegd zie ik heel veel prutswerk in deze sector (als freelancer draai ik zo nu en dan projecten binnen dat soort bedrijfjes). You pay peanuts, you get monkeys denk ik dan maar ;)
Niet alleen bij de kleinere MKB bedrijfjes, helaas. Maar inderdaad. Optie 3 voor TO is: gaan freelancen.
Tenenkrommend....geen bonus/winst uitkering...geen salaris verhoging....wel structureel meer dan 40 uur werken, extra verantwoordelijkheden nemen...en waarom kom je niet voor jezelf op? en waarom zou je niet van baan veranderen? Ik zit in dezelfde branche (IT) aantal jaar geleden naar buitenland vertrokken. IT hier wordt structureel veel beter betaald en gewaardeerd.
OP weg?!? Waarom?
spraakwaterval schreef:
11-12-2017 21:40
OP weg?!? Waarom?
Aangemeld op 10/12, op 11/12 zijn alle berichten weg. Berichten overigens, waarmee ze extreem makkelijk te herkennen was. Berichten ook die haar naderende salarisonderhandelingen nu niet echt gunstig gingen beïnvloeden. Berichten ook waaruit bleek dat TO dan wel super makkelijk kon programmeren, maar dat google nogal een uitdaging voor haar was. Mijn gok, ze heeft ontdekt dat haar werkgever dan niet zo goed kan programmeren, maar wel wat handiger is met google.
Oh, het was een vrouw... vandaar.

:p

(tikkie complottheorie-achtig wel, LeesMee)
Zag dat er op FOK! precies hetzelfde topic was geopend, daar was de OP binnen een dag al weg.
every journey starts with a single step

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven